Pagina 42 van 61  [ 3003 berichten ]
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Mijn auto's zijn nooit langer als een week origineel gebleven.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
basjuh1981 schreef:
Ik heb nooit een auto gehad. Ik kon altijd de auto van mijn ouders lenen en sinds ik werk (geen zaterdagbaantje meer) rijd ik leaseauto's.

Dus op je 36e nog geen enkel schadevrij jaar opgebouwd? :nah:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dus op je 36e nog geen enkel schadevrij jaar opgebouwd? :nah:

Zolang ik leaseauto's blijf rijden, is dat geen probleem. Nu weet ik niet wat een verzekeringsmaatschappij doet als ik voor mijzelf een auto ga kopen.
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Vaak kun je je schadevrije lease-jaren wel inbrengen. Als je die hebt natuurlijk :wink:
  Bericht 
basjuh1981
Master
DikkeDiesel schreef:
Vaak kun je je schadevrije lease-jaren wel inbrengen. Als je die hebt natuurlijk :wink:

Ik heb tot op heden geen auto kort gereden. Ik heb wel deukjes laten reparen, dat moet via een schadeformulier. Maar alleen voor het inleveren van de auto, om te voorkomen dat ik de rekening gepresenteerd krijg buiten het leasecontract. Ik weet niet of dat meetelt.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Vind het op zich wel een goede vraag. Vriendin levert haar lease-auto in in juni. Ze heeft daar 3 jaar in gereden, daarvoor iets van 2 jaar een eigen auto gehad. Zijn die 2 eerste schadevrije jaren bewaard gebleven? En kan ze daar dan 5 (want 3 leasejaren) van maken als ik mijn auto op haar naam zet?

Niet het juiste topic, maar we zijn wel wat gewend hier.
  Bericht 
Existenz
Die hard
Meestal kun je bij je leasemaatschappij een verklaring schade-vrije-jaren opvragen. Ik heb die nog altijd gekregen en rij nu 20+ schadevrij 8)

Existenz
(in ieder geval... op papier)
  Bericht 
KanarieVW
Master
406 schreef:

Over naïviteit gesproken. Auto kost 41 ruggen, gast is 20. Daar trap je als ouders toch niet in?
Ik kreeg van moeders al de vraag waar ik de 10 ruggen voor de Jag vandaan haalde :roflol:


Ja echt he. Iedereen die wat over hun zoon zijn was gewoon jaloers vonden ze. Hij werkt er keihard voor! Ja snachts vooral.

Zelf nadat ze met de hele familie geboeid op de bank hadden gezeten toen ze hem van zijn bed hadden gehaald. Bleven ze hem verdedigen. Echt bizar. Kende zijn ouders goed, omdat het vrienden van mijn ouders waren maar het heeft ook hen een hele hoop vrienden gekost.
  Bericht 
Pen
Master
Mijn eerste auto was een C1. Ruim tien maanden in gereden en toen aan moeders verkocht. Nu al een jaar de Fabia Combi. Lekkere papabak op m'n 26e maar die moet eruit want diesel kan straks niet meer uit. Dan maar een Octavia of Superb op benzine O:)
  Bericht 
406
Master
Pen schreef:
Mijn eerste auto was een C1.

Ik zou toch zweren dat jij een groene alto had
  Bericht 
Pen
Master
Klopt, maar die stond niet op mijn naam.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Fpsdoug schreef:
Vind het op zich wel een goede vraag. Vriendin levert haar lease-auto in in juni. Ze heeft daar 3 jaar in gereden, daarvoor iets van 2 jaar een eigen auto gehad. Zijn die 2 eerste schadevrije jaren bewaard gebleven? En kan ze daar dan 5 (want 3 leasejaren) van maken als ik mijn auto op haar naam zet?
Dat zou wellicht kunnen, maar dan moet je even rondbellen. Vaak vervallen de jaren na een jaar. Plus, het is de vraag hoe alle gebruiksschade genoteerd wordt. Bekende van me heeft een paar jaar leasebak gehad, maar schades bij inleveren werden van de schadevrije jaren afgehaald. Gevolg: rijdt nu weer privé, maar wel een auto van 12 jaar oud met een WA-dekking voor 80 euro per maand. :[.
  Bericht 
zandbak
Master
Citaat:
Autoverzekering: hoe lang zijn schadevrije jaren geldig?

Als je in een auto rijdt die op jouw naam is verzekerd, bouw je schadevrije jaren op. Elk jaar dat je geen schade claimt bij je autoverzekeraar, levert je een extra schadevrij jaar op. En op basis van opgebouwde schadevrije jaren krijg je korting op de premie van je autoverzekering. Als je een aardig aantal schadevrije jaren hebt, levert je dat een leuke korting op. Maar hoe lang zijn schadevrije jaren eigenlijk geldig?
Schadevrije jaren niet onbeperkt geldig

Schadevrije jaren zijn maar beperkt geldig. Als je je autoverzekering opzegt, blijven je opgebouwde schadevrije jaren nog één jaar staan. Sluit je binnen dat jaar geen nieuwe autoverzekering af? Dan verlies je je schadevrije jaren.
Autoverzekering tijdelijk stopzetten

Je kunt je autoverzekering ook tijdelijk stopzetten. In verzekeringstermen heet dat ‘opschorten’. Dan onderbreek je als het ware je autoverzekering , zonder hem echt te beëindigen. Je stopt dan met premie betalen. Als je een nieuwe auto koopt, kun je de verzekering voortzetten en ga je gewoon weer premie betalen. Het voordeel van opschorten is dat je schadevrije jaren drie jaar geldig blijven. Weet je niet zeker hoe lang je zonder auto zit? Dan is het dus slim op de verzekering op te schorten in plaats van te beëindigen.

Update 29 oktober 2015: Schadevrije jaren zijn tegenwoordig meestal drie jaar geldig. Bekijk de geldigheid per autoverzekeraar.


https://weblog.independer.nl/autoverzek ... ije-jaren/
  Bericht 
Spook
Master
Ik heb eens een auto gehad puur om de jaren niet kwijt te raken. Dure grap, maar goedkoper dan opnieuw beginnen.
  Bericht 
zandbak
Master
Had je hem beter kunnen schorsen, was je goedkoper uit geweest. En desnoods een paar maanden per jaar rijden.
  Bericht 
Spook
Master
Als je in de toekomst kunt kijken wel ja.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik heb het ook al eens iemand geadviseerd die een jaar ging leasen. Schrijf even een maandje de auto van een familielid naar je naam en in de verzekering, en daarna weer terug.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Hmm wordt het nu wat laat voor. Leasecontract is drie jaar en daarvoor is ze ook een poosje autoloos geweest. Dan maar hopen dat die drie jaar van de leasemaatschappij gelden...
  Bericht 
Spook
Master
Niet geyl, wel grappig. In een keurige wijk vol met saaie Audi's en BMW's, ineens een oude 70's Suburban. Two tone wit/geelbeige. BAM. In je bakkes.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Spook schreef:
BAM. In je bakkes.

van wie precies?
  Bericht 
Spook
Master
Iedereen die ervoor gaat staan waarschijnlijk. Motorkap op borsthoogte.
  Bericht 
406
Master
't dak van mijn auto zit niet eens op borst hoogte :roflol:
  Bericht 
Pen
Master
Dat hangt er vanaf hoe groot je bent :[
  Bericht 
Spook
Master
Ik heb ook een auto gehad waarbij het dak op navelhoogte was. Leuk, maar het lijkt wel net alsof alle auto's met grootlicht rijden.
  Bericht 
TommyGun
Master
Fpsdoug schreef:
Dan maar hopen dat die drie jaar van de leasemaatschappij gelden...


Volgens mij ben je als leaserijder gewoon de sjaak qua schadevrije jaren.
  Bericht 
Griffin
Master
Nee, als leaserijder bouw je ook schadevrije jaren op. Je kan na afloop van het leasecontract bij de leasemij een verklaring vragen en die wordt door de meeste verzekeraars gewoon gehonoreerd. Maar... die verklaring is meestal maar 1 jaar geldig en de meeste leaserijders claimen veel meer dan de gemiddelde particulier: kras op de deur? Claimen! Als particulier denk je daar wel wat langer over na...

Nog een valkuil: schadevrije jaren die je opbouwde voor de lease zijn meestal wel verlopen na de lease omdat je in de tussentijd geen verzekering op eigen naam had.
  Bericht 
TommyGun
Master
Dus je kunt hooguit je laatste leasetermijn gebruiken, niet alle voorgaande...
  Bericht 
Griffin
Master
Zo lang je bij de zelfde maatschappij blijft leasen houdt je ook opgebouwde jaren uit het vorige leasecontract. En anders zal je na afloop van contract A de schadevrije jaren op moeten vragen, contract B uitzitten en dan beide documenten voorleggen bij de verzekeraar als je toch prive gaat rijden. Tsja, lease heeft niet alleen maar voordelen...
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Griffin schreef:
Nee, als leaserijder bouw je ook schadevrije jaren op. Je kan na afloop van het leasecontract bij de leasemij een verklaring vragen en die wordt door de meeste verzekeraars gewoon gehonoreerd. Maar... die verklaring is meestal maar 1 jaar geldig en de meeste leaserijders claimen veel meer dan de gemiddelde particulier: kras op de deur? Claimen! Als particulier denk je daar wel wat langer over na...

Nog een valkuil: schadevrije jaren die je opbouwde voor de lease zijn meestal wel verlopen na de lease omdat je in de tussentijd geen verzekering op eigen naam had.

Hmm, dan wordt het nog een ingewikkeld verhaal.

Ze heeft een jaar of 6 een eigen auto gehad, op haar naam, en daar schadevrije jaren over opgebouwd.
Haar eigen auto heeft ze verkocht en een private lease begonnen van 3 jaar, die loopt over een half jaar af. Ze heeft niks geclaimed en de auto is vooralsnog schadevrij.
Mijn auto moet op haar naam komen (dan koop ik weer een ander op mijn naam).
Hoe behoudt ze haar 6+3 jaar?

Kan ik binnenkort de auto overschrijven zodat ze dan de 6 jaar nog heeft van iets minder dan 3 jaar geleden? Maar dan loopt ze de 3 jaar private lease mis. Maar als we wachten tot haar lease is afgelopen is het langer dan 3 jaar geleden dat ze haar eigen auto had.

Of kan ik het nu overschrijven dat ze een verklaring krijgt van de leasemaatschappij dat ze 30 maanden schadevrij heeft gereden en dat die bij die 6 jaar worden opgeteld?

Lastig. Private lease :nothanks:
  Bericht 
Story
Master
 
De blauwe platen maken het wel een libidoverlagende auto.

Waarom je die zo open bij het zwembad parkeert?
Mama zal de kleine wel een uitbrander gegeven hebben na terugkomst.
  Bericht 
babsvw
Master
Feitelijk schreef:

De blauwe platen maken het wel een libidoverlagende auto.
Waarom je die zo open bij het zwembad parkeert?
Mama zal de kleine wel een uitbrander gegeven hebben na terugkomst.

ding is van 1991 mag niet eens blauwe platen voeren :fp:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Griffin schreef:
de meeste leaserijders claimen veel meer dan de gemiddelde particulier: kras op de deur? Claimen! Als particulier denk je daar wel wat langer over na...
Bekende van me doet ook nergens moeilijk over. Dikke kras? Claimen. Ergens achterop gereden omdat ie haast had? Claimen. Vrouw pakt een paaltje mee? Claimen. Die kerel claimt zo ongeveer elk jaar wel iets sinds ik 'm ken. Dat wordt nog wat als ie volgend jaar z'n leasebak moet inleveren en uit eigen zak een D- of E-segmenter wil gaan rijden :lol:
  Bericht 
basjuh1981
Master
De reden dat ik claim komt omdat ik geen zin heb in een enorme rekening als ik de auto inlever. Dan is het contract namelijk afgelopen. Tijdens de contractduur betaal ik er namelijk niet voor.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Daar kan ik me best iets bij voorstellen, hoewel ik me ook vraag of sommige zaken niet gewoon gebruikersschade zijn. Maar dan nog, als je dus ooit weer privé moet gaan rijden, begin je onderaan de ladder. Die kennis van me wil een 5-serie Jahreswagen gaan rijden wellicht. Die premie zal niet mals zijn.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Piet_Piraat schreef:
hoewel ik me ook vraag of sommige zaken niet gewoon gebruikersschade zijn

Vaak wel. Ik heb nu wat krasjes in de lak zitten bij mijn portier rechtsachter. Iets met een koelkast op de achterbank willen vervoeren. Het zit er al 2 jaar ofzo. Binnenkort maar eens een schadeformulier invullen en laten repareren.
  Bericht 
TommyGun
Master
Alles kleiner dan een 1-euromunt hoef je volgens mij niet op te geven. Zelfs krassen op bepaalde plaatsen niet.
  Bericht 
Story
Master
 
Een Quantum!
  Bericht 
Masterdam
Master
TommyGun schreef:
Alles kleiner dan een 1-euromunt hoef je volgens mij niet op te geven.

Dan hoop ik dat ze me met klein kaliber beschieten. :thumb:
  Bericht 
TommyGun
Master
Feitelijk schreef:
Een Quantum!
Afbeelding

Je kan maar ergens warm van worden :|
  Bericht 
Story
Master
 
Ik zie niet zoveel kits.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Lache. Van de week een Alfa 124 spider met de text: The legend is back.
Nou haha dat 124 ding is gewoon een MX3 :lol:
zoomzoom...
  Bericht 
Spook
Master
Vroeg op schreef:
MX3

:fp:
  Bericht 
406
Master
Vroeg op schreef:
Alfa 124

Vroeg op schreef:
MX3

Ik neem aan dat je Fiat en MX5 bedoeld? :lol:
  Bericht 
Joël D.
Master
Allemaal hetzelfde joh.
  Bericht 
CasB
Master
Wel knap dat de japanners een mooiere auto kunnen maken dan de italianen...
  Bericht 
bruintje beer
Master
Feitelijk schreef:
Een Quantum!
Op nagelnieuw kenteken :lol:
  Bericht 
Joël D.
Master


Monospecchio. :) Werd ingeladen in een vrachtwagen. Waarschijnlijk naar een veiling ofzo. Stond ook nog een oude Lotus formuleauto in.

Ik denk dat het deze was. Paar jaar geleden daar ook al een vrachtwagen gezien vol met Lotussen op weg naar een veiling.
  Bericht 
babsvw
Master
Joël D. schreef:


Monospecchio.

Vind ik mooi
  Bericht 
Spook
Master
Asymmetrie brr.
  Bericht 
Spook
Master
Amerikanenmiddagje vandaag.

Allereerst een 60's Mustang fastback en een Corvette C2 op een autotrailer. Spulleke!
Dan een Ford Model A pickup oid als ornament in een tuin. Zonder motor.
Een Tesla Roadster.
Een Jeep Grand Wagoneer.


Ook een nieuwe Maserati, maar boeiend :[
 Pagina 42 van 61  [ 3003 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy