▼
[ 4013 berichten ]
Over twee weken een samba versie in Sao Paulo
Laptop aan de TV, telefoon om nutteloze zaken in dit topic te gooien.
Wel leuke uitslag, vooral omdat Mercedes vooraf liep te snoeven over een mogelijke overwinning maar uiteindelijk had HAM niets in te brengen tegen VER. De inhaal actie van HAM op RUS in de eerste ronde vond ik trouwens mooi werk. Wel weer triest dat dat meteen de uitslag van deoptocht race was.
Strategische fout van Mercedes ...keuze voor geel en wit dus.
Omdat ook met de keuze rood - geel een 1 stopper mogelijk was.
En starten op geel bijna zekerheid gaf dat Max op rood beter weg zou komen bij de start.
(Uitgaande dat mercedes niet slechter met de banden omgaat dan Max en Perez....zeker ook Lewis staat bekend om het lang doorrijden op een band.)
Ik had dat real time, door af en toe een paar rondes te slapen
Dat zegt hij zelf ook.
Dat kan Dan staat Schumacher nog boven Verstappen.
Bijlagen :
Die heeft hij volgens mij ook te pakken als hij de komende twee wedstrijden wint.
Inderdaad dat klopt.
En wat een feestje was dat! Alleen werd poep toen nog met een lange oe geschreven ... spraken de dieren nog, waren de schepen van hout en mannen van staal. Oh ja, de lucht nog schoon en de sex nog vies ...
Tijd dat die over het paard getilde miljonairs weer een hard tegen die bal gaan trappen ... Kunnen ze over een kleine maand mee beginnen!
Beetje vroeg he, anders ben je het volgende week al vergeten.
Hier ook niet, maar dan kan moeders ze lekker naar bed brengen
Ik kreeg de eerste rondes een aantal keer hetzelfde beeld voorgeschoteld.
De spanning zat 'm vooral in het gedeelte of er beeld zou blijven...
R.I.P
Ja maar heb niet zoveel met de Vries, hoop dat zijn Mercedes gedrag er uit gaat volgend jaar.
Ik hoop het met je mee, komt wel in een van de leukste teams dus daar kan het niet aan liggen.
Minder Engelse dominantie graag
https://www.telegraaf.nl/sport/1181073445/max-verstappen-praat-weer-met-britse-tv-zender-in-brazilie
▲
[ 4013 berichten ]
VTEC_Driver
Master
maarten28 schreef:
Die F1 tune door een mariachiband vind ik wel een verbetering.
Over twee weken een samba versie in Sao Paulo
maarten28
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Jullie zijn flink aan het typen geweest tijdens de race, hebben jullie een dubbel scherm of zo?
Laptop aan de TV, telefoon om nutteloze zaken in dit topic te gooien.
Dikke Dakduif
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Jullie zijn flink aan het typen geweest tijdens de race, hebben jullie een dubbel scherm of zo?
Beetje wisselen tussen acestream en de browser. Ik heb vroeger ook wel eens met de laptop op schoot achter de TV gezeten. Bij deze race kon je risicoloos naar FI gaan en wat typen, gebeurde toch niet veel.Wel leuke uitslag, vooral omdat Mercedes vooraf liep te snoeven over een mogelijke overwinning maar uiteindelijk had HAM niets in te brengen tegen VER. De inhaal actie van HAM op RUS in de eerste ronde vond ik trouwens mooi werk. Wel weer triest dat dat meteen de uitslag van de
zadkine
Master
Dikke Dakduif schreef:
Wel leuke uitslag, vooral omdat Mercedes vooraf liep te snoeven over een mogelijke overwinning
Strategische fout van Mercedes ...keuze voor geel en wit dus.
Omdat ook met de keuze rood - geel een 1 stopper mogelijk was.
En starten op geel bijna zekerheid gaf dat Max op rood beter weg zou komen bij de start.
(Uitgaande dat mercedes niet slechter met de banden omgaat dan Max en Perez....zeker ook Lewis staat bekend om het lang doorrijden op een band.)
Piet_Piraat
Master
Ik vond de race knap saai inderdaad. Door omstandigheden keek ik met wat achterstand, maar dat betekende ook mooi dat ik de laatste 25 ronden op heel erg fastforward kon zetten. Daarmee was het nog enigszins om aan te zien.
Ik word wel een beetje moe van dat record van meeste zeges. Hij heeft er ook meer races de tijd voor gehad. Je zou het eigenlijk procentueel moeten zien tov de anderen, dat zegt meer over de prestaties dan het absolute aantal.
Ik word wel een beetje moe van dat record van meeste zeges. Hij heeft er ook meer races de tijd voor gehad. Je zou het eigenlijk procentueel moeten zien tov de anderen, dat zegt meer over de prestaties dan het absolute aantal.
djee
Tour de France kenner '23
Piet_Piraat schreef:
Ik vond de race knap saai inderdaad. Door omstandigheden keek ik met wat achterstand, maar dat betekende ook mooi dat ik de laatste 25 ronden op heel erg fastforward kon zetten. Daarmee was het nog enigszins om aan te zien.
Ik had dat real time, door af en toe een paar rondes te slapen
Piet_Piraat schreef:
Ik word wel een beetje moe van dat record van meeste zeges. Hij heeft er ook meer races de tijd voor gehad. Je zou het eigenlijk procentueel moeten zien tov de anderen, dat zegt meer over de prestaties dan het absolute aantal.
Dat zegt hij zelf ook.
Dave
Webspecialist
Er is geen nieuws meer en ze moeten toch met content komen dus dan krijg je dit soort dingen
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Piet_Piraat schreef:
e zou het eigenlijk procentueel moeten zien tov de anderen,
Dat kan Dan staat Schumacher nog boven Verstappen.
Bijlagen :
Injectie
F1 kenner '22
Piet_Piraat schreef:
Je zou het eigenlijk procentueel moeten zien tov de anderen, dat zegt meer over de prestaties dan het absolute aantal.
Die heeft hij volgens mij ook te pakken als hij de komende twee wedstrijden wint.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Injectie schreef:
Die heeft hij volgens mij ook te pakken als hij de komende twee wedstrijden wint.
Inderdaad dat klopt.
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
een is genoeg.. 15/20 = 75%
Die rekensom klopt wel, maar toch gaat er iets mis Dave
Dave
Webspecialist
Ja had 'm ook binnen 10sec weggehaald.. die 20 races klopt niet. het is 22.
stomme journo's, trap er nog in ook met dat geneuzel.
stomme journo's, trap er nog in ook met dat geneuzel.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Nog 2 races, Brazilië en Abu Dhabi
Sprint race wordt niet meegeteld in het overzicht.
Sprint race wordt niet meegeteld in het overzicht.
Robert1
Master
Vast allemaal ... maar blijft dat ie 14 races heeft gewonnen ... gewoon knappe prestatie en lekker kaaskop's om het te nuanceren ... Twee keer kampioen ... het NL foebal team is dat nooit gelukt ...
Robert1
Master
basjuh1981 schreef:
Wel een keer Europees Kampioen
En wat een feestje was dat! Alleen werd poep toen nog met een lange oe geschreven ... spraken de dieren nog, waren de schepen van hout en mannen van staal. Oh ja, de lucht nog schoon en de sex nog vies ...
Tijd dat die over het paard getilde miljonairs weer een hard tegen die bal gaan trappen ... Kunnen ze over een kleine maand mee beginnen!
Dikke Dakduif
Master
Robert1 schreef:
Vast allemaal ... maar blijft dat ie 14 races heeft gewonnen ... gewoon knappe prestatie
Dit seizoen heeft hij maar 1 race gehad waar hij door eigen fouten niet zo goed eindigde en die werd prompt door zijn teammaat gewonnen. Alle andere tegenvallers kon hij zelf weinig aan doen. Met afstand de meest consistente coureur op Latifi na
adinsx
Master
Ik vond het vooral heerlijk om te horen zaterdag dat de laatste gewonnen race door Mercedes al best een tijd terug is
JonnyJohnson
F1 kenner '21
adinsx schreef:
Waar is het nieuwe tijdschema trouwens?
Beetje vroeg he, anders ben je het volgende week al vergeten.
adinsx
Master
Net iets te vroeg, kinderen liggen om 19h nog niet op bed. 20.00h start was beter geweest
Sander
Medewerker
Tssssss beetje opvoeding jonguh... Bij papa op schoot de start zien en dan opbokken
djee
Tour de France kenner '23
adinsx schreef:
Net iets te vroeg, kinderen liggen om 19h nog niet op bed. 20.00h start was beter geweest
Hier ook niet, maar dan kan moeders ze lekker naar bed brengen
Peter.B
Master
Hmm hier ook zo, denk dat ik de start met de kids ga kijken, maar na een half uur brengt (moeders) ze naar bed
Ducantoni
Master
Piet_Piraat schreef:
Ik vond de race knap saai inderdaad. Door omstandigheden keek ik met wat achterstand
Ik kreeg de eerste rondes een aantal keer hetzelfde beeld voorgeschoteld.
De spanning zat 'm vooral in het gedeelte of er beeld zou blijven...
zadkine
Master
Voor mij de enige spanning in strategie en effecten als er een sc zou komen.
Eigenlijk dus of RB goed gekozen had met rood- geel
Eigenlijk dus of RB goed gekozen had met rood- geel
zadkine
Master
Klopt, vandaar die spanning na de bandenwissel van RB en voor de bandenwissel van de Mercedes.
Range Rover Teun
Medewerker
Motorsport schreef:
Legendarische Formule 1-ontwerper Mauro Forghieri overleden
Voormalig Ferrari-ontwerper Mauro Forghieri is op 87-jarige leeftijd overleden. De Italiaan won met de Scuderia meerdere rijders- en constructeurstitels. Hij was een icoon in de Formule 1.
Mauro Forghieri kende een lange carrière als technisch directeur bij Ferrari. De Italiaan loodste het team tussen 1962 en 1984 naar vier rijderskampioenschappen, zeven constructeurstitels en 54 Grand Prix-overwinningen. Forghieri kwam na zijn studie werktuigbouwkunde aan de Universiteit van Bologna in 1960 als leerling bij de Scuderia. Daar maakte hij meteen indruk. Na het vertrek van hoofdontwerper Carlo Chiti in 1961 vroeg teameigenaar Enzo Ferrari of Forghieri de technische afdeling van het team wilde gaan leiden. De ingenieur was betrokken bij de ontwikkeling van een aantal van de meest beroemdste en succesvolste Ferrari-auto's. Dit betrof onder meer de V8-aangedreven Ferrari 158 waar John Surtees in 1964 de wereldtitel mee won. Tevens was hij betrokken bij de 312-lijn, voor zowel de Formule 1 als sportwagens, en hielp hij Niki Lauda en Jody Scheckter aan Formule 1-titels.
Van Ferrari naar Lamborghini
In 1984 stopte Forghieri als technisch directeur en stapte over naar het project van de Ferrari 408 4RM. Na de afronding van dat project in 1987 verliet de Italiaan Ferrari voorgoed. Hij vervolgde zijn loopbaan bij Lamborghini, waar hij meewerkte aan de Formule 1 V12-motor van 1989 en 1990. Daarnaast was hij kort betrokken bij het uiteindelijk vastgelopen project van Lamborghini om het Formule 1-team van GLAS te ondersteunen. In 1991 werd dat Modena. Toen Lamborghini eind 1991 de technische afdeling reorganiseerde en Modena geen geld meer had, vertrok Forghieri en ging aan de slag bij Oral Engineering Group om mede het mechanische ontwerp te ontwikkelen. Dat bedrijf had onder meer BMW, Bugatti en Aprilia als klant. Tot voor kort hij was nog betrokken bij dit project.
De Italiaan volgde de Formule 1 op de voet en maakte enkele jaren geleden nog duidelijk niets met het DRS-systeem te hebben. "Ik heb een hekel aan de aerodynamica van de huidige auto's", zei hij. "Ik begrijp niet waarom die niet wordt verminderd om normaal inhalen zonder DRS mogelijk te maken. Als iemands concurrent er nu minder dan een seconde achterzit, dan moet hij toekijken hoe hij wordt ingehaald. Dat kan niet de bedoeling zijn. Een wereldkampioen moet in staat zijn zijn tegenstander zonder hulpmiddelen in te halen. Anders is hij in mijn ogen geen wereldkampioen."
Vanwege zijn historische bijdrage aan Ferrari werd Forghieri afgelopen januari ereburger van Modena.
Voormalig Ferrari-ontwerper Mauro Forghieri is op 87-jarige leeftijd overleden. De Italiaan won met de Scuderia meerdere rijders- en constructeurstitels. Hij was een icoon in de Formule 1.
Mauro Forghieri kende een lange carrière als technisch directeur bij Ferrari. De Italiaan loodste het team tussen 1962 en 1984 naar vier rijderskampioenschappen, zeven constructeurstitels en 54 Grand Prix-overwinningen. Forghieri kwam na zijn studie werktuigbouwkunde aan de Universiteit van Bologna in 1960 als leerling bij de Scuderia. Daar maakte hij meteen indruk. Na het vertrek van hoofdontwerper Carlo Chiti in 1961 vroeg teameigenaar Enzo Ferrari of Forghieri de technische afdeling van het team wilde gaan leiden. De ingenieur was betrokken bij de ontwikkeling van een aantal van de meest beroemdste en succesvolste Ferrari-auto's. Dit betrof onder meer de V8-aangedreven Ferrari 158 waar John Surtees in 1964 de wereldtitel mee won. Tevens was hij betrokken bij de 312-lijn, voor zowel de Formule 1 als sportwagens, en hielp hij Niki Lauda en Jody Scheckter aan Formule 1-titels.
Van Ferrari naar Lamborghini
In 1984 stopte Forghieri als technisch directeur en stapte over naar het project van de Ferrari 408 4RM. Na de afronding van dat project in 1987 verliet de Italiaan Ferrari voorgoed. Hij vervolgde zijn loopbaan bij Lamborghini, waar hij meewerkte aan de Formule 1 V12-motor van 1989 en 1990. Daarnaast was hij kort betrokken bij het uiteindelijk vastgelopen project van Lamborghini om het Formule 1-team van GLAS te ondersteunen. In 1991 werd dat Modena. Toen Lamborghini eind 1991 de technische afdeling reorganiseerde en Modena geen geld meer had, vertrok Forghieri en ging aan de slag bij Oral Engineering Group om mede het mechanische ontwerp te ontwikkelen. Dat bedrijf had onder meer BMW, Bugatti en Aprilia als klant. Tot voor kort hij was nog betrokken bij dit project.
De Italiaan volgde de Formule 1 op de voet en maakte enkele jaren geleden nog duidelijk niets met het DRS-systeem te hebben. "Ik heb een hekel aan de aerodynamica van de huidige auto's", zei hij. "Ik begrijp niet waarom die niet wordt verminderd om normaal inhalen zonder DRS mogelijk te maken. Als iemands concurrent er nu minder dan een seconde achterzit, dan moet hij toekijken hoe hij wordt ingehaald. Dat kan niet de bedoeling zijn. Een wereldkampioen moet in staat zijn zijn tegenstander zonder hulpmiddelen in te halen. Anders is hij in mijn ogen geen wereldkampioen."
Vanwege zijn historische bijdrage aan Ferrari werd Forghieri afgelopen januari ereburger van Modena.
R.I.P
adinsx
Master
*schop*
Wat een dooie boel hier, terwijl mogelijk De Vries in actie komt voor McLaren en we morgenavond al de kwalificatie hebben.
Wat een dooie boel hier, terwijl mogelijk De Vries in actie komt voor McLaren en we morgenavond al de kwalificatie hebben.
Dave
Webspecialist
Ja eehh morgen is vandaag niet. Trainingen boeien me eigenlijk ook niet dus je zal een beetje door moeten schoppen
Wacht es effe
... Morgen is vandaag.
Wacht es effe
... Morgen is vandaag.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
adinsx schreef:
mogelijk De Vries in
Ja maar heb niet zoveel met de Vries, hoop dat zijn Mercedes gedrag er uit gaat volgend jaar.
djee
Tour de France kenner '23
JonnyJohnson schreef:
hoop dat zijn Mercedes gedrag er uit gaat volgend jaar.
Ik hoop het met je mee, komt wel in een van de leukste teams dus daar kan het niet aan liggen.
Dave
Webspecialist
RacingNews365 schreef:
Verstappen en Red Bull beëindigen boycot van Sky Sports
Tijdens het Grand Prix-weekend van Mexico besloten Max Verstappen en het hele team van Red Bull om Sky Sports niet meer te woord te staan. De tweevoudig wereldkampioen was allerminst blij met opmerkingen van Sky-pitreporter Ted Kravitz, waarna hij de Britse sportzender tijdelijk boycotte.
De Nederlander was niet gediend van uitspraken over zijn wereldtitel van het Formule 1-siezoen in 2021. Kravitz zei onder meer dat Lewis Hamilton was bestolen door Verstappen en Red Bull. In Mexico sprak niemand van de Oostenrijkse renstal met Sky Sports. In Brazilië is de boycot opgeheven, zo bevestigt Verstappen aan onder meer RacingNews365.
"We hebben daar een punt achter gezet en we gaan gewoon weer verder zoals normaal", bevestigt Verstappen op de donderdag voorafgaand aan de Formule 1 GP van Brazilië. Veel heeft hij verder niet te zeggen over de situatie met Sky Sports. "Ik kijk er gewoon weer naar uit", voegt hij er nog wel aan toe.
De sportzender komt gedurende de raceweekenden met reacties van onder andere Red Bull-teambaas Christian Horner, die regelmatig aansluit tijdens de F1-sessies. Op Interlagos gaan ze daar dus weer mee verder na een korte 'break'.
Tijdens het Grand Prix-weekend van Mexico besloten Max Verstappen en het hele team van Red Bull om Sky Sports niet meer te woord te staan. De tweevoudig wereldkampioen was allerminst blij met opmerkingen van Sky-pitreporter Ted Kravitz, waarna hij de Britse sportzender tijdelijk boycotte.
De Nederlander was niet gediend van uitspraken over zijn wereldtitel van het Formule 1-siezoen in 2021. Kravitz zei onder meer dat Lewis Hamilton was bestolen door Verstappen en Red Bull. In Mexico sprak niemand van de Oostenrijkse renstal met Sky Sports. In Brazilië is de boycot opgeheven, zo bevestigt Verstappen aan onder meer RacingNews365.
"We hebben daar een punt achter gezet en we gaan gewoon weer verder zoals normaal", bevestigt Verstappen op de donderdag voorafgaand aan de Formule 1 GP van Brazilië. Veel heeft hij verder niet te zeggen over de situatie met Sky Sports. "Ik kijk er gewoon weer naar uit", voegt hij er nog wel aan toe.
De sportzender komt gedurende de raceweekenden met reacties van onder andere Red Bull-teambaas Christian Horner, die regelmatig aansluit tijdens de F1-sessies. Op Interlagos gaan ze daar dus weer mee verder na een korte 'break'.
Minder Engelse dominantie graag
JonnyJohnson
F1 kenner '21
En directie van Sky F1 Sport is afgelopen week op bezoek geweest bij Red Bull Racing om de plooien glad te strijken.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Citaat:
Afgelopen maandag kwam Billy McGinty, de Formule 1-directeur van Sky Sports, langs bij de Red Bull-fabriek in Milton Keynes om de zaak te bespreken. Red Bull bevestigt dat de boycot is opgeheven, ook als het gaat om Verstappen. Een publiek excuus gaat er vermoedelijk niet komen, maar het ligt in de lijn der verwachting dat Verstappen achter de schermen nog wel met een afvaardiging van het in de Formule 1 prominent aanwezige Sky van gedachten gaat wisselen.
https://www.telegraaf.nl/sport/1181073445/max-verstappen-praat-weer-met-britse-tv-zender-in-brazilie
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum