Postingstijd interval gedetecteerd van 2036.4 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 26 berichten ]
Huh? Hoe rijden die 4 volledig elektrische 18-tonners van ons dan
Van de Tesla zijn er al 2 besteld...alleen wanneer die dingen ooit geleverd gaan worden vraag ik mij af.
Leg eens uit?
Wat weet je wel, wat anderen nog niet weten.
Wat voor kenteken hebben die? Voor een gewone vrachtwagen of een ZZ voor speciale voertuigen?
Hoe werkt het in de praktijk?
Dat de Tesla's niet geleverd worden, is nu al het failliet van elektrisch rijden. Ze rijden namelijk niet!
Er zijn er genoeg die ermee rondrijden, gewoon standaard vrachtwagen kenteken. Heineken had er ook een aantal.
Wij hebben 4 trucks/bakwagens van EMOSS. Range is ongeveer 200 km. Wij zetten ze in voor stadsdistributie, daarvoor is dat meer dan genoeg. Ze rijden meestal rond in de regio Rotterdam. Daar hebben wij er goed voordeel van, de ''s Gravendijkwal is namelijk alleen toegankelijk met elektrische vrachtwagens.
Klopt, de dag na de officiële aankondiging was de eerste besteld. Gaat op gelijke manier als de Tesla 3.
Maar de truck stuurt net als een Model 3....
Op 2 min zegt hij dat het lithium ijzer fosfaat batterijen zijn, die fikken niet.
▲
[ 26 berichten ]
BLikent
Master
Citaat:
Vraag elektrische bedrijfswagens in de lift
AMSTERDAM - Elektrische bedrijfswagens zijn nog klein in aantal, maar brancheorganisatie Bovag voorziet een gouden toekomst. Door allerlei afspraken en regels om binnensteden in de toekomst alleen nog maar emissievrij te bevoorraden, neemt de vraag naar dit soort voertuigen komende jaren waarschijnlijk flink toe.
Eind 2017 reden er om precies te zijn 2210 elektrische bedrijfswagens rond met een gewicht lager dan 3,5 ton. Dat waren er een jaar eerder 1628 en het jaar daarvoor 1456. In de zwaardere categorie ging het slechts om 81 wagens, tegen 66 eind 2016. In deze cijfers zijn ook hybride voertuigen meegenomen.
Echt volledig elektrische trucks zijn nu nog niet op de markt. Het Eindhovense technologieconcern VDL werkt wel aan zo’n truck, waarmee straks bij uitstek grote winkels beleverd kunnen worden. Die wordt naar verwachting in het tweede kwartaal dit jaar gepresenteerd. Ook het Amerikaanse Tesla is met zo’n project bezig.
Waterstof
Emissievrij rijden zou ook kunnen met auto’s op waterstof. Het aantal exemplaren daarvan is volgens Bovag nu nog min of meer te verwaarlozen, maar de verwachting is dat de waterstofauto binnenkort toch ook een keer zal doorbreken.
In meerdere steden moet de binnenstad vanaf 2025 alleen nog worden bevoorraad door voertuigen die geen schadelijke stoffen uitstoten. Daarover is een paar jaar terug al een landelijke ’Green Deal’ gesloten. Deze week wordt in Den Haag een convenant getekend, waarmee voor die stad weer een volgend stapje wordt gezet. Eerder maakten ondernemersorganisaties en de overheid in bijvoorbeeld Amsterdam ook al dergelijke afspraken.
Arnhem is vanaf 2019 de stad met de strengste milieuzone voor personenauto’s van Nederland. Dieselauto’s van voor 2004 mogen niet meer in het centrum van de Gelderse hoofdstad rijden en dieselauto’s van voor 2006 alleen als ze aan bepaalde Europese eisen voldoen.
Bron: De Telegraaf
AMSTERDAM - Elektrische bedrijfswagens zijn nog klein in aantal, maar brancheorganisatie Bovag voorziet een gouden toekomst. Door allerlei afspraken en regels om binnensteden in de toekomst alleen nog maar emissievrij te bevoorraden, neemt de vraag naar dit soort voertuigen komende jaren waarschijnlijk flink toe.
Eind 2017 reden er om precies te zijn 2210 elektrische bedrijfswagens rond met een gewicht lager dan 3,5 ton. Dat waren er een jaar eerder 1628 en het jaar daarvoor 1456. In de zwaardere categorie ging het slechts om 81 wagens, tegen 66 eind 2016. In deze cijfers zijn ook hybride voertuigen meegenomen.
Echt volledig elektrische trucks zijn nu nog niet op de markt. Het Eindhovense technologieconcern VDL werkt wel aan zo’n truck, waarmee straks bij uitstek grote winkels beleverd kunnen worden. Die wordt naar verwachting in het tweede kwartaal dit jaar gepresenteerd. Ook het Amerikaanse Tesla is met zo’n project bezig.
Waterstof
Emissievrij rijden zou ook kunnen met auto’s op waterstof. Het aantal exemplaren daarvan is volgens Bovag nu nog min of meer te verwaarlozen, maar de verwachting is dat de waterstofauto binnenkort toch ook een keer zal doorbreken.
In meerdere steden moet de binnenstad vanaf 2025 alleen nog worden bevoorraad door voertuigen die geen schadelijke stoffen uitstoten. Daarover is een paar jaar terug al een landelijke ’Green Deal’ gesloten. Deze week wordt in Den Haag een convenant getekend, waarmee voor die stad weer een volgend stapje wordt gezet. Eerder maakten ondernemersorganisaties en de overheid in bijvoorbeeld Amsterdam ook al dergelijke afspraken.
Arnhem is vanaf 2019 de stad met de strengste milieuzone voor personenauto’s van Nederland. Dieselauto’s van voor 2004 mogen niet meer in het centrum van de Gelderse hoofdstad rijden en dieselauto’s van voor 2006 alleen als ze aan bepaalde Europese eisen voldoen.
Rover
Master
BLikent schreef:
Echt volledig elektrische trucks zijn nu nog niet op de markt.
Huh? Hoe rijden die 4 volledig elektrische 18-tonners van ons dan
Van de Tesla zijn er al 2 besteld...alleen wanneer die dingen ooit geleverd gaan worden vraag ik mij af.
bert65
Master
BLikent
Master
Rover schreef:
Hoe rijden die 4 volledig elektrische 18-tonners van ons dan
Leg eens uit?
Wat weet je wel, wat anderen nog niet weten.
Wat voor kenteken hebben die? Voor een gewone vrachtwagen of een ZZ voor speciale voertuigen?
Hoe werkt het in de praktijk?
Dat de Tesla's niet geleverd worden, is nu al het failliet van elektrisch rijden. Ze rijden namelijk niet!
zadkine
Master
Tesla heeft ze pas net aangekondigd....
Bron
Citaat:
Tesla introduceerde de Semi halverwege november. De productie begint pas begin 2019 en aan het einde van dat jaar moeten de eerste exemplaren beschikbaar zijn. Of er al Nederlandse bedrijven zijn die de Tesla Semi hebben gereserveerd, is nog niet bekend. De grootste order tot nu toe bestaat uit 125 vrachtwagens en die is geplaatst door UPS in de VS.
Bron
Arieb
Master
Elektrische vrachtwagen
Waarschijnlijk heeft de Telegraaf daar geen aandelen, en bij VDL en Tesla wel.
Waarschijnlijk heeft de Telegraaf daar geen aandelen, en bij VDL en Tesla wel.
Rover
Master
BLikent schreef:
Leg eens uit?
Wat weet je wel, wat anderen nog niet weten.
Wat voor kenteken hebben die?
Wat weet je wel, wat anderen nog niet weten.
Wat voor kenteken hebben die?
Er zijn er genoeg die ermee rondrijden, gewoon standaard vrachtwagen kenteken. Heineken had er ook een aantal.
Wij hebben 4 trucks/bakwagens van EMOSS. Range is ongeveer 200 km. Wij zetten ze in voor stadsdistributie, daarvoor is dat meer dan genoeg. Ze rijden meestal rond in de regio Rotterdam. Daar hebben wij er goed voordeel van, de ''s Gravendijkwal is namelijk alleen toegankelijk met elektrische vrachtwagens.
Rover
Master
zadkine schreef:
Tesla heeft ze pas net aangekondigd.
Klopt, de dag na de officiële aankondiging was de eerste besteld. Gaat op gelijke manier als de Tesla 3.
Range Rover Teun
Medewerker
Ik zie een zogenaamde dodemansdeur.
Verder vind ik het een oerlelijk ding.
Verder vind ik het een oerlelijk ding.
Dave
Webspecialist
I can't see the trailer.. Dat lijkt me niet echt goed.
Verder ziet het er wel veelbelovend uit.
Verder ziet het er wel veelbelovend uit.
dvdouden
Master
Leuk marketingfilmpje maar mij valt vooral op dat Jay heel veel moeite heeft om tussen de lijntjes te blijven...
VTEC_Driver
Master
dvdouden schreef:
dat Jay heel veel moeite heeft om tussen de lijntjes te blijven.
Maar de truck stuurt net als een Model 3....
BLikent
Master
Zou dat -niet binnen de lijntjes rijden- kunnen komen doordat de bestuurder in het midden van de cabine zit?
bruintje beer
Master
Doet me een beetje denken aan dat ding van Colani.
..maar als ik die Colani-truck herbekijk weet ik niet precies waarom.
..maar als ik die Colani-truck herbekijk weet ik niet precies waarom.
BLikent
Master
Wel grappig dat ze deze vrachtwagen vooral inzetten om met een lading accu's tussen hun eigen fabrieken te rijden. Dus eigenlijk ontwikkeld uit eigen behoefte. Zo is de Volkswagen Transporter ook begonnen, een later zeer succesvol product. De rest is geschiedenis.
Net als trouwens de Airbus Beluga, alleen heeft dit model de echte commerciële luchtvaart niet gehaald. Is eigenlijk alleen maar een intern/intercompany transportmiddel.
Net als trouwens de Airbus Beluga, alleen heeft dit model de echte commerciële luchtvaart niet gehaald. Is eigenlijk alleen maar een intern/intercompany transportmiddel.
zerty
Master
18vti schreef:
Zal wel goed fikken die zooi..
Op 2 min zegt hij dat het lithium ijzer fosfaat batterijen zijn, die fikken niet.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum