▼
[ 328 berichten ]
Paar weken terug ook eentje, die had hem net nieuw van de dealer.
Ja noem het maar nix, van freude am fahren naar feuer im fahrzeug, je schrikt je toch helemaal lam, als dit je overkomt?
Dit is al de 2e in korte tijd, in beide gevallen betreft het een F30, wel iets om over na te denken, niewaar?
Je hebt gelijk! Tis Rutte, handlanger van Bill Gates, de duivel op aarde!
Daar zeg je wat, de kettingeleider van de N47 moter is gemaakt van gerecycelde condooms, maar dit betreft benzine motoren denk ik.
Ze kunnen de term zelfontbrander ook iets te letterlijk nemen..
[*kijkt naar foto van Cocodee*] Tja, als je je peuk uit het bestuurdersraampje gooit en het waait door het raampje van de achterdeur weer naar binnen... brandt inderdaad het interieur en niet de motor.
Bovengemiddeld, hmm... Interessant
M.b.t. de dieselmotoren, dit bericht vertelt je er wat meer over:
BMW Rueckruf geht weiter. Brandgefahr bei einer million auto's
https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... ion-autos/
Van de schade-expert nog niet iets gehoord wat naar buiten mag, behalve dat je een Volvo XC60 met dieselmotor ook beter even kan laten staan omdat er iets geks lijkt te zijn.
ja ja Als er een G01 2.0d voor de deur staat, ben ik wel bovengemiddeld geïnteresseerd als er iets aan de hand is
Dat zou weer schelen ... G01 is uit 2018 ... kan me niet voorstellen dat de oliestook 2 jaar op de plank ligt ...
Nog steeds ... mocht er wel iets publiceerbaar worden
Ongenuanceerde algemeenheden als elke BMW motor heeft kettingproblemen en zorgt voor global warming plaats ik waar ze horen ...
Nu ie wat specifieker wordt, dan krijg ik wat meer interesse
Idd kan ook net zo goed een aftermarket ding zijn ...
speelt zeker een rol bij een sigaret weet ik uit eigen ervaring
Ja, daarom komen de vlammen uit de motorruimte. Volgens mij verkeer jij nog in de ontkenningsfase, gelukkig heeft mijn fetish eraan bijgedragen dat anderen wel gealerteerd zijn.
Dat heb ik nooit beweerd, maar de kans op problemen is denk ik altijd wel aanwezig met een geleider van waaibomenplastic.
dat schrijft de hoernalist ja maar je kan toch kijken of niet?
mijn EGR staat altijd vol open dus die wordt nooit meer warm, let toch eens op man. Altijd een beetje aftermarket werk doen om de klimaatwappies terug de hoek in te krijgen.
En gij denkt dat het door een terugwaaiende peuk kwam, je moet aardig sufgerukt zijn als je dat niet voortijdig opmerkt, en ik denk dat de hoernalist ook is afgegaan op de bevindingen van de chauffeur.
Getuige het inferno, vermoed ik toch dat de ellende egrens in de motorruimte is begonnen, kan ook zijn dat de aanjager een handje heeft geholpen.
Dat zegt Kwalbert Verlinde ook altijd, maar eerder beweerde je nog dat het sowieso niet aan de EGR kan liggen.
Als er 145K rückgerufen worden, is er toch iets meer aan de hand dan een incidenteel gevalletje.
Ik hoop dat je leerlingen beter luisteren.
Hmm, gebakje maar weer tegen brand verzekeren.....die 3K aan waarde in rook op laten gaan lijkt me niet zo handig
▲
[ 328 berichten ]
cocodee
Master
ED schreef:
BMW vliegt tijdens rijden in brand bij Aarle-Rixtel
AARLE-RIXTEL - Een bestuurder kreeg dinsdagmiddag de schrik van zijn leven. Tijdens het rijden vloog zijn auto plots in brand. Daarbij raakte het voertuig total loss.
Maartje Huijben 02-02-21, 18:19 Laatste update: 18:32
De bestuurder reed aan het einde van de middag over de N279 ter hoogte van Aarle-Rixtel. Plots sloegen de vlammen uit de motorkap. De man kon zijn wagen nog op tijd aan de kant zetten en uitstappen. De brandweer had het vuur snel onder controle.
Niemand raakte gewond. De wagen is weggesleept.
AARLE-RIXTEL - Een bestuurder kreeg dinsdagmiddag de schrik van zijn leven. Tijdens het rijden vloog zijn auto plots in brand. Daarbij raakte het voertuig total loss.
Maartje Huijben 02-02-21, 18:19 Laatste update: 18:32
De bestuurder reed aan het einde van de middag over de N279 ter hoogte van Aarle-Rixtel. Plots sloegen de vlammen uit de motorkap. De man kon zijn wagen nog op tijd aan de kant zetten en uitstappen. De brandweer had het vuur snel onder controle.
Niemand raakte gewond. De wagen is weggesleept.
Paar weken terug ook eentje, die had hem net nieuw van de dealer.
FocusWagon
Master
cocodee
Master
bert65 schreef:
en?
Ja noem het maar nix, van freude am fahren naar feuer im fahrzeug, je schrikt je toch helemaal lam, als dit je overkomt?
Dit is al de 2e in korte tijd, in beide gevallen betreft het een F30, wel iets om over na te denken, niewaar?
WNS2.0D
Master
Eigenlijk best een bijzondere plek waar de fik zit. Niet de motor, maar vanuit het interieur.
Ook wel een beetje extra spannend.
Ook wel een beetje extra spannend.
Dikke Dakduif
Master
Een kennis van mij zag een paar jaar geleden met zijn ongeveer 3 jaar oude Audi A6 hetzelfde gebeuren. Brandlucht, rook, auto aan de kant gezet, brandweer bellen en zsm alle spullen er uit halen.
Dikke Dakduif
Master
Robert1 schreef:
Moet wel liggen aan de ketting ...
Nee, Rutte was toen ook aan de macht, lijkt me duidelijk wiens schuld het is
Robert1
Master
Dikke Dakduif schreef:
Rutte
Je hebt gelijk! Tis Rutte, handlanger van Bill Gates, de duivel op aarde!
cocodee
Master
Robert1 schreef:
Moet wel liggen aan de ketting ...
Daar zeg je wat, de kettingeleider van de N47 moter is gemaakt van gerecycelde condooms, maar dit betreft benzine motoren denk ik.
RAH
Master
Gelet op de plaats van de brand, het interieur ipv de motorruimte zal het een elektrische brand zijn. De aanjager is dan meestal een stroomverbruiker die veel vermogen vraagt en bij een slechte aansluiting met hoge overgangsweerstand voor brandgevaar kan zorgen. Mijn E92 is niet zo lang geleden voor een terugroepactie bij de dealer geweest om de aanjager aansluiting na te kijken en aan te passen.
adinsx
Master
Er zijn sowieso wat issues met de 2.0 dieselmotoren bij BMW met ook spontane brand tot gevolg. In Duitsland heeft MTZ en ik meen ook AutoMotor und Sport er al over gepubliceerd. In NL blijven de lippen vooralsnog gesloten.
Die brand van een paar weken terug (die eigenaar die hem de dag ervoor had gekocht) bleek een benzine-uitvoering. Dus wellicht speelt we ook niet iets qua elektronica. Eens even een schade-expert contacten morgen.
Die brand van een paar weken terug (die eigenaar die hem de dag ervoor had gekocht) bleek een benzine-uitvoering. Dus wellicht speelt we ook niet iets qua elektronica. Eens even een schade-expert contacten morgen.
Ducantoni
Master
adinsx schreef:
Er zijn sowieso wat issues met de 2.0 dieselmotoren bij BMW met ook spontane brand tot gevolg.
Ze kunnen de term zelfontbrander ook iets te letterlijk nemen..
bert65
Master
RAH schreef:
Gelet op de plaats van de brand, het interieur
[*kijkt naar foto van Cocodee*] Tja, als je je peuk uit het bestuurdersraampje gooit en het waait door het raampje van de achterdeur weer naar binnen... brandt inderdaad het interieur en niet de motor.
adinsx
Master
Robert1 schreef:
Mocht je iets horen ... heb daar bovengemiddeld interesse in ... 👍
Bovengemiddeld, hmm... Interessant
M.b.t. de dieselmotoren, dit bericht vertelt je er wat meer over:
BMW Rueckruf geht weiter. Brandgefahr bei einer million auto's
https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... ion-autos/
Van de schade-expert nog niet iets gehoord wat naar buiten mag, behalve dat je een Volvo XC60 met dieselmotor ook beter even kan laten staan omdat er iets geks lijkt te zijn.
Robert1
Master
adinsx schreef:
Bovengemiddeld, hmm... Interessant
ja ja Als er een G01 2.0d voor de deur staat, ben ik wel bovengemiddeld geïnteresseerd als er iets aan de hand is
Auto-motor-sport schreef:
In Europa wurden im August BMW 3er, 4er, 5er, 6er, 7er, X3, X4, X5 und X6 mit Vierzylinder-Dieselmotoren, die zwischen April 2015 bis September 2016 gebaut wurden, und mit 6-Zylinder-Dieselmotoren, die zwischen Juli 2012 und Juni 2015 gebaut wurden, zurückgerufen.
Dat zou weer schelen ... G01 is uit 2018 ... kan me niet voorstellen dat de oliestook 2 jaar op de plank ligt ...
Nog steeds ... mocht er wel iets publiceerbaar worden
adinsx
Master
Vooralsnog niets, ook niet qua terugroepactie in Nederland op de G01: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx
Dave
Webspecialist
Het kan toch ook gewoon een aftermarket telefoonlader zijn of een sigaretgenieter zonder reuk/smaak aftermarket corona?
je hoeft niet mee te gaan in die fetish van coconuts hoor.
je hoeft niet mee te gaan in die fetish van coconuts hoor.
Mr.Cabdriver
Master
Glycolvlokken die in de fik kunnen vliegen in de EGR-koeler dus..
Bouwjaren zijn uitgebreid:
Bouwjaren zijn uitgebreid:
Citaat:
Der seit 2018 laufende Rückruf wegen einer brandgefährlichen AGR-Kühlung macht BMW zu schaffen: Jetzt müssen die Bayern 145.000 weitere Fahrzeuge fast aller Baureihen in die Werkstätten zurückholen. Dafür hat BMW vier neue Rückruf-Codes veröffentlicht: 0011860500, 001187050, 0011880500 und 0011890500. Da es bereits zu Fahrzeugbränden gekommen ist, sollten Halter betroffener Fahrzeuge den Rückruf unbedingt ernstnehmen.
Robert1
Master
Dave schreef:
je hoeft niet mee te gaan in die fetish van coconuts hoor.
Ongenuanceerde algemeenheden als elke BMW motor heeft kettingproblemen en zorgt voor global warming plaats ik waar ze horen ...
Nu ie wat specifieker wordt, dan krijg ik wat meer interesse
Idd kan ook net zo goed een aftermarket ding zijn ...
Robert1
Master
Mr.Cabdriver
Master
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
Maar de rijwind?
speelt zeker een rol bij een sigaret weet ik uit eigen ervaring
cocodee
Master
Dave schreef:
Het kan toch ook gewoon
Ja, daarom komen de vlammen uit de motorruimte. Volgens mij verkeer jij nog in de ontkenningsfase, gelukkig heeft mijn fetish eraan bijgedragen dat anderen wel gealerteerd zijn.
Robert1 schreef:
elke BMW motor heeft kettingproblemen
Dat heb ik nooit beweerd, maar de kans op problemen is denk ik altijd wel aanwezig met een geleider van waaibomenplastic.
Raymond
Master
Ah joh, zowat elk motorblok heeft kettinggeleiders van plastic. Ik zou hem er niet om laten staan, tenzij hij discutabel geluid maakt.
Dave
Webspecialist
cocodee schreef:
uit de motorruimte
dat schrijft de hoernalist ja maar je kan toch kijken of niet?
cocodee schreef:
nog in de ontkenningsfase,
mijn EGR staat altijd vol open dus die wordt nooit meer warm, let toch eens op man. Altijd een beetje aftermarket werk doen om de klimaatwappies terug de hoek in te krijgen.
cocodee
Master
Dave schreef:
dat schrijft de hoernalist
En gij denkt dat het door een terugwaaiende peuk kwam, je moet aardig sufgerukt zijn als je dat niet voortijdig opmerkt, en ik denk dat de hoernalist ook is afgegaan op de bevindingen van de chauffeur.
Getuige het inferno, vermoed ik toch dat de ellende egrens in de motorruimte is begonnen, kan ook zijn dat de aanjager een handje heeft geholpen.
Dave schreef:
mijn EGR staat altijd vol open
Dat zegt Kwalbert Verlinde ook altijd, maar eerder beweerde je nog dat het sowieso niet aan de EGR kan liggen.
Als er 145K rückgerufen worden, is er toch iets meer aan de hand dan een incidenteel gevalletje.
Fpsdoug schreef:
Ik zei het toch.
Ik hoop dat je leerlingen beter luisteren.
18vti
Master
adinsx schreef:
Er zijn sowieso wat issues met de 2.0 dieselmotoren bij BMW met ook spontane brand tot gevolg.
Hmm, gebakje maar weer tegen brand verzekeren.....die 3K aan waarde in rook op laten gaan lijkt me niet zo handig
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum