Pagina 1 van 1  [ 46 berichten ]
  Bericht 
Jacques
Pro
Hi, sorry als deze topic ergens anders thuishoort.

Vanochtend reed ik door mijn straat. Een tegemoetkomende auto wilde - blijkbaar - links afslaan. Ik wilde rechtdoor en reed met ongeveer 30 km/u een meter of tien achter een andere auto. Tot mijn verbijstering besloot de tegemoetkomende auto om tussen mijn voorganger en mij af te slaan. Gevolg: ik zat vol op zijn vooras, heb nog op de rem geramd maar toen zat ik nog maar een meter van hem af. Waren niet eens remsporen te zien op de weg. Zijn auto waarschijnlijk total loss, was een beestje uit de jaren negentig en vooras etc was verbogen. Er zijn getuigen, gegevens zijn genoteerd, foto's gemaakt, ook door politie. De ander, een man van 70 jaar, heeft zelfs op het verzekeringsformulier ingevuld dat hij verblind werd door de zon. Over de schuldvraag maak ik me dus geen zorgen, dat is wel duidelijk.

Mijn auto heeft zo op het eerste oog - expert en garage kijken maandag pas goed - vooral blikschade aan de voorkant, en de airbags zijn uit het stuur en dashboard geknald. De auto is een VW Polo uit 2007.

De bestuurder van de sleepwagen voorspelde dat garage/verzekering zou aansturen op het kopen van een nieuwe (nu ja, ander tweedehandsje) auto. En inderdaad, de garage, die wel al een tijdelijke vervangauto geregeld heeft, stelde al dat het vanwege de airbags waarschijnlijk niet rendabel is de boel te repareren.

Het is niet mijn schuld, de tegenpartij moet toch alles betalen. Dus mijn eerste neiging is - als mogelijk - toch laten repareren. Als ik mijn auto daarmee terugkrijg in de staat voor het ongeluk, kost mij helemaal dat niets. Dat het "niet rendabel" is, is leuk gezegd, maar dat maakt voor mij toch niets uit?

Andere optie is natuurlijk de dagwaarde vangen en een andere auto kopen. Ik heb wel wat geld tot mijn beschikking, maar het is ook weer niet alsof het overhoudt en eigenlijk wilde ik met de "overtollige" cash van dit jaar andere dingen doen en nog een jaar of twee in deze auto rijden. Als ik een andere auto koop, dan neig ik naar een nieuwere auto (een uit2012 of zo), dan maar twee jaar eerder een andere auto. Zonde om nu weer een beestje uit 2007 te kopen en over twee jaar weer in te ruilen.

Lang verhaal kort: wie heeft hier ervaring mee? Wat kan ik verwachten van de garage en van de verzekering? Waar moet ik op letten en wat lijkt jullie verstandig - repareren of een andere auto kopen? Nog tips buiten deze vragen om?

Alvast dank!

PS voor wie het interesseert: lichamelijk heb ik wat nekklachten en hoofdpijn. Hopelijk geen serieuze whiplash.
  Bericht 
Schep
Master
Jacques schreef:
Dat het "niet rendabel" is, is leuk gezegd, maar dat maakt voor mij toch niets uit?

Als het niet rendabel is, is er sprake van total loss.
Is puur een rekenkundig verhaal. Heeft niet zoveel met 'repareerbaarheid' te maken.

Als de reparatie + restwaarde wrak meer is dan de dagwaarde van de auto voor het ongeval, zal de verzekeraar de auto total loss verklaren.

In die gevallen kun je meestal kiezen om het wrak te kopen van de verzekeraar plus uitkeuring van de schade - waarde wrak. In dat geval is het dus dagwaarde voor het ongeval - dagwaarde wrak wat op je rekening wordt bijgeschreven. Daarvoor kun je vervolgens de boer op om hem zelf te laten fixen.

P.S. Succes met je nek/rug. Ik ben pas geleden van achteren aangereden met vrij forse snelheid. Tip: mobiliseren. Ga sporten, blijf bezig. Ik heb nergens last van gehad.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Jacques schreef:
de airbags zijn uit het stuur en dashboard geknald

Dan was de impact met een snelheid hoger dan 30km/u (f)
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Jacques schreef:
Het is niet mijn schuld, de tegenpartij moet toch alles betalen. Dus mijn eerste neiging is - als mogelijk - toch laten repareren. Als ik mijn auto daarmee terugkrijg in de staat voor het ongeluk, kost mij helemaal dat niets. Dat het "niet rendabel" is, is leuk gezegd, maar dat maakt voor mij toch niets uit?

Dat zou wel normaal zijn ja, ik liep tegen hetzelfde geintje aan :duh:

Met kunst en vliegwerk is die van mij toen niet total loss verklaard (via een of andere opkoopregeling en daarvan een percentage nemen bepaalde de dagwaarde oid) :fp:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Jacques schreef:
PS voor wie het interesseert: lichamelijk heb ik wat nekklachten en hoofdpijn. Hopelijk geen serieuze whiplash.

Houd dit goed in de gaten; ga anders even langs bij een arts of het ziekenhuis.


Jacques schreef:
En inderdaad, de garage, die wel al een tijdelijke vervangauto geregeld heeft, stelde al dat het vanwege de airbags waarschijnlijk niet rendabel is de boel te repareren.

Vermoedelijk rijdt de vervangende auto beter dan jouw auto voor de schade. Dit is een truc van de garage om jouw straks een duurdere/betere auto te verkopen.
  Bericht 
Jacques
Pro
Dank voor de reacties so far. Teun, ik had dat ook al door van de garage. Tsja, als ik een andere auto koop, dan wil ik in ieder geval een relatief nieuw model dus wat dat betreft is de garage goed bezig. Maar eigenlijk hoop ik op volledige reparatie.

En even gegoogled, het lijkt er op dat een airbag vanaf rond de 42 km/u afgaat als ik tegen een muur of stilstaande auto zou knallen. Vandaar jouw opmerking waarschijnlijk, WimLex. Maar ik raakte de andere auto aan zijn zijvoorkant terwijl die auto ook nog reed. Er zal dus een beetje kracht de andere kant op zijn gekomen en dat kan voor snellere reactie zorgen. Niet veel aangezien hij haaks op me wilde gaan rijden maar toch, hij was nog bezig met zijn draai. Maar fair enough, misschien reed ik wat harder dan 30, het was uiteraard maar een gok. Het schoot niet door me heen toen ik zag dat ik ging crashen "kijk even op de snelheidsmeter voor op het forum straks!" :wink: :P :P wilde maar zeggen dat het ongeluk niet aan hoge snelheden gebeurde.

Ik snap dat jullie er ook niets zinnigs over kunnen zeggen en dat veel zal afhangen van oordeel expert en garage maandag maar ik zoek eigenlijk de gouden tip of het financieel gezien verstandig is om voor reparatie te gaan of voor een andere auto. Mocht dat nog niet duidelijk zijn uit eerdere relaas.
  Bericht 
Walker
Master
Jacques schreef:

PS voor wie het interesseert: lichamelijk heb ik wat nekklachten en hoofdpijn. Hopelijk geen serieuze whiplash.


Beterschap, maar dit is geen geintje!

Voor het vaststellen van een whiplash moet dit zsm in het ziekenhuis gebeuren. Als je nu nog steeds klachten hebt: Ik zou toch even de huisartsenpost bellen, met de vraag of je langs kunt komen. Ook verzekeringstechnisch kan dossiervorming in dit geval handig zijn: Een vriendin van mij heeft dankzij zo'n akkefietje haar werk nooit meer kunnen doen. De advocaat van de tegenpartij probeerde het op alle mogelijke manieren onderuit te halen. Eerste bod voor afkoop was 300 Euro. :roflol:

Uiteindelijk heeft ze enkele 10-duizenden euro's gekregen als materiële en inmateriële schadevergoeding.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Jacques schreef:
Dat het "niet rendabel" is, is leuk gezegd, maar dat maakt voor mij toch niets uit?

Als jij je auto terug wil in principe niet (als de verzekering akkoord gaat).
Als je ook weer van plan bent de auto te verkopen dan wordt dat natuurlijk lastiger, een auto met een schadeverleden zitten weinig mensen op te wachten.

Succes met de afhandeling en je lichamelijke klachten.
  Bericht 
Bramdaman
Master
Walker schreef:

Wat Walker zegt, direct melding van maken. Ik heb ook ervaring met zo'n zaak gehad
  Bericht 
Elwood
Master
Succes met de hele afhandeling.....je gezondheid voorop uiteraard.
  Bericht 
Jacques
Pro
Ik ben bij de SEH geweest. Typische whiplashklachten. Melding is gemaakt en als het komende dagen erger wordt gaan we terug.
  Bericht 
zerty
Master
Schep schreef:
In die gevallen kun je meestal kiezen om het wrak te kopen van de verzekeraar plus uitkeuring van de schade - waarde wrak. In dat geval is het dus dagwaarde voor het ongeval - dagwaarde wrak wat op je rekening wordt bijgeschreven. Daarvoor kun je vervolgens de boer op om hem zelf te laten fixen.

En als je de airbags niet vervangt? Dan hou je misschien geld over.
  Bericht 
bert65
Master
zerty schreef:
En als je de airbags niet vervangt? Dan hou je misschien geld over

Het stuurt zo rot met een plofzak die uit het stuur hangt.
  Bericht 
zerty
Master
bert65 schreef:
Het stuurt zo rot met een plofzak die uit het stuur hangt.

Dus een stuur met airbag heeft een andere naafdiameter als een stuur zonder?
Lijkt me dat ze geen afwijkende stuurstangen gebruiken voor een auto van hetzelfde type met alleen een andere uitvoering. :[
Dus een ander stuur haal je op de sloop voor een paar tientjes.
  Bericht 
Harrievdvvrt
Die hard
 
Schep schreef:
Als het niet rendabel is, is er sprake van total loss.


Nou, zo kort door de bocht is het niet.

Je hebt technisch total loss en economisch total loss.
Bij een technisch total loss is je auto niet meer te maken. Hij is bv. uitgebrand of ligt onder water. Het kenteken wordt dan definitief ongeldig verklaard.
Bij economisch total loss is de schade+de dagwaarde na schade hoger dan de dagwaarde voor schade.

Stel je hebt een auto met een dagwaarde van 5.000 voor de schade.
Er ontstaat een schade van 4.000 euro.
Na de schade is de dagwaarde van je auto 2.000 euro.

Verschil dagwaarde voor- en na schade is 5.000-2.000 = 3.000 euro
Dat is dus lager dan de schade en daarmee economisch total loss.

Wat je wel kan doen is de auto houden en het verschil tussen de dagwaarde voor- en na schade (3.000 euro) laten uitbetalen. Voor die 3 duizend kan je dan gaan beunen om je auto op te knappen.
  Bericht 
Raymond
Master
Jacques schreef:
Ik ben bij de SEH geweest. Typische whiplashklachten.

Doe het rustig aan.
  Bericht 
Walker
Master
Raymond schreef:

Doe het rustig aan.


+1
  Bericht 
Dennis_on_the_road
Master
zerty schreef:
En als je de airbags niet vervangt? Dan hou je misschien geld over.


Echt een slimme zet :fp: :fp: :fp:
Bovendien zijn volgens mij al die modellen uitgerust met stuurairbag dus een stuurwiel zonder airbag is niet te krijgen.

De claxon is 1 met de airbag module, dus als je zonder aibag rond gaat rijden heb je zo'n stuur:
  Bericht 
TommyGun
Master
www.ebay.nl --> Wereldwijd zoeken
  Bericht 
vog3l
Respect
 
Schep schreef:
In die gevallen kun je meestal kiezen om het wrak te kopen van de verzekeraar plus uitkeuring van de schade - waarde wrak.


Jacques, ik zou hier zéker niet vanuit gaan! Verzekeraars en schade-experts zijn verbonden aan bepaalde regels (Bedrijfsregeling 16) en het is zeker niet zomaar mogelijk om het wrak te behouden.

https://www.verzekeraars.nl/overhetverb ... erlies.pdf

Dit zijn regels waar verzekeraars en schade-experts zich aan moeten houden. Uiteraard is hier nog wel wat speelruimte mogelijk, maar voor een Polo uit 2007 hoogstwaarschijnlijk niet.

Ik zou dan eerder met de garage en de expert gaan overleggen of schadevaststelling met tweedehands/imitatie delen akkoord is. Dan gaat je auto niet total-loss en kan je je auto behouden. Misschien moet je dan zelf wat bijleggen indien je het toch met originele onderdelen wilt laten herstellen.

Succes ermee!
  Bericht 
Jacques
Pro
Vandaag twee keer met expert en rechtsbijstandverzekering aan de telefoon gehangen. Auto is inderdaad economisch total loss. Begin volgende week krijg ik te horen wat de opbieders er voor over hebben en dan zou ik dat bod kunnen matchen. Dan kan de verzekering het verschil met dagwaarde voor crash claimen bij tegenpartij.

Garage raadt het me af om dit te doen. Zal inruilwaarde later niet ten goede komen en zelfs met tweedehands/imitatie zal het niet veel geld besparen/per saldo geld kosten. Een tweedehands airbag bestaat namelijk niet :[ :wink:

Zucht. Ben dus maar eens voorzichtig aan het kijken naar compacte auto's/supermini's van na 2010. Gaat een duur jaar worden zo. Iemand nog tips voor een betrouwbare auto in die categorie? Ik ben 195 cm en enig rijcomfort waardeer ik toch ook wel.

Overigens heb ik geen hoofdpijn meer en is de nekpijn bijna weg. Gelukkig maar, dat is dan nog iets :thumb:
  Bericht 
Tweebel
Master
Jacques schreef:
Iemand nog tips voor een betrouwbare auto in die categorie?


Diesel, benzine, budget?

Wat betreft diesel:
Er is op dit moment een behoorlijke stortvloed aan ex 14% spaardiesels uit 2010 die op de markt komen. Denk aan de VAG drieling (Ibiza/Polo/Fabia) met de 1.2 TDI (brrrr), de Fiat tweeling (Punto/Mito) en de Corsa (beide met een iets andere variant van de 1.3 jtd).

Of je daar met 1,95 in past? Geen idee.

Polo, Punto, Ibiza (ST) en Corsa heb ik allemaal weleens mee gereden. Corsa deed het kleinst aan. VAG scoort meestal goed op verstelbaarheid. Punto heb ik enorme bak hoofdruimte over, maar heb ook weleens mensen horen klagen over de stoelen.
Er zijn ook nog de modellen met de 1.6 hdi van PSA (207, Fiesta, DS3), maar die is pas nog niet probleemvrij dacht ik (pas vanaf 2011/12, wellicht kan iemand aanvullen). Clio is er ook nog, maar vraag me af of dat gaat passen. En je moet eigenlijk model van na de facelift hebben.

Betrouwbaarheid: die 1.2 tdi staat niet zo heel goed bekend. Fiat-blokje wat dat betreft beter (en ook een stuk prettiger in de omgang). Met elk voertuig uit dit lijstje moet je gemiddeld 1:20 kunnen rijden mits je als vmax ongeveer 120 aanhoudt. Punto is iig beste betaalbaar.
  Bericht 
Jacques
Pro
Dank voor de reactie. budget tussen de 10 en 12k. Liefst een benzine-auto maar een diesel binnen dat budget is ook prima.

Betrouwbaarheid van VAG en dan specifiek de polo is volgens consumentenbond bedroevend. Daar staat tegenover dat ik erg tevreden ben over rijstijl en over hoe ik in de auto zit bij mijn huidige polo.

Ik ga sowieso eens naar die diesels zoeken. Al zit ik dan bij de VAG dus met betrouwbaarheid volgens consumentenbond en ook volgens jou... Zal ook eens naar Fiat Punto's zoeken.
  Bericht 
Tweebel
Master
Nouja, VAG heeft die kettingproblemen gehad met de tsi en die 1.2 tdi's had een reeks aan andere kwalen. Voelt toch een beetje als een gok om particulier mee te rijden. Andere optie is de atmosferische 1.4, dat vind ik persoonlijk dan weer niets. Wellicht is er wel een 1.6 tdi te vinden, dat rijdt ook prima.

Maar voor 10-12K is er genoeg moois te koop in deze klasse, ook qua benzine.
Dan zou ik ook zeker eens kijken wat je vindt van de Mito met Multi-air, een goed aangeklede punto met mooie velgjes etc (zelfde blok).

Wellicht ook Clio TCE of een DS3. Bij die DS3 moet je er dan wel zeker van zijn dat het kettingprobleem adequaat is verholpen bij een terugroepactie, zeker als het om het THP-blok gaat. Beetje hetzelfde als met die VAG tsi, alleen heeft men eerder erkend dat er een probleem is.

Corsa heeft geloof ik niet echt lekkere benzineblokjes. Fiesta dacht ik ook niet. Atmosferisch hoogtoerig spul.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Tweebel schreef:
Dan zou ik ook zeker eens kijken wat je vindt van de Mito met Multi-air, een goed aangeklede punto met mooie velgjes etc (zelfde blok).

Multi-air is theoretisch zuinig, maar zuipt behoorlijk in de praktijk. Mito zelf is een erg leuke auto natuurlijk, maar dan zou ik de 1.4 turbo nemen. De Punto hoor ik ook veel goede verhalen over.
  Bericht 
zadkine
Master
Ik heb zelf een aantal jaar met zo'n punto uit 2010 gereden (eco diesel 85 pk multijet motor), bijna alle opties.
Ik reed er goed in en het was de eerste auto waar ik de stoel niet helemaal in de achterste stand heb gezet.
De stoelen bevielen mij wel goed.

Verkoop prijs in april 2013, 2 jaar en 9 maanden oud met 95000 km gereden was ca 7500 euro.

Onderhoud in die 95000 km was minder dan 1 cent /km. (denk wel aan groter onderhoud bij 120000 km zoals drijfriem).
Uit de km stand blijkt natuurlijk wel dat ik dat ding altijd goed warm heb gereden. Ook altijd gelijkmatig op de cruise gereden waar mogelijk dus relatief weinig koppeling en rem slijtage gehad.
  Bericht 
Tweebel
Master
Fpsdoug schreef:

Multi-air is theoretisch zuinig, maar zuipt behoorlijk in de praktijk. Mito zelf is een erg leuke auto natuurlijk, maar dan zou ik de 1.4 turbo nemen. De Punto hoor ik ook veel goede verhalen over.


Zuinigheid van die benzines heb ik geen idee van, maar bijna al die kleine turboblokjes gaan zuipen als je het vermogen benut. Turboloze multiair was toch wel iets beter?
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Ik bedoelde dat de Twin-Air zoop, foutje. Multi-air weet ik zo niet.
  Bericht 
Tweebel
Master
Fpsdoug schreef:
Ik bedoelde dat de Twin-Air zoop


Die zeker ja. Heb een keer een 500 twinair als ruilauto gehad. Leuk voor een dag, maar die tank was idd erg snel leeg.
  Bericht 
Jacques
Pro
Dank voor de tips. Ben nu naar Punto's en MiTo's aan het kijken. Zaterdag eens kijken bij de autoboer in welke auto's ik überhaupt een beetje fatsoenlijk zit...

Wat me opvalt is dat er veel benzine-Punto's worden aangeboden met wel heel lichte motors. 0,9 liter en topsnelheid 155 km/u etc. Als ik dan weet dat 90% van mijn kilometers woon-werk over de snelweg aan 120 tot 140 km/u zijn, vrees ik dat dat qua verbruik in de papieren loopt. Dan kan ik beter een wat zwaardere motor zoeken. Die verbruikt in de stad wellicht wat meer maar op de snelweg niet. Toch?
  Bericht 
Tweebel
Master
Lijkt me een correcte aanname.

Die 0.9's, dat zijn dan turboloze twinairs? Dat moet je inderdaad niet willen op dat formaat auto. Minimaal de 1.4 multiair (zonder turbo) voor de snelweg of de 1.3 jtd lijkt me. De 1.3 jtd is voor ca 500 euro te chippen naar 100 pk.
De twinair met turbo (85 pk dacht ik?) kan ook wel, maar daar moet je echt een flinke proefrit mee rijden om erachter te komen of je dat acceptabel vindt qua motorkarakter. Dat rijdt echt heel anders.

Verder gewoon even uitrekenen hoe je omslagpunt eruit ziet. Ik denk dat het verschil met jouw kilometrage per jaar hooguit een paar honderd euro is, tientjeswerk in de maand. Dus dan zijn wellicht beide (benzine en diesel) een goede optie.

Edit: zoiets? http://www.autotrack.nl/tweedehands/fia ... o/11900760
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Goed overdacht :thumb:

Woon-werkverkeer afstand is?
  Bericht 
Paint-Brush
Master
Ik rij regelmatig in die twinairs (met turbo), ik zou je dat sterk afraden. Voor een uurtje is het uit te houden, maar het maakt ongelofelijk veel lawaai en rijdt naar mijn mening nogal bokkig. Onderin de toeren gebeurt er compleet niks.

Wat ik dan wel prima vind rijden is die renault clio TCE.
  Bericht 
Jacques
Pro
Tweebel schreef:
Die 0.9's, dat zijn dan turboloze twinairs?

jep :nah: was eigenlijk sowieso al geen optie voor me los van het verbruik, te langzaam O:)

Dave schreef:
Woon-werkverkeer afstand is?
Maar 26 kilometertjes waarvan 22 op de snelweg (ok, dus iets minder dan 90% is effectief snelweg, ik had gelogen :lol: ). De motor is net een beetje warm als ik de parkeergarage in rijd. Dus overschat het aantal kilometers dat ik maak niet. Ik zit tussen de 15 en 20k per jaar.

Over het omslagpunt/dieselrijden: ik woon vlak bij de Belgische grens en tank al een paar jaar benzine voor bijna 20 cent per liter goedkoper dan in NL. Qua diesel is België vaak wel iets goedkoper dan NL, maar dan gaat het om 5 cent per liter en dus niet de moeite om naar België te rijden. Heb even gekeken, verschil adviesprijs van diesel met benzine is in NL 35 cent, in BE 23 cent. Dus omslagpunt ligt voor mij veel hoger dan voor mensen die minder dicht bij grens wonen, ik reken aan Belgische benzineprijs versus Nederlandse dieselprijs. Dat gecombineerd met beperkt aantal km's maakt dat ik voorkeur voor benzineauto heb.
  Bericht 
Jacques
Pro
Even over de MiTo: het is wel een Alfa en ik ben opgevoed met de gedachte dat een Alfa veel kost aan onderhoud, dus eigenlijk alleen als leasebak een goed idee is. Geldt dat ook voor de MiTo?

Tweebel schreef:
Edit: zoiets? http://www.autotrack.nl/tweedehands/fia ... o/11900760

Oh, dat ziet er goed uit, en die prijs valt me nog mee.


Paint-Brush schreef:
Wat ik dan wel prima vind rijden is die renault clio TCE.

Hmm, je bent de tweede al die deze noemt. Eens kijken.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Jacques schreef:
Even over de MiTo: het is wel een Alfa en ik ben opgevoed met de gedachte dat een Alfa veel kost aan onderhoud, dus eigenlijk alleen als leasebak een goed idee is. Geldt dat ook voor de MiTo?

Die tijd is wel voorbij.
Wel is het zo dat Alfa-onderdelen doorgaans duurder zijn dan die van Dacia.
  Bericht 
Lieuwe2410
Master
Jacques schreef:
Even over de MiTo: het is wel een Alfa en ik ben opgevoed met de gedachte dat een Alfa veel kost aan onderhoud, dus eigenlijk alleen als leasebak een goed idee is. Geldt dat ook voor de MiTo?

Sinds 1,5 week bezit ik nu een MiTo, alleen kan er weinig kapot gaan aan die auto's. Blokken zijn ontzettend degelijk (1.4 t-jet, al dan niet met multiair). Ophanging is niet erg gevoelig, al willen de veerpootlagers wel snel slijten (ook bij punto/grande punto's zo). Maar dat is een onderdeeltje van 25 euro en 1-2 uur werk.
Stabi stokjes willen wel eens slijten. En verder het normale wat sporadisch kapot gaat (wiellagertje oa.).
Verder de normale slijtagedelen.
Zijn verder nog een paar dingetjes met de 1.3 jtdm blokjes, maar ook geen wereldschokkende dingen.
  Bericht 
Jacques
Pro
Bij een dealer in de buurt staat een Fiat Punto evo racing 1.4 uit 2010 voor 8k excl rijklaarmaakkosten. Bijna 80.000 km op de teller. Afgaand op de foto's en beschrijving een erg interessante auto, zou me relatief weinig extra geld kosten voor een vergelijkbare auto als ik had maar dan drie jaar jonger en net wat vlotter. Met wat onderhandelen kan ik voor pakweg 1000 euro bovenop het geld dat ik van de verzekering krijg weer een jaar of twee, drie rondkarren en dan een leuke nieuwe auto halen.

Ik ga er sowieso morgen eens naar kijken. Waar moet ik op letten? Met dat aantal km sowieso de distributieriem maar hoe zie ik zelf of die aan vervanging toe is? :[
  Bericht 
zadkine
Master
Onderhoudsboekje en historie opvragen. Zie je vanzelf of die distributieriem wel of niet vervangen is.
Wat betreft motor ed. Ik heb met de 1.3 jtd multijet gereden. Heb geen ervaring met deze motor derhalve.
  Bericht 
Jacques
Pro
Omdat het wel zo netjes is om te laten weten hoe alles afloopt:

- hoogste bod opkoper is 2050 euro. :[ maakt voor mij natuurlijk weinig uit, ik krijg de rest tot dagwaarde voor ongeluk van de verzekering van de tegenpartij, maar toch: vind dit wel heel weinig.

- ik heb contract getekend voor een Fiat Punto vergelijkbaar met die uit mijn vorige bericht, maar dan uit 2012 en met 30k op de teller. Prijs dan ook iets duurder dan hierboven. Heb een slordige 1000 euro van de vraagprijs incl afleverkosten af weten te praten. Had wellicht nog net iets meer er af kunnen krijgen als ik voet bij stuk had gehouden, maar het is bij de garage om de hoek waar ik ook altijd het onderhoud laat doen - en waar ik vertrouwen in heb dat ze me niet oplichten. Dan kan ik misschien nog tweehonderd euro er af praten, maar leveren ze hem zonder nieuwe filters en dat soort ongein. Dan liever een prijs waarbij beide partijen tevreden zijn. Overigens zit prijs onder ANWB/BOVAG-site prijs dus wat dat betreft ook prima :thumb:

- lichamelijke klachten van ongeluk/whiplash lijken weg te zijn. Wel rijd ik nu tijdelijk in een peugeot 107. Met mijn lichaamsbouw iedere dag weer een aanslag op mijn lichaam :lol: ik kan mijn knieën niet tegen elkaar aan doen als ik in de bestuurdersstoel zit...
  Bericht 
Jacques
Pro
Oh ja, puur voor de leuk: tijdens het onderhandelingsproces kwam een wel heel standaard scenario voorbij. Ik bood een bepaald bedrag en de verkoper "moest dit even overleggen met zijn baas". Hij liep een kantoortje in, kwam twee minuten later weer terug. "Eigenlijk mogen we hem niet verkopen voor deze prijs, maar speciaal voor jou maken we een uitzondering!" :lol: :lol: :respect: :fp:

denken ze nou echt dat mensen dat soort praatjes geloven? :nah:
  Bericht 
Elwood
Master
Kennelijk wel want hij is verkocht toch?

Of je moet gewoon direct met de "baas" zelf babbelen.....scheelt weer tijd en toneelspel.

Maar veel plezier met je aanwinst! :thumb:
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Is het 'wrak' al naar de opkoper? Ik heb mijn Civic die ik total loss gereden had 'ingeruild' bij de dealer waar ik de opvolger heb gehaald. Deze bood hetzelfde als de opkopers en deed toen flink wat van de prijs van de opvolger af.
De total loss ging hij herstellen (was alleen maar total loss omdat er een paar dure onderdelen in moesten, materiaal kostte meer als de uren die erin gingen) en weer verkopen.
Was ook nog eens fijn ivm met de BTW, die had ik anders op woonwagenkamp Gorinchem (dat was de opkoper met het hoogste bod) terug moeten halen.
  Bericht 
Jacques
Pro
Elwood schreef:
Kennelijk wel want hij is verkocht toch?
Maar ik had hem ook gekocht zonder dit toneelspel. Dit spel volgde op mijn bod hè, hij had ook gewoon "is goed" kunnen zeggen. Of kunnen overleggen met zijn baas als dat nodig was. Vooral dat het speciaal voor mij een uitzondering zou zijn vond ik grappig :D alsof ze verlies maken, maar ja, dan hebben we wel die sympathieke knul geholpen :lol:

Elwood schreef:
Maar veel plezier met je aanwinst!

Thanks :thumb:
  Bericht 
Jacques
Pro
VTEC_Driver schreef:
Is het 'wrak' al naar de opkoper? Was ook nog eens fijn ivm met de BTW, die had ik anders op woonwagenkamp Gorinchem (dat was de opkoper met het hoogste bod) terug moeten halen.


Zal straks eens kijken of het wrak er nog staat, is bij mij om de hoek.

Hoe zit dat met die BTW? Nu laat je me toch een beetje schrikken :[
  Bericht 
Tweebel
Master
Jacques schreef:
- ik heb contract getekend voor een Fiat Punto vergelijkbaar met die uit mijn vorige bericht, maar dan uit 2012 en met 30k op de teller


Mooi, wat voor type is het geworden? De turboloze 1.4?
 Pagina 1 van 1  [ 46 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy