Postingstijd interval gedetecteerd van 41.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 1905 berichten ]
Ik was er bijna gillend achteraan gerend: "Houd de dief! Houd de dief!"
Ach, mijn oom rijdt al jaren in een BMW 3 F30 met een 3.5 V6. Soms moet je ‘t gewoon laten gaan.
Ik heb Laufkultur meermaals genoemd. Komt niet binnen. Lekker laten.
Een Tesla model S. Kost minimaal € 116,000.
Niet in januari 2018 toen deze op kenteken kwam.
De RJ-754-Z is €116k fiscaal.
Sneuer wordt het bijna niet.
Heb hem vanmiddag gespot op de A16, had iemand meegenomen afslag 's-Gavendeel op de vluchtstrook
0 tot 200 is met een Model S 14seconden. Daar doet die A6 6 seconden langer over. Hij zal ook niet voor de lange achtervolgingen zijn maar de accu is niet zomaar leeg.
Dan is het nog steeds grotendeels op de motoren. Maar er zitten ook flinke remmen onder dus geen groter probleem dan bij een andere auto met dezelfde prestaties.
Mwah, de accu ligt nagenoeg op de grond, dat maakt een hoop goed vergeleken met een zwaar blok in de neus
Ze zijn er de afgelopen maanden rondjes mee aan het raggen op de Nurburgring.
En Dale heeft een electro jaguar als Ringtaxi ingezet.
Keramiek hoeft ook niet, als je de juiste harde remblokken maar kiest, nadeel is dan wel dat de schijven harder slijten dan de blokken, hahaha
Nee, ik zeg dat je liever 250 kg laag kan hebben, dan 300 kg hoog...
De TM3 gaat sneller dan een M3 op vele circuits ondanks 250 kg extra gewicht...
Een tesla S Ludicrous nogwat weegt 2250 kg. Een Audi RS6 avant 2050 kg leeg. Halve tank brandstof er bij en je zit op 2100 kg. Zo heel erg groot is het verschil met een min of meer vergelijkbare brandstofstoker dus niet wat dat betreft. Komt bij dat die Tesla in ieder geval gedeeltelijk elektrisch remt. De remmen van die Audi zullen het zwaarder te verduren hebben dan die van de tesla....
complete nonsens natuurlijk maar je bent jezelf lekker aan het maken met een volgende huurbak waarbij je het eco rubber niet zelf hoeft te bekostigen maar het ligt als een drol op de weg;
▶ Youtube video
kom niet met die Top Gear test aanzetten want dat is compleet droltesten. Als je een aantal minuten met een goed oog zou kijken dan zie je dat het enorm zwabbert en de achterbanden heel wat te verduren krijgen. Niet getreurd, jij zal er weinig problemen van gaan ondervinden want je rijdt doorgaans als een trage zak aardappelen
Ta ta.. Dat is dus bij ieder filmpje
Hoef dan ook niet te zoeken, basisnatuurkunde is genoeg. Minder massa is win, breng de skelters maar ten tonele.
Ta ta op de ring wel meer dan waar dan ook. Ook tijdens gewoon touristenfahrt kan je toch vergelijk trekken tussen twee auto’s? Gaat nergens over. Geloof ook best dan een M3 iets sneller dezelfde hoek omgaat, alleen verliest hij dat kleine beetje bij het uit accelereren weer.
TM3P heeft 65pk en 260NM meer dan een BMW M3. Maakt het gewicht meer dan goed.
In de periode dat ik wat vaker de tijd had om autosport op TV te volgen, zag ik ook de strijd tussen de Bimmers en de Skylines van Nissan. (R32, als ik me niet vergips)
Elk circuit dat rijkelijk voorzien was van bochten, bleek in het voordeel van BMW. De Skylines hadden, ondanks het hogere vermogen, het nakijken.
In actie: https://www.dumpert.nl/item/7796921_3aef3125
Dat electro hok breekt in een paar bochten bijna 'uit' maar daar zal de software in de auto wel voor zorgen dat ie op de weg blijft en check ook es hoe hoog dat ding komt als ie over een paar hobbels gaat ......
Maar blijft Amerikaans dus veel verging maar geen demping
niet als je in de geleiderail ligt, een zware auto rijdt bagger en het vreet banden of dat gewicht nou hoog of laag zit dat maakt niet uit. Snovvdog praat met enige regelmaat over 'snel' maar uit geen enkele videoproductie van hem blijkt dat. Maar als iets wel aan puin wordt gereden dan zijn het wel OS wagens dus ik ben benieuwd (worden wel vaak zo anoniem mogelijk afgevoerd).
Nee dat maakt inderdaad niks uit!
Zie de 911 crosscountry graag tegemoet. Maakt toch niet uit of het gewicht nou hoog of laag bij de grond zit.
Die hebben ze al jaren in meerdere formaten.
▲
[ 1905 berichten ]
Masterdam
Master
RRL schreef:
Je bent wel aardig standvastig, niet?
Tipje: ik heb ergens eens gehoord dat Masterdam best wel goed weet hoe een A6 Avant er uit ziet.
Tipje: ik heb ergens eens gehoord dat Masterdam best wel goed weet hoe een A6 Avant er uit ziet.
Ik was er bijna gillend achteraan gerend: "Houd de dief! Houd de dief!"
Schep
Master
RRL schreef:
Je bent wel aardig standvastig, niet?
Ach, mijn oom rijdt al jaren in een BMW 3 F30 met een 3.5 V6. Soms moet je ‘t gewoon laten gaan.
Schep
Master
Pietert schreef:
Dat durf ik wel in twijfel te trekken
Ik heb Laufkultur meermaals genoemd. Komt niet binnen. Lekker laten.
Vroeg op
Master
Politie NH in een grondkleur grijze Honda Civic? sedan. Lijkt verdacht veel op VROS. Ook blauwblauw in de grill voor.
Helaas de wagen niet echt goed kunnen zien.
Helaas de wagen niet echt goed kunnen zien.
MustangMach1
Respect
Of het VROS is weet ik niet helemaal zeker maar de JJ-675-V had 2 agenten aan boord en spraken een bestuurder aan op een P bij Nunspeet, A28.
Opel Astra Sports Tourer, achterkant geblindeerd.
Opel Astra Sports Tourer, achterkant geblindeerd.
RRL
Master
Bewegend beeld, goede still was lastig. JR216K op de spitsstrook, volgteken achter de ruit.
▶ Youtube video
▶ Youtube video
Pietert
Master
Omgeving Rotterdam. Of het echt een VROS is weet ik niet, maar even je gas los kan geen kwaad
Dikke Dakduif
Master
RRL schreef:
JR216K
Die spotte ik vorige week ook op het tankstation langs de A12 tussen Arnhem en knp Valburg. Zat maar 1 agent in (lang/kaal) en die stopte daar om een hardwerkende burger te beroven. Ik stond daar om te tanken (wat trouwens ook een vorm van beroven is)
Range Rover Teun
Medewerker
Pietert schreef:
Omgeving Rotterdam. Of het echt een VROS is weet ik niet, maar even je gas los kan geen kwaad
Een Tesla model S. Kost minimaal € 116,000.
KanarieVW
Master
Schep
Master
KanarieVW schreef:
Incorrect, longrange is 87k.
Niet in januari 2018 toen deze op kenteken kwam.
De RJ-754-Z is €116k fiscaal.
KanarieVW
Master
Er stond ‘een’ Tesla model S kost minimaal 116K. Maar dat moet dan zijn deze specifieke
Arieb
Master
Donkergrijze Seat Leon TDI 150 kenteken 3-XKV-13 met blauw in de grill over de vluchtstrook A-27 vandaag. Alweer van 2014 maar kenteken staat hier nog nergens genoemd?
Fpsdoug
Master
Pietert schreef:
Wel eindelijk zo'n motorscooter met akra-pijp aan de kant
Sneuer wordt het bijna niet.
VTEC_Driver
Master
Pietert schreef:
Omgeving Rotterdam. Of het echt een VROS is
Heb hem vanmiddag gespot op de A16, had iemand meegenomen afslag 's-Gavendeel op de vluchtstrook
Pita
Master
Die Tesla zie ik ook regelmatig op het regiokantoor Mijkenbroek en op de L E unit op de Graaf Engelbertlaan, denk dat hij gewoon van de Landelijke Eenheid is. Als men voor een A6 al een speciale rijopleiding moeten hebben, dan zal dat voor een Tesla ook wel gelden.
Ducantoni
Master
Ik ben benieuwd hoe dat ding met snel bochtenwerk is.
Zo'n zwaargewicht beuk je niet efkes de hoek om.
En, voor zover ik begrepen heb, is de fut er op wat hogere snelheden ook uit.
Dus rij je 'm zoek op snelheid of totdat de prik op is?
Zo'n zwaargewicht beuk je niet efkes de hoek om.
En, voor zover ik begrepen heb, is de fut er op wat hogere snelheden ook uit.
Dus rij je 'm zoek op snelheid of totdat de prik op is?
Dikke Dakduif
Master
Ducantoni schreef:
Ik ben benieuwd hoe dat ding met snel bochtenwerk is.
Zo'n zwaargewicht beuk je niet efkes de hoek om.
Wat dat ding mist in bochtsnelheid maakt ie weer goed in uitaccelereren. Onder circuit omstandigehden kun je met iets als een AMG of M5 zo'n Tesla er wel uit rijden, in het dagelijks verkeer zou ik nergens op rekenen.
Zo'n zwaargewicht beuk je niet efkes de hoek om.
Pita
Master
Precies, ik ben ook benieuwd hoe lang zo'n Tesla het met remmen volhoud als je keer op keer een klaverblad rond blijft rijden. Fading is altijd al een minpunt van Amerikanen geweest.
Ook van zware BMW's trouwens, kan mij herinneren, dat tijdens een clubrace een paar Amsterdamse jongens in een inmiddels oude M535i na 2 ronden al voor de hoofdtribune op Zandvoort moesten beginnen met remmen terwijl ik in mijn Fiat 131 Abarth, wel met raceremblokken nog één keer opschakelde, hahahaha.
Ook van zware BMW's trouwens, kan mij herinneren, dat tijdens een clubrace een paar Amsterdamse jongens in een inmiddels oude M535i na 2 ronden al voor de hoofdtribune op Zandvoort moesten beginnen met remmen terwijl ik in mijn Fiat 131 Abarth, wel met raceremblokken nog één keer opschakelde, hahahaha.
Griffin
Master
Pita
Master
Ja bij gewoon huis en tuin en keuken gebruik, maar als je echt sportief gaat rijden, dan zal hij echt de gewone remmen wel moeten gebruiken.
Ben benieuwd als je 10 keer achter elkaar vanaf zeggggggg maaaaarrrrrrrrr 200 km/u afremt naar 80 of je dan de tiende keer nog zo hard kan remmen.
Ben benieuwd als je 10 keer achter elkaar vanaf zeggggggg maaaaarrrrrrrrr 200 km/u afremt naar 80 of je dan de tiende keer nog zo hard kan remmen.
KanarieVW
Master
Ducantoni schreef:
En, voor zover ik begrepen heb, is de fut er op wat hogere snelheden ook uit.
Dus rij je 'm zoek op snelheid of totdat de prik op is?
Dus rij je 'm zoek op snelheid of totdat de prik op is?
0 tot 200 is met een Model S 14seconden. Daar doet die A6 6 seconden langer over. Hij zal ook niet voor de lange achtervolgingen zijn maar de accu is niet zomaar leeg.
Pita schreef:
Ja bij gewoon huis en tuin en keuken gebruik, maar als je echt sportief gaat rijden, dan zal hij echt de gewone remmen wel moeten gebruiken.
Ben benieuwd als je 10 keer achter elkaar vanaf zeggggggg maaaaarrrrrrrrr 200 km/u afremt naar 80 of je dan de tiende keer nog zo hard kan remmen.
Ben benieuwd als je 10 keer achter elkaar vanaf zeggggggg maaaaarrrrrrrrr 200 km/u afremt naar 80 of je dan de tiende keer nog zo hard kan remmen.
Dan is het nog steeds grotendeels op de motoren. Maar er zitten ook flinke remmen onder dus geen groter probleem dan bij een andere auto met dezelfde prestaties.
foetsi
Master
Ducantoni schreef:
Ik ben benieuwd hoe dat ding met snel bochtenwerk is.
Zo'n zwaargewicht beuk je niet efkes de hoek om.
Zo'n zwaargewicht beuk je niet efkes de hoek om.
Mwah, de accu ligt nagenoeg op de grond, dat maakt een hoop goed vergeleken met een zwaar blok in de neus
Pita
Master
Iemand ooit al eens een circuittest van een Tesla gezien ?
Clarkson zou er gek genoeg voor zijn, maar ja
Hij testte weleens een Range Rover hybride op een kilometersprint, toen was de accu al na 750 meter leeg, hahaha
Clarkson zou er gek genoeg voor zijn, maar ja
Hij testte weleens een Range Rover hybride op een kilometersprint, toen was de accu al na 750 meter leeg, hahaha
Raaf
Master
Pita schreef:
Iemand ooit al eens een circuittest van een Tesla gezien ?
Ze zijn er de afgelopen maanden rondjes mee aan het raggen op de Nurburgring.
En Dale heeft een electro jaguar als Ringtaxi ingezet.
Dikke Dakduif
Master
KanarieVW schreef:
Dan is het nog steeds grotendeels op de motoren. Maar er zitten ook flinke remmen onder dus geen groter probleem dan bij een andere auto met dezelfde prestaties.
Het af te remmen gewicht is best hoog, ik denk dat een standaard Tesla het best lastig krijgt als er op het randje gerden wordt. Aan de andere kant zullen de meesten ICE auto's ook niet van keramiek voorzien zijn en ook flink last van fading krijgen.
snovvdog
Master
Tesla's hebben een veel lager zwaartepunt dan de gemiddelde auto, daarom gaan ze ondanks het hoge gewicht nog steeds prima door de bocht.
Dave
Webspecialist
Ah, ga jij Max Verstappen even uitleggen dat ie 300 kilo extra onderaan zn bolide moet schroeven want dat gaat prima werken. Of doe het zelf!? Leg een zooi stenen onder de stoelen, werkt top!
Tesla is Amerikaans, kan ie niet meer afzeiken want dat raakt de fanbase teveel
Pita schreef:
Clarkson zou er gek genoeg voor zijn, maar ja
Tesla is Amerikaans, kan ie niet meer afzeiken want dat raakt de fanbase teveel
Pita
Master
Dikke Dakduif schreef:
t zullen de meesten ICE auto's ook niet van keramiek voorzien zijn en ook flink last van fading krijgen
Keramiek hoeft ook niet, als je de juiste harde remblokken maar kiest, nadeel is dan wel dat de schijven harder slijten dan de blokken, hahaha
snovvdog
Master
Dave schreef:
Ah, ga jij Max Verstappen even uitleggen dat ie 300 kilo extra onderaan zn bolide moet schroeven want dat gaat prima werken. Of doe het zelf!? Leg een zooi stenen onder de stoelen, werkt top!
Nee, ik zeg dat je liever 250 kg laag kan hebben, dan 300 kg hoog...
De TM3 gaat sneller dan een M3 op vele circuits ondanks 250 kg extra gewicht...
Griffin
Master
Dikke Dakduif schreef:
Het af te remmen gewicht is best hoog, ik denk dat een standaard Tesla het best lastig krijgt als er op het randje gerden wordt
Een tesla S Ludicrous nogwat weegt 2250 kg. Een Audi RS6 avant 2050 kg leeg. Halve tank brandstof er bij en je zit op 2100 kg. Zo heel erg groot is het verschil met een min of meer vergelijkbare brandstofstoker dus niet wat dat betreft. Komt bij dat die Tesla in ieder geval gedeeltelijk elektrisch remt. De remmen van die Audi zullen het zwaarder te verduren hebben dan die van de tesla....
Dave
Webspecialist
snovvdog schreef:
De TM3 gaat sneller dan een M3 op vele circuits ondanks 250 kg extra gewicht...
complete nonsens natuurlijk maar je bent jezelf lekker aan het maken met een volgende huurbak waarbij je het eco rubber niet zelf hoeft te bekostigen maar het ligt als een drol op de weg;
▶ Youtube video
kom niet met die Top Gear test aanzetten want dat is compleet droltesten. Als je een aantal minuten met een goed oog zou kijken dan zie je dat het enorm zwabbert en de achterbanden heel wat te verduren krijgen. Niet getreurd, jij zal er weinig problemen van gaan ondervinden want je rijdt doorgaans als een trage zak aardappelen
KanarieVW
Master
Haal je de Nordschleife erbij waar de bestuurder de grootste variabele is
Zijn genoeg voorbeelden op YT waar een M3, een C-AMG of soortgelijks het afleggen op een TM3. Geen zin om te zoeken, maar je hebt ze vast zelf ook al gevonden.
Zijn genoeg voorbeelden op YT waar een M3, een C-AMG of soortgelijks het afleggen op een TM3. Geen zin om te zoeken, maar je hebt ze vast zelf ook al gevonden.
Dave
Webspecialist
KanarieVW schreef:
waar de bestuurder de grootste variabele is
Ta ta.. Dat is dus bij ieder filmpje
Hoef dan ook niet te zoeken, basisnatuurkunde is genoeg. Minder massa is win, breng de skelters maar ten tonele.
KanarieVW
Master
Dave schreef:
Ta ta.. Dat is dus bij ieder filmpje
Hoef dan ook niet te zoeken, basisnatuurkunde is genoeg. Minder massa is win, breng de skelters maar ten tonele.
Hoef dan ook niet te zoeken, basisnatuurkunde is genoeg. Minder massa is win, breng de skelters maar ten tonele.
Ta ta op de ring wel meer dan waar dan ook. Ook tijdens gewoon touristenfahrt kan je toch vergelijk trekken tussen twee auto’s? Gaat nergens over. Geloof ook best dan een M3 iets sneller dezelfde hoek omgaat, alleen verliest hij dat kleine beetje bij het uit accelereren weer.
TM3P heeft 65pk en 260NM meer dan een BMW M3. Maakt het gewicht meer dan goed.
Ducantoni
Master
Dave schreef:
Minder massa is win, breng de skelters maar ten tonele.
In de periode dat ik wat vaker de tijd had om autosport op TV te volgen, zag ik ook de strijd tussen de Bimmers en de Skylines van Nissan. (R32, als ik me niet vergips)
Elk circuit dat rijkelijk voorzien was van bochten, bleek in het voordeel van BMW. De Skylines hadden, ondanks het hogere vermogen, het nakijken.
Spook
Master
RRL schreef:
Dacht nog steeds dat die ene foto een staaltje Photoshop was. Toch niet:
In actie: https://www.dumpert.nl/item/7796921_3aef3125
Mdw
Ultimate Master
Dave schreef:
Youtube video met de titel: Tesla Model 3 Performance in Track Mode on Nürburgring being chased by a BMW M2
Dat electro hok breekt in een paar bochten bijna 'uit' maar daar zal de software in de auto wel voor zorgen dat ie op de weg blijft en check ook es hoe hoog dat ding komt als ie over een paar hobbels gaat ......
Maar blijft Amerikaans dus veel verging maar geen demping
Dave
Webspecialist
KanarieVW schreef:
Maakt het gewicht meer dan goed.
niet als je in de geleiderail ligt, een zware auto rijdt bagger en het vreet banden of dat gewicht nou hoog of laag zit dat maakt niet uit. Snovvdog praat met enige regelmaat over 'snel' maar uit geen enkele videoproductie van hem blijkt dat. Maar als iets wel aan puin wordt gereden dan zijn het wel OS wagens dus ik ben benieuwd (worden wel vaak zo anoniem mogelijk afgevoerd).
Lotus Omega
Master
In dat filmpje kun je duidelijk zien dat die BMW nog lang niet op de limiet wordt gereden. De Tesla lijkt er een stuk dichter tegenaan te zitten.
bruintje beer
Master
Dave schreef:
Snovvdog praat met enige regelmaat over 'snel' maar uit geen enkele videoproductie van hem blijkt dat.
Klopt, hij lijkt eigenlijk altijd als een voorbeeldige senior te rijden.
KanarieVW
Master
Dave schreef:
of dat gewicht nou hoog of laag zit dat maakt niet uit.
Nee dat maakt inderdaad niks uit!
Zie de 911 crosscountry graag tegemoet. Maakt toch niet uit of het gewicht nou hoog of laag bij de grond zit.
Blaataap
Master
KanarieVW schreef:
Zie de 911 crosscountry graag tegemoet. Maakt toch niet uit of het gewicht nou hoog of laag bij de grond zit.
Die hebben ze al jaren in meerdere formaten.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum