Pagina 28 van 61  [ 3003 berichten ]
  Bericht 
Ducantoni
Master
DikkeDiesel schreef:
Veel bedrijven zijn alleen nog maar bezig met hoe ze een auto zo goed mogelijk aanpassen aan belastingmaatregelen.

Niet alleen dat, ze bouwen hun produkten ook niet meer voor de eeuwigheid, er staan genoeg auto's op de sloop die nog geen 15 jaar oud zijn. Plaatwerk kan dan nog in goede staat zijn, maar de techniek heeft het opgegeven en het is economisch niet interessant meer om dat te vervangen/herstellen.
  Bericht 
RRL
Master
Joh wat boeit het, als het ding als de brandweer vooruit gaat wat maakt het dan uit dat het geluid wat minder is. Een Veyron klinkt ook als een stofzuiger, denk niet dat iemand zich daar druk om maakt als je in je stoel gedrukt wordt.

Een Tesla knalt ook als een malle weg bij een verkeerslicht. Hoeveel emotie zit daar in? Nul komma niks.

Lekker bochtig weggetje pakken, veek korte acceleraties waarbij je in de hogere toeren (want: atmosferisch) getrakteerd wordt op een heerlijk geluid. Dát is heerlijk.
Of het dan een handbak is of een automaat met dubbele koppeling is voor mij om het even.
  Bericht 
406
Master
Maar als je pure snelheid zonder sensatie wil dan kun je beter een paar tientjes uitgeven aan een ryanair ticket. Het gaat juist om de sensatie en geluid speelt daar een redelijk essentiele rol in. Ik denk dat als ik smerig veel geld zou hebben eerder een Lamborghini koop dan een VAG Chiron. Sterker nog, ik denk dat een Jaguar F-Type ook al voldoende is. Dat ding klinkt geweldig en gaat ook als de brandweer. Dat stuk wat een echte supercar sneller is spreek je praktisch toch nooit aan.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Tuurlijk. Ik vind een oude Volvo 5 cilinder ook prachtig klinken, dat heeft een bepaalde charme. Maar je loopt nu te bitchen op automerken terwijl die het alleen doen vanwege strenge milieuregels.
  Bericht 
406
Master
terwijl die het alleen doen vanwege strenge milieuregels.

Nee. Ze hadden ook een 4cilinder kunnen aanbieden naast de 6 cilinders voor de milieu regels, hebben ze niet gedaan. Waarom niet? Nu kunnen ze meer marge vangen op die 4 cilinder.
  Bericht 
RRL
Master
406 schreef:
Het gaat juist om de sensatie en geluid speelt daar een redelijk essentiele rol in. Ik denk dat als ik smerig veel geld zou hebben eerder een Lamborghini koop dan een VAG Chiron. Sterker nog, ik denk dat een Jaguar F-Type ook al voldoende is. Dat ding klinkt geweldig en gaat ook als de brandweer. Dat stuk wat een echte supercar sneller is spreek je praktisch toch nooit aan.

Ik zou ook veel liever voor de F-type gaan dan de echte supercars. Het nadeel dat bijna alle auto's tegenwoordig te makkelijk hard gaan, ram het gas tegen het schutbord en de elektronica houdt je wel op de weg. Vermogen kan je amper echt gebruiken omdat de weg/omstandigheden het niet toelaten. De F-type V8 klinkt op elk toerental als een onbehouwen apparaat en zo rijdt het ook, te veel gas wordt een spektacel maar kan ook een spektaculaire crash worden.

*koestert herinnering aan getunede 4.2 XKR, geweldig apparaat*
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Een C63 AMG met Weistec uitlaatsysteem klinkt al erg lekker...
  Bericht 
Joël D.
Master
Geluid = emotie. Geen geluid = saai
  Bericht 
Blaataap
Master
406 schreef:
Nee. Ze hadden ook een 4cilinder kunnen aanbieden naast de 6 cilinders voor de milieu regels, hebben ze niet gedaan. Waarom niet? Nu kunnen ze meer marge vangen op die 4 cilinder.


Ja, doordat ze de ontwikkelingskosten kunnen uitsmeren over een groter aanbod. Niet heel gek, de huidige motoren zijn veel ingewikkelder en dus duurder om te ontwikkelen dan de relatief simpele motoren van een paar decennia geleden. Daarbij, zo'n turbogeblazen benzineblokje is voor veel mensen veel bruikbaarder in het dagelijkse verkeer dan een atmosferisch benzineblok. Je moet niet vergeten dat de meerderheid van de mensheid eigenlijk maar heel weinig interesse heeft in auto's en de techniek die erbij hoort.
  Bericht 
406
Master
*vind z'n stock 406 al lekker klinken*
  Bericht 
PeuHD
Respect
RRL schreef:
Het nadeel dat bijna alle auto's tegenwoordig te makkelijk hard gaan, ram het gas tegen het schutbord en de elektronica houdt je wel op de weg.


Dat dus. Niet dat ik het kan betalen maar ik zou denk ik eerder investeren in wat lesjes voertuigbeheersing en vervolgens een Diablo, 993, 355GTS o.i.d. aanschaffen i.p.v. de electronisch "afgerichte" modernere supercars, powersaloons e.d. Dat oudere spul klinkt wat mij betreft ook stukken beter! :kwijl:
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Koop dan gewoon een TVR, dan weet je tenminste zeker dat er 0,0 hulp op zit om de auto in toom te houden en dat je dat allemaal zelf moet doen.
  Bericht 
Blaataap
Master
406 schreef:
*vind z'n stock 406 al lekker klinken*


Daar heeft BMW tegenwoordig die speakers voor :lol:
  Bericht 
PeuHD
Respect
DikkeDiesel schreef:
Koop dan gewoon een TVR, dan weet je tenminste zeker dat er 0,0 hulp op zit om de auto in toom te houden en dat je dat allemaal zelf moet doen.


Hence the o.i.d. ;) al heb ik persoonlijk niet zoveel met TVR (al ziet zo'n Sagaris er best leuk uit). Het lijkt mij ook wel lekker om iig recht achter het stuur te zitten. Volgens mij zijn TVR's onder meer berucht vanwege de scheve/beroerde zitposities.
  Bericht 
zandbak
Master
Kom ik regelmatig tegen. Rijdt altijd vrij langzaam, rond de 90.

  Bericht 
Story
Master
 
PeuHD schreef:
Volgens mij zijn TVR's onder meer berucht vanwege de scheve/beroerde zitposities.

Ik dacht dat ze juist ruim waren omfat de eigenaar zo groot was.
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
zandbak schreef:
Rijdt altijd vrij langzaam, rond de 90.
Is ongeveer de topsnelheid?
PeuHD schreef:
TVR's onder meer berucht vanwege de scheve/beroerde zitposities
TVR's zijn vooral berucht omdat ze de bestuurder niet tegen zichzelf beschermen :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=jbO_CaGJXZ4&t=4m53s
https://www.youtube.com/watch?v=jbO_CaGJXZ4&t=4m19s
  Bericht 
Story
Master
 
Die bult op het dak van de sagaris :lol:
  Bericht 
zandbak
Master
DikkeDiesel schreef:
Is ongeveer de topsnelheid?

Zou zomaar kunnen. Niet echt een handige snelheid in het pikdonker, met een zeer matige verlichting aan de achterkant.
  Bericht 
snovvdog
Master
zandbak schreef:
Zou zomaar kunnen. Niet echt een handige snelheid in het pikdonker, met een zeer matige verlichting aan de achterkant.

Als het een originele 126p is:
Citaat:
maar dan met 23 pk (was 18 pk). Dit resulteerde in een hogere topsnelheid van 105 km/u (was 95 km/uur). De acceleratie van 0-100 duurde 53 seconden.


EDIT: Klonk inderdaad wat aan del age kant, er was later een 22kw/30pk versie.
  Bericht 
Spook
Master
Mss trilt ie uit elkaar en is dat die 10 kmpu niet waard. Net als die oude legertrucks. Ze kunnen 80 oid, maar het verbruik en slijtage is het dubbele van wanneer je 60-65 rijdt.
  Bericht 
RRL
Master
0-100 km/u in 53 seconden :lol:


Youtube video

Speed and power!
  Bericht 
PeuHD
Respect
Feitelijk schreef:
Ik dacht dat ze juist ruim waren omfat de eigenaar zo groot was.


Misschien tegenwoordig wel vanwege de Russische eigenaren :lol:
  Bericht 
Blaataap
Master
DikkeDiesel schreef:
Is ongeveer de topsnelheid?

Ja, ongeveer. Theoretisch halen de meesten 105km/u maar dat meet je echt in dagen. Heb er zo een gereden (kennis heeft er een). Het is een spektakel hoor. Horen en zien vergaat je, maar wat een pret. Zelfs van een viaduct af kwam die niet aan de 105km/u en dat was de 30pk uitvoering :lol: :lol:
  Bericht 
Spook
Master
Er rijdt nog zat spul rond dat de snelheid niet eens vast kan houden over een viaduct. Het gros van de Alto's en Cuore's bijvoorbeeld. Gewoon plankgas afzakken van 120 naar 100 voor dat kleine stukje bergop. Terugschakelen wenselijk.
  Bericht 
zandbak
Master
Toch best leuk zo'n srt8
  Bericht 
zandbak
Master
De heren hadden weer ergens een feestje. Naast deze kwam ik er op de A1 en A12 nog 2 tegen met zeer veel haast en sirenes en blauw zwaailicht.
Ze rijden wel in leuke auto's :x
kenteken KP-977-T
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Het valt me op dat jouw foto's altijd wat "gecomprimeerd" lijken, de aspect ratio klopt niet. Eens iets aan doen?
  Bericht 
zandbak
Master
Screenshot van de dashcam, dan krijg je dat, inclusief kromme lantarenpalen :x
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Wel van een specifiek type dashcam dan
  Bericht 
Story
Master
 
Nee hoor. Alle wide angle dingen doen dat. Sommige ambarella chips doen hun eigen debarreling maar je kan het achteraf natuurlijk ook zelf
  Bericht 
bruintje beer
Master
zandbak schreef:
De heren hadden weer ergens een feestje.
Zo'n bmw-hok is toch geen geile auto :[ ..
  Bericht 
RRL
Master
Full black F-pace: alle chromen accenten muv Jaguar logo's en uitlaatpijpjes zwart, zwarte velgen en privacy glas. Ik ben geen fan van zwart, maar zo sinister is het wel erg gaaf. Ielige uitlaatpijpjes doen alleen afbreuk aan het geheel.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Als ik de logo's mag geloven kwam ik vanochtend een Fiat V8 oldtimer tegen :lol:
  Bericht 
zandbak
Master
bruintje beer schreef:
Zo'n bmw-hok is toch geen geile auto

Uiterlijk niet, onder de motorkap ligt wel wat leuks.
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Als ik de logo's mag geloven kwam ik vanochtend een Fiat V8 oldtimer tegen :lol:
Een Otto-Vu, uiterst zeldzaam :thumb:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Lijstje van de afgelopen dagen (zelf gereden):
- Jaguar F-Type AWD Cabrio van 2016
- Porsche 718 van 2017
- Rangerover Sport van 2017, zowel in het zwart als in het wit, beide met dikke diesel
- C250 Cabrio van een goeie maand oud
- E klasse Coupé van een maand of 7 oud
- Model S van vorig jaar

Niet persé heel geil, maar wel geinig: Net geleverde C Klasses... een met 5, een met 6 en een met 7 km km op de klok. 8)
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
DikkeDiesel schreef:
Een Otto-Vu, uiterst zeldzaam

nee, het was een 4 deurs :lol:
  Bericht 
Spook
Master
lacheisleuk schreef:
een met 5, een met 6 en een met 7 km km op de klok.



Hebben ze niet alle cijfers op de klok?
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Een 4-deurs Fiat met een V8? Wat voor model was dat dan want ik ze alleen als 2-deurs. Ook hier alleen 2-deurs.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Even gezocht, volgens mij was het een Fiat 130, waarschijnlijk stond er V6 en heb ik het verkeerd onthouden :[
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Klopt, dat is een V6 :aai:

Jammer dat ze dat soort auto's niet meer maken.

En die velgen, prachtig :applaus:
  Bericht 
Exceln00b
Die hard
 
zandbak schreef:
Kom ik regelmatig tegen. Rijdt altijd vrij langzaam, rond de 90.

Ik kwam in Polen op de tolweg een Fiat 126 tegen. Dat ding reed sowieso langzamer dan 80, op een weg waar je 140 mag, en eigenlijk wordt behandeld als een Autobahn. Dat was even schrikken toen dat klein stipje wel heel erg snel dichterbij kwam met 160.
  Bericht 
zandbak
Master
Ik ben hem ook wel eens tegengekomen in de het donker. Ook niet echt fijn met 2 achterlichtjes die amper zichtbaar zijn, en dan ook nog een sukkelt over de snelweg.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Vorige week op de A2 bij Den Bosch een BMW 5-Serie F10 gezien met rechthoekige uitlaten achter. Ben het kenteken vergeten maar volgens mij was het een 550i want hij had verder geen M-pakket. Was verder echt dik geconfigureerd; Donkergrijze lak (tegen het zwarte aan), Shadowline, zonneschermen achter en dikke 19" 5-dubbelspaak velgen. Ik vind zo'n 550i stiekem leuker om te zien dan een M5, volgens mij zijn ze ook een stuk zeldzamer.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Het eerste bijzondere wat ik vandaag zag rijden, was een brommert van NSU. Dat zie je zeker niet elke dag.
Niet lang daarna een gele skelter, zelfs geen kans gezien om het merk te onderscheiden, dus heel misschien een Donkervoort..
  Bericht 
Alexander_B
Master
Een AC Cobra met V8, volledig chroom. Wel jammer dat ie op een trailer stond, zo'n ding moet gewoon rijden natuurlijk. :kniktja:


Zo, ongeveer. Velgen waren ook chroom ipv zwart, en zonder stickers..
  Bericht 
Spook
Master
De kans dat het een echte was, is vrij klein. Er zijn heel veel replica's.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Een originele is niet te betalen.
  Bericht 
Ducantoni
Master
snovvdog schreef:
Als het een originele 126p is:

Ik zag er eentje in de omgeving van Amersfoort rondrijden. Wit en verrijkt met een Italiaanse tricolore. Zelfs een origineel jaren '70 kenteken ontbrak niet. Eentje die het roestspook overleefd heeft. :thumb:
Gisteren overigens nog een VW T2a zien rondrijden. (ja, ik weet waar 'm het verschil in zit) AL kenteken, dus niet zo lang geleden naar ons land gehaald.
 Pagina 28 van 61  [ 3003 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy