▼
[ 2877 berichten ]
Ja, lekker belangrijk om vroeg je bed voor uit te komen.
Verstappen in een Elvis pak, deze sport wordt dood gemaakt.
Wordt toch al wakker gemaakt. 5.37 vanmorgen uitslapen.
---
Net teruggekeken, leuke race. Perez ook goed gedaan hoor. Volgend jaar weer.
Dat vond ik dus ook, en beter verstaanbaar dan wanneer ze in een normale cooldown ruimte staan. Mag van mij vaker zo
Nou ja, zonder zo'n verplicht fontijnen-element dan.
Helemaal mee eens, wat een poppenkast.
Perez startte van achteraan. (Na de schade agv spin Alonso)
Dan is 3e worden netjes. Zelfs als we de SC voordelen mee rekenen.
En om een duel uit te vechten met Leclerc in de laatste bochten?
Als dat mis gaat was die pas echt een sukkel geweest.
want met plek 3 was ook zijn plaats in de eind lijst gegarandeerd.
(En bovendien is dit ook een manier om Mercedes te pesten...Ferrari meer punten te laten inlopen op mercedes.)
Daar zal hij echt mee bezig zijn geweest
Waarbij 1 van de teams ook nog eens maar een half jaar mee deden om die titel.
Ik wed dat Norris meer punten zou verzamelen als Perez als hun wagen niet zo laat pas klaar was (rond de zomer)
Is de omgekeerde startopstelling alleen voor de sprintrace?
Wat wordt het volgende idiote idee? Achteruit racen?
Makkelijk: kwalificatie van de hoofdrace gebruiken, scheelt ook weer een extra kwalificatie.
En dan in slechts 20 rondjes naar voren rijden?
Dat dacht ik ook. doen ze dat bij andere categorieën ook niet op die manier?
Een andere optie is om niet te kwalificeren voor de sprintrace en de omgekeerde volgorde in het kampioenschap aan te houden.
Of de teams dit een goed idee vinden? Je krijgt bij de start dan vaker dat snelle jongens naar voren schieten en daardoor is de kans op ongelukken imho groter dan nu.
Ja en met meer en minder gewicht (toegevoegd) in de auto. Maar dat lijkt mij voor de F1 niet een geschikte methode.
Die sprint voegt weinig toe hoewel ik het dit jaar wel leuk vond dat Piastri er eentje won.
Niet nodig. Heelhuids uitrijden is voldoende. Wordt een saaie optocht.
Ja inderdaad... dat was ff lachen.
Ook dat rechts inhalen in de tunnel pits uit.. wat een gek is het ook soms.
Een chicane met spijkermatten.
▲
[ 2877 berichten ]
Suggestief
Master
Mdw schreef:
oh je kijkt terug
Ja, lekker belangrijk om vroeg je bed voor uit te komen.
Verstappen in een Elvis pak, deze sport wordt dood gemaakt.
djee
Tour de France kenner '23
Suggestief schreef:
Ja, lekker belangrijk om vroeg je bed voor uit te komen.
Wordt toch al wakker gemaakt. 5.37 vanmorgen uitslapen.
adinsx
Master
Ik werd om 08.15 door de oudste wakker gemaakt. "Papa, papa, we hebben ons verslapen. Max begon om 07.00 uur."
"Nee hoor, het begint zo. Snel samen stil naar beneden dan kan je moeder nog even slapen."
Mooi genoten van de race, en hier en daar even stiekem wat doorgespoeld
"Nee hoor, het begint zo. Snel samen stil naar beneden dan kan je moeder nog even slapen."
Mooi genoten van de race, en hier en daar even stiekem wat doorgespoeld
Mr.Cabdriver
Master
Ik ben ervoor opgestaan maar wachtte even met de koffie zodat ik verder kon slapen mocht de race tegenvallen.
Tijdens die eerste SC mezelf toch maar even wakkerder gedronken.
Mooie race, extra leuk als de verwachting laag is.
Tijdens die eerste SC mezelf toch maar even wakkerder gedronken.
Mooie race, extra leuk als de verwachting laag is.
Range Rover Teun
Medewerker
IK heb vanmorgen de race teruggekeken. Was een fantastische race, met name van ene Max.
Jammer dat Perez in de laatste ronde nog ingehaald werd. Maar zijn 2e plaats is nu zeker.
Jammer dat Perez in de laatste ronde nog ingehaald werd. Maar zijn 2e plaats is nu zeker.
Dave
Webspecialist
adinsx schreef:
Nee hoor, het begint zo.
---
Net teruggekeken, leuke race. Perez ook goed gedaan hoor. Volgend jaar weer.
Dave
Webspecialist
Dat gedoe in die koelnaarbeneden auto en die bloedsaaie fontijnen hoeft voor mij niet. Is dat allemaal voor onzin yoo.
dvdouden
Master
Cooldownroom/car gesprekjes zijn wel leuk om te volgen. Dat met die fontein doorgespoeld, en bij het interview vragen of het circuit goed beviel lag er ook wel dik bovenop. De Amerikaanse ego moest duidelijk gestreeld worden.
Verder wel een leuke race
Verder wel een leuke race
18vti
Master
Vermakelijke race, ik had een saaie optocht voor ogen maar dat was het niet
Team taxi mooi door het ijs heen gezakt!
Team taxi mooi door het ijs heen gezakt!
adinsx
Master
dvdouden schreef:
Cooldownroom/car gesprekjes zijn wel leuk om te volgen.
Dat vond ik dus ook, en beter verstaanbaar dan wanneer ze in een normale cooldown ruimte staan. Mag van mij vaker zo
Nou ja, zonder zo'n verplicht fontijnen-element dan.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Dave schreef:
Dat gedoe in die koelnaarbeneden auto en die bloedsaaie fontijnen hoeft voor mij niet. Is dat allemaal voor onzin yoo.
Helemaal mee eens, wat een poppenkast.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Tijden voor komend weekend, laatste race van het seizoen 2023.
Bijlagen :
Bijlagen :
Dikke Dakduif
Master
Ferrari nog maar 4 punten achter team Taxi dankzij uitstekende race van Leclerc. Goede kans dat ze er in de laatste race voorbij gaan, en terecht
zadkine
Master
Mdw schreef:
Maar pannenkoek van de dag : Perez
Perez startte van achteraan. (Na de schade agv spin Alonso)
Dan is 3e worden netjes. Zelfs als we de SC voordelen mee rekenen.
En om een duel uit te vechten met Leclerc in de laatste bochten?
Als dat mis gaat was die pas echt een sukkel geweest.
want met plek 3 was ook zijn plaats in de eind lijst gegarandeerd.
(En bovendien is dit ook een manier om Mercedes te pesten...Ferrari meer punten te laten inlopen op mercedes.)
djee
Tour de France kenner '23
zadkine schreef:
En bovendien is dit ook een manier om Mercedes te pesten...Ferrari meer punten te laten inlopen op mercedes
Daar zal hij echt mee bezig zijn geweest
Dikke Dakduif
Master
Suggestief schreef:
En dan toch nog 2e worden. Heeft de rest van het veld dan zulke mindere auto's?
Als er drie of vier teams strijden om best of the rest is er geen enkele coureur die heel veel punten haalt, dat is de mazzel van Perez.
zadkine
Master
Dikke Dakduif schreef:
Als er drie of vier teams strijden om best of the rest is er geen enkele coureur die heel veel punten haalt, dat is de mazzel van Perez.
Waarbij 1 van de teams ook nog eens maar een half jaar mee deden om die titel.
Ik wed dat Norris meer punten zou verzamelen als Perez als hun wagen niet zo laat pas klaar was (rond de zomer)
Range Rover Teun
Medewerker
Autoweek schreef:
F1 OVERWEEGT OMGEKEERDE STARTOPSTELLING BIJ SPRINTRACE
De Formule 1 blijft maar sleutelen aan het fenomeen sprintraces. Opnieuw liggen er wijzigingen op tafel, waaronder een omgekeerde startopstelling.
Waarschijnlijk wordt Max Verstappen er doodmoe van, maar opnieuw lijkt er gesleuteld te gaan worden aan de raceweekenden. Specifiek gaat het om de sprintraceweekenden, waar de drievoudig wereldkampioen toch al zo'n fan van is. Volgens Autosport is er donderdag in Abu Dhabi gesproken over diverse plannen om het volgend jaar toch weer wat anders aan te pakken.
Het meest opvallende idee is om met een omgekeerde startopstelling te gaan werken. Dat houdt in dat er gekwalificeerd wordt en dat degene met pole position achteraan begint, daarvoor degene met de tweede tijd etc. en dan de traagste juist helemaal vooraan. Hoe men wil voorkomen dat men daarom expres niet zo goed kwalificeert, is waarschijnlijk nog het grootste vraagstuk. Wel kun je je er iets bij voorstellen dat het de boel spectaculairder maakt als Verstappen bijvoorbeeld van helemaal achterin naar voren moet komen. Overigens zou een voorwaarde voor die omgekeerde startopstelling zijn dat er geen kampioenschapspunten meer worden uitgedeeld voor de sprintrace. Ook een omgekeerde startopstelling voor enkel de top 10 is een optie.
Verder wordt er gesproken over het anders indelen van het sprintraceweekend. Nu vindt op vrijdag de kwalificatie voor de GP plaats, op zaterdag de sprintkwalificatie en de sprintrace en dan op zondag de GP. Er wordt gesproken over het houden van de sprintkwalificatie op vrijdag, de GP-kwalificatie op zaterdag en daarna de sprintrace. Wat hier precies een voordeel van zou zijn, is nog niet helemaal duidelijk. Begin 2024 worden er diverse voorstellen aan de teams voorgelegd en zal waarschijnlijk duidelijk worden of er wat verandert en wat precies.
De Formule 1 blijft maar sleutelen aan het fenomeen sprintraces. Opnieuw liggen er wijzigingen op tafel, waaronder een omgekeerde startopstelling.
Waarschijnlijk wordt Max Verstappen er doodmoe van, maar opnieuw lijkt er gesleuteld te gaan worden aan de raceweekenden. Specifiek gaat het om de sprintraceweekenden, waar de drievoudig wereldkampioen toch al zo'n fan van is. Volgens Autosport is er donderdag in Abu Dhabi gesproken over diverse plannen om het volgend jaar toch weer wat anders aan te pakken.
Het meest opvallende idee is om met een omgekeerde startopstelling te gaan werken. Dat houdt in dat er gekwalificeerd wordt en dat degene met pole position achteraan begint, daarvoor degene met de tweede tijd etc. en dan de traagste juist helemaal vooraan. Hoe men wil voorkomen dat men daarom expres niet zo goed kwalificeert, is waarschijnlijk nog het grootste vraagstuk. Wel kun je je er iets bij voorstellen dat het de boel spectaculairder maakt als Verstappen bijvoorbeeld van helemaal achterin naar voren moet komen. Overigens zou een voorwaarde voor die omgekeerde startopstelling zijn dat er geen kampioenschapspunten meer worden uitgedeeld voor de sprintrace. Ook een omgekeerde startopstelling voor enkel de top 10 is een optie.
Verder wordt er gesproken over het anders indelen van het sprintraceweekend. Nu vindt op vrijdag de kwalificatie voor de GP plaats, op zaterdag de sprintkwalificatie en de sprintrace en dan op zondag de GP. Er wordt gesproken over het houden van de sprintkwalificatie op vrijdag, de GP-kwalificatie op zaterdag en daarna de sprintrace. Wat hier precies een voordeel van zou zijn, is nog niet helemaal duidelijk. Begin 2024 worden er diverse voorstellen aan de teams voorgelegd en zal waarschijnlijk duidelijk worden of er wat verandert en wat precies.
Is de omgekeerde startopstelling alleen voor de sprintrace?
Wat wordt het volgende idiote idee? Achteruit racen?
djee
Tour de France kenner '23
Range Rover Teun schreef:
Hoe men wil voorkomen dat men daarom expres niet zo goed kwalificeert, is waarschijnlijk nog het grootste vraagstuk
Makkelijk: kwalificatie van de hoofdrace gebruiken, scheelt ook weer een extra kwalificatie.
VTEC_Driver
Master
Range Rover Teun schreef:
Is de omgekeerde startopstelling alleen voor de sprintrace?
En dan in slechts 20 rondjes naar voren rijden?
Bussloo
Master
djee schreef:
Makkelijk: kwalificatie van de hoofdrace gebruiken, scheelt ook weer een extra kwalificatie.
Dat dacht ik ook. doen ze dat bij andere categorieën ook niet op die manier?
Een andere optie is om niet te kwalificeren voor de sprintrace en de omgekeerde volgorde in het kampioenschap aan te houden.
Of de teams dit een goed idee vinden? Je krijgt bij de start dan vaker dat snelle jongens naar voren schieten en daardoor is de kans op ongelukken imho groter dan nu.
djee
Tour de France kenner '23
Bussloo schreef:
Dat dacht ik ook. doen ze dat bij andere categorieën ook niet op die manier?
Ja en met meer en minder gewicht (toegevoegd) in de auto. Maar dat lijkt mij voor de F1 niet een geschikte methode.
Dikke Dakduif
Master
Bussloo schreef:
Of de teams dit een goed idee vinden? Je krijgt bij de start dan vaker dat snelle jongens naar voren schieten en daardoor is de kans op ongelukken imho groter dan nu.
Was mijn eerste gedachte. Veel inhaalacties is leuk maar met dit format krijg je vooral chaos. Ik verwacht ook rare dingen in de kwalificatie. De mannen die sowieso nooit vooraan staan, gaan proberen om als laatste te kwalificeren zodat ze in de sprint hun moment of fame hebben op de eerste startrij.Die sprint voegt weinig toe hoewel ik het dit jaar wel leuk vond dat Piastri er eentje won.
Walker
Master
VTEC_Driver schreef:
En dan in slechts 20 rondjes naar voren rijden?
Range Rover Teun schreef:
Overigens zou een voorwaarde voor die omgekeerde startopstelling zijn dat er geen kampioenschapspunten meer worden uitgedeeld voor de sprintrace.
Niet nodig. Heelhuids uitrijden is voldoende. Wordt een saaie optocht.
Suggestief
Master
Waarom de snelste straffen met een laatste plaats, wat is dat voor achterlijk uitgangspunt.
Het gaat steeds minder om racen, alles voor de likes.
Het gaat steeds minder om racen, alles voor de likes.
18vti
Master
maarten28 schreef:
LOL boordradio van Max.
Ja inderdaad... dat was ff lachen.
Ook dat rechts inhalen in de tunnel pits uit.. wat een gek is het ook soms.
Ducantoni
Master
Range Rover Teun schreef:
Wat wordt het volgende idiote idee? Achteruit racen?
Een chicane met spijkermatten.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum