Pagina 45 van 81  [ 4013 berichten ]
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
basjuh1981 schreef:
Ook wel een bazenactie van Alonso
:roflol:
Zo jammer dat hij zaterdag van die typisch Renault pech had. Ik veheugde me echt op 25 rondes met een zwaar gefrustreerde HAM omdat ie er niet voorbij kwam.

zadkine schreef:
En gezien het aantal componenten dat Charles verbruik,mt heeft zie ik ook nog meer penalties zijn kant op gaan dan die bij Max eventueel.
RB kan nog vol op wisselen zonder penalties terwijl Leclerc al aan de limiet zit. Alleen daarom al zie ik hem geen wereld kampioen worden. Maar als je de lijn door trekt is het meer dan waarschijnlijk dat ook Leclerc dit seizoen nog een of twee keer met een rokende auto aan de kant staat. Leclerc heeft gisteren een mooie overwinning behaald maar het was geen goede dag voor het team.
  Bericht 
Morbid Angel
Master
Dikke Dakduif schreef:
terwijl Leclerc al aan de limiet zit.

Die zit er al overheen. Hij startte in Canada niet voor niets achteraan.
  Bericht 
Raymond
Master
zadkine schreef:
Dat betekent dan grid penalties....voor Sainz.

Ik dacht dat als tijdens de race de motor knalt je gratis een nieuwe mocht monteren? Geen idee hoe ik er bij kom trouwens.
  Bericht 
dvdouden
Master
Drie motoren per seizoen en nog wat onderdelen. Lijstje hier: https://amp.formula1.com/en/latest/arti ... 8ROrY.html
Een eerder gebruikte, motor mag wel opnieuw gebruikt worden
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
dvdouden schreef:
Drie motoren per seizoen
Ik denk dat ze bij Ferrari kunnen kiezen, of de motor iets terug schroeven om verdere DNF's te voorkomen of blijven gokken. Punt is natuurlijk dat Red Bull maar fractioneel langzamer is en dat niet eens op alle circuits. Ik ben erg benieuwd naar de rest van het seizoen.
  Bericht 
Suggestief
Master
Citaat:
Michael Masi verlaat de FIA zeven maanden na seizoensfinale Abu Dhabi

Michael Masi is niet meer werkzaam bij de FIA. Dat heeft de autosportbond bevestigd.

Na de Grand Prix van Abu Dhabi eind vorig seizoen ontstond er veel ophef over het handelen van Michael Masi. Na een intern onderzoek van de FIA keerde hij niet meer terug als wedstrijdleider en werd hij vervangen Er zou een andere functie voor hem worden gezocht binnen de autosportbond.

De afgelopen maanden werd echter niet duidelijk wat de functie zou gaan worden, maar nu, precies zeven maanden na die veelbesproken race op het Yas Marina Circuit, wordt bekend dat de Australiër terug is gekeerd naar zijn thuisland om 'dichter bij zijn familie te zijn' en de FIA dus heeft verlaten.

De FIA dankt Masi voor zijn diensten en toewijding en wenst hem veel geluk in de toekomst. De kans is aanwezig dat er op de achtergrond allerlei juridische zaken speelden, die nu zijn afgehandeld, waardoor zijn vertrek officieel kon worden gemaakt.


https://racingnews365.nl/michael-masi-v ... -abu-dhabi


Met een beetje hulp van Toto...
  Bericht 
zadkine
Master
Dikke Dakduif schreef:
Ik denk dat ze bij Ferrari kunnen kiezen, of de motor iets terug schroeven om verdere DNF's te voorkomen of blijven gokken.


De uitspraak van Horner...Liever een snelle auto die niet geheel betrouwbaar is dan een betrouwbare auto die nooit wint. Het eerste levert meer punten voor de WK op ondanks een paar dnf's....

De balanms die ze moeten vinden is dat het aantal DNF's niet te groot mag worden en vooral....de gridpenalties volgend op die dnf's niet te veel roet in het eten gooien.
Bedenk dat constant derde, vierde of vijfde worden (Russel) ondanks de uitval beurten van Ferrari en RB (begin seizoen) niet lonend genoeg zijn geweest.
Per slot is winnen 25 punten....vierde slechts 12...minder dan de helft.
Dus 1 dnf, grid straf dus een keer derde , dan weer eerste dan weer dnf is beter dan constant vijfde, vierde,/ derde worden.

Gaat wel een lastige rekensom voor binotto worden want RB is geen mercedes...want die eerste plekken zijn niet gegarandeerd na motor vervanging.
  Bericht 
maarten28
Master
zadkine schreef:
De uitspraak van Horner...Liever een snelle auto die niet geheel betrouwbaar is dan een betrouwbare auto die nooit wint. Het eerste levert meer punten voor de WK op ondanks een paar dnf's....


Liever een auto die altijd tweede wordt dan eentje die altijd eerste wordt... de helft van de races die hij finisht.
Het ligt er maar net aan hoe betrouwbaar de auto is.
  Bericht 
Morbid Angel
Master
Interessant achtergrondartikel over hoe je verschillende motorstoringen bij F1 auto's kunt onderscheiden:


Youtube video
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Morbid Angel schreef:
Interessant achtergrondartikel

Die jongen maakt idd leuke video's.
Maar er waren in GB al problemen met de lekkende brandstofpomp van Sainz. Daarom reed hij daar weer met het oude chassis, pomp zit daar schijnbaar mee vergroeid.

Hier wat over de weer in opspraak geraakte Bernie:


Youtube video
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Sport zou er compleet los van moeten staan, wat er wat betreft sport nu in de wereld gebeurd is diep triest te noemen.
  Bericht 
Forza!
Master
 
Vrouwenvoetbal?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nu.nl schreef:
De Vries neemt plek Hamilton in bij eerste vrije training voor GP Frankrijk

Nyck de Vries komt vrijdag in actie voor Mercedes tijdens de eerste vrije training voor de Grand Prix van Frankrijk. De Nederlander neemt het stoeltje van zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton in.

"Nyck vervangt Lewis in het kader van de verplichte sessies voor talentvolle coureurs dit jaar", zegt teambaas Toto Wolff van Mercedes. "We kijken ernaar uit om hem in actie te zien."

Het is de tweede keer dit seizoen dat de 27-jarige De Vries een training in de Formule 1 mag afwerken. De wereldkampioen in de Formule E van 2021 reed eind mei tijdens de eerste vrije training voor de Grand Prix van Spanje in een auto van Williams. Hij verving toen Alexander Albon.

De Vries komt namens Mercedes uit in de Formule E - de klasse voor elektrische auto's - en is de vaste reserverijder van de Duitse renstal in de Formule 1. Teams in de koningsklasse van de autosport zijn verplicht om in een seizoen twee keer een zogenoemde 'rookie' te laten testen. George Russell zal later dit jaar een keer tijdens een vrije training plaatsmaken voor een talent.

De laatste tijd wordt De Vries steeds vaker in verband gebracht met een vast stoeltje in de Formule 1. De geboren Fries maakte in de training voor de Grand Prix van Spanje indruk op Williams. "Wat ons betreft heeft Nyck dat wat er gevraagd wordt om competitief te zijn op dit niveau", zei toptechnicus Dave Robson van het Britse team.

De eerste vrije training voor de Grand Prix van Frankrijk begint vrijdag om 14.00 uur op het Circuit Paul Ricard. De race volgt twee dagen later om 15.00 uur. Max Verstappen verdedigt in de WK-stand een voorsprong van 38 punten op naaste belager Charles Leclerc van Ferrari.


verplichte sessies voor talentvolle coureurs...

waht :huh: .. Wat volgt, verplichte sessies voor trouwste fans? Wat een kermis.
  Bericht 
maarten28
Master
Ach, laat ze maar laten zien dat ze beter zijn dan wat er nu rijdt (Latifi, Stroll).
Misschien dat ze beter een regel invoeren: de laatste twee op de eindranglijst komen er volgend jaar niet meer in.
  Bericht 
Raymond
Master
Dave schreef:
verplichte sessies voor talentvolle coureurs...

waht :huh: .. Wat volgt, verplichte sessies voor trouwste fans? Wat een kermis.

Ja, daarom stapt Kubica in de auto van Bottas. [emoji23]
  Bericht 
zadkine
Master
maarten28 schreef:
Misschien dat ze beter een regel invoeren: de laatste twee op de eindranglijst komen er volgend jaar niet meer in.


Moeizaam...want degene die in een mindere auto rijdt heeft dan pech.
Wat eventueel zou kunnen is om een minder presterende coureur een race te laten rijden tegen zo'n nieuweling , beiden in zelfde model auto.
  Bericht 
dvdouden
Master
Op het zielige af :schudnee:
Autoweek schreef:
Mercedes-teambaas: 'Dominantie Red Bull en Ferrari saai'
Geheugenproblemen

Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft een aantal op zijn zachtst gezegd opmerkelijke uitspraken gedaan. De Oostenrijker baalt van de dominantie van Red Bull en Ferrari dit seizoen, omdat dit de Formule 1 'niet vermakelijk' maakt.

Of Toto Wolff nou een slechte verliezer of een man met geheugenproblemen is, de 50-jarige is in ieder geval niet blij met de dominantie van Red Bull en Ferrari dit jaar. Naar eigen zeggen vanwege wat het doet met de Formule 1 in het algemeen. In gesprek met The Independent verklaart de teambaas van het F1-team van Mercedes-AMG: "Naar mijn idee zijn de races dit jaar minder vermakelijk omdat er een te groot gat zit tussen de teams. Verstappen verdwijnt aan de horizon en de Ferrari's zorgen dan als enigen nog voor wat vermaak in de race, maar wij zitten erachter in niemandsland. De anderen daarachter zitten in een DRS-trein."

Het zou inderdaad vermakelijker zijn als de Formule 1-teams wat meer aan elkaar gewaagd zijn, van het eerste tot het laatste team, maar dat uitgerekend Wolff deze opmerkingen maakt, is opmerkelijk. De gelauwerde teambaas stond zelf immers aan de basis van een tijdperk waarin er maar één team voor de titel ging en aan de horizon verdween, namelijk zijn eigen team. Mercedes was in de beginjaren van het hybridetijdperk volledig onverslaanbaar en heeft van 2014 tot en met 2020 relatief onbedreigd naar zowel de constructeurs- als coureurstitel kunnen rijden. Alleen in 2017 en 2018 was er even sprake van een titelstrijd met Ferrari en in 2021 werd Lewis Hamilton onttroond door Max Verstappen en werd Red Bull krap achter Mercedes tweede bij de teams. Buiten dat stond Mercedes jaren te boek als het meest dominante team dat de sport in lange tijd of misschien zelfs ooit heeft gezien.
  Bericht 
adinsx
Master
De dominantie die Mercedes jaren had was vele malen groter dan de verschillen nu zijn naar mijn idee. Wolff is vooral een klager en wil aandacht hebben :[
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
https://www.gpblog.com/nl/nieuws/117364 ... rters.html

Citaat:
Volgens Alonso zijn de fans wel heel anders dan jaren terug. ‘’Er zijn nieuwe fans en ik wil niet disrespectvol naar ze zijn, maar ze weten niet veel van de Formule 1. Ze zijn meer als voetbalfans, waar ze naar de uitslag kijken en degene die wint, die is de beste en wie laatste eindigt hoort niet in de Formule 1.’’

Wisselvallige beoordeling
De tweevoudig wereldkampioen stelt dat die fans niet begrijpen dat veel in de F1 afhangt van de prestaties van de wagen. Het gaat daarnaast ook veel meer om de hype. ‘’Als je een goed weekend hebt dan ben je God, maar na een slecht weekend dan ben je te oud. De fans kijken de race op zondag, hebben daar een gevoel over en schakelen dan weer uit tot de volgende zondag. Er is geen echte Formule 1-cultuur meer.’’



Helemaal mee eens. En ja, zelf ben ik ook beetje Max gekleurd en vorig jaar echt een beetje hekel aan Mercedes/Ham gekregen. Maar als Leclerc zou winnen, ook prima en een mooi seizoen.

Echt jammer dat F1 nu ook is ingenomen door de hossende bierdrinkende feestvierders. Wel jammer dat ik juist van sporten hou waar het vol zit met dit publiek :-) (voetbal, f1)

Alleen basketbal nog niet. Hopelijk blijft dat zo :-)
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Tijden voor dit weekend:


Bijlagen :


  Bericht 
adinsx
Master
Morgenmiddag moet lukken.
Zaterdag zit ik rond die tijd nog ergens in Zuid-DL
Zondagmiddag (als het goed is) onder een opgebouwde voortent/luifel met een koud biertje. Eens kijken of de camping-wifi de stream trekt :lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Wolff. :roflol: wat een kleuter.
  Bericht 
maarten28
Master
Piet_Piraat schreef:
Wolff. :roflol: wat een kleuter.


Erger nog.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
adinsx schreef:
Morgenmiddag moet lukken.


Hele weekend leek niets, maar overgroot oma heeft afgezegd voor bezoek zondag :honger: alhoewel Frankrijk :/
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat is al jaren een racen om slaap in te halen, toch?
  Bericht 
Raymond
Master
Net zo spannend als een onderzeebotenrace
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Piet_Piraat schreef:
Dat is al jaren een racen om slaap in te halen, toch?
Vorig jaar was ie wel mooi vanwege het tactische spelletje. Ik denk dat we nu ook wel weer een mooie strijd tussen Leclerc en Verstappen gaan zien. Jammer dat Sainz achteraan moet starten.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik vind het alles behalve saai. Zelfs wel leuk hoe Red Bull / Ferrari onderling met elkaar omgaan. Het gaat weer om racen ipv allerlei droevige randzaken.

voor de liefhebber dan ook even een streamupdate gedaan.
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Dave schreef:
voor de liefhebber dan ook even een streamupdate gedaan.


Bedankt :thumb:
  Bericht 
maarten28
Master
:lol: De engelse reclames van Sky zijn wel anders dan die we hier normaal zien. Een beetje andere stijl en andere cultuur daar.
Maar een reclame met sir Patrick Stewart is dan wel weer leuk om te zien.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Als dat kindje op tv komt wat een script voorleest van het bedrijf wat achter team taxi zit gaat ie meteen uit, walgelijk.
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Zelfde met de reclame van Petronas op Sky, walgelijk.

Edit of bedoelde je die reclame Dave?
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Gelukkig geen reclame op F1TV :woop:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
JonnyJohnson schreef:
of bedoelde je die reclame Dave?


;)
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Ik vond de Heineken reclame op sky sports wel goed. Jammer van het merk
  Bericht 
maarten28
Master
Ik denk dat de stream link outdated is. FP3 zat ik ook hier te kijken en is nu ook live.

acestream://
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Is niet live, was van 13-14 uur, zie berichtje/plaatje iets verder naar boven. Heb wel even de stream geupdated voor qualify straks in een dik half uur (en die van jou weggehaald anders wordt het wel heel erg verwarrend, zitten er straks lui naar het verkeerde te kijken)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nah.. Publiek juichen voor een sleepje.. Nette schone tijd van Verstappen, punten worden morgen uitgedeeld. *uit*
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
Publiek juichen voor een sleepje..

Toch mooi teamwork.
Maar dat ding van Sainz loopt loeihard.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Mwah, nieuwe motor. Motor kan je altijd wat opfokken maar dat verkort de levensduur wel. We zullen zien of het het uithoudt.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Max op P2. Ferrari heeft het mooi gedaan. Nu afwachten wie er morgen als eerste over de finish komt.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Leclerc heeft morgen geen tow op het rechte stuk daar waar redbull het snelst is. We zullen zien of lec daar ver en per er achter kan houden zeker als de drs ingeschakeld wordt.
  Bericht 
zadkine
Master
Eerste waar het morgen om gaat:
Banden slijtage.,

2e: Een goede start hebben (Liefst meteen LeClerc voorbij en dan zodanig voor hem rijden dat ook Perez LeClerc voorbij kan komen (al dan niet een bocht later.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Slijtage gaat zeker een dingetje worden. En daar heeft RB zich vorige week niet zo sterk laten zien.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
zadkine schreef:
Een goede start hebben (Liefst meteen LeClerc voorbij en dan zodanig voor hem rijden dat ook Perez LeClerc voorbij kan komen (al dan niet een bocht later.
Zie ik niet gauw gebeuren. Leclerc is iha sneller dan Perez en net zo'n goede starter als Max. Hamilton is meestal ook heel goed weg dus daar zal Perez zijn handen aan vol hebben. Red Bull heeft natuurlijk wel een ideale uitgangs positie voor een offensieve pitstop strategie en ze zijn sneller op het rechte stuk. Goeie kans dus dat ze de race naar zich toe trekken.
  Bericht 
Blaataap
Master
Piet_Piraat schreef:
Slijtage gaat zeker een dingetje worden. En daar heeft RB zich vorige week niet zo sterk laten zien.


Ze weten hoe dat kwam, en ze hebben aardig geëxperimenteerd op de vrijdag.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik zou juist de eerste helft van de race achter LeClerc blijven hangen als ik Max was. Voorop rijden is helemaal zo fijn niet, tenzij je compleet weg kan trekken maar dat geloof ik niet dat dat mogelijk is.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Dave schreef:
Ik zou juist de eerste helft van de race achter LeClerc blijven hangen als ik Max was. Voorop rijden is helemaal zo fijn niet, tenzij je compleet weg kan trekken maar dat geloof ik niet dat dat mogelijk is.
Een beetje onder druk zetten zodat ie z'n banden verkloot en het initiatief voor de pitstops bij Ferrari laten, weet je zeker dat ze het verkloten :lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Precies O:) :koffie:
  Bericht 
zadkine
Master
Dikke Dakduif schreef:
Leclerc is iha sneller dan Perez en net zo'n goede starter als Max.


Ik hoorde die Monegask juist zeggen dat RB sneller banden op temperatuur heeft en daarmee de eerste ronde een voordeel.
Maar eigenlijk is dat alleen een voordeel als RB kans ziet om mety beide wagens voor Charles te komen en dan zorgen dat Charles er niet meer langs komt (desnoods DRS treintje aan het front).

Of Perez moet zich offeren en Charles gaan vertragen....dankzij de hoge topspeed van RB ook een optie. (Minister van Defensie)...met als neven kans dat Lewis van achteren ook Charles kan gaan plagen.
 Pagina 45 van 81  [ 4013 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: lacheisleuk en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy