Pagina 1 van 7  [ 328 berichten ]
  Bericht 
cocodee
Master
ED schreef:
BMW vliegt tijdens rijden in brand bij Aarle-Rixtel

AARLE-RIXTEL - Een bestuurder kreeg dinsdagmiddag de schrik van zijn leven. Tijdens het rijden vloog zijn auto plots in brand. Daarbij raakte het voertuig total loss.
Maartje Huijben 02-02-21, 18:19 Laatste update: 18:32

De bestuurder reed aan het einde van de middag over de N279 ter hoogte van Aarle-Rixtel. Plots sloegen de vlammen uit de motorkap. De man kon zijn wagen nog op tijd aan de kant zetten en uitstappen. De brandweer had het vuur snel onder controle.

Niemand raakte gewond. De wagen is weggesleept.


Paar weken terug ook eentje, die had hem net nieuw van de dealer.
Afbeelding
  Bericht 
bert65
Master
en?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
is zijn fetish, laten gaan
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Vast iemand die zelf xenon erin heeft proberen te zetten.
  Bericht 
maarten28
Master
Zouden ze moeten verbieden, al die auto's met brandbare vloeistoffen aan boord.
  Bericht 
lorat
Master
Precies. Accu's, die kunnen niet fikken.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Paard ervoor is zo gek nog niet
  Bericht 
FocusWagon
Master
WNS2.0D schreef:
Paard ervoor is zo gek nog niet


Als het dan gaat fikken, kan je meteen barbecueën!
  Bericht 
RRL
Master
WNS2.0D schreef:
Paard ervoor is zo gek nog niet

Hoeveel co2 schijt dat per km uit?
  Bericht 
WNS2.0D
Master
RRL schreef:
Hoeveel co2 schijt dat per km uit?

Maar wel puur natuur
  Bericht 
cocodee
Master
bert65 schreef:
en?

Ja noem het maar nix, van freude am fahren naar feuer im fahrzeug, je schrikt je toch helemaal lam, als dit je overkomt? :roll:
Dit is al de 2e in korte tijd, in beide gevallen betreft het een F30, wel iets om over na te denken, niewaar?
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Eigenlijk best een bijzondere plek waar de fik zit. Niet de motor, maar vanuit het interieur.
Ook wel een beetje extra spannend.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Lachgasballon i.c.m. een peukje? Er rijdt doorgaans paupervolk in zo'n BMW.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Lachgas (N2O) lijkt mij niet heel brandbaar.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Een kennis van mij zag een paar jaar geleden met zijn ongeveer 3 jaar oude Audi A6 hetzelfde gebeuren. Brandlucht, rook, auto aan de kant gezet, brandweer bellen en zsm alle spullen er uit halen.
  Bericht 
Robert1
Master
Moet wel liggen aan de ketting ...
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Robert1 schreef:
Moet wel liggen aan de ketting ...
Nee, Rutte was toen ook aan de macht, lijkt me duidelijk wiens schuld het is
  Bericht 
Robert1
Master
Dikke Dakduif schreef:
Rutte

Je hebt gelijk! Tis Rutte, handlanger van Bill Gates, de duivel op aarde!
  Bericht 
WNS2.0D
Master
En hij gebruikt 5G om de boel aan te steken!
  Bericht 
cocodee
Master
Robert1 schreef:
Moet wel liggen aan de ketting ...

Daar zeg je wat, de kettingeleider van de N47 moter is gemaakt van gerecycelde condooms, maar dit betreft benzine motoren denk ik. :roll:
  Bericht 
RAH
Master
Gelet op de plaats van de brand, het interieur ipv de motorruimte zal het een elektrische brand zijn. De aanjager is dan meestal een stroomverbruiker die veel vermogen vraagt en bij een slechte aansluiting met hoge overgangsweerstand voor brandgevaar kan zorgen. Mijn E92 is niet zo lang geleden voor een terugroepactie bij de dealer geweest om de aanjager aansluiting na te kijken en aan te passen.
  Bericht 
Ducantoni
Master
En de eigenaar maar klagen dat het kreng niet vooruit te branden is.
  Bericht 
Olds 76
Master
Freude am feuern? 8)
  Bericht 
Walker
Master
 
Nee, Feuer am Fahren.
  Bericht 
adinsx
Master
Er zijn sowieso wat issues met de 2.0 dieselmotoren bij BMW met ook spontane brand tot gevolg. In Duitsland heeft MTZ en ik meen ook AutoMotor und Sport er al over gepubliceerd. In NL blijven de lippen vooralsnog gesloten.

Die brand van een paar weken terug (die eigenaar die hem de dag ervoor had gekocht) bleek een benzine-uitvoering. Dus wellicht speelt we ook niet iets qua elektronica. Eens even een schade-expert contacten morgen.
  Bericht 
Robert1
Master
Mocht je iets horen ... heb daar bovengemiddeld interesse in ... 👍
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Robert1 schreef:
heb daar bovengemiddeld interesse in

Ouwe pyromaan.
  Bericht 
Robert1
Master
😇 😂
  Bericht 
Ducantoni
Master
adinsx schreef:
Er zijn sowieso wat issues met de 2.0 dieselmotoren bij BMW met ook spontane brand tot gevolg.

Ze kunnen de term zelfontbrander ook iets te letterlijk nemen..
  Bericht 
bert65
Master
RAH schreef:
Gelet op de plaats van de brand, het interieur

[*kijkt naar foto van Cocodee*] Tja, als je je peuk uit het bestuurdersraampje gooit en het waait door het raampje van de achterdeur weer naar binnen... brandt inderdaad het interieur en niet de motor.
  Bericht 
Robert1
Master
Duidelijk een kettingroker ...
  Bericht 
adinsx
Master
Robert1 schreef:
Mocht je iets horen ... heb daar bovengemiddeld interesse in ... 👍


Bovengemiddeld, hmm... Interessant

M.b.t. de dieselmotoren, dit bericht vertelt je er wat meer over:
BMW Rueckruf geht weiter. Brandgefahr bei einer million auto's
https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... ion-autos/


Van de schade-expert nog niet iets gehoord wat naar buiten mag, behalve dat je een Volvo XC60 met dieselmotor ook beter even kan laten staan omdat er iets geks lijkt te zijn. :[
  Bericht 
Robert1
Master
adinsx schreef:
Bovengemiddeld, hmm... Interessant

ja ja :P Als er een G01 2.0d voor de deur staat, ben ik wel bovengemiddeld geïnteresseerd als er iets aan de hand is ;)

In Europa wurden im August BMW 3er, 4er, 5er, 6er, 7er, X3, X4, X5 und X6 mit Vierzylinder-Dieselmotoren, die zwischen April 2015 bis September 2016 gebaut wurden, und mit 6-Zylinder-Dieselmotoren, die zwischen Juli 2012 und Juni 2015 gebaut wurden, zurückgerufen.

Dat zou weer schelen ... G01 is uit 2018 ... kan me niet voorstellen dat de oliestook 2 jaar op de plank ligt ...

Nog steeds ... mocht er wel iets publiceerbaar worden :thumb:
  Bericht 
adinsx
Master
Vooralsnog niets, ook niet qua terugroepactie in Nederland op de G01: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx
  Bericht 
Robert1
Master
:thumb:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Het kan toch ook gewoon een aftermarket telefoonlader zijn of een sigaretgenieter zonder reuk/smaak aftermarket corona?

je hoeft niet mee te gaan in die fetish van coconuts hoor.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Glycolvlokken die in de fik kunnen vliegen in de EGR-koeler dus..
Bouwjaren zijn uitgebreid:
Citaat:
Der seit 2018 laufende Rückruf wegen einer brandgefährlichen AGR-Kühlung macht BMW zu schaffen: Jetzt müssen die Bayern 145.000 weitere Fahrzeuge fast aller Baureihen in die Werkstätten zurückholen. Dafür hat BMW vier neue Rückruf-Codes veröffentlicht: 0011860500, 001187050, 0011880500 und 0011890500. Da es bereits zu Fahrzeugbränden gekommen ist, sollten Halter betroffener Fahrzeuge den Rückruf unbedingt ernstnehmen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
AGR-Kühlung

kan zijn maar die zit niet dáár.
  Bericht 
Robert1
Master
Dave schreef:
je hoeft niet mee te gaan in die fetish van coconuts hoor.

Ongenuanceerde algemeenheden als elke BMW motor heeft kettingproblemen en zorgt voor global warming plaats ik waar ze horen ...

Nu ie wat specifieker wordt, dan krijg ik wat meer interesse ;)

Idd kan ook net zo goed een aftermarket ding zijn ...
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Een typische BMW is half origineel fabrikaat en half aftermarket. Plausibel dus.
  Bericht 
Robert1
Master
Fpsdoug schreef:
Een typische BMW is half origineel fabrikaat en half aftermarket. Plausibel dus

:lol: :lol:
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
kan zijn maar die zit niet dáár.

Ich weiß...

Maar de rijwind?

Fpsdoug schreef:
Een typische BMW is half origineel fabrikaat en half aftermarket.


Maar meestal pas na de garantieperiode.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
Maar de rijwind?

speelt zeker een rol bij een sigaret weet ik uit eigen ervaring :fp:
  Bericht 
cocodee
Master
Dave schreef:
Het kan toch ook gewoon

Ja, daarom komen de vlammen uit de motorruimte. :fp: Volgens mij verkeer jij nog in de ontkenningsfase, gelukkig heeft mijn fetish eraan bijgedragen dat anderen wel gealerteerd zijn. 8)

Robert1 schreef:
elke BMW motor heeft kettingproblemen

Dat heb ik nooit beweerd, maar de kans op problemen is denk ik altijd wel aanwezig met een geleider van waaibomenplastic.
  Bericht 
Raymond
Master
Ah joh, zowat elk motorblok heeft kettinggeleiders van plastic. Ik zou hem er niet om laten staan, tenzij hij discutabel geluid maakt.
  Bericht 
cocodee
Master
Je hebt plastic en je hebt plastic, neem dan iets hoogwaardigs zoals POM.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
cocodee schreef:
uit de motorruimte

dat schrijft de hoernalist ja maar je kan toch kijken of niet?
cocodee schreef:
nog in de ontkenningsfase,

mijn EGR staat altijd vol open dus die wordt nooit meer warm, let toch eens op man. Altijd een beetje aftermarket werk doen om de klimaatwappies terug de hoek in te krijgen.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Ik zei het toch.
  Bericht 
cocodee
Master
Dave schreef:
dat schrijft de hoernalist

En gij denkt dat het door een terugwaaiende peuk kwam, je moet aardig sufgerukt zijn als je dat niet voortijdig opmerkt, :fp: en ik denk dat de hoernalist ook is afgegaan op de bevindingen van de chauffeur.
Getuige het inferno, vermoed ik toch dat de ellende egrens in de motorruimte is begonnen, kan ook zijn dat de aanjager een handje heeft geholpen.
Dave schreef:
mijn EGR staat altijd vol open

Dat zegt Kwalbert Verlinde ook altijd, maar eerder beweerde je nog dat het sowieso niet aan de EGR kan liggen. :huh:
Als er 145K rückgerufen worden, is er toch iets meer aan de hand dan een incidenteel gevalletje.
Fpsdoug schreef:
Ik zei het toch.

Ik hoop dat je leerlingen beter luisteren.
  Bericht 
18vti
Master
adinsx schreef:
Er zijn sowieso wat issues met de 2.0 dieselmotoren bij BMW met ook spontane brand tot gevolg.


Hmm, gebakje maar weer tegen brand verzekeren.....die 3K aan waarde in rook op laten gaan lijkt me niet zo handig
 Pagina 1 van 7  [ 328 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy