Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]
  Bericht 
Spink
Nieuwkomer
 
Een half jaar geleden was m'n rijbewijs ingevorderd wegens een snelheidsovertreding van 140 km/h op provinciale weg waar 80 km/h toegestaan is. Nu heb ik gisteren een andere vervangende tweedehands auto gekocht. Dus ik ben op zoek naar een autoverzekering om hem te kunnen verzekeren.

Gezien dat ik dus een invordering in verleden heb gehad, zullen de meeste verzekeraars mij weigeren. Je kon dan nog terecht bij verzekeraar De Vereende, maar ik lees verhalen over een maandpremie van 500 euro :-? Dus ik vroeg mij af hoe anderen met een strafblad het met hun autoverzekering gedaan hebben, en waar je nog beetje normaal terecht kan?
  Bericht 
zadkine
Master
Spink schreef:
Je kon dan nog terecht bij verzekeraar De Vereende, maar ik lees verhalen over een maandpremie van 500 euro :-?


Ik hoorde dat bij die verzekering de premie per geval / aanvraag persoonlijk wordt vastgesteld.
Er zal dus verschil zitten tussen een invordering wegens 60 plus of bij rijbewijs kwijt agv alcohol, eme gevaarlijk rijgedrag danwel agv schuld aan ongeval(len).

Je kunt natuurlijk ook bij een tussenpersoon gaan praten, persoonlijk, en kijken wat die kan doen....dan heb je tenminste geen afwijzing officieel.

ps Heb je nog een oude verzekeringen welke je weer kunt activeren?
Vaak tot 1 jaar na opzeggen beschik je over de royerings verklaring.
  Bericht 
no justice
Master
Ik weet uit ervaring dat de anwb verzekering geen lastige vragen stelt. Althans jaren geleden niet O:)
  Bericht 
Arieb
Master
Ook een oude of lopende verzekering kan van de zijde van de verzekeraar worden opgezegd, maar na een enkele (aanname) snelheidsovertreding zal je er waarschijnlijk niet meteen uit liggen.

Via een tussenpersoon is vaak inderdaad het beste, zij kunnen een lans voor je breken en het is niet direct aan jou gekoppeld zoals Zadkine al aangeeft.
  Bericht 
GSXR1000
Master
Spink schreef:
vervangende tweedehands auto gekocht


Gewoon telefonisch aangeven dat je een andere auto hebt gekocht en de verzekering wilt overzetten. Normaal krijg je dan geen vragen.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Woon je samen? Auto op partner zijn naam.

Of is dat anno 2023 te risicovol collega-forummerz?
  Bericht 
BLikent
Master
Spink schreef:
Dus ik vroeg mij af hoe anderen met een strafblad het met hun autoverzekering gedaan hebben
De meeste mensen parkeren de auto voor de deur en laten de verzekering gewoon doorlopen, dan hoef je ook geen nare vragen te beantwoorden bij een nieuwe aanvraag.
  Bericht 
GSXR1000
Master
Eventueel kan je de gegevens die je verzekering kan inzien opvragen via:

https://stichtingcis.nl/nl-nl/
  Bericht 
Spink
Nieuwkomer
 
Helaas kan ik de verzekering niet zomaar overzetten, daar ik nog m'n huidige auto moet verkopen. Maar ik zal even in verdiepen en m'n gegevens bij Stichting CIS opvragen. Hartelijk dank voor de reacties!
  Bericht 
GSXR1000
Master
Dan ga je een nieuwe verzekering aan. En dan agan ze het checken.

Beste is eerst je huidige verkopen. Dan behoud je de bestaande polis.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
GSXR1000 schreef:
Beste is


Je huidige auto behouden en 5 jaar blijven rijden. Bij wisselingen gaan ze controleren, weet ik helaas uit (naive) ervaring.

En als jij niets opgeeft ben je een oplichter en worden al je lopende verzekeringen stop gezet en kom je in het extra verdienmodel van de verzekeringen.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Beste regel je eea via een tussenpersoon, dan maak je nog een kans.
  Bericht 
adinsx
Master
Hier afgelopen week de Megane bij op de.polis (Interpolis) gezet omdat de andere auto ook nog niet weg is. Beide auto's op naam van de vrouw, op mijn naam/polis verzekerd maar wel haar als regelmatige bestuurder. Ze hebben de boel zo overgezet, maar... er kwamen nog wel wat vragen aan het einde inderdaad over strafbare dingen. Dus hmm, daar val je dan wellicht door de mand.
  Bericht 
zadkine
Master
djee schreef:
Bij wisselingen gaan ze controleren, weet ik helaas uit (naive) ervaring.


Valt wel mee, mits je telefonisch aangeeft van auto te wisselen.
Bel je op dat de polis van kenteken A naar kenteken B moet op dag x om uur zoveel.

Wordt er niet gauw iets anders gevraagd en ben je daarmee per definitie ook niet schuldig aan verzwijgen.

(Als je via de/een site iets laat overzetten moet je soms wel vragen beantwoorden.....)

Spink schreef:
Helaas kan ik de verzekering niet zomaar overzetten, daar ik nog m'n huidige auto moet verkopen.



Ook niet zeker...afhankelijk maatschappij.
Zo heb ik 1 maand lang 2 kentekens op 1 polis gehad vanwege 1 auto te koop terwijl nieuwe er al was. Is lang geleden trouwens maar toen vond de verzekeraar dat goed. (Zal niet bij elke verzekeraar lukken en dan nog lukt het alleen bij direct (telefonisch) contact.)
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
zadkine schreef:
Valt wel mee


Ja, viel wel mee inderdaad :fp:
Zie recente ervaring van adinsx boven jouw post.....
Maar valt wel mee idd.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
zadkine schreef:
Zo heb ik 1 maand lang 2 kentekens op 1 polis gehad


Sinds december heb ik 2 auto's op 1 polis staan. Auto van mijn vrouw en die van mij. Had te maken met schadevrije jaren. Omdat mijn vorige auto in een klassiekerverzekering zat, werden er geen schadevrije jaren opgebouwd. Nu heb ik 20 schadevrije jaren. :woop: :woop:
  Bericht 
zadkine
Master
djee schreef:
Zie recente ervaring van adinsx boven jouw post.....


Heb zelf nooit van die vragen gehad...en auto's standaard op naam echtgenote....
Is handiger als je je verzekerd bij de artsen onderlinge (VVAA).

En regel wel alles per telefoon....
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
zadkine schreef:
Heb zelf nooit van die vragen gehad


Raar standaard vragenlijst en hoogst waarschijnlijk staat zelfs in je voorwaarden dat je dit moet melden als het voorvalt en niet slechts bij wisseling van verzekering.
  Bericht 
DD81
Nieuwkomer
 
Helaas zul je bij de vereende terecht komen. Daar zit je meteen een jaar aan vast. Mijn tussenpersoon heeft hoop dat er in Juni, wanneer het een jaar geleden is, er wel een aantal verzekeraars het aandurven gezien mijn 13 schadevrije jaren.
Overigens is €500 wel heel erg fors. Gaat het in jouw geval om 0 schadevrije jaren met een wat jongere krachtige auto?
  Bericht 
Rover
Master
zadkine schreef:
Heb zelf nooit van die vragen gehad...en auto's standaard op naam echtgenote....
Is handiger als je je verzekerd bij de artsen onderlinge (VVAA).

En regel wel alles per telefoon..


Bij de afgelopen 20+ autos's kan ik mij slechts een enkele keer heugen dat het mij niet is gevraagd (telefonisch). Die keren zijn dan ook al zeker 10 jaar geleden.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
DD81 schreef:
er wel een aantal verzekeraars het aandurven


Gaat meer om willen, in Rialto en de vereende zitten namelijk alle verzekeraars €€€€€€ :duh:
 Pagina 1 van 1  [ 21 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy