Pagina 1 van 2  [ 53 berichten ]
  Bericht 
Lucky1
Master
zoek auto voor mijn gezin, volgend op eerdere topics....

weinig eisen:
- goedkoop (max 2000 of zo)
- groot (station, 3 kids moeten mee kunnen waarvan 2 in stoeltjes)
- massa (het moet een beetje veilig zijn)

kleine schade geen probleem (komt er toch wel op anders)
brandstof geen voorkeur, transmissie ook niet
station of mpv
mijn eega zou een wat hogere zit wel fijn vinden...

inruilen van mijn brakke C5 (2002) zou mooi zijn!

in de buurt van Tilburg

Zeer waarschijnlijk gaan we medio dit jaar toch naar Zwitserland en dan kopen we daar wel iets mooiers :-). Tot die tijd vervoer nodig voor hoofdzakelijk stadsritten en in het weekend misschien ietsje verder.

Ben aan het kijken op gaspedaal etc, Volvo's genoeg natuurlijk, zie ook een A6 voor weinig. Opel is niet zo mijn ding, Laguna (familiale) zou ook nog optie zijn. Maar heren en dames, jullie zijn de experts dus schiet maar !
  Bericht 
Raaf
Master
Lucky1 schreef:
Volvo

Klaar. O:)
  Bericht 
Superkoerier!
Master
2 stoeltjes + een los kind. Dan is de achterbank al gauw te krap.
Mondeo/ 406/ Vectra etc is dan allemaal net aan. Kleiner moet je het dan niet maken in ieder geval.
Ook die mini-MPVs (zoals Picasso en Scenic gaan je niet helpen hier)

http://www.autotrader.nl/auto/zoekresul ... nd-tot-20/

Gaan we...
Hyundai Trajet
Zaadviera gaat ook nog wel
Fiat Multipla (geheimtipp)
Grand Cherokee*
Renault Espace*
Fiat Ulyssee/ Peugeot 806
Voyager*
Chevrolet Transsport*

en ga zo maar door...

De met * gemarkeerde autos zou ik sowiezo laten staan. Die anderen zou ik van deze korte selectie (er is meer, kan het alleen even niet meer aanzien) overwegen.
  Bericht 
puntenrijbewijs
Pro
 
Lekkere grote volvo, zitten je kids veilig.
  Bericht 
Furr
Master
ik heb mn Spacestar nog, wat wil je er voor geven ;)
groot genoeg en ook veilig (OP winterbandjes :D ).

EN zit net gereviseerde dynamo op sinds een week!

Rond de 2000 euro mag je mijne ophalen, ik wil een Celica halen en het liefst particulier. Inruil krijg ik er minder voor.
  Bericht 
Raymond
Master
Je levert een 'brakke' C5 van 2002 in en je wilt voor 2000 euro wat beters?
Als ik dat lijstje zo zie dan denk ik ook aan een Volvo.
En als ik SK's lijstje zie denk ik dat hij aan de drank is. Een Hyundai Trajet aanraden... :schudnee:
  Bericht 
Dion
Tour de France kenner '18
De voorloper van de verso dan?
  Bericht 
Superkoerier!
Master
Nee, niet aan de drank. :D Maar voor zo'n budget kun je niet al te kritisch zijn. En zonder dat je er emotionele schade door leidt kun je dat ding straks in Zwitserland het ravijn in laten vallen.
  Bericht 
Lucky1
Master
ik zou ook nog wel een multipla willen idd (houd wel van chokeren) en door zijn lelijkheid is hij ook wel weer mooi...
Espace, why not??
@ Furr: Almelo is wijd wijd weg ...
@ Raymond: die C5 was ook niet mijn keus .. dacht 'm sneller kwijt te worden maar na 1,5 jaar zonder onderhoud en met schade, verlopen APK, sportief geluid (demper), weinig profiel op de winterbanden, defecte snelheidsmeter :fp:

ben wel Volvo fan (ex 144 / 245 / 265 eigenaar) en rara mijn vrouw vind ze ook wel geinig opeens.
  Bericht 
Raymond
Master
Da's wel de juiste plek voor zo'n ding. Overigens houden de Zwitsers daar al rekening mee, vangrails alom daar. De Italiaanse kant gaat makkelijker.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Wat moet er mis zijn met die C5 dat die het niet nog een paar maandjes uit kan houden?

Wat ik me verder afvraag is dat als het niets mag kosten, waarom je dan naar dure merken als volvo en audi kijkt.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=warwnm3zqzwy
  Bericht 
Raymond
Master
Tja, het kan dus wel:

http://www.autodealers.nl/Volvo/V70-2.5 ... tails.aspx

Of Audi, het eerste model A6 met de onverwoestbare 2.5 TDI 5-cilinder. Lekker goedkoop rijden op zonnebloemolie :lol:
Zonder gein, die 140 PK 5-cilinder blokken lopen ontzettend goed en nog zuinig ook. 1:17 is helemaal niet raar.
Van die leeftijd NOOIT de V6 TDI halen!
http://www.autotekoop.nl/occasion/audi- ... 30/details
  Bericht 
Furr
Master
Lucky1 schreef:
@ Furr: Almelo is wijd wijd weg

Valt mee hoor. Nog geen anderhalf uur rijden ;)
  Bericht 
Vroeg op
Master
Raymond schreef:
Da's wel de juiste plek voor zo'n ding. Overigens houden de Zwitsers daar al rekening mee, vangrails alom daar. De Italiaanse kant gaat makkelijker.

Mjah als je daar bent dan rij je de Simplonpas op en dan zet je hem bovenaan in z'n vrij en dondert ie zo aan de Italiaanse kant de berg af.
  Bericht 
Superkoerier!
Master
WNS2.0D schreef:
Wat moet er mis zijn met die C5 dat die het niet nog een paar maandjes uit kan houden?

Dat is ook een goede en verstandige vraag.
  Bericht 
Raymond
Master
WNS2.0D schreef:
Wat ik me verder afvraag is dat als het niets mag kosten, waarom je dan naar dure merken als volvo en audi kijkt.

Omdat die voor weinig geld op de weg te houden zijn? Ook al zijn ze oud, er mankeert nooit veel aan. Franse meuk daarentegen zuigt je continue de knip leeg.
  Bericht 
Lucky1
Master
Raymond schreef:
Omdat die voor weinig geld op de weg te houden zijn? Ook al zijn ze oud, er mankeert nooit veel aan. Franse meuk daarentegen zuigt je continue de knip leeg.

Yep, enkel km kosten. Hoewel mijn C5 behalve 200 euri voor de vorige APK ook geen cent gekost heeft - tot nu toe dan - .

@ C5 op de weg houden: zie mijn reactie aan Raymond, krijg 'm nu niet apk gekeurd zonden nieuwe/andere banden, uitlaat, accu, wellicht snelheidsmeter als dat apk-eis is...
  Bericht 
RucphenNB
Master
Snelheidsmeter niet, accu ook niet. Moet gewoon kunnen starten. Dus uitlaatje lassen, ergens op MP bandjes scoren en weg dat ding met nieuwe apk.
  Bericht 
Rover
Master
RucphenNB schreef:
accu ook niet

Accu moet goed bevestigd zijn, dat is de huidige niet :[
Maar een sloop accu (15 euro, getest en geladen) lost dat probleem op. Bandjes kosten 150 euro (2dehands)
Uitlaat laten lassen kost 30 euro.

Maar uit mijn herinnering waren er nog wat puntjes. Zwarte apk zou ook kunnen, echter moet TS daar best een stuk voor omrijden.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Rover schreef:
Zwarte apk zou ook kunnen, echter moet TS daar best een stuk voor omrijden.

En dan met je gezinnetje op gladde bandjes verder rijden. :D
  Bericht 
snovvdog
Master
Lucky1 schreef:
@ C5 op de weg houden: zie mijn reactie aan Raymond, krijg 'm nu niet apk gekeurd zonden nieuwe/andere banden, uitlaat, accu, wellicht snelheidsmeter als dat apk-eis is...

Wij hebben er nu 2 (beide 2.0 en op lpg g3).

Snelheidsmeter is bekende kwaal, gewoon zelf de toerenteller en snelheidsmeter omwisselen, de onderdelen zijn uitwisselbaar, moet wel een beetje handig zijn maar dit hoeft je iig. geen cent te kosten. Gewoon op google zoeken en je vind vast wel de threads met stap voor stap instructies en foto's op de citroen en de c5 forums...

Nieuwe banden heb je bij elke auto nodig. Uitlaat ook gehad bij 1 van onze c5's, helaas moet dit inderdaad gefixt worden, accu op de sloop halen.

Maaruh, waarom druk maken om APK, als de auto motorisch en qua onderstel nog goed is, zou ik er vrolijk mee doorrijden ? Apk heb je voor 100 euro zonder dat ze naar je auto kijken.

Waarom hebben wij er 2 ? De eigenaar (mijn vader) was zo dom om in de 3 jaar dat hij de auto heeft en in de 190.000km dat ie heeft gereden, nooit de distributieriem te vervangen, welke op 365.000 km er aan is gegaan, dus samen met hem een 2e gekocht die ik nu deel met hem ( lpg auto...). Verder hebben ze last van allemaal Franse rot kwaaltjes, vooral de electronica, maar motorisch en verder technisch gezien solide auto's die je compleet kan neglecten en je van A naar B blijven brengen tot je de kleppen krom rijdt als je distri riem knapt :p. In de 3 bijna 4 jaar dat we m hebben, hebben we echt bijna niks aan die auto uitgegeven ( alleen bandjes, paar keer boegies, een keer een filtertje, en remblokkies), zelfs maar 1 oliebeurt, en dat ding bleef vrolijk rijden, mja, tot de distri riem er aan ging, ja de boordcomputer ging weleens zeiken en in de noodloop wegens anti vervuilings onzin, maar gewoon een paar stekkertjes loshalen of auto uit en opnieuw aan en vrolijk doortuffen 60k km per jaar. Dat ding kwam zelfs door een ''legale'' apk elke keer weer zonder problemen. Maar goed, tegenwoordig zou ik zolang die nog rijd gewoon voor 100 euro een apktje doen.

Ja de C5 heeft veel kleine kwaaltjes, elektrische zooi en kleinigheden, en de bouwkaliteit van het interieur laat te wensen over, maar ze blijven rijden zonder aandacht/geld er in te steken als je niet pietje precies bent en elk klein kwaaltje gaat zitten oplossen of mee naar de garage gaat, en comfortabel rijden dat doen ze zeker!

Als je echt een andere auto wilt:
Mondeo, Mondeo, Mondeo.
  Bericht 
Lucky1
Master
tsja misschien even de emotie aan de kant zetten en kijken of met laswerk en andere banden een apk gaat lukken. Binnendemper in de uitlaat ligt er ook los in. Maar goed, ik laat B. den Haas maar eens zijn vakkundige mening geven. Dank voor de reacties :thumb:
  Bericht 
RucphenNB
Master
snovvdog schreef:
Mondeo, Mondeo, Mondeo.

Nooit doen! Die zijn bijna nog slechter dan de eerste generatie Laguna.
  Bericht 
Sietse
Die hard
  Bericht 
Toolman30
Master
Lucky1 schreef:
kleine schade geen probleem (komt er toch wel op anders)

Vrouw gaat rijden? :lol:
  Bericht 
Lucky1
Master
Toolman30 schreef:
Vrouw gaat rijden? :lol:

ga snel een staatslot kopen jij :lol:
  Bericht 
bruintje beer
Master
Raymond schreef:
Als ik dat lijstje zo zie dan denk ik ook aan een Volvo.
+1
En dan wel de V70 classic, zoals 'ie hier al een paar keer is langsgekomen.
Probeer wel een LPG3 te vinden, want echt zuinig zijn ze niet. Comfortabel en degelijk dan weer wel :thumb:
  Bericht 
bx gek
Master
Sietse schreef:
Grote volvo :kniktja:

C5 is groter.
Mijn Xantia is al langer dan een V70 en heeft grotere bagageruimte..
  Bericht 
bruintje beer
Master
bx gek schreef:
C5 is groter.
Mijn Xantia is al langer dan een V70 en heeft grotere bagageruimte..
En da's handig, want dan kun je meer spare parts en verloren onderdelen meenemen O:)
  Bericht 
bx gek
Master
bruintje beer schreef:
verloren onderdelen meenemen O:)

Nee, dat is voor Volvo. (Verloren onderdelen liggen verderop)
  Bericht 
regiorunner
Master
bruintje beer schreef:
En da's handig, want dan kun je meer spare parts en verloren onderdelen meenemen

+1
  Bericht 
bas88pickup
Pro
Heel ff reëel; voor ruim minder dan 2 mille staat de huidige auto er weer netjes bij; op nieuwe banden, met een nieuwe uitlaat, een nieuwe accu en een gerepareerd dash....
Afgezien van de schade, geen idee wat die is, lijkt het me een beter idee om dat te doen; je weet nu wat je hebt, en voor een budget van 2 mille koop je over het algemeen alleen maar andermans ellende, en dat is nu juist wat je niet kunt gebruiken.

Dus; rijdt dat ding nog oké? Start ie elke dag? is ie betrouwbaar? Bite the bullet, en knap em nog even op, dan ben je gewoon het goedkoopst uit, en dan trap je em er in Zwitserland uit. :kniktja:


@rucphen: Slechter dan een Laguna? dat kan niet....een Mondeo is zeker 200% beter dan een Renooit, ik kan het weten, een Mondy was mijn vorige auto, en die heeft in 400.000km nog nooit gemopperd, en altijd trouw dienst gedaan.
  Bericht 
bx gek
Master
bas88pickup schreef:
een Mondeo is zeker 200% beter dan een Renooit

:kniktja:
  Bericht 
RucphenNB
Master
bas88pickup schreef:
@rucphen: Slechter dan een Laguna? dat kan niet....een Mondeo is zeker 200% beter dan een Renooit, ik kan het weten, een Mondy was mijn vorige auto, en die heeft in 400.000km nog nooit gemopperd, en altijd trouw dienst gedaan.

Ach, ik heb er nog wel een paar staan voor je, 1tje met geknapte riem, 1 diesel die echt een trekker motor voorin heeft, 1 waar de ophanging en remmen om de haverklap problemen geven en 1 die teveel storingen in het elektro gedeelte heeft. Maar goed, ik blijf erbij dat zelfs de eerste generatie Laguna beter was. Ligt misschien aan de ervaring die je met bepaalde types hebt. Ik ken namelijk ook die uitzonderingen die het wel goed doen.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
RucphenNB schreef:
ik blijf erbij dat zelfs de eerste generatie Laguna beter was.

De eerste generatie Laguna was ook zo slecht niet, wel saai. Problemen zaten vooral in de 2001 modellen van de Laguna II.
  Bericht 
bas88pickup
Pro
RucphenNB schreef:
Ligt misschien aan de ervaring die je met bepaalde types hebt. Ik ken namelijk ook die uitzonderingen die het wel goed doen.

:kniktja:
ik heb idd alleen maar goede ervaringen met Ford....Heb ook alleen Ford en Land Rover gehad.
  Bericht 
RucphenNB
Master
bas88pickup schreef:
ik heb idd alleen maar goede ervaringen met Ford....Heb ook alleen Ford en Land Rover gehad.

Daarom, eens wat anders is niet verkeerd. Je eet immers ook niet maar 2 verschillende gerechten gedurende je leven. :wink:
  Bericht 
snovvdog
Master
Mijn ervaring met Ford is niet persoonlijk maar de meeste mensen die ik ken rijden probleemloos in een Focus of Mondeo. Onderdelen zijn op elke sloop goedkoop te vinden.

Renoot nooit gereden ( ja, een Trafic en een Kangoo, maar geen personenautos), maar de Laguna staat toch echt bekend als probleemwagen... Zal ongetwijfeld per exemplaar verschillen maar nog steeds, ik zie Ford als een degelijker merk dan Renault.
Citaat:
1tje met geknapte riem,

Tijdig&professioneel vervangen? Mja ik zat zelf te kijken naar een Mondeo als volgende auto, proefgereden, maar die had een ketting ( ik keek uiteraard alleen naar het v6'je) geen riem...
Citaat:
1 diesel die echt een trekker motor voorin heeft, 1 waar de ophanging en remmen om de haverklap problemen geven en 1 die teveel storingen in het elektro gedeelte heeft.

Diesel :lol:. Vrijwel elke 4 cil diesel klinkt als een trekker.

Ophanging & remmen is gewoon een kwestie van op de sloop goedkoop wat zooi halen en even sleutelen.

Electrisch, mja, dat zijn inderdaad vaak rot problemen. Maarja dat hebben Renaults en Franse auto's in het algemeen wat vaker dan Fords hoor O:).


Maar goed, ik ben niet echt iemand die super veel op merk let, ja er zijn een paar merken die ik niet echt leuk vind ( kuch Daewoo, Hyundai, Kia, Suzuki, Fiat) maar dat is om het type auto's waar ze zich op focussen/die mij niet aanspreken ( houd niet van (kleine) hatchbacks in het algemeen, wel van de vlotte versies ervan maar geen standaard traag hok waar je met rugklachten uit komt na een lange rit, comfort of snel en het liefst allebei, auto moet 1 van de 2 hebben). Verder wil ik alles wel een keer proberen, Duits (en VAG subco's zoals Skoda, Seat), Frans, Japans, Amerikaans, maakt mij allemaal niet uit.

Liefst zou ik elke paar weken een andere wagen hebben (van alles staat op mijn lijstje als volgende auto, mx5, 406 coupe, e39bmw, mondeo, saxo VTS/106 gti), maarja...


Ik zou iig. gewoon even sleutelen aan de C5 in de TS positie, maarja ik weet een beetje hoe die auto in elkaar zit aangezien we er 2 hebben.
  Bericht 
RucphenNB
Master
snovvdog schreef:
Mijn ervaring met Ford is niet persoonlijk maar de meeste mensen die ik ken rijden probleemloos in een Focus of Mondeo. Onderdelen zijn op elke sloop goedkoop te vinden.

Die mensen ken ik ook, had ik al aangegeven, echter ken ik genoeg andere voorbeelden.
snovvdog schreef:
Tijdig&professioneel vervangen? Mja ik zat zelf te kijken naar een Mondeo als volgende auto, proefgereden, maar die had een ketting ( ik keek uiteraard alleen naar het v6'je) geen riem...

Vervang jij de riem bij 40k? Ik niet namelijk. Zeker niet een riem die 40k meegaat en 1 jaar oud is.
snovvdog schreef:
Vrijwel elke 4 cil diesel klinkt als een trekker.

Niet helemaal, zeker dreunen die niet net zo door in de auto als bij de Mondeo's uit 2002/2003 die ik ken.
snovvdog schreef:
Ophanging & remmen is gewoon een kwestie van op de sloop goedkoop wat zooi halen en even sleutelen.

Om met de half versleten zooi van een ander rond te rijden om na 10k weer kapotte rubbers en kromme remschijven te hebben? No thanks!
snovvdog schreef:
Electrisch, mja, dat zijn inderdaad vaak rot problemen. Maarja dat hebben Renaults en Franse auto's in het algemeen wat vaker dan Fords hoor

Ik heb genoeg Fordjes kunnen vinden waarvan de lampen niet eens meer fatsoenlijk functioneerde door allerhande massaproblemen, massaproblemen die de Franse auto's niet hebben.
  Bericht 
Lucky1
Master
nou apk levert op:
1 nieuwe band
remschijven en -blokken voor
uitlaat (deel) vervangen

en nog wat kleinere puntjes die makkelijk op te lossen zijn. Ik heb eigenlijk geen zin om er nu 500 euri tegenaan te gooien, maar misschien kunnen jullie me overtuigen :lief:
  Bericht 
RucphenNB
Master
Leg er 500 euri bij en je hebt nog steeds dezelfde problemen....
  Bericht 
bx gek
Master
Voor 500 Euro heb je geen andere auto.
  Bericht 
Raymond
Master
Voor 500 euro heb je een auto met voor 3000 euro aan problemen. Dus gewoon die C5 fixen. 2002 is nu niet bepaald een leeftijd waarop je een auto compleet afgeschreven hebt.. zo lang het geen Koreaan is tenminste.
  Bericht 
Rover
Master
Ik zou die 500 euro direct dokken, kan je weer lekker doorkachelen. :thumb:
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Voor 1000 euro fixen en straks voor 3000 op marktplaats verkopen. Is toch iets voordeliger dan nu tot 0 afschrijven en voor 2000 euro nieuwe problemen kopen. (ok, als je goed kijkt gaat het in beide gevallen om 2000 euro dus heel veel maakt het niet uit)
  Bericht 
Aanhanger
Master
Je kunt ook een bandje van de sloop halen of marktplaats(even de maten als zoekterm intikken) Voor 15 tot 20 euro moet je wel een bandje met minimaal 4 mm profiel kunnen vinden. Monteren balanceren 10-15 euro.

Remschijven en blokken zelf bestellen, via ebay.de of internetshops. Kost meestal de helft van wat de gemiddelde onderdelenleverancier hier rekent.
Uitlaat idem, bestel wel nieuwe ophangrubbers en evt. pakkingen mee.
  Bericht 
Lucky1
Master
Nou morgen naar de herkeuring, alle puntjes getackeld. Dan ben ik in totaal voor 475 euri klaar als het goed is. Wel nog zonder werkende snelheidsmeter, achterklep die op mijn kop valt, raampje dat ik beter niet open kan doen omdat het nauwelijks meer dicht gaat, en de kinder-cd die er al een jaar in zit en niet meer uit komt. :thumb:
Dank voor alle support en tips!
  Bericht 
Raymond
Master
Aanhanger schreef:
Remschijven en blokken zelf bestellen, via ebay.de of internetshops.

ATP Autoteile. Nog keuze ook tussen goedkope shit en echt goed spul. Wereldsite.
Die achterklep, komt dat door een lekke cilinder? Die kun je bij de betere automaterialenhandel laten reviseren/vullen. Kost een keer 12 euro.
  Bericht 
Aanhanger
Master
Auto Teile Polath :woop:
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Lucky1 schreef:
Nou morgen naar de herkeuring, alle puntjes getackeld. Dan ben ik in totaal voor 475 euri klaar als het goed is. Wel nog zonder werkende snelheidsmeter


Zonder werkende snelheidsmeter komt je auto niet door de APK :schudnee:
 Pagina 1 van 2  [ 53 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy