Postingstijd interval gedetecteerd van 367 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 797 berichten ]
Ik had ergens ook wel een storing verwacht op het dadhboard maar niks
Wil je nu zeggen dat je premiumwagen een onderdeel heeft waar niet over is nagedacht?
Mijn Franse Boot heeft gewoon 10L aan ruitensproeivloeistofreservoir. Dan kan je tenminste lekker sproeien
5L, is zo leeg. Niet dat er echt ruimte is voor meer
Tuurlijk wel. Je hebt een kofferbak
En Dave, respect voor die zouto foto. Die gaat niet meer getopt worden denk ik zo
WAT?! Wauw!
De Golf/Jetta mk2 had 4L, net als onze Bora. Dat vind ik al veel. In de Alto gaat 3L trouwens.
Lekker he? 6,5L voor de voorkant (ivm de koplampsproeiers) en 3,5L voor de achterruit.
Als echte BMW rijder hou je natuurlijk te weinig afstamd en krijg je allerlei zooi op je ruit
De 406'en hebben ook gewoon 10 liter voor de vooruit. De jag moet het doen met een schamele 8. Maargoed die 8 gaat lekker lang mee want er zitten geen koplampsproeiers op en maar 1 sproeier voor de voorruit die 0,0 verspilt over de auto heen.
BMW's rijden alleen links
Moet je/jullie teleurstellen want ik kan wel tegen een bekraste auto maar niet tegen een vieze auto.. Bij de eerste de beste non-Zlotsky tankstop de wasstraat meegepakt;
▶ Youtube video
ranzigheid man.. Auto beetpakken of lichtelijk schampen met je kleding en je zit onder de vuiligheid, kan toch niet.. Weg ermee
In Litouwen was het nog wel handig ter flitspaal preventie, sterft van die zooi daar.
Yep, op een ongebruikelijke wijze.. Sinds het afgelopen week -8 werd in St.P en ik tot de ontdekking kwam dat een of andere idioot er van de zomer normaal water in gegooid heeft (waarschijnlijk ikzelf ). Dus ik heb ~2000 km ongeveer zo
▶ Youtube video
gereden... totdat het weer boven nul werd in Duitsland
De andere auto's die ik gereden heb hadden de leidingen en spuitmondjes in/op de kap zitten waardoor het vanzelf wel ontdooide door motorwarmte maar de E90 moet het weer anders hebben natuurlijk.
Komen vast niet aan en indien wel, goedkoop?
--
en het werkt hetzelfde als in NL, als ze je staande houden heb je wel wat uit te leggen.
Inderdaad.
Wie gaat er een lobby opzetten? Dit gaat nergens over. Is ook vast niet goed voor het milieu. Misschien GroenLinks eens aanschrijven?
Helaas geen bedreiging via dat PFAS gedoe.
Maar ook aan de strengere Nederlandse? Niet gesjoemeld met de cijfers stiekem?
uit ervaring weet ik dat zij zelfs zout uit Noord Afrika hierheen halen.
▲
[ 797 berichten ]
RAH
Master
Koplampsproeiers er uit gecodeerd? De achterkant ziet er aan de bestuurderskant erger uit dan aan de passagierskant. Meestal ligt daar juist de meeste rotzooi aan de kant van de weg en wordt de auto daar het smerigst.
Dashcam Drenthe
Master
Bij de E46 heb ik gewoon de zekering eruit gehaald. Kan ik iets vaker sproeien dan 3x
RRL
Master
Best handig als je enkel een zekering er uit hoeft te halen. Als ze met zout handig van pas komen ding er weer even in prikken en klaar.
Vond die sproeiers wel handig in de winter, jammer genoeg worden ze maar weinig toegepast bij LED.
Vond die sproeiers wel handig in de winter, jammer genoeg worden ze maar weinig toegepast bij LED.
Dashcam Drenthe
Master
RRL schreef:
Best handig als je enkel een zekering er uit hoeft te halen.
Ik had ergens ook wel een storing verwacht op het dadhboard maar niks
RAH
Master
Bij de E90 zijn verschillende coderingen mogelijk bij mijn weten. Je kan ze helemaal er uit coderen, of dat ze het niet bij elke keer ruiten sproeien doen. Bij mij gaan ze gewoon twee keer bij 1 keer sproeien Ik heb meestal meer vloeistof op de motorkap dan op de voorruit.
Blaataap
Master
Dashcam Drenthe schreef:
3x
Wil je nu zeggen dat je premiumwagen een onderdeel heeft waar niet over is nagedacht?
Mijn Franse Boot heeft gewoon 10L aan ruitensproeivloeistofreservoir. Dan kan je tenminste lekker sproeien
Dashcam Drenthe
Master
Blaataap schreef:
Wil je nu zeggen dat je premiumwagen een onderdeel heeft waar niet over is nagedacht?
5L, is zo leeg. Niet dat er echt ruimte is voor meer
Blaataap
Master
Dashcam Drenthe schreef:
ruimte
Tuurlijk wel. Je hebt een kofferbak
En Dave, respect voor die zouto foto. Die gaat niet meer getopt worden denk ik zo
Archiebald
Master
Blaataap schreef:
10L aan ruitensproeivloeistofreservoir
WAT?! Wauw!
De Golf/Jetta mk2 had 4L, net als onze Bora. Dat vind ik al veel. In de Alto gaat 3L trouwens.
Blaataap
Master
Archiebald schreef:
Wauw
Lekker he? 6,5L voor de voorkant (ivm de koplampsproeiers) en 3,5L voor de achterruit.
Piet_Piraat
Master
Waar heb je het voor nodig joh? Ik heb geen idee hoeveel erin kan. Ik weet wel dat ik alleen voor de winter bijvul zodat ie weer goed vol antivries zit. En daar kan ik dan meestal gewoon een jaar mee vooruit. Of het twee of tien liter is, geen idee, ik gebruik dat amper.
Blaataap
Master
BaasTimo
Master
Ik gebruik het eigenlijk nooit. Staan zo afgesteld dat ze alleen op de snelweg hun werk doen. Bij lagere snelheden/stilstand spuit dat ding 3/4e op het dak en 1/4e op de ruit
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
Waar heb je het voor nodig joh? Ik heb geen idee hoeveel erin kan. Ik weet wel dat ik alleen voor de winter bijvul zodat ie weer goed vol antivries zit. En daar kan ik dan meestal gewoon een jaar mee vooruit. Of het twee of tien liter is, geen idee, ik gebruik dat amp
Als echte BMW rijder hou je natuurlijk te weinig afstamd en krijg je allerlei zooi op je ruit
Piet_Piraat
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Als echte BMW rijder hou je natuurlijk te weinig afstamd en krijg je allerlei zooi op je ruit
Ja, sorry, dat ken ik niet. Ik ben geen echte blijkbaar
406
Master
Blaataap schreef:
6,5L voor de voorkant (ivm de koplampsproeiers) en 3,5L voor de achterruit.
De 406'en hebben ook gewoon 10 liter voor de vooruit. De jag moet het doen met een schamele 8. Maargoed die 8 gaat lekker lang mee want er zitten geen koplampsproeiers op en maar 1 sproeier voor de voorruit die 0,0 verspilt over de auto heen.
Sander
Medewerker
RAH schreef:
Meestal ligt daar juist de meeste rotzooi aan de kant van de weg en wordt de auto daar het smerigst.
BMW's rijden alleen links
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Niks meer aan doen de rest van de winter.
Moet je/jullie teleurstellen want ik kan wel tegen een bekraste auto maar niet tegen een vieze auto.. Bij de eerste de beste non-Zlotsky tankstop de wasstraat meegepakt;
▶ Youtube video
ranzigheid man.. Auto beetpakken of lichtelijk schampen met je kleding en je zit onder de vuiligheid, kan toch niet.. Weg ermee
In Litouwen was het nog wel handig ter flitspaal preventie, sterft van die zooi daar.
Dave
Webspecialist
RAH schreef:
Koplampsproeiers er uit gecodeerd?
Yep, op een ongebruikelijke wijze.. Sinds het afgelopen week -8 werd in St.P en ik tot de ontdekking kwam dat een of andere idioot er van de zomer normaal water in gegooid heeft (waarschijnlijk ikzelf ). Dus ik heb ~2000 km ongeveer zo
▶ Youtube video
gereden... totdat het weer boven nul werd in Duitsland
De andere auto's die ik gereden heb hadden de leidingen en spuitmondjes in/op de kap zitten waardoor het vanzelf wel ontdooide door motorwarmte maar de E90 moet het weer anders hebben natuurlijk.
Blaataap
Master
Nu wel. Ik voel je pijn Daarom giet ik er alleen wintervloeistof in. Die 10L krijg je toch niet op in een jaar.
Tweebel
Master
Dave schreef:
In Litouwen was het nog wel handig ter flitspaal preventie, sterft van die zooi daar.
Komen vast niet aan en indien wel, goedkoop?
Dave
Webspecialist
Jawel is al gebeurd terwijl ik nog niet eens terug was en nee ik rij geen goedkope klasse.
Het zou zelfs kunnen dat ik op de heenweg een aantal keer in de buitencategorie heb gezeten, geen idee. Ik weet wel dat ik daar niet meer overdag ga rijden want deze auto/kenteken is gepland nog een jaartje langer mee te gaan helaas.
Litouwen is bezig zoals wij in Nederland bezig waren een aantal jaar geleden, op allerlei provinciale wegen lukraak kassa's neerzetten op "top"locaties. Polen totaal geen last van (alleen binnen de bebouwde kom her en der) en Letland kom je ook wel eens een verdwaalde installatie tegen binnen de kom. Het meeste staat wel in de Blitzer.de app maar niet alles heb ik de indruk, verdenk ze ook van trajectcontroles daar in dat Litouwen. Althans daar leek de bebording op. Engels flitskast symbooltje en dan pijltje met 5500m erbij en type camera installaties die ik nog nooit elders gezien heb. App gaat daar niet op af en de rest van het verkeer laat wisselend rijgedrag zien. Het ene deel van het volk rijdt alsof ze tijd over hebben en volgende week plannen ergens aan te komen en de andere helft rijdt als een Vollidiot.
Straffen moeten daar hoog zijn op het ontmantelen van installaties.. Ik had het wel geweten op die uitgestrekte wegen.
Citaat:
Overschrijding van 21 tot 30 km/h: € 30-90.
Overschrijding van 31 tot 40 km/h: € 120-170 en/of ontzegging van de rijbevoegdheid van 3 maanden (tot 6 maanden voor beginnende bestuurders).
Overschrijding van 41 tot 50 km/h: € 170-230 en/of ontzegging van de rijbevoegdheid tot 6 maanden (tot 12 maanden voor beginnende bestuurders).
Overschrijding vanaf 50 km/h: € 450-550 en/of ontzegging van de rijbevoegdheid van 6 maanden (tot 12 maanden voor beginnende bestuurders).
Overschrijding van 31 tot 40 km/h: € 120-170 en/of ontzegging van de rijbevoegdheid van 3 maanden (tot 6 maanden voor beginnende bestuurders).
Overschrijding van 41 tot 50 km/h: € 170-230 en/of ontzegging van de rijbevoegdheid tot 6 maanden (tot 12 maanden voor beginnende bestuurders).
Overschrijding vanaf 50 km/h: € 450-550 en/of ontzegging van de rijbevoegdheid van 6 maanden (tot 12 maanden voor beginnende bestuurders).
Het zou zelfs kunnen dat ik op de heenweg een aantal keer in de buitencategorie heb gezeten, geen idee. Ik weet wel dat ik daar niet meer overdag ga rijden want deze auto/kenteken is gepland nog een jaartje langer mee te gaan helaas.
Litouwen is bezig zoals wij in Nederland bezig waren een aantal jaar geleden, op allerlei provinciale wegen lukraak kassa's neerzetten op "top"locaties. Polen totaal geen last van (alleen binnen de bebouwde kom her en der) en Letland kom je ook wel eens een verdwaalde installatie tegen binnen de kom. Het meeste staat wel in de Blitzer.de app maar niet alles heb ik de indruk, verdenk ze ook van trajectcontroles daar in dat Litouwen. Althans daar leek de bebording op. Engels flitskast symbooltje en dan pijltje met 5500m erbij en type camera installaties die ik nog nooit elders gezien heb. App gaat daar niet op af en de rest van het verkeer laat wisselend rijgedrag zien. Het ene deel van het volk rijdt alsof ze tijd over hebben en volgende week plannen ergens aan te komen en de andere helft rijdt als een Vollidiot.
Straffen moeten daar hoog zijn op het ontmantelen van installaties.. Ik had het wel geweten op die uitgestrekte wegen.
KanarieVW
Master
Daar heb je toch weinig te vrezen met NL kenteken neem ik aan? Mocht het al aankomen.
Dave
Webspecialist
Dave schreef:
is al gebeurd
--
en het werkt hetzelfde als in NL, als ze je staande houden heb je wel wat uit te leggen.
RRL
Master
Kan 'ie alweer? Afgelopen zaterdag gewassen
Zijkant nog nat van het vocht, zal opgedroogd ook wel een behoorlijke bende zijn.
Bijlagen :
Zijkant nog nat van het vocht, zal opgedroogd ook wel een behoorlijke bende zijn.
Bijlagen :
Fpsdoug
Master
Mja.. ik denk dat ik de motor morgen was en dan een paar maanden weg moet zetten
Wat een meuk op de weg.
Wat een meuk op de weg.
Sander
Medewerker
Ik wou hem nog wassen voor de winter maar ben er niet meer aan toe gekomen. Gaat hem ook niet meer worden vrees ik. Hij begint al serieus smerig te worden
Fpsdoug
Master
Dave schreef:
omdat ze in Nederland een strooizoutziekte hebben mja.
Inderdaad.
Wie gaat er een lobby opzetten? Dit gaat nergens over. Is ook vast niet goed voor het milieu. Misschien GroenLinks eens aanschrijven?
Dave
Webspecialist
Nu.nl schreef:
Rijkswaterstaat: PFAS-norm geen bedreiging voor strooizout rijkswegen
Het strooizout dat in de opslaglocaties van Rijkswaterstaat ligt, kan deze winter gewoon worden gebruikt om de gladheid op de wegen te bestrijden. Een deel van het in Nederland opgeslagen strooizout voldoet mogelijk niet aan de PFAS-norm, maar dit zout wordt niet door Rijkswaterstaat gebruikt.
Experts van een grote leverancier, De Zoutbank, luidden maandag de noodklok in De Telegraaf.
Maar het zout van het bedrijf Eurosalt, dat zaken doet met Rijkswaterstaat, voldoet zeker aan alle Europese regels, laat een woordvoerder van de wegbeheerder dinsdag weten aan NU.nl.
Het zout van Eurosalt komt diep uit de grond, waar het al miljoenen jaren ligt en dus niet vervuild kan zijn geraakt door moderne industriële uitstoot. Ook worden er door het zoutbedrijf niet bewust PFAS-bevattende hulpstoffen aan het zout toegevoegd.
Gemeenten of provincies hebben mogelijk wel een probleem
Het zou overigens wel kunnen dat sommige gemeenten of provincies die wel gebruik maken van De Zoutbank alternatieven moeten zoeken als dit zout niet aan de PFAS-normen blijkt te voldoen.
Rijkswaterstaat bouwt in de zomermaanden een voorraad op van zo'n 200 miljoen kilo strooizout, om goed voorbereid te zijn op een mogelijk strenge winter. Daarnaast heeft de wegbeheerder 546 strooiwagens klaarstaan en zijn er in de wintermaanden 350 sneeuwploegen van in totaal 1.200 medewerkers inzetbaar bij overlast.
Het strooizout dat in de opslaglocaties van Rijkswaterstaat ligt, kan deze winter gewoon worden gebruikt om de gladheid op de wegen te bestrijden. Een deel van het in Nederland opgeslagen strooizout voldoet mogelijk niet aan de PFAS-norm, maar dit zout wordt niet door Rijkswaterstaat gebruikt.
Experts van een grote leverancier, De Zoutbank, luidden maandag de noodklok in De Telegraaf.
Maar het zout van het bedrijf Eurosalt, dat zaken doet met Rijkswaterstaat, voldoet zeker aan alle Europese regels, laat een woordvoerder van de wegbeheerder dinsdag weten aan NU.nl.
Het zout van Eurosalt komt diep uit de grond, waar het al miljoenen jaren ligt en dus niet vervuild kan zijn geraakt door moderne industriële uitstoot. Ook worden er door het zoutbedrijf niet bewust PFAS-bevattende hulpstoffen aan het zout toegevoegd.
Gemeenten of provincies hebben mogelijk wel een probleem
Het zou overigens wel kunnen dat sommige gemeenten of provincies die wel gebruik maken van De Zoutbank alternatieven moeten zoeken als dit zout niet aan de PFAS-normen blijkt te voldoen.
Rijkswaterstaat bouwt in de zomermaanden een voorraad op van zo'n 200 miljoen kilo strooizout, om goed voorbereid te zijn op een mogelijk strenge winter. Daarnaast heeft de wegbeheerder 546 strooiwagens klaarstaan en zijn er in de wintermaanden 350 sneeuwploegen van in totaal 1.200 medewerkers inzetbaar bij overlast.
Fpsdoug schreef:
Is ook vast niet goed voor het milieu.
Helaas geen bedreiging via dat PFAS gedoe.
shootme
Master
Dave schreef:
het zout van het bedrijf Eurosalt, dat zaken doet met Rijkswaterstaat, voldoet zeker aan alle Europese regels
Maar ook aan de strengere Nederlandse? Niet gesjoemeld met de cijfers stiekem?
VTEC_Driver
Master
Dave schreef:
het zout van het bedrijf Eurosalt,
uit ervaring weet ik dat zij zelfs zout uit Noord Afrika hierheen halen.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum