volgend avontuur in -19849d -11u -19m -10 s @
Streaminfo (04/May 19:51)
Streaminfo (04/May 19:51)
niet voldoende permissies om streamlinks te kunnen zien
▼
[ 691 berichten ]
Net ff de highlights terug gekeken op YT, mooie Q3
Alonso is echt in vorm en Perez lijkt zijn zaakjes dit seizoen op orde te hebben, dik langzamer dan koning Max maar sneller dan de rest. Strijd tussen de Ferrari's gaat leuk worden morgen.
Terecht. Anders zou elke spinnende coureur die tot stilstand komt (gele vlag?) Of die in een uitloop strook terecht komt tijdens quali ook meteen eruit liggen voor die sessie.
eeennn neer eennn weer op
Hij werd in de 1e bocht al ingehaald door Alonso, dat heeft Perez veel tijd gekost om dat weer recht te zetten....
Zolang Toto daar zit gaat dat niet gebeuren.
Ben wel benieuwd hoe Max zal zijn in een constant verliezende auto, dat wel.
Bottas en Zhou zijn beiden nog niet zeker van een stoeltje volgend seizoen.
▲
[ 691 berichten ]
Dikke Dakduif
Master
Mdw schreef:
Van Hero naar zero voor Hamilton
Net ff de highlights terug gekeken op YT, mooie Q3
Alonso is echt in vorm en Perez lijkt zijn zaakjes dit seizoen op orde te hebben, dik langzamer dan koning Max maar sneller dan de rest. Strijd tussen de Ferrari's gaat leuk worden morgen.
Range Rover Teun
Medewerker
De Telegraaf schreef:
Aston Martin tekent protest aan tegen uitslag kwalificatie voor Grand Prix van China
Formule 1-team Aston Martin protesteert tegen de uitslag van de kwalificatie voor de Grand Prix van China. De renstal beklaagt zich over het feit dat Carlos Sainz (Ferrari) uiteindelijk naar de zevende plaats reed in Shanghai.
Aston Martin stelt dat er een overtreding is begaan, aangaande artikel 39.6 in de sportieve reglementen van autosportfederatie FIA. Daarin staat dat het ’iedere coureur wiens auto stopt op de baan tijdens een kwalificatiesessie, niet meer is toegestaan om nog in actie te komen tijdens die sessie’.
Sainz vergaloppeerde zich in Q2 van de kwalificatie, spinde, raakte de muur en veroorzaakte een rode vlag. Hij slaagde er vervolgens wel in om zonder hulp terug te rijden naar de garage, waar zijn auto weer werd geprepareerd voor de rest van de kwalificatie.
Formule 1-team Aston Martin protesteert tegen de uitslag van de kwalificatie voor de Grand Prix van China. De renstal beklaagt zich over het feit dat Carlos Sainz (Ferrari) uiteindelijk naar de zevende plaats reed in Shanghai.
Aston Martin stelt dat er een overtreding is begaan, aangaande artikel 39.6 in de sportieve reglementen van autosportfederatie FIA. Daarin staat dat het ’iedere coureur wiens auto stopt op de baan tijdens een kwalificatiesessie, niet meer is toegestaan om nog in actie te komen tijdens die sessie’.
Sainz vergaloppeerde zich in Q2 van de kwalificatie, spinde, raakte de muur en veroorzaakte een rode vlag. Hij slaagde er vervolgens wel in om zonder hulp terug te rijden naar de garage, waar zijn auto weer werd geprepareerd voor de rest van de kwalificatie.
Mdw
Ultimate Master
Niks aan de handje .....en doooooooooor
Citaat:
Sainz hoeft niet achteraan te starten in China na protest van Aston Martin
Na afloop van de kwalificatie voor de Grand Prix van China tekende Aston Martin protest aan tegen de uitslag. Het team van Fernando Alonso en Lance Stroll was van mening dat de Ferrari-coureur zijn kwalificatie niet had mogen voortzetten nadat hij tot stilstand was gekomen. De stewards waren het daar niet mee eens en oordeelden in het voordeel van Sainz.
Stewards nemen besluit over Sainz
Aston Martin beriep zich op artikel 39.6 van het sportieve reglement van de FIA. Daarin staat het volgende: “Een coureur wiens auto tijdens de kwalificatie stopt op de baan, mag niet deelnemen aan de rest van de sessie.” Sainz had de muur geraakt en veroorzaakte daarmee een rode vlag, maar hij kon op eigen kracht terugrijden naar zijn pitbox. Voorzien van een nieuwe voorvleugel kon hij deelnemen aan Q2 en Q3, waarin hij een zevende tijd noteerde.
Na urenlang beraad hebben de stewards besloten het beroep van Aston Martin af te wijzen. De voornaamste reden hiervoor was dat Sainz geen hulp van de marshals nodig had om weer van zijn plek te komen. De FIA heeft toegezegd dat deze bewoordingen zullen worden toegevoegd aan de betreffende regel, iets dat al eerder op de planning stond maar nog niet was gebeurd.
Bron > https://www.gpblog.com/nl/nieuws/271271 ... artin.html
Na afloop van de kwalificatie voor de Grand Prix van China tekende Aston Martin protest aan tegen de uitslag. Het team van Fernando Alonso en Lance Stroll was van mening dat de Ferrari-coureur zijn kwalificatie niet had mogen voortzetten nadat hij tot stilstand was gekomen. De stewards waren het daar niet mee eens en oordeelden in het voordeel van Sainz.
Stewards nemen besluit over Sainz
Aston Martin beriep zich op artikel 39.6 van het sportieve reglement van de FIA. Daarin staat het volgende: “Een coureur wiens auto tijdens de kwalificatie stopt op de baan, mag niet deelnemen aan de rest van de sessie.” Sainz had de muur geraakt en veroorzaakte daarmee een rode vlag, maar hij kon op eigen kracht terugrijden naar zijn pitbox. Voorzien van een nieuwe voorvleugel kon hij deelnemen aan Q2 en Q3, waarin hij een zevende tijd noteerde.
Na urenlang beraad hebben de stewards besloten het beroep van Aston Martin af te wijzen. De voornaamste reden hiervoor was dat Sainz geen hulp van de marshals nodig had om weer van zijn plek te komen. De FIA heeft toegezegd dat deze bewoordingen zullen worden toegevoegd aan de betreffende regel, iets dat al eerder op de planning stond maar nog niet was gebeurd.
Bron > https://www.gpblog.com/nl/nieuws/271271 ... artin.html
Dave
Webspecialist
Net de torrent teruggekeken en inderdaad, niet zo zeiken. Alonso staat al op drie wat wil je nog meer, het zoontje kan simpelweg niet beter rijden.
zadkine
Master
Mdw schreef:
Niks aan de handje .....en doooooooooor
Terecht. Anders zou elke spinnende coureur die tot stilstand komt (gele vlag?) Of die in een uitloop strook terecht komt tijdens quali ook meteen eruit liggen voor die sessie.
Dave
Webspecialist
ik ga die meuk niet live kijken, geen idee wat de streams gaan doen.. 2 is Duits... 3 en 4 lijken dat ook maar zitten andere audio tracks bij in, uitkiezen bij het menu (audio) bovenaan. Succes, later
Walker
Master
Saaie optocht... VER ligt na 8 ronden al 10 seconden voor op de 1e niet-RB. En Perez kan hij ook niet zien in zijn spiegels.
Wel aardig om HAM te zien stuntelen.
Wel aardig om HAM te zien stuntelen.
Dave
Webspecialist
was een aardige race totdat Bottas stilviel. Is het nou zo extreem moeilijk om een paar dollies rondom de baan te leggen? Kansloos.
Wat een eikeltje is dat zeg. Ricciardo een idioot noemen terwijl die zelf achterop klapt.
ze mogen ook wel wat aan de taal doen, strafpunten uitdelen voor al dat getier en gescheld, er kijken miljoenen mensen.
Blaataap schreef:
Stroll
Wat een eikeltje is dat zeg. Ricciardo een idioot noemen terwijl die zelf achterop klapt.
ze mogen ook wel wat aan de taal doen, strafpunten uitdelen voor al dat getier en gescheld, er kijken miljoenen mensen.
Dave
Webspecialist
Suggestief schreef:
Viaplay gaat van 17,99 naar 12,79 per maand.
Wat voor kartel zit hier weer achter...
Wat voor kartel zit hier weer achter...
eeennn neer eennn weer op
Nu.nl schreef:
Formule 1-platform Viaplay komt met flinke prijsverhoging
Viaplay verhoogt de prijs van een maandabonnement met 12,5 procent. Dat heeft de streamingdienst aan abonnees laten weten.
De nieuwe prijs gaat in vanaf de eerste betaling na 22 mei. Een maandabonnement gaat van 15,99 euro naar 17,99 euro. Het bericht over de prijsverhoging valt samen met het nieuws dat Viaplay de komende jaren de Formule 1 blijft uitzenden.
Daarvoor zou de streamingdienst naar verluidt zo'n 45 miljoen euro per jaar moeten betalen. Onlangs sloot Viaplay een samenwerkingsovereenkomst met Talpa, waardoor een deel van het aanbod van Viaplay te zien is op Viaplay TV (voorheen SBS9).
Viaplay maakte vorig jaar bekend te reorganiseren omdat de financiële resultaten onder druk stonden. Het platform trok zich helemaal terug uit een aantal landen en besloot zich te focussen op de thuismarkt in Scandinavië en Formule 1-minnend Nederland.
Viaplay verhoogt de prijs van een maandabonnement met 12,5 procent. Dat heeft de streamingdienst aan abonnees laten weten.
De nieuwe prijs gaat in vanaf de eerste betaling na 22 mei. Een maandabonnement gaat van 15,99 euro naar 17,99 euro. Het bericht over de prijsverhoging valt samen met het nieuws dat Viaplay de komende jaren de Formule 1 blijft uitzenden.
Daarvoor zou de streamingdienst naar verluidt zo'n 45 miljoen euro per jaar moeten betalen. Onlangs sloot Viaplay een samenwerkingsovereenkomst met Talpa, waardoor een deel van het aanbod van Viaplay te zien is op Viaplay TV (voorheen SBS9).
Viaplay maakte vorig jaar bekend te reorganiseren omdat de financiële resultaten onder druk stonden. Het platform trok zich helemaal terug uit een aantal landen en besloot zich te focussen op de thuismarkt in Scandinavië en Formule 1-minnend Nederland.
Piet_Piraat
Master
Mdw schreef:
Leuke race , sukkel of the day Perez
Perez kon er niks aan doen. Die is gefopt door de SC. Verder heeft ie niet het tempo van Max maar een echte sukkel is het niet. Stroll is wel een prutser.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Piet_Piraat schreef:
Perez kon er niks aan doen
Hij werd in de 1e bocht al ingehaald door Alonso, dat heeft Perez veel tijd gekost om dat weer recht te zetten....
Piet_Piraat
Master
Dat klopt, maar dan ben je niet meteen een prutser van de eerste orde. In tegenstelling tot Stroll. "He brakes out of nowhere!" Eh nee, er stond een hele file voor, droplul.
dvdouden
Master
Motorsport.com schreef:
ADRIAN NEWEY SET TO LEAVE RED BULL F1 TEAM
Legendary designer Adrian Newey is set to leave the Red Bull Formula 1 team, Motorsport.com has learned.
Newey has decided to leave Red Bull after a two-decade stint as the team's stalwart designer, playing an instrumental role in designing the cars that propelled Sebastian Vettel and Max Verstappen to a total of seven drivers' world championships and six constructors' titles for Red Bull.
The news of Newey's impending departure was first reported by German outlet Auto Motor und Sport and has since been confirmed to Motorsport.com by sources with knowledge of the situation.
Despite only signing a fresh Red Bull deal last year, Newey's future at the Milton Keynes squad has been the subject of intense speculation in recent weeks.
Red Bull is still embroiled in an ongoing internal power struggle between the Thai side of the business, which supports team principal Christian Horner, and the Austrian side including team advisor Helmut Marko.
The issue came to a head at the start of the 2024 season after an internal investigation into allegations of misconduct by Horner against a female member of staff, a probe which dismissed the claims against the 50-year-old.
Newey is understood to be unsettled by Red Bull's situation and the saga around Horner, which has led to a shock decision to inform the team management that he has decided to walk out.
The news presents a huge blow for Red Bull, which is currently cruising to another world championship with Verstappen and its dominant RB20.
Verstappen still has a contract with the squad until the end of 2028, but made it clear in recent weeks that his future of the team heavily depends on all the "pillars" of its success remaining in place.
The Dutchman is informally known to have an exit clause in his deal in case Marko leaves the organisation, but it is not known if he has a similar option for a departure by Newey.
Newey's next move is not yet known. As previously reported by Motorsport.com, the 65-year-old received a big-money offer from Aston Martin owner Lawrence Stroll over the Saudi Grand Prix weekend.
He has also long been admired by Ferrari, whose advances he has repeatedly turned down in the past.
The terms of Newey's gardening leave are understood to be the subject of further talks.
When asked to comment, Red Bull made the following statement: "Adrian is contracted until at least the end of 2025 and we are unaware of him joining any other team."
Previously, Newey designed the Williams that helped Damon Hill win the 1996 world championship. He then moved to McLaren, where he also found success conceiving Mika Hakkinen's championship-winning cars in 1998 and 1999.
He stayed with the Woking team until Red Bull convinced him to join its ambitious project in 2006.
Legendary designer Adrian Newey is set to leave the Red Bull Formula 1 team, Motorsport.com has learned.
Newey has decided to leave Red Bull after a two-decade stint as the team's stalwart designer, playing an instrumental role in designing the cars that propelled Sebastian Vettel and Max Verstappen to a total of seven drivers' world championships and six constructors' titles for Red Bull.
The news of Newey's impending departure was first reported by German outlet Auto Motor und Sport and has since been confirmed to Motorsport.com by sources with knowledge of the situation.
Despite only signing a fresh Red Bull deal last year, Newey's future at the Milton Keynes squad has been the subject of intense speculation in recent weeks.
Red Bull is still embroiled in an ongoing internal power struggle between the Thai side of the business, which supports team principal Christian Horner, and the Austrian side including team advisor Helmut Marko.
The issue came to a head at the start of the 2024 season after an internal investigation into allegations of misconduct by Horner against a female member of staff, a probe which dismissed the claims against the 50-year-old.
Newey is understood to be unsettled by Red Bull's situation and the saga around Horner, which has led to a shock decision to inform the team management that he has decided to walk out.
The news presents a huge blow for Red Bull, which is currently cruising to another world championship with Verstappen and its dominant RB20.
Verstappen still has a contract with the squad until the end of 2028, but made it clear in recent weeks that his future of the team heavily depends on all the "pillars" of its success remaining in place.
The Dutchman is informally known to have an exit clause in his deal in case Marko leaves the organisation, but it is not known if he has a similar option for a departure by Newey.
Newey's next move is not yet known. As previously reported by Motorsport.com, the 65-year-old received a big-money offer from Aston Martin owner Lawrence Stroll over the Saudi Grand Prix weekend.
He has also long been admired by Ferrari, whose advances he has repeatedly turned down in the past.
The terms of Newey's gardening leave are understood to be the subject of further talks.
When asked to comment, Red Bull made the following statement: "Adrian is contracted until at least the end of 2025 and we are unaware of him joining any other team."
Previously, Newey designed the Williams that helped Damon Hill win the 1996 world championship. He then moved to McLaren, where he also found success conceiving Mika Hakkinen's championship-winning cars in 1998 and 1999.
He stayed with the Woking team until Red Bull convinced him to join its ambitious project in 2006.
Suggestief
Master
Die man is 65, Marko 80. Vroeg of vroeger staat het toch te gebeuren.
Dan heeft Horner zijn zin en kan ie King without a crown worden.
Dan heeft Horner zijn zin en kan ie King without a crown worden.
18vti
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Ben benieuwd...
Zolang Toto daar zit gaat dat niet gebeuren.
Ben wel benieuwd hoe Max zal zijn in een constant verliezende auto, dat wel.
maarten28
Master
Volgens mij is toch wel algemeen bekend dat Toto Max graag wil hebben? Dat gesprek was er al voordat hij bij Red Bull tekende.
Alsof wat de fanbase daarvan denkt ook maar enige indruk maakt op Toto of Max.
Alsof wat de fanbase daarvan denkt ook maar enige indruk maakt op Toto of Max.
wellproc
Master
Stel dat Toto het voor elkaar krijgt om Newey te strikken, dan neemt de kans natuurlijk wel toe dat hij Max ook kan overtuigen.
Maar met het hobbelpaard wat ze nu hebben overtuig je Max zeker niet.
Maar met het hobbelpaard wat ze nu hebben overtuig je Max zeker niet.
maarten28
Master
Ik las dat hij bij Haas weg ging. Ik dacht "ja, dat kan gebeuren". Toen las ik dat hij naar Stake Kick Audi Sauber ging. Die zag ik niet aankomen.
Wie gaat er weg? Zhou toch hopelijk?
Wie gaat er weg? Zhou toch hopelijk?
basjuh1981
Master
maarten28 schreef:
Zhou toch hopelijk?
Bottas en Zhou zijn beiden nog niet zeker van een stoeltje volgend seizoen.
Dikke Dakduif
Master
maarten28 schreef:
Wie gaat er weg? Zhou toch hopelijk?
China is nog steeds een zeer interessante markt voor veel sponsors, ik denk niet dat Zhou zomaar gedumpt wordt.
basjuh1981
Master
Prima tijden
En Zhou zal wel een behoorlijke zak geld meenemen.
Dikke Dakduif schreef:
China is nog steeds een zeer interessante markt voor veel sponsors, ik denk niet dat Zhou zomaar gedumpt wordt.
En Zhou zal wel een behoorlijke zak geld meenemen.
Dikke Dakduif
Master
Prima tijd. Kan ik overdag andere dingen doen en toch nog voor 12 uur naar bed.
basjuh1981
Master
Dave
Webspecialist
nouja race, race
showtje voor de bühne. Geld ophalen, zooi acteurs en andere artiesten beetje interessant lopen doen.
showtje voor de bühne. Geld ophalen, zooi acteurs en andere artiesten beetje interessant lopen doen.
Dikke Dakduif
Master
Dave schreef:
showtje voor de bühne.
Je doet net alsof de winnaar al vast staat, er kan echt nog van alles gebeuren en vlak Perez niet uit, die stond vorig jaar toch mooi op pole
maarten28
Master
Als hij geen bloedneus oploopt staat de WDC toch al vast? Ene M. Axverstappen.
Wat niet betekent dat de races niet leuk kunnen zijn. Maar Miami lijkt nu niet bepaald de meest interessante.
Ik zie liever Max alle races winnen dan "best crowd ever" eentje. Of zelfs een podium, dat was al zum kotzen.
Wat niet betekent dat de races niet leuk kunnen zijn. Maar Miami lijkt nu niet bepaald de meest interessante.
Ik zie liever Max alle races winnen dan "best crowd ever" eentje. Of zelfs een podium, dat was al zum kotzen.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum