Pagina 68 van 81  [ 4013 berichten ]
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
basjuh1981 schreef:
In vergelijking met Russell een lachertje
Dat dus. Alonso rijdt de inhaal race van zijn leven (na de crash mocht hij achteraan aansluiten) en vervolgens verliest hij alsnog zijn klassering. Russel ramt de polesitter van de baan en krijgt zo weining straf dat het niet eens uit maakt in de eindklassering.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Slaat echt helemaal nergens op. Ik straf de FIA met het nogmaals niet afsluiten van een abonnement.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Sander schreef:
Alonso post race 30s penalty voor dat geintje met z'n spiegel... :(


Sander schreef:
Helemaal niets. Maar aan de andere kant is het ontbreken van een spiegel wel erg gevaarlijk.


Het is een projectiel als de spiegel loskomt. Zeker met die snelheden. Dus gevaarlijk.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Die Tim Cook hoeven ze ook niet meer te vragen om een wedstrijd af te vlaggen :nothanks:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Maserati Teun schreef:
Het is een projectiel als de spiegel loskomt. Zeker met die snelheden. Dus gevaarlijk.


Er is toch niks gebeurd.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Alonso heeft zelf gevlogen vanwege Stroll. Die spiegel is los komen te zitten vanwege het terugstuiteren op moeder Aarde.

Vind het al knap dat het bij een spiegel is gebleven en dat ie 'm heel netjes uitgereden heeft. Zou bonusseconden moeten krijgen voor de enorme inzet. Vettel driver of the day, dan begrijp je er ook helemaal niets van.
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
basjuh1981 schreef:
Die Tim Cook hoeven ze ook niet meer te vragen om een wedstrijd af te vlaggen


Sowieso stoppen met al die "(semi) bekenden" die afvlaggen of op de startgrid alleen maar in de weg lopen.
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
Ja jammer dat Alonso is teruggezet. Wat een coureur. Dat 'klagen' van Haas staat niet zo vind ik. Aan de andere kant zijn de belangen groot.
Maar voelt toch een beetje als je straf kreeg in de klas voor praten: Ja maar hij praat ook
  Bericht 
Suggestief
Master
FIA moet eens stoppen met het achteraf uitdelen van straffen die tijdens de wedstrijd hadden gekund.
Slaat toch nergens meer op dat je nog uren moet wachten op een definitieve uitslag.
- protest tegen Perez (door Haas). De stewards besloten om Perez geen straf te geven.
- Alonso kreeg achteraf wel een straf van 30 seconden.
- Lance Stroll kreeg achteraf een straf voor zijn onhandige verdedigende actie.
- Albon achteraf 5s straf ivm voordeel na doorschieten einde rechte stuk.
  Bericht 
Joël D.
Master
FIA had tijdens de race Alonso naar binnen moeten roepen om de spiegel te verwijderen of iets dergelijks. Hetzelfde voor Perez. Nu achteraf straf geven slaat nergens op. Als het zo gevaarlijk is moet je meteen actie ondernemen.
  Bericht 
Suggestief
Master
Albon hadden ze ook direct kunnen straffen.
"Car 23 left the track at T12 and re-joined but retained its position"
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Joël D. schreef:
naar binnen moeten roepen om de spiegel te verwijderen of iets dergelijks.


het ding is juist dat ie er niet meer opzat of zoiets. Maar nog steeds rare actie ja. Als het zo gevaarlijk is, direct actie ondernemen. Achteraf een tijdstraf slaat helemaal nergens op.
  Bericht 
18vti
Master
Damn, wat een geweldige race!

Maar wat was er allemaal aan de hand met de wielen LV?
Bij meerdere pitstops ging het daar mis bij verschillende teams!
Bij Mac flapperde z'n "spatbord" op LV ook aardig los rond.....
  Bericht 
Suggestief
Master
Tijdschema voor de Grand Prix van Mexico 2022

Vrijdag
Eerste vrije training: 20:00-21:00
Tweede vrije training: 23:00-00:30

Zaterdag
Derde vrije training: 19:00-20:00
Kwalificatie: 22:00-23:00

Zondag
Race: 21:00-23:00
  Bericht 
basjuh1981
Master
Prima tijden :thumb:
  Bericht 
Raymond
Master
Dat zijn biertijden. :D
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Prima tijden inderdaad :thumb:
  Bericht 
adinsx
Master
Net wat beter ook qua kwalificatie tov afgelopen weekend :thumb:
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Let op dat de klok verzet moet worden komend weekeinde
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
adinsx schreef:
Net wat beter ook qua kwalificatie tov afgelopen weekend :thumb:
Dat was wel een pleuristijd ja. 't Is dat ik uit de kroeg kwam, anders had ik al lang op één oor gelegen.

Maar weer effe goed bier halen voor komend weekend dus :thumb:
  Bericht 
adinsx
Master
VTEC_Driver schreef:
Let op dat de klok verzet moet worden komend weekeinde


Goede. Dus zondag is het eigenlijk om 20.00 uur (dan oude tijd) O:)
  Bericht 
Suggestief
Master
Joël D. schreef:
FIA had tijdens de race Alonso naar binnen moeten roepen om de spiegel te verwijderen of iets dergelijks


Dat vinden ze bij Alpine ook dus die hebben weer protest aangetekend bij de FIA.
Daarbij zou het protest van Haas tegen Alonso te laat zijn ingediend.

Donderdag gaan ze allemaal koffiedrinken of zoiets dus misschien voor de race zondag een definitieve uitslag van de race van afgelopen zondag.

Wat een bende bij de FIA.
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
En toch snap ik haas wel met die Protesten. Want ze hebben Magnussen ook binnen moeten roepen met een loszittende Wingendplate. Net zoals Perez nu had. En die krijgt niks. De Fia is gewoon niet consequent genoeg.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Dat is niks nieuws toch?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Klopt helemaal.
En het gezeik achteraf is natuurlijk alleen maar om te hopen dat teams het de volgende keer zelf oplossen. Maar ja, een extra stop maken à 25s of de gok nemen en mogelijk 30s krijgen maar mogelijk ook niet...dat lijkt me een eenvoudige keuze.
  Bericht 
Joël D.
Master
Het is gewoon een bende bij de FIA. Een regel instellen over een costcap, maar geen straf. Elke straf die je dan verzint gaat gezeik opleveren.

Ene keer bij schade wel vlaggen, volgende keer niet. Logisch dat Haas protest aantekent als zij dit jaar 3 keer naar binnen moeten, terwijl Perez en Alonso gewoon door kunnen/mogen rijden.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Je zou zeggen...bij loshangende onderdelen meteen naar binnen. Tenzij het er al voor je stop af is gewaaid, dan kon je er niet zo veel aan doen.
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Joël D. schreef:
Het is gewoon een bende bij de FIA


En dat is het al jaren en wordt niet beter, van een organisatie als de FIA mag je wel meer en beter verwachten.
  Bericht 
zadkine
Master
Joël D. schreef:
Ene keer bij schade wel vlaggen, volgende keer niet. Logisch dat Haas protest aantekent als zij dit jaar 3 keer naar binnen moeten, terwijl Perez en Alonso gewoon door kunnen/mogen rijden.


Alleen zou de straf dan wel bij Norris terecht moeten komen...Lijkt me dat de FIA ook onderscheidt moet gaan maken tussen schade agv een andere bestrafte coureur of schade die je zelf maakt bv door over kerbs te rijden.

En , als een coureur er een ander uit rijdt (Nu Russell vs Sainz bv) zou er minimaal een drive through op gezet moeten worden....geen 5 seconden of zoiets. (Hoewel Sainz niet foutloos was bij die crash omdat die sterk afweek van de race lijn om achter Max langs te kruisen)
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Wat ik me nog steeds afvraag na zondag is waarom Perez zo tegen viel? Kwam het door zijn beschadigde voorvleugel of is hij echt zo veel langzamer dan Max. Zijn niet zo sterke kwalificatie wijst in ieder geval op dat laatste. Maar zijn overwinning in Signapore was dan weer briljant en voor een flink deel te danken aan zijn stuurmanskunsten.
  Bericht 
zadkine
Master
Ik begreep dat Perez momenteel niet met dezelfde specs rijdt als Max...en ook dat na die pitstop zijn vleugel wat is bijgesteld om na de schade de auto beter in balans te krijgen. Maar zoiets zal nooit je auto sneller maken (anders was die vleugel wel zo ontworpen zonder dat stukje). Vond dus eigenlijk dat Perez , gezien die schade, niet opvallend achter blijven. (Tov wat die normaal langzamer is....0,2 tot 0,3 s / ronde.)
  Bericht 
basjuh1981
Master
zadkine schreef:
Hoewel Sainz niet foutloos was bij die crash omdat die sterk afweek van de race lijn om achter Max langs te kruisen


Volgens Brundle nam Sainz de racelijn. Daarbij kun je iemand met een old-switcheroo inhalen, zoals Leclerc liet ziet op Verstappen.


Youtube video
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
basjuh1981 schreef:
Brundle


Die zeurt ook steeds meer, zoals met de crash van Alonso/Stroll bleef Brundle zeggen dat het een rode vlag situatie moest worden ipv de safety car.
Maar ik mag hier niet kritisch zijn over Brundle anders krijg ik weer het halve forum over mij heen. :lol: :lol:
  Bericht 
Suggestief
Master
Russel geeft zelf in het interview na de race toe dat het helemaal zijn fout was, hij had moeten anticiperen dat Sainz zou kruisen.
Later ging Wolff weer zeuren dat de straf niet terecht was en dat Sainz ook fout zat.

Voor de F1pro kijkers hier het bewuste stukje: https://www.formula1.com/en/latest/vide ... 57319.html
  Bericht 
basjuh1981
Master
JonnyJohnson schreef:
Die zeurt ook steeds meer, zoals met de crash van Alonso/Stroll bleef Brundle zeggen dat het een rode vlag situatie moest worden ipv de safety car.


Met de rode vlag was ik het ook niet mee eens. Gelukkig was de wedstrijdleiding het met mij eens O:)
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
basjuh1981 schreef:
Gelukkig was de wedstrijdleiding het met mij eens O:)


Hier het zelfde :)
  Bericht 
basjuh1981
Master
:lief:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Formula 1 schreef:
Sauber to become Audi works F1 team from 2026

Audi have reached an agreement with Sauber to make the Swiss Formula 1 operation their works team from 2026.

The German manufacturer announced in August that they will join F1 as a power unit supplier, when new regulations that feature increased electrical power and 100% sustainable fuels, will be introduced in four years.

Ahead of the Mexican Grand Prix, Audi said Sauber – who are currently running under the Alfa Romeo banner - will become their “strategic partner” for their F1 programme and that the automotive company plans to acquire a stake in the Sauber Group.

Audi will create their power unit at their base in Neuburg in Germany – where already more than 120 people are working on the project – while Sauber will develop and manufacture their race car at its headquarters in Hinwil, Switzerland. Sauber will also responsible for planning and executing the race operations.

“We are delighted to have gained such an experienced and competent partner for our ambitious Formula 1 project,” said Oliver Hoffmann, Audi AG Board Member responsible for the F1 programme.

“We already know the Sauber Group with its state-of-the-art facility and experienced team from previous collaborations and are convinced that together we will form a strong team.”

Sauber Chairman of the Board of Directors Finn Rausing added: “Audi is the best strategic partner for the Sauber Group. It is clear that we share values and a vision, and we look forward to achieving our common goals in a strong and successful partnership.”

Sauber Motorsport CEO and Team Principal Fred Vasseur said: “The partnership between Audi AG and Sauber Motorsport is a key step for our team as we continue to make progress towards the front of the grid.

“To become Audi’s official works team is not only an honour and a great responsibility: it’s the best option for the future and we are fully confident we can help Audi achieve the objectives they have set for their journey in Formula 1.”

Adam Baker, managing director of the F1 project, added: “We are looking forward to working with an experienced team that has helped shape many eras of Formula 1 history.”

Stefano Domenicali, President and CEO of F1 said: “It is great news to hear that Audi will have a partnership with Sauber for their entry into Formula 1 in 2026. The combination of those two names is a very exciting prospect for our sport.

"It highlights the strong momentum that Formula 1 has and the belief in our strategy to further grow and enhance the sport while delivering on our sustainability plans to be Net Zero Carbon by 2030 with advanced sustainable fuels in the cars in 2026. We look forward to seeing their progress over the coming years and the car on the grid for the team’s first race.”

READ MORE: ‘It’s perfect timing due to the new rules’ – Audi boss explains why they joined F1

Ahead of Audi’s arrival, Alfa Romeo will end their title sponsorship of Sauber at the end of the 2023 campaign. The Swiss team will continue to use Ferrari power units through to the end of 2025, before taking on Audi power for the following campaign.

Audi – who are part of the Volkswagen Group - say expansion of their Neuburg facility in terms of personnel, buildings and technical infrastructure should “be largely in place in 2023”. They intend to do their first tests of the 2026 power unit in a F1 test car in 2025.
  Bericht 
Suggestief
Master
Jammer. Een B merk in de F1 kan nooit veel goeds voorspellen.
Zie qua naam veel liever Porsche komen maar die missen gewoon te veel vitale zaken.
  Bericht 
Sander
Medewerker
Um... Audi is anders belachelijk succesvol (geweest) in de racerij hoor..
  Bericht 
Raymond
Master
Suggestief schreef:
Een B merk


:lol:
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Suggestief schreef:
Dat vinden ze bij Alpine ook dus die hebben weer protest aangetekend bij de FIA.

En gewonnen :applaus:

Behoud dus zijn verdiende plek.
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
djee schreef:
Behoud dus zijn verdiende plek.


En terecht
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
djee schreef:
Behoud dus zijn verdiende plek
:thumb:

Mooi dat dit weer is recht gezet. Hopelijk laat Alonso dit weekend ook weer mooie dingen zien, ik ga die man meer en meer waarderen. Ik vraag me serieus af wat er zou gebeuren als ze hem in de bolide van Perez zetten? Ik denk dat Max zich dan zorgen mag gaan maken.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Eerder Perez, verwacht dat Max zijn mannetje wel staat.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dikke Dakduif schreef:
Ik denk dat Max zich dan zorgen mag gaan maken.


Dat denk ik niet.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Er is niets rechtgezet. Haas heeft verloren op formele gronden, niet inhoudelijk.
  Bericht 
adinsx
Master
Toch wel irritant die late tijden. Normaal stond de training op de achtergrond aan op zo'n vrijdagmiddag :[
  Bericht 
18vti
Master
adinsx schreef:
adinsx Toch wel irritant die late tijden. Normaal stond de training op de achtergrond aan op zo'n vrijdagmiddag :[


Idd, ik plan normaal alles om de F1 heen maar dit vreet mijn avonden helemaal op....wel leuk maar toch.

Perez wint zondag tenzij hij pech heeft op een of andere manier.
  Bericht 
adinsx
Master
18vti schreef:
Perez wint zondag tenzij hij pech heeft op een of andere manier.


Denk je? Max heeft al aangegeven dat de beste coureur zal winnen. Cadeautjes doet hij niet aan. Dan moet Perez toch flink aan de bak lijkt mij.
Ik zou hem cadeau geven aan Perez overigens, terugkijkend wat hij voor Max betekent heeft vorig en dit seizoen.
 Pagina 68 van 81  [ 4013 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy