▼
[ 148 berichten ]
Mooi spul uit de jaren '90 op de occasion markt? BMW E38, Jaguar XJ/Daimler, Mercedes W140 of wellicht iets van een Renault Saffrane Baccara.
Audi A8 kan ook nog in het rijtje.
Ga voor Japans, gaat niet snel kapot. Onderdelen die wel kapot gaan zijn echter vaak zeer prijzig. Maar ook nog wel te vinden bij bijv. van deijne
Ik rijd zelf Honda, winterbanden op 2e set originele velgen, helaas ontbreken de naafkapjes. Kan ze wel kopen bij de dealer voor EUR 25,- PER STUK
Maar niet gedaan, zet bij de wissel wel over van de andere set.
Chauffeursklant had een LS600h. Heerlijk ding, behalve dat de cruise control kapot was. Was zo'n dure reparatie dat de eigenaar het maar liet voor wat het was. Zonde, deed afbreuk aan het verder erg fijne apparaat. Was iets van 4-5 jaar oud toen ik er mee reed, verbaasd toen ik 460k op de teller zag staan. Enige wat kon hinten naar de zo'n hoge stand was wat slijtage van het leer op het stuur.
En Lexus had in 2008 blijkbaar nog even niet voorzien dat het een goede chauffeursauto is, zat geen stopcontact achterin. Met wat huisvlijt opgelost, lag een gigantisch lelijk wit einde van een verlengsnoer die onder de bank uit kwam. If it looks stupid but works...
Als je zo'n mooi apparaat hebt die dat prima kan dan moet je dat juist doen als je er blij mee bent.
goede deal geweest dan, niet mee gereden ook?
Een andere auto kost ook geld. Wellicht meer dan blijven rijden, voertuigafhankelijk natuurlijk.
En lang een auto rijden kost je meer aan onderhoud ja. Ik mis je punt denk ik volledig. Heb je er één?
Nee, iedereen moet lekker doen waar die zelf zin in heeft, ik vind het wel lachen. WTF!
Zo zou ik nooit een auto willen verkopen: Er gaat net iets teveel vals geld rond.
Mijn zoon had een Civic van 19 jaar oud gekocht voor € 1200,-, 3 jaar mee gereden. Wordt aangereden, auto total loss krijgt van de verzekering € 1100,-
Best een leuke deal.
Ik kan niet namens de neotribe spreken, maar wie heeft zoveel geld direct ter beschikking?
Maar voorlopig heeft Dusseldorp niet minder dan 11 van die gedrochten direct leverbaar.
En dat voor 18478+48*854+22173, per saldo betaal je voor de finance ook nog een kleine 8K extra, hoppaa.
En na de royale garantie termijn van 2-3 jaar, word je geconfronteerd met falende turbo's, afbrokkelende distri ketting geleiders gemaakt van gerecycled pisbakken plastic, desintegrerende swirl flaps, die je cylinders verneuken, dus tel er nog maar een slordige 10K bij op!
Maar hey, freude am fahren komt blijkbaar met een prijskaartje.
Niet voor een auto. En de berg wordt gestaag minder
Present!
Sparen is veel goedkoper dan lenen. Uiteindelijk betaal je toch echt hetzelfde voor die auto (en uiteraard nog meer voor het uitgesteld betalen).
Ik leg na iedere tankbeurt 10 cent per gereden kilometer in een spaarrekening als afschrijving. Tegen de tijd dat mijn huidige auto op is is die pot groot genoeg om iets nieuw(er)s voor te kopen.
Best een goed idee eigenlijk. Die neem ik over.
Ja en nee
Genoeg geld om een andere auto te kopen, nog niet genoeg om de gewenste auto te kopen
Mijn eerste auto gekocht met geleend geld (van ouders, die wilde dat ik iets betrouwbaars kocht, ipv een roestbak waar de onderhoudskosten hoger zijn dan de dagwaarde), daarna gespaard en alleen auto's gekocht die budgettechnisch haalbaar waren.
Nu hard aan het sparen voor een ander, wat ik wil is nog NET boven budget. Kleine verbouwing gooide roet in het eten, maar je kan het geld maar 1 keer uitgeven Van de zomer nog maar eens kijken, dan zal het spaargeld weer aangevuld zijn, en de auto's hopelijk wat goedkoper
Ik ben niet in een leencultuur opgevoed dus het heeft tot mijn 4e auto geduurd dat ik er een lening voor heb afgesloten (en dat was ook nog maar een renteloze lening van een deel van de aankoopprijs).
Gewoon sparen en een oud barrel kopen en meer sparen en een minder oud barrel kopen. Ik moet ook niet zo nodig elke 3 jaar een andere auto en IMHO kost een leaseauto ook meer dan een eigen auto (want ik vergelijk het niet met een nieuwe auto en volgens veel mensen is dat een oneerlijke vergelijking).
Alleen als je baas bereid is om je leasebedrag bij je salaris te voegen.
In mijn geval betaal ik netto ~165 per maand en that's all, baas betaalt gemiddeld 250-300 eu benzine voor mij elke maand en de auto uiteraard, geen eigen bijdrage...
Voor 165 per maand rijd ik niet 25k km privé, ook niet in het meest baggere barrel.
Daarom heb ik ook jarenlang het leasebudget uit laten keren en prive lekker een flinke klasse groter gekocht. Is wel afhankelijk van de leaseregeling, bij mijn huidige baas is het leasebudget ex brandstof. Dit icm een beperkt occasion aanbod (dat aan mijn wensen voldoet) maakt dat ik nu een leasehok heb. (uiteindelijk zit er wel een extra partij tussen geld te verdienen en doet de fiscus ook niet heel lief)
Ik rij ca 40K per jaar woon-werk. Dan ben je echt wel blij met een lease-auto. Netto bijtelling Eur 370,-. Max reiskostenvergoeding is bij ons Eur 270,-. Voor Eur 640 / maand kan ik niet die afstanden rijden incl. brandstof, afschrijving en onderhoud. Want al mijn privé-kilometers worden door die Eur 370,- / mnd ook gedekt. En het extra onderhoud, zoals nu een nieuwe koppeling.
Zou in mijn geval 120 Euro per week moeten zijn. Dus ca 500 Euro per maand oftewel 6K per jaar. Ik denk wel dat het ruim is: Alleen een nieuwe auto van > 40K schrijft in de 1e 2 jaar zoveel af. En dan kun je dus na 3 jaar weer 18K investeren in een iets jongere/grotere/betere auto.
▲
[ 148 berichten ]
basjuh1981
Master
basjuh1981
Master
Piet_Piraat
Master
NoCashCow schreef:
oor goedkope aanschaf moet je dan bij een 5 serie of een 7 serie zijn. Die zakken harder in prijs. Maar goed, dan kom je er ook snel achter dat je een auto van die prijsklasse rijdt...
Bekende van me rijdt een 5. Koplamp kapot, vocht. Zo'n xenonunit. Meedraaiend enzo. Alles geoxideerd. Factuurtje van 3k van de dealer.
snovvdog
Master
Wat is nou eigenlijk typisch een voorbeeld van een luxe auto, maar waar je wel waar voor je geld krijgt en niet betaalt voor dingen die over-engineered zijn of voor de badge?
3k voor een koplampunit is natuurlijk volledig gestoord. Het is jammer dat die merken niet meer de kwaliteit leveren dat die onderdelen langer meegaan dan het leven van de auto x10 ofzo.
3k voor een koplampunit is natuurlijk volledig gestoord. Het is jammer dat die merken niet meer de kwaliteit leveren dat die onderdelen langer meegaan dan het leven van de auto x10 ofzo.
Piet_Piraat
Master
Ik begreep dat het niet enkel de losse unit was, maar ook alles erin. Meedraaimechanisme, knipperlichten, bedrading etc. Ik kan me voorstellen dat je met enkel een barstje in het koplampglas, een stuk minder duur uit bent.
NoCashCow
Master
Juist bij een barstje in het glas ben je duur uit. Die dingen zijn vaak alleen via de merkdealer te krijgen. Een stuk elektronica wordt vaak in meerdere auto's gebruikt. Dus dan heb je een betere kans dat het ook universeel te krijgen is. Je auto simpelweg bij de merkdealer naar binnen rijden is wel de beste manier om van je geld af te komen.
snovvdog
Master
Uiteraard, maar de vraag of iets wat goedkoper kan worden ontworpen/gebouwd of op een betere manier opgelost had kunnen worden komt altijd naar boven bij dit soort verhalen....
Wat was er precies kapot, waarom moest hiervoor de gehele unit vervangen worden, kon het niet met gewoon wat arbeid van iemand die handig is met elektronica goedkoper opgelost worden, etc...
Wat was er precies kapot, waarom moest hiervoor de gehele unit vervangen worden, kon het niet met gewoon wat arbeid van iemand die handig is met elektronica goedkoper opgelost worden, etc...
406
Master
snovvdog schreef:
Wat is nou eigenlijk typisch een voorbeeld van een luxe auto, maar waar je wel waar voor je geld krijgt en niet betaalt voor dingen die over-engineered zijn of voor de badge?
Mooi spul uit de jaren '90 op de occasion markt? BMW E38, Jaguar XJ/Daimler, Mercedes W140 of wellicht iets van een Renault Saffrane Baccara.
Piet_Piraat
Master
NoCashCow schreef:
Juist bij een barstje in het glas ben je duur uit. Die dingen zijn vaak alleen via de merkdealer te krijgen. Een stuk elektronica wordt vaak in meerdere auto's gebruikt. Dus dan heb je een betere kans dat het ook universeel te krijgen is. Je auto simpelweg bij de merkdealer naar binnen rijden is wel de beste manier om van je geld af te komen.
Helaas hadden ze al een paar andere garages gebeld en iedereen zei 'inleren, moeilijk, problemen, dus dealer'. Dan ben je zuur.406 schreef:
Renault Saffrane Baccara.
Zo'n E38 kan nog als je het juiste exemplaar zoekt, maar die Safranes kosten een vermogen dacht ik.Audi A8 kan ook nog in het rijtje.
Blaataap
Master
Een Safrane Baccara is zeldzaam en dus duur. Kan je beter een Vel Satis kopen. Ik weet er nog wel een te staan
VTEC_Driver
Master
snovvdog schreef:
en luxe auto, maar waar je wel waar voor je geld krijgt
Ga voor Japans, gaat niet snel kapot. Onderdelen die wel kapot gaan zijn echter vaak zeer prijzig. Maar ook nog wel te vinden bij bijv. van deijne
Ik rijd zelf Honda, winterbanden op 2e set originele velgen, helaas ontbreken de naafkapjes. Kan ze wel kopen bij de dealer voor EUR 25,- PER STUK
Maar niet gedaan, zet bij de wissel wel over van de andere set.
Fpsdoug
Master
Oh ja, goeie. Japans.
Familielid heeft ooit een Lexus LS400 gekocht. Veel centen toen, ging richting de 2 ton in guldens meen ik. Ding hebben ze al bijna 30 jaar
Familielid heeft ooit een Lexus LS400 gekocht. Veel centen toen, ging richting de 2 ton in guldens meen ik. Ding hebben ze al bijna 30 jaar
TheTTDriver
Die hard
Een Lexus in inderdaad heel erg betrouwbaar. Maar als er een keer iets vervangen moet worden aan een ls600h, ook slijtagedelen, dan heb je ook wel een behoorlijke onderdelenprijs.
Dave
Webspecialist
Kost inderdaad vrachtschepen aan geld, auto's moet je op tijd vervangen . Niet dertig jaar mee rond blijven crossen. Bij een total loss komt er niets meer aan geld terug van al die reparatiemeuk. Inruilwaarde nul.
WNS2.0D
Master
Onderhoud is niet perse een investering in restwaarde, het is de compensatie voor nul afschrijving.
RRL
Master
TheTTDriver schreef:
Maar als er een keer iets vervangen moet worden aan een ls600h, ook slijtagedelen, dan heb je ook wel een behoorlijke onderdelenprijs.
Chauffeursklant had een LS600h. Heerlijk ding, behalve dat de cruise control kapot was. Was zo'n dure reparatie dat de eigenaar het maar liet voor wat het was. Zonde, deed afbreuk aan het verder erg fijne apparaat. Was iets van 4-5 jaar oud toen ik er mee reed, verbaasd toen ik 460k op de teller zag staan. Enige wat kon hinten naar de zo'n hoge stand was wat slijtage van het leer op het stuur.
En Lexus had in 2008 blijkbaar nog even niet voorzien dat het een goede chauffeursauto is, zat geen stopcontact achterin. Met wat huisvlijt opgelost, lag een gigantisch lelijk wit einde van een verlengsnoer die onder de bank uit kwam. If it looks stupid but works...
Fpsdoug
Master
Dave schreef:
auto's moet je op tijd vervangen . Niet dertig jaar mee rond blijven crossen.
Als je zo'n mooi apparaat hebt die dat prima kan dan moet je dat juist doen als je er blij mee bent.
Dave
Webspecialist
Gevoel/liefde kost geld ja. Schuiven we alles lekker onder het kopje "onderhoud".
JBHC
Master
Geen luxe auto maar de civic heeft in 7 jaar op onderhoud na 0 afschrijving gehad. De marktwaarde nu is nog even hoog als waarvoor ik hem gekocht heb.
Dave
Webspecialist
JBHC schreef:
De marktwaarde nu is nog even hoog als waarvoor ik hem gekocht heb.
goede deal geweest dan, niet mee gereden ook?
Dave
Webspecialist
Mja het is Fantastic Tuesday. Doodgewone auto's op leeftijd kosten geen geld, nee ze worden meer waard. Investeer nu!
Fpsdoug
Master
Dave schreef:
Gevoel/liefde kost geld ja. Schuiven we alles lekker onder het kopje "onderhoud".
Een andere auto kost ook geld. Wellicht meer dan blijven rijden, voertuigafhankelijk natuurlijk.
En lang een auto rijden kost je meer aan onderhoud ja. Ik mis je punt denk ik volledig. Heb je er één?
Dave
Webspecialist
Fpsdoug schreef:
Heb je er één?
Nee, iedereen moet lekker doen waar die zelf zin in heeft, ik vind het wel lachen. WTF!
Walker
Master
Spook schreef:
Flinke bedragen cash
Zo zou ik nooit een auto willen verkopen: Er gaat net iets teveel vals geld rond.
Spook
Master
Ik heb idd ook eens een auto particulier cash verkocht. Wel zo geregeld dat na betaling, maar voor overschrijven bij het postkantoor, ik het geld ging storten bij de bank. Dat was toen nog gratis. De automaat controleert vziw de biljetten. 5 minuten later stond de auto op naam van de nieuwe eigenaar.
Het ondergraaft idd wel een beetje het idee van handje contantje. Nu ik er zo eens over nadenk heb ik ze op één auto na allemaal cash gekocht. Ook bij autobedrijven.
Ik heb ooit speciaal contant geld besteld voordat ik naar een auto ging kijken. Soms kan zo'n stapel flappen direct voorhanden iemand overtuigen om een lager bod te accepteren. Verder zijn het doorgaans niet van die heel spectaculaire bedragen, maar vergeleken met waar je normaal mee over straat loopt blijft het flink. Dus dat kun je wel in een paar keer pinnen.
Het ondergraaft idd wel een beetje het idee van handje contantje. Nu ik er zo eens over nadenk heb ik ze op één auto na allemaal cash gekocht. Ook bij autobedrijven.
Ik heb ooit speciaal contant geld besteld voordat ik naar een auto ging kijken. Soms kan zo'n stapel flappen direct voorhanden iemand overtuigen om een lager bod te accepteren. Verder zijn het doorgaans niet van die heel spectaculaire bedragen, maar vergeleken met waar je normaal mee over straat loopt blijft het flink. Dus dat kun je wel in een paar keer pinnen.
VTEC_Driver
Master
Dave schreef:
Doodgewone auto's op leeftijd kosten geen geld
Mijn zoon had een Civic van 19 jaar oud gekocht voor € 1200,-, 3 jaar mee gereden. Wordt aangereden, auto total loss krijgt van de verzekering € 1100,-
Best een leuke deal.
cocodee
Master
Dikke Dakduif schreef:
Over lenen gesproken, zijn er eigenlijk mensen hier die een lening voor een auto afsluiten?
Ik kan niet namens de neotribe spreken, maar wie heeft zoveel geld direct ter beschikking?
Maar voorlopig heeft Dusseldorp niet minder dan 11 van die gedrochten direct leverbaar.
En dat voor 18478+48*854+22173, per saldo betaal je voor de finance ook nog een kleine 8K extra, hoppaa.
En na de royale garantie termijn van 2-3 jaar, word je geconfronteerd met falende turbo's, afbrokkelende distri ketting geleiders gemaakt van gerecycled pisbakken plastic, desintegrerende swirl flaps, die je cylinders verneuken, dus tel er nog maar een slordige 10K bij op!
Maar hey, freude am fahren komt blijkbaar met een prijskaartje.
djee
Tour de France kenner '23
cocodee schreef:
maar wie heeft zoveel geld direct ter beschikking?
Niet voor een auto. En de berg wordt gestaag minder
Sander
Medewerker
cocodee schreef:
Ik kan niet namens de neotribe spreken, maar wie heeft zoveel geld direct ter beschikking?
Present!
Sparen is veel goedkoper dan lenen. Uiteindelijk betaal je toch echt hetzelfde voor die auto (en uiteraard nog meer voor het uitgesteld betalen).
Ik leg na iedere tankbeurt 10 cent per gereden kilometer in een spaarrekening als afschrijving. Tegen de tijd dat mijn huidige auto op is is die pot groot genoeg om iets nieuw(er)s voor te kopen.
Blaataap
Master
Sander schreef:
Ik leg na iedere tankbeurt 10 cent per gereden kilometer in een spaarrekening als afschrijving. Tegen de tijd dat mijn huidige auto op is is die pot groot genoeg om iets nieuw(er)s voor te kopen.
Best een goed idee eigenlijk. Die neem ik over.
FocusWagon
Master
cocodee schreef:
Ik kan niet namens de neotribe spreken, maar wie heeft zoveel geld direct ter beschikking?
Ja en nee
Genoeg geld om een andere auto te kopen, nog niet genoeg om de gewenste auto te kopen
Mijn eerste auto gekocht met geleend geld (van ouders, die wilde dat ik iets betrouwbaars kocht, ipv een roestbak waar de onderhoudskosten hoger zijn dan de dagwaarde), daarna gespaard en alleen auto's gekocht die budgettechnisch haalbaar waren.
Nu hard aan het sparen voor een ander, wat ik wil is nog NET boven budget. Kleine verbouwing gooide roet in het eten, maar je kan het geld maar 1 keer uitgeven Van de zomer nog maar eens kijken, dan zal het spaargeld weer aangevuld zijn, en de auto's hopelijk wat goedkoper
WNS2.0D
Master
Ik heb gewoon een automagische spaar opdracht (bij ING, heb 12 spaardoelen aan mijn spaarrekening gekoppeld.) Als ik een auto koop maak ik een inschatting hoelang ik ermee wil doen en wanneer de spaarrekening weer op niveau moet zijn. Delen door het aantal maanden en automatisch sparen. Trekt bruin dat niet dan rij je te duur.
Dikke Dakduif
Master
cocodee schreef:
maar wie heeft zoveel geld direct ter beschikking?
Ik had het niet specifiek over die opgevoerde boodschappen BMW. 75K zal idd niet iedereen hebben liggen. Vroeg me meer af wat de bereidheid is om zich in de schulden te steken voor een mooie bak? Ik zou het zelf nooit doen en heb altijd mijn auto's met spaargeld gekocht. Private lease kan ik me nog wel iets bij voorstellen.
maarten28
Master
cocodee schreef:
Ik kan niet namens de neotribe spreken, maar wie heeft zoveel geld direct ter beschikking?
Ik ben niet in een leencultuur opgevoed dus het heeft tot mijn 4e auto geduurd dat ik er een lening voor heb afgesloten (en dat was ook nog maar een renteloze lening van een deel van de aankoopprijs).
Gewoon sparen en een oud barrel kopen en meer sparen en een minder oud barrel kopen. Ik moet ook niet zo nodig elke 3 jaar een andere auto en IMHO kost een leaseauto ook meer dan een eigen auto (want ik vergelijk het niet met een nieuwe auto en volgens veel mensen is dat een oneerlijke vergelijking).
snovvdog
Master
maarten28 schreef:
leaseauto ook meer dan een eigen auto (want ik vergelijk het niet met een nieuwe auto en volgens veel mensen is dat een oneerlijke vergelijking).
Alleen als je baas bereid is om je leasebedrag bij je salaris te voegen.
In mijn geval betaal ik netto ~165 per maand en that's all, baas betaalt gemiddeld 250-300 eu benzine voor mij elke maand en de auto uiteraard, geen eigen bijdrage...
Voor 165 per maand rijd ik niet 25k km privé, ook niet in het meest baggere barrel.
WNS2.0D
Master
maarten28 schreef:
IMHO kost een leaseauto ook meer dan een eigen auto
Daarom heb ik ook jarenlang het leasebudget uit laten keren en prive lekker een flinke klasse groter gekocht. Is wel afhankelijk van de leaseregeling, bij mijn huidige baas is het leasebudget ex brandstof. Dit icm een beperkt occasion aanbod (dat aan mijn wensen voldoet) maakt dat ik nu een leasehok heb. (uiteindelijk zit er wel een extra partij tussen geld te verdienen en doet de fiscus ook niet heel lief)
Walker
Master
maarten28 schreef:
en IMHO kost een leaseauto ook meer dan een eigen auto
Ik rij ca 40K per jaar woon-werk. Dan ben je echt wel blij met een lease-auto. Netto bijtelling Eur 370,-. Max reiskostenvergoeding is bij ons Eur 270,-. Voor Eur 640 / maand kan ik niet die afstanden rijden incl. brandstof, afschrijving en onderhoud. Want al mijn privé-kilometers worden door die Eur 370,- / mnd ook gedekt. En het extra onderhoud, zoals nu een nieuwe koppeling.
Piet_Piraat
Master
Walker schreef:
Ik rij ca 40K per jaar woon-werk. Dan ben je echt wel blij met een lease-auto. Netto bijtelling Eur 370,-. Max reiskostenvergoeding is bij ons Eur 270,-. Voor Eur 640 / maand kan ik niet die afstanden rijden incl. brandstof, afschrijving en onderhoud. Want al mijn privé-kilometers worden door die Eur 370,- / mnd ook gedekt. En het extra onderhoud, zoals nu een nieuwe koppeling.
Bij dat soort afstanden is lease lekker, ja. Ik heb een tijdje 60-70k per jaar gedaan, grotendeels werkgerelateerd. Dat was niet grappig in een privéauto. Sander schreef:
Ik leg na iedere tankbeurt 10 cent per gereden kilometer in een spaarrekening als afschrijving. Tegen de tijd dat mijn huidige auto op is is die pot groot genoeg om iets nieuw(er)s voor te kopen.
Dat is een prima optie inderdaad. Ik knal maandelijks een X-bedrag naar de spaarrekening voor de auto om de afschrijving te dekken en een potje te hebben voor groot onderhoud. Daar bovenop, als er soms wat extra vergoeding binnenkomt voor één of ander, zet ik ook een deel op de spaarrekening. Op die manier blijft die opbouwen en heb ik ook minder pijn wanneer er af en toe wat groter onderhoud voorbij komt.
Walker
Master
Sander schreef:
k leg na iedere tankbeurt 10 cent per gereden kilometer in een spaarrekening als afschrijving.
Zou in mijn geval 120 Euro per week moeten zijn. Dus ca 500 Euro per maand oftewel 6K per jaar. Ik denk wel dat het ruim is: Alleen een nieuwe auto van > 40K schrijft in de 1e 2 jaar zoveel af. En dan kun je dus na 3 jaar weer 18K investeren in een iets jongere/grotere/betere auto.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum