▼
[ 592 berichten ]
In Almelo is een laag tunneltje. Daar heeft nog nooit een vrachtwagen klemgezeten, maar minstens 2x per jaar een busje. Ik schaar pakketbezorgers en bushuurders dan gemakshalve onder hobbychauffeurs.
Parrellelweg aan de Schuilenburgersingel Almelo?
Beruchte tunneltje hierzo was het ook weer raak.
Trein staat stil vanwege schade aan spoorviaduct in Hengelo
29-3-2024
Het treinverkeer tussen Hengelo en Oldenzaal is stilgelegd vanwege schade aan het spoorviaduct op de Anninksweg in Hengelo.
Volgens getuigen is vanmorgen een bakwagen, die kennelijk hoger was dan de aangegeven maximale doorrijhoogte van het viaduct, tegen de bovenkant van de doorgang gereden. Er is daarbij schade ontstaan aan het viaduct.
ProRail wil weten of het viaduct nog veilig genoeg is en laat daar momenteel onderzoek naar doen. Tijdens dat onderzoek rijden er geen treinen.
ProRail verwacht dat het treinverkeer rond 13.30 uur vanmiddag weer kan worden hervat.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2328040/t ... in-hengelo
▶ Youtube video
Ook de heli kwam erbij. Toch wel heftig.. die man heeft wel een klap gehad.
Bovenhoofdse schade, verraderlijk, ik hoop het nooit mee te maken.
Zijn beugels staan helemaal naar voor, maar ze waren nog wel uitgeschoven.
Zou zo'n alarm slechts op de stand van die beugels of die cilinders reageren?
De hoogte staat toch heel duidelijk aangegeven.
Niet op dashboard van dat busje
Lui die normaal alleen een Polootje ofzo rijden zijn niet gewend om op de doorrijhoogte te letten, ook al staat het overal aangegeven.
Edit: dat ding op het dak van de cabine is dus géén schoenlepel
Ik heb het idee dat dat tunneltje net geen 2,7 aan kan. Meestal zit er nog 20cm marge, maar mijn gevoel zegt eerder dat het 2,7 meter is, maar met de hoek erbij je max 2,5 kunt zijn.
Tegeltjes zijn 10cm hoog, 22 rijen en nog iets erboven en eronder.
Misschien is de weg hoger geworden bij opnieuw asfalteren en het bordje niet aangepast?
Dus dat wordt, tbv verzekeringen, even de hoogte goed nameten van dat viaduct.
Verschil tussen onschuld en schuld van de bestuurder.
Op mijn scherm zijn de posters 4 centimer hoog, en het tunneltje ongeveer 10. Ik vermoed dat de posters een A0-formaat hebben, dus ongeveer 84 centimeter hoog. Keer 2,5 maakt 2,10 meter. Give or take een beetje, maar dat is toch wel een totaal andere ordegrootte dan 2,70 meter.
Aan de andere kant:
https://www.shortleasegroningen.nl/auto/mercedes-benz-sprinter-bakwagen/
Deze lijkt er wel heel erg op. Hoogte: 3,10 meter.
Iemand daar in de buurt met een duimstok?
Bijlagen :
Nou... nee. A0 is 841 x 1189 mm. Bijna 1,20 hoog dus. Maal 2,5 = 3 meter.
het is snovvgebied maar denk dat ie weinig gaat doen als het niet binnen zn interesseveld ligt
kan er ook moeilijk bij dat is ook
Bijzonder transport aanvragen. Weg afzetten ditdat. Zo moeilijk is het niet.
Daar kun je die GGZ-types van XR voor inhuren. Die mogen daarna gewoon naar huis.
Blijft bij denken zeker? Als hij die scherpe delen had afgedekt en markeringsborden had aangebracht, hadden ze de voordeel van de twijfel gehad.
Dat was een kennis van me, vandaar dat ik die zo oplepel.
Dan is dat verrassend weinig
▲
[ 592 berichten ]
maarten28
Master
Ik ben natuurlijk weer een harteloze lul als ik zeg "eigen schuld, dikke bult".
Zgn. professionele chauffeurs.
Zgn. professionele chauffeurs.
Dave
Webspecialist
nouja, het is een elektrisch schakelingetje van een paar Euro om middels toon/led te attenderen op het omhoog blijven staan van het zooitje. Vergeten is menselijk, juist als je professioneel bezig bent. Een hobbyist let beter op omdat die niet in de routine zit.
bruintje beer
Master
Dave schreef:
Een hobbyist let beter op omdat die niet in de routine zit.
Forget it but pretty.In Almelo is een laag tunneltje. Daar heeft nog nooit een vrachtwagen klemgezeten, maar minstens 2x per jaar een busje. Ik schaar pakketbezorgers en bushuurders dan gemakshalve onder hobbychauffeurs.
Dave
Webspecialist
Dat mag. Maar er is een verschil tussen permanent te hoog zijn of dat je iets uit laat steken omdat je vergeten bent de boel omlaag te gooien na plaatsing zoals bij bovenstaande situatie.
Blaataap
Master
Die lui hebben daar echt wel een alarm op zitten. Probleem met dat soort signaleringen is dat je die leert wegfilteren want toch nooit nodig.
vw-driver
Master
bruintje beer schreef:
In Almelo is een laag tunneltje. Daar heeft nog nooit een vrachtwagen klemgezeten, maar minstens 2x per jaar een busje.
Parrellelweg aan de Schuilenburgersingel Almelo?
Beruchte tunneltje hierzo was het ook weer raak.
Trein staat stil vanwege schade aan spoorviaduct in Hengelo
29-3-2024
Het treinverkeer tussen Hengelo en Oldenzaal is stilgelegd vanwege schade aan het spoorviaduct op de Anninksweg in Hengelo.
Volgens getuigen is vanmorgen een bakwagen, die kennelijk hoger was dan de aangegeven maximale doorrijhoogte van het viaduct, tegen de bovenkant van de doorgang gereden. Er is daarbij schade ontstaan aan het viaduct.
ProRail wil weten of het viaduct nog veilig genoeg is en laat daar momenteel onderzoek naar doen. Tijdens dat onderzoek rijden er geen treinen.
ProRail verwacht dat het treinverkeer rond 13.30 uur vanmiddag weer kan worden hervat.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2328040/t ... in-hengelo
Mr.Cabdriver
Master
▶ Youtube video
Ook de heli kwam erbij. Toch wel heftig.. die man heeft wel een klap gehad.
Bovenhoofdse schade, verraderlijk, ik hoop het nooit mee te maken.
Zijn beugels staan helemaal naar voor, maar ze waren nog wel uitgeschoven.
Zou zo'n alarm slechts op de stand van die beugels of die cilinders reageren?
Range Rover Teun
Medewerker
HardNieuws schreef:
Bakwagen rijdt zich vast onder viaduct
Donderdagmiddag 4 april omstreeks 13.10 uur heeft een ongeval plaatsgevonden aan de Raampoortstraat in Rotterdam.
Een bakwagen heeft de hoogte van een viaduct onderschat en reed zich vast onder het viaduct, met flinke schade als gevolg. De bak was door de klap zo goed als compleet verwoest. De wagen is door een berger onder het viaduct vandaan getrokken en is uiteindelijk geborgen.
Niemand raakte gewond bij het ongeval.
Donderdagmiddag 4 april omstreeks 13.10 uur heeft een ongeval plaatsgevonden aan de Raampoortstraat in Rotterdam.
Een bakwagen heeft de hoogte van een viaduct onderschat en reed zich vast onder het viaduct, met flinke schade als gevolg. De bak was door de klap zo goed als compleet verwoest. De wagen is door een berger onder het viaduct vandaan getrokken en is uiteindelijk geborgen.
Niemand raakte gewond bij het ongeval.
De hoogte staat toch heel duidelijk aangegeven.
vw-driver
Master
Range Rover Teun schreef:
De hoogte staat toch heel duidelijk aangegeven
Niet op dashboard van dat busje
bruintje beer
Master
vw-driver schreef:
Niet op dashboard van dat busje
Waarschijnlijk ook wel Lui die normaal alleen een Polootje ofzo rijden zijn niet gewend om op de doorrijhoogte te letten, ook al staat het overal aangegeven.
Edit: dat ding op het dak van de cabine is dus géén schoenlepel
BLikent
Master
Rover
Master
Range Rover Teun schreef:
De hoogte staat toch heel duidelijk aangegeven.
Ik heb het idee dat dat tunneltje net geen 2,7 aan kan. Meestal zit er nog 20cm marge, maar mijn gevoel zegt eerder dat het 2,7 meter is, maar met de hoek erbij je max 2,5 kunt zijn.
Tegeltjes zijn 10cm hoog, 22 rijen en nog iets erboven en eronder.
Misschien is de weg hoger geworden bij opnieuw asfalteren en het bordje niet aangepast?
Rover
Master
Stoeptegels zijn 30x30, de wandtegeltjes zijn 2/3 stoeptegel lang en zijn 2x zo breed als dat ze hoog zijn.
Maar 22 hele brede voegen kan het al wat recht trekken, maar ik betwijfel of je hier langs kunt met iets wat exact 2,7 hoog is.
Meeste van die bakwagens zijn 2,65 hoog, dat is ook de standaardmaat voor deze Sprinter (al weet ik niet of het een standaard opbouw is).
Aangezien de wagen zoals het eruit ziet pas na het begin is geraakt aan de bovenkant, denk ik vooral dat de hellingshoek ervoor heeft gezorgd dat hij het niet heeft gehaald.
Maar 22 hele brede voegen kan het al wat recht trekken, maar ik betwijfel of je hier langs kunt met iets wat exact 2,7 hoog is.
Meeste van die bakwagens zijn 2,65 hoog, dat is ook de standaardmaat voor deze Sprinter (al weet ik niet of het een standaard opbouw is).
Aangezien de wagen zoals het eruit ziet pas na het begin is geraakt aan de bovenkant, denk ik vooral dat de hellingshoek ervoor heeft gezorgd dat hij het niet heeft gehaald.
zadkine
Master
Rover schreef:
denk ik vooral dat de hellingshoek ervoor heeft gezorgd dat hij het niet heeft gehaald.
Dus dat wordt, tbv verzekeringen, even de hoogte goed nameten van dat viaduct.
Verschil tussen onschuld en schuld van de bestuurder.
bruintje beer
Master
Rover schreef:
Ik heb het idee dat dat tunneltje net geen 2,7 aan kan.
Ik denk het ook.Op mijn scherm zijn de posters 4 centimer hoog, en het tunneltje ongeveer 10. Ik vermoed dat de posters een A0-formaat hebben, dus ongeveer 84 centimeter hoog. Keer 2,5 maakt 2,10 meter. Give or take een beetje, maar dat is toch wel een totaal andere ordegrootte dan 2,70 meter.
Rover schreef:
denk ik vooral dat de hellingshoek ervoor heeft gezorgd dat hij het niet heeft gehaald.
Dat denk ik dan weer niet; het tunneltje lijkt juist hoger (nou ja, dieper) te worden.Aan de andere kant:
https://www.shortleasegroningen.nl/auto/mercedes-benz-sprinter-bakwagen/
Deze lijkt er wel heel erg op. Hoogte: 3,10 meter.
Iemand daar in de buurt met een duimstok?
Bijlagen :
Masterdam
Master
Griffin
Master
bruintje beer schreef:
Ik vermoed dat de posters een A0-formaat hebben, dus ongeveer 84 centimeter hoog
Nou... nee. A0 is 841 x 1189 mm. Bijna 1,20 hoog dus. Maal 2,5 = 3 meter.
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
Iemand daar in de buurt met een duimstok?
het is snovvgebied maar denk dat ie weinig gaat doen als het niet binnen zn interesseveld ligt
kan er ook moeilijk bij dat is ook
Griffin
Master
Dat had die chauffeur ook natuurlijk. Geen rekening mee gehouden dat het ding hoger is dan breed.
Suggestief
Master
vw-driver
Master
Voertuig met mobiele toiletten komt vast te zitten onder spoorwegviaduct in Hengelo
15-04-24
Een vrachtwagen die mobiele toiletten vervoert is maandagmiddag vast komen te zitten bij een spoorviaduct aan de Anninksweg in Hengelo.
De vrachtwagen is inmiddels bevrijd, maar er is wel schade ontstaan aan de mobiele toiletten.
ProRail is op de hoogte gesteld van het incident en het treinverkeer is tijdelijk stilgelegd. Het spoorviaduct zal worden gecontroleerd op eventuele schade.
Dit voorval markeert een herhaling van het probleem waarbij voertuigen te hoog zijn voor spoorviaducten in Hengelo. Eind maart reed bijvoorbeeld een vrachtwagen zich vast onder de spoortunnel. Ook de bovenkant van een bakwagen ging eerder die maand op dezelfde plek verloren.
https://www.tubantia.nl/hengelo/voertui ... ~a817b59b/
15-04-24
Een vrachtwagen die mobiele toiletten vervoert is maandagmiddag vast komen te zitten bij een spoorviaduct aan de Anninksweg in Hengelo.
De vrachtwagen is inmiddels bevrijd, maar er is wel schade ontstaan aan de mobiele toiletten.
ProRail is op de hoogte gesteld van het incident en het treinverkeer is tijdelijk stilgelegd. Het spoorviaduct zal worden gecontroleerd op eventuele schade.
Dit voorval markeert een herhaling van het probleem waarbij voertuigen te hoog zijn voor spoorviaducten in Hengelo. Eind maart reed bijvoorbeeld een vrachtwagen zich vast onder de spoortunnel. Ook de bovenkant van een bakwagen ging eerder die maand op dezelfde plek verloren.
https://www.tubantia.nl/hengelo/voertui ... ~a817b59b/
Walker
Master
Omroep Brabant schreef:
Storm aan reacties over boete voor te brede loader: ‘Geen boertje pesten'
Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af.
Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt.
Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet.
Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouman. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”
De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een ontheffing kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.”
Reactie loonwerker
Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”
“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”
Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af.
Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt.
Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet.
Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouman. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”
De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een ontheffing kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.”
Reactie loonwerker
Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”
“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”
Dave
Webspecialist
Brabanders schreef:
Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet.
Bijzonder transport aanvragen. Weg afzetten ditdat. Zo moeilijk is het niet.
maarten28
Master
Mijn eerste gedachte. En dat weten die loonwerkers heel goed. Het is alleen sneller en goedkoper om het niet te doen, totdat je (voor hun) de pech hebt een agent tegen te komen.
Die 1000 euro hebben ze al lang terugverdiend van alle keren dat ze het niet gedaan hebben.
Die 1000 euro hebben ze al lang terugverdiend van alle keren dat ze het niet gedaan hebben.
bruintje beer
Master
Eens.
Alleen, die ontheffing. Wat is dat? Kun je zeggen: had nou die ontheffing aangevraagd. Logische eerste gedachte, maar maakt het voor de verkeersveiligheid ook maar iets uit? En het zal wel niet gratis zijn, dus volgens mij is dat gewoon weer een verkapte vorm van geld aftroggelen.
Hij is dus in feite beboet voor het 'niet kopen bij de overheid'
Alleen, die ontheffing. Wat is dat? Kun je zeggen: had nou die ontheffing aangevraagd. Logische eerste gedachte, maar maakt het voor de verkeersveiligheid ook maar iets uit? En het zal wel niet gratis zijn, dus volgens mij is dat gewoon weer een verkapte vorm van geld aftroggelen.
Hij is dus in feite beboet voor het 'niet kopen bij de overheid'
basjuh1981
Master
Dave schreef:
Bijzonder transport aanvragen. Weg afzetten ditdat. Zo moeilijk is het niet.
Daar kun je die GGZ-types van XR voor inhuren. Die mogen daarna gewoon naar huis.
Joël D.
Master
Walker schreef:
“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”
Blijft bij denken zeker? Als hij die scherpe delen had afgedekt en markeringsborden had aangebracht, hadden ze de voordeel van de twijfel gehad.
Rover
Master
Helemaal eens met deze bekeuring, al had ik liever gezien dat de loonwerker juist voor die andere dingen beboet was.
Ik verbaas mij er bij ons in de omgeving over dat het eigenlijk zo weinig misgaat. De combinatie van wielrenners met kamikazedrang en loonwerkers die met volle snelheid en allersoort spiezen rondrijden zou toch een recept moeten zijn voor vreselijke ongelukken.
Ik verbaas mij er bij ons in de omgeving over dat het eigenlijk zo weinig misgaat. De combinatie van wielrenners met kamikazedrang en loonwerkers die met volle snelheid en allersoort spiezen rondrijden zou toch een recept moeten zijn voor vreselijke ongelukken.
lacheisleuk
Master
bruintje beer schreef:
Alleen, die ontheffing. Wat is dat? Kun je zeggen: had nou die ontheffing aangevraagd. Logische eerste gedachte, maar maakt het voor de verkeersveiligheid ook maar iets uit? En het zal wel niet gratis zijn, dus volgens mij is dat gewoon weer een verkapte vorm van geld aftroggelen.
Hij is dus in feite beboet voor het 'niet kopen bij de overheid'
Hij was 3,90 breed. Daarvoor kan hij geen normale ontheffing aanvragen, maar heeft hij transport begeleiding nodig. Op Twitter zag ik iemand voorbij komen die stelde dat zo'n loonwerker hiermee 20k per jaar bespaard. Die lacht zich rot, alsnog 19k bespaard.
Hij is dus in feite beboet voor het 'niet kopen bij de overheid'
Blaataap
Master
Dit is een economisch delict dus het boetebedrag zal waarschijnlijk hoger uitvallen.
Masterdam
Master
Rover schreef:
Ik verbaas mij er bij ons in de omgeving over dat het eigenlijk zo weinig misgaat. De combinatie van wielrenners met kamikazedrang en loonwerkers die met volle snelheid en allersoort spiezen rondrijden zou toch een recept moeten zijn voor vreselijke ongelukken.
Zoiets bedoel je?Dat was een kennis van me, vandaar dat ik die zo oplepel.
Blaataap schreef:
Dit is een economisch delict dus het boetebedrag zal waarschijnlijk hoger uitvallen.
Ik denk dat die 1k de boete is voor het economische delict.
Blaataap
Master
Masterdam schreef:
Ik denk dat die 1k de boete is voor het economische delict.
Dan is dat verrassend weinig
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum