Pagina 1 van 30  [ 1475 berichten ]
  Bericht 
Jurjen
Master
Ik maak een topic aan, waarin iedereen alles kwijt kan over het geflits in Friesland. Dit lijkt mij wat duidelijker dan alles overal posten.

Als de mods het niet eens zijn hoor ik het wel, voor de rest....
  Bericht 
Jurjen
Master
Nieuws...

Ik heb gehoord van een BOA dat in Friesland op de wegen door het team Fryske Diken alleen gecontroleerd wordt op wegen t/m 100 km/uur.
De snelwegen worden alleen door KLPD gedaan, misschien dat er daarom ook zo weinig snelweg meldingen in Friesland zijn.

Opvallend:

Resultaten september 2005
In de maand september 2005 heeft verkeershandhavingsteam Fryske Diken bijna 224.000 voertuigen op snelheid gecontroleerd.
Gemiddeld hield 93 procent van de passerende voertuigen zich aan de maximumsnelheid.
In 720 uren werden 263 controles uitgevoerd in de gehele provincie Fryslân.



Resultaten oktober 2005
In de maand oktober 2005 heeft verkeershandhavingsteam Fryske Diken ruim 281.300 voertuigen op snelheid gecontroleerd.
Gemiddeld hield 94 procent van de passerende voertuigen zich aan de maximumsnelheid.
In 939 uren werden 371 controles uitgevoerd in de gehele provincie Fryslân.

En als je dan een BOA vraagt of ze ook meer controleren omdat de quota niet gehaald worden, beweren ze dat ze het hele jaar door evenveel controleren.

(ze flitsen trwns op 1 januari niet, want het blijkt dat de BOA's ook nog een sociaal leven hebben)


Aangekondigd:

N358 - Afslag Augustinusga - rotonde Lutkepost
04-12-2005 snelheidscontrole

N359 - Afslag Hemelum - afslag Koudum-noord
05-12-2005 snelheidscontrole

N381 - afslag Wijnjewoude tot afslag Donkerbroek
06-12-2005 snelheidscontrole

N381 - Afslag Oosterwolde-Noord - tot afslag Oosterwolde
08-12-2005 snelheidscontrole

N358 - Afslag Folgersterlaan - A7
09-12-2005 snelheidscontrole
  Bericht 
Roaddevil
Die hard
 
Als je meer info over de BOA's wilt mag je me wel mailen op: berend@geflits.nl

Ik heb zo'n 3 jaar lang(samen met GZ) de Friese controles gevolgd en gepubliceerd op: http://www.geflits.nl. Maar sinds juli vorig jaar niet veel meer gedaan wegens andere drukte/interesses.
  Bericht 
Jurjen
Master
Kunnen jullie dit niet weer oppikken i.s.m. anderen hier op het forum?
  Bericht 
gz
Master
Flitsers fotograveren ben ik mee gestopt .... heb die dingen al zo vaak op de foto gezet. Kijk maar eens bij reportage's en dan bij het invulscherm Fryske Diken intikken.

En de favoritie auto van roaddevil was altijd de blauwe opel vectra en nu de grijze opel zafira :lol: :lol: :lol:
  Bericht 
Jurjen
Master
Die grijze Zafira is idd een beetje oudere BOA zeurende knar


Is het misschien geen idee om alle Friese repo's te linken naar jullie site?
  Bericht 
Roaddevil
Die hard
 
Net zoals GZ zegt idd, op een gegeven moment heb je 'het wel gezien'.
Het laatste half jaar was het meestal ff een gesprekje met de BOA, maar geen foto's meer, tenzij het een nieuwe of opvallende situatie was.

En die van die grijze Zafira, ik hoop dat die gauw met pensioen gaat. :evil:
  Bericht 
mjvv
Die hard
Wie stond er afgelopen vrijdag rond 15.10 uur met die controleur te praten op de N381? Er stond een Clio bij.
  Bericht 
JH
Master
mjvv schreef:
Wie stond er afgelopen vrijdag rond 15.10 uur met die controleur te praten op de N381? Er stond een Clio bij.


zie repo's voorpagina :wink:

de topicstarter: Jurjen dus
  Bericht 
gecko
Master
mjvv schreef:
Wie stond er afgelopen vrijdag rond 15.10 uur met die controleur te praten op de N381? Er stond een Clio bij.


Citaat:
jurjen
FS'er sinds: 6-9-2005
Woonplaats: Kompanije
Auto: Renault Clio
Reportages: 4
Bekeuringen: 1
  Bericht 
freudeamfahren
Master
Flitsers in de Gdyk het moet niet gekker worden, toevallig nog een zwarte volvo xc90 op de foto gegaan?
  Bericht 
Jurjen
Master
freudeamfahren schreef:
Flitsers in de Gdyk het moet niet gekker worden, toevallig nog een zwarte volvo xc90 op de foto gegaan?


Staan ze wel gauw es. Die Volvo? niet dat ik weet!
  Bericht 
Roaddevil
Die hard
 
Vanavond is er overigens een ongeval gebeurd op
de badweg in Gorredijk.

Een brommobiel reed de weg op terwijl er nog een auto van links kwam.
De bestuurster van de brommobiel kwam bekneld te zitten.

Zie voor meer details en fotos:

http://www.waldnet.nl/nieuws.php?id=12525


Hebben ze naar hun gevoel natuurlijk weer een 'reden' om daar nog meer te controleren. Alsof zo'n brommobiel de 50+ haalt :huh:
Dit was puur een voorrangs-fout
  Bericht 
Jurjen
Master
Roaddevil schreef:
Dit was puur een voorrangs-fout


En volgens je favo BOA (zafira) komt dat doordat mensen haast hebben... Hoezo geindoctrineerd....

Edit: met 80 op dat stuk had de brombestuurster niet meer geleefd!
  Bericht 
bjemke
Pro
jurjen schreef:
Nieuws...

Ik heb gehoord van een BOA dat in Friesland op de wegen door het team Fryske Diken alleen gecontroleerd wordt op wegen t/m 100 km/uur.
De snelwegen worden alleen door KLPD gedaan, misschien dat er daarom ook zo weinig snelweg meldingen in Friesland zijn.



Een tijd geleden stond er een interview in de krant ( welke? ik weet het echt niet meer, maar denk LC) met een controleur van de KLPD. Friesland is voor de heren van het KLPD echt te ver. Voor een ochtendcontrole is Oosterzee nog te doen (A6) of Steenwijk (A32). Pas 's middags kun je verder in Frl vinden. Anders moeten de heren te vroeg van bed. Mij lijkt het anders een prima baantje on achterstallige slaap in te halen...
  Bericht 
N381 Racer
Pro
jurjen schreef:
En volgens je favo BOA (zafira) komt dat doordat mensen haast hebben... Hoezo geindoctrineerd....

Dat is de BOA die betrapt werd bij zijn woning in Drachten met de Gatso op de passagiersstoel; had zeker haast om thuis te komen :wink:
  Bericht 
Janinho
Die hard
 
bjemke schreef:
jurjen schreef:
Nieuws...

Ik heb gehoord van een BOA dat in Friesland op de wegen door het team Fryske Diken alleen gecontroleerd wordt op wegen t/m 100 km/uur.
De snelwegen worden alleen door KLPD gedaan, misschien dat er daarom ook zo weinig snelweg meldingen in Friesland zijn.



Een tijd geleden stond er een interview in de krant ( welke? ik weet het echt niet meer, maar denk LC) met een controleur van de KLPD. Friesland is voor de heren van het KLPD echt te ver. Voor een ochtendcontrole is Oosterzee nog te doen (A6) of Steenwijk (A32). Pas 's middags kun je verder in Frl vinden. Anders moeten de heren te vroeg van bed. Mij lijkt het anders een prima baantje on achterstallige slaap in te halen...


Verkeersveiligheid is dus alleen belangrijk van 9.00 tot 17.00.
  Bericht 
Roaddevil
Die hard
 
N381 Racer schreef:
jurjen schreef:
En volgens je favo BOA (zafira) komt dat doordat mensen haast hebben... Hoezo geindoctrineerd....

Dat is de BOA die betrapt werd bij zijn woning in Drachten met de Gatso op de passagiersstoel; had zeker haast om thuis te komen :wink:


Dat verhaal ken ik helemaal niet !
Vertel, of eventueel PM als het hier beter niet vermeld kan worden...

:D
  Bericht 
Jurjen
Master
Citaat:
radar fr n381 oosterwolde ri donkerbroek thv hmp 37.5 18:23:59


Daar ben ik heengeweest, kwam allemaal knipperende auto's tegen, maar ik kon em nergens vinden, ik baal er flink van :-? .
Naja, volgende keer beter :roll:
  Bericht 
Jurjen
Master
Roaddevil schreef:
N381 Racer schreef:
jurjen schreef:
En volgens je favo BOA (zafira) komt dat doordat mensen haast hebben... Hoezo geindoctrineerd....

Dat is de BOA die betrapt werd bij zijn woning in Drachten met de Gatso op de passagiersstoel; had zeker haast om thuis te komen :wink:


Dat verhaal ken ik helemaal niet !
Vertel, of eventueel PM als het hier beter niet vermeld kan worden...

:D


Me 2 :lol:
  Bericht 
Jurjen
Master
radar fr n381 oosterwolde ri donkerbroek thv hmp 37.5

Die hmp klopte trwns helemaal al niet!

Denk eerder aan 39,5
  Bericht 
vw-driver
Master
N381 Racer schreef:
jurjen schreef:
En volgens je favo BOA (zafira) komt dat doordat mensen haast hebben... Hoezo geindoctrineerd....

Dat is de BOA die betrapt werd bij zijn woning in Drachten met de Gatso op de passagiersstoel; had zeker haast om thuis te komen :wink:



:lol: :lol: :lol: :thumb: , heb die repo gelezen :biertje:( of het dezelfde boa was effe achterwege laten )
  Bericht 
Jurjen
Master
vw-driver schreef:
N381 Racer schreef:
jurjen schreef:
En volgens je favo BOA (zafira) komt dat doordat mensen haast hebben... Hoezo geindoctrineerd....

Dat is de BOA die betrapt werd bij zijn woning in Drachten met de Gatso op de passagiersstoel; had zeker haast om thuis te komen :wink:



:lol: :lol: :lol: :thumb: , heb die repo gelezen :biertje:


Link?
  Bericht 
vw-driver
Master
jurjen schreef:
vw-driver schreef:
N381 Racer schreef:
jurjen schreef:
En volgens je favo BOA (zafira) komt dat doordat mensen haast hebben... Hoezo geindoctrineerd....

Dat is de BOA die betrapt werd bij zijn woning in Drachten met de Gatso op de passagiersstoel; had zeker haast om thuis te komen :wink:



:lol: :lol: :lol: :thumb: , heb die repo gelezen :biertje:


Link?


http://www.onzinboetes.nl/service/fotor ... _breekbaar

( kan natuurlijk ook een andere boa zijn , die dienst deed )
  Bericht 
Jurjen
Master
Deze BOA had zijn eigen auto zei die, dus dat moet wel :D
  Bericht 
Roelf
Master
 
Janinho schreef:
Verkeersveiligheid is dus alleen belangrijk van 9.00 tot 17.00.

Ik hoop het wel, ik rijd altijd tussen 6:00 en 7:00. Ik ga er vanuit dat er dan nog geen controles zijn (buiten de vaste flitspalen om) en dus rij ik meestal wel iets te hard

Gun die BOA´s ook een rustige ochtend thuis, lekker rustig ontbijten met de familie enzo, krantje en dan om 9:00 aan de slag..... O:)
  Bericht 
N381 Racer
Pro
vw-driver schreef:
http://www.onzinboetes.nl/service/fotor ... _breekbaar

( kan natuurlijk ook een andere boa zijn , die dienst deed )


Nee hoor, dat is 'm. Voor deze Zafira reed hij altijd in de Vectra SP-GJ-48; die kwam ik eens een keer tegen bij de kerk met moeder de vrouw ook aan boord 8)

Gisteravond om 18 uur was ie nog niet thuis, mogelijk dat hij dus op de N381 stond... Bij ongeveer 36.9 is een reed (= onverharde weg) met vrij zicht waar ze de auto mooi ver van de weg kunnen zetten, ergens in september stond het statief toen achter een boom langs de vaart...
  Bericht 
Jurjen
Master
Citaat:
13 verdachten alcohol in verkeer


Fryslân 11-12-2005 - Zaterdagavond en -nacht zijn door de Friese politie weer diverse bestuurders betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. In enkele gevallen werkte de verdachte niet mee en ging dit gepaard met andere misdrijven.

Damwoude: rijden onder invloed
Zondag omstreeks 00.30 uur wilde de politie een personenauto controlerenen op de Hoofdweg. Na een stopteken ging de bestuurder er vandoor via de Ds. Germsweg en de Haleweg. Daar werd de auto stilstaand aangetroffen. Er zaten alleen nog twee passagiers in maar geen bestuurder. Een zoekslag in de omgeving leverde de vermoedelijke bestuurder op. Hij werd aangetroffen in een nabijgelegen tuin. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. Daar blies hij 775 ug/l.

Hij kreeg een rijverbod, zijn rijbewijs werd ingevorderd en er wordt proces-verbaal opgemaakt. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.

Tijdens de aanhouding, waaraan de verdachte overigens gewoon meewerkte, vond één van de passagiers het nodig zich er mee te bemoeien. Hij pakte onder andere de zaklamp van een politieman af. Toen die hem terug wilde pakte verzette de verdachte zich daartegen. Na enkele klappen rende deze passagier weg. Zij identiteit is niet bekend geworden.



Hurdegaryp: rijden onder invloed en inrijden op politie
De politie heeft zondag een 20-jarige man uit Kollumerzwaag tot twee keer toe aangehouden op verdenking van diverse misdrijven. Omstreeks 03.00 uur zagen ze de verdachte rijden op de Rijksstraatweg, richting Hurdegaryp. Ze gaven de verdachte een stopteken. Hij reageerde echter niet en bleek gewoon doorrijden. In Hurdegaryp sloeg hij af, reed de Stationsweg op en stopte. Hij bleek te hebben gedronken. Aan het bureau blies hij 280 ug/l. Hij kreeg een rijverbod en een proces-verbaal.

Korte tijd later werd geconstateerd dat de verdachte weer in zijn auto stapte en wegreed vanaf de Stationsweg. Door de politie werd de politieauto dwars op de rijbaan gezet om de verdachte te laten stoppen. Dat deed de verdachte ook. Echter daarop reed hij een stuk achteruit, gaf gas en reed met spinnende banden in op de politieauto. Die werd -om een aanrijding te voorkomen – achteruit gereden. De verdachte wist nu vol gas en half door de berm te ontkomen. Na een achtervolging via Ryptsjerk, Birdaard, Rinsumageest, Damwoude, Broeksterwoude, De Valom en Zwaagwesteinde, kwam de verdachte in Kollumerzwaag. Daar werd hij op de Foarwei klemgereden en aangehouden. Daarbij dreigde hij elke politieman te zullen doodsteken. De verdachte is op verdenking van onder andere rijden onder invloed, rijden tijdens een rijverbod en poging doodslag ingesloten.



Heerenveen: negen bestuurders onder invloed tijdens controle
Zaterdagavond en –nacht heeft de politie in en om Heerenveen met 30 medewerkers een alcoholcontrole uitgevoerd. Veertien bestuurders bleken te hebben gedronken en moesten mee naar het bureau voor een ademanalyse. Daar bleek dat elf van hen over de wettelijke limiet gingen en naast een rijverbod een proces-verbaal kregen. Vier van hen bliezen meer dan 570 ug/l; van hen werd het rijbewijs ingevorderd.

Ook in Grou werd een kleine controle gehouden. Hier was het goed voor elkaar. Van de 25 gecontroleerde bestuurders blies niemand teveel.




Bron: www.politie.nl
  Bericht 
gz
Master
jurjen schreef:
Citaat:
13 verdachten alcohol in verkeer

Bron: www.politie.nl


Dit is wat anders dan de titel zegt: Friese Flitsers
  Bericht 
Jurjen
Master
Hmmz, je hebt gelijk, maar ik kan hem niet meer verwijderen.....
  Bericht 
mjvv
Die hard
gecko schreef:
mjvv schreef:
Wie stond er afgelopen vrijdag rond 15.10 uur met die controleur te praten op de N381? Er stond een Clio bij.


Citaat:
jurjen
FS'er sinds: 6-9-2005
Woonplaats: Kompanije
Auto: Renault Clio
Reportages: 4
Bekeuringen: 1


Zal volgende keer even stoppen, maar was met een collega onderweg en we waren al te laat voor een afspraak in Drachten.
  Bericht 
Jurjen
Master
Zit die resultaten van oktober nogmaals te bekijken en het valt me op dat er 371 controles waren. Dat komt dus neer op gemiddeld 10 per dag.
Het aantal uren in de maand was 744 (31dagenx24uur) Het aantal controle-uren 939. Dat zijn dus 1.26 controles per uur. Ik vind dit toch een knap gemiddelde, en dit is alleen maar op snelheid.
  Bericht 
Jurjen
Master
Vanavond grote controle in Sneek heb ik van de BOA gehoord, er wordt hier 's avonds een weg als racebaan gebruikt, en er zullen vanavond ongetwijfelt rijbewijzen ingevorderd worden, is me verteld.

Overigens binnenkort meerdere nieuwe auto's omdat de Golfjes zijn afgeschreven, en omdat daar de digitale zooi niet in past. Het zullen nieuwe Opels worden.


Top 10 controlewegen

Wegnummer Wegvlak
N354 Sneek - Lemmer
N354 Sneekerhoek - Rondweg Sneek
N359 Leeuwarden - Winsum - Balk
N384 Franeker - Dearsum
N910 Rondweg Dokkum - afslag Westergeest
N361 Dokkum - Zwartewegsend
N355 Buitenpost - Provinciegrens
N358 Buitenpost - Surhuisterveen
N381 Drachten - Oosterwolde
N351 Olderberkoop - Wolvega
  Bericht 
Jurjen
Master
Heeft iemand misschien ook een idee voor een url voor een friese flitsers site?


Ik dacht zelf aan:

www.frieseflitsters.nl
www.frieseflitsservice.nl


Misschien iemand andere ideeën?
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
jurjen schreef:
Heeft iemand misschien ook een idee voor een url voor een friese flitsers site?


Ik dacht zelf aan:

www.frieseflitsters.nl
www.frieseflitsservice.nl


Misschien iemand andere ideeën?


Wat dacht je van www.SchaatClub_Heerenveen.nl of www.Elfstedenflitsers.nl
  Bericht 
bx gek
Master
jurjen schreef:
Heeft iemand misschien ook een idee voor een url voor een friese flitsers site?


Ik dacht zelf aan:

www.frieseflitsters.nl
www.frieseflitsservice.nl


Misschien iemand andere ideeën?


Wat dacht je van www.flitsservice.fr.nl O:)
  Bericht 
JH
Master
of iets in de trant van

www.friesegraaiers.nl 8)
  Bericht 
Jurjen
Master
Maserati Teun schreef:
jurjen schreef:
Heeft iemand misschien ook een idee voor een url voor een friese flitsers site?


Ik dacht zelf aan:

www.frieseflitsters.nl
www.frieseflitsservice.nl


Misschien iemand andere ideeën?


Wat dacht je van www.SchaatClub_Heerenveen.nl of www.Elfstedenflitsers.nl


Niet leuk :nono: O:)
  Bericht 
Jurjen
Master
Op BX zen idee verder borduren:

www.flitsservicefriesland.nl ofzo is ook wel mooi.
  Bericht 
bx gek
Master
Vraag aan Martijn of je het mag gebruiken 8)
  Bericht 
Jurjen
Master
bx gek schreef:
Vraag aan Martijn of je het mag gebruiken 8)


Helaas :)
  Bericht 
bx gek
Master
Jammer 8)
  Bericht 
Jurjen
Master
Ik heb al iets in gedachten, met mededenk dank aan Dave :thumb:
  Bericht 
Jurjen
Master
Site komt er, maar duurt nog wel even, denk aan 2e kwartaal volgend jaar :)
  Bericht 
Jurjen
Master
EriQ heeft afgelopen week de nieuwe digitale flitsauto gespot.
Het bertreft de VW Touran met kenteken 55-BV-BH. De kleur van de auto is grijs, dus mensen, weer 1tje om voor op te passen!
  Bericht 
ERiQ
Pro
Ik vind die van JH wel passend: www.friesegraaiers.nl. Ik zou trouwens best willen helpen, als je hulp nodig hebt :biertje:

jurjen schreef:
EriQ heeft afgelopen week de nieuwe digitale flitsauto gespot.
Het bertreft de VW Touran met kenteken 55-BV-BH. De kleur van de auto is grijs, dus mensen, weer 1tje om voor op te passen!


Foto is inmiddels toegevoegd aan de kentekenlijst.
  Bericht 
Jurjen
Master
Goed werk EriQ :thumb:
  Bericht 
Jurjen
Master
Citaat:
Verkeerscontrole

Damwopude, 04-01-2006 • Dinsdag 3 januari is tussen 13.00 uur en 15.00 uur een verkeerscontrole gehouden.

Op de Hereweg in Damwouden zijn 40 auto’s gecontroleerd. Twee bestuurders reden te hard. Hoogst gemeten snelheid 83 km, terwijl 50 km is toegestaan. Op de Birdaarderstraatweg in Sybrandahuis zijn 20 auto’s gecontroleerd. Hier zijn drie bestuurders bekeurd. Hoogst gemeten snelheid 93 km. Ook hier is 50 km toegestaan. Op de Murmerwoudsterweg in Dokkum hebben twee bestuurders een bekeuring gekregen, omdat zij reden zonder de gordel om te hebben. Op de Hoofdweg in Damwoude kreeg één bestuurder een bekeuring, omdat hij de gordel niet droeg.


Bron: www.politie.nl
  Bericht 
marcoobee
Pro
Tip voor degenen die geflitst zijn op de rondweg leeuwarden t/m vandaag. Zoals de inwoners van Leeuwarden e.o. mischien al gemerkt hebben zijn er wat borden "Leeuwarden - Ljouwert" verplaatst op de rondweg. Zo ook het bord wat bij de vrijheidswijk stond, deze is verplaatst richting Hardegarijp omdat er een nieuwe wijk (de blitseard) wordt gebouwd ten oosten van de vrijheidswijk.

Er was, tot vandaag, een klein bordje 50 geplaatst aan de rechterkant van de weg, waar eerst het bord "Leeuwarden - Ljouwert" stond, om aan te geven dat de snelheid van 70 naar 50 moest. Vandaag zijn er wat grotere borden geplaatst aan de rechterkant van de rechterrijstrook en de linkerkant van de linkerrijstrook (zoals het hoort, je kan niet met een klein bordje 50 2 stroken waarschuwen toch?)

Dit lijkt me een goede reden om bezwaar te schrijven, ik neem aan dat de borden er, na bezwaar van iemand, zijn geplaatst. Ik zie het CJIB er niet voor aan om dan meteen alle boete's vrij te schelden.
  Bericht 
bjemke
Pro
Met 164 km/u over de Wâldwei
woensdag 11 januari 2006 Garyp

Er zijn veel automobilisten die het gaspedaal wel eens flink intrappen. Een 33-jarige automobilist uit Opheusden die dat dinsdag rond 11.40 uur deed, reed onder toeziend oog van de politie 164 km/u over de Wâldwei bij Garyp.

Met deze overschrijding van 64 km kreeg hij proces-verbaal en moest hij zijn rijbewijs inleveren bij de dienstdoende agenten

Bron: waldnet.nl
 Pagina 1 van 30  [ 1475 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy