▼
[ 4013 berichten ]
2x Zandvoort of 1x Assen erbij.
Central Park verbouwen, waarom niet.
Russel trouwens weer sneller dan Hamilton
Omdat het een verplichting is. Alle teams moeten junior rijders laten proeven aan de F1.
Grappig, dat had/heb ik met karts de laatste jaren. De boyz komen toch allemaal uit die czien?
Maar opzich een goed punt hoor. Als je eenmaal rugproblemen hebt kom je er nooit echt meer vanaf. Dank Volkswagen.
mogelijk hiermee te maken
Die P2 is tot daaraantoe....maar morgen uitvallen met een technisch probleem zou zwaar minder wezen indeed.
denken dat dat nog mogelijk is ja en willen dat ie doorgaat...
Verstappen van de baan geblazen
▲
[ 4013 berichten ]
djee
Tour de France kenner '23
Dikke Dakduif schreef:
Dit jaar "maar" 22 races.
De Russische GP wordt niet vervangen
De Russische GP wordt niet vervangen
2x Zandvoort of 1x Assen erbij.
Dikke Dakduif
Master
djee schreef:
2x Zandvoort of 1x Assen erbij.
Ik ben nog van de oude stempel en zit in het 1 keer per 2 weken stramien. Iedere week een grand prix gaat te snel voor me
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Tijden voor dit race weekend.
Vrije training 1 : 20-05 14:00 - 15:00
Vrije training 2 : 20-05 17:00 - 18:00
Vrije training 3 : 21-05 13:00 - 14:00
Kwalificatie : 21-05 16:00 - 17:00
Race start : 22-05 15:00
Vrije training 1 : 20-05 14:00 - 15:00
Vrije training 2 : 20-05 17:00 - 18:00
Vrije training 3 : 21-05 13:00 - 14:00
Kwalificatie : 21-05 16:00 - 17:00
Race start : 22-05 15:00
VTEC_Driver
Master
New York wil ook wel een F1 race door de straten daar
https://nl.motorsport.com/f1/news/burge ... /10306925/
https://nl.motorsport.com/f1/news/burge ... /10306925/
djee
Tour de France kenner '23
VTEC_Driver schreef:
New York wil ook wel een F1 race door de straten daar
Central Park verbouwen, waarom niet.
maarten28
Master
Volgens mij werkt d4aca2260db429a0533e51f22d6f7901658c32aa voor de acestream FP1.
Er zijn drie "young drivers" in deze FP, Yuri Vips, Nick de Frees en ene Robert Kubica.
Er zijn drie "young drivers" in deze FP, Yuri Vips, Nick de Frees en ene Robert Kubica.
maarten28
Master
Zit je die acestream te kijken? Is die ook zo low quality bij jou? Best wel schokkerig en het beeld is lage kwaliteit, veel artifacts.
GerbiE
Master
Draait op mijn android-phone zonder issues - klein beeld (duh) maar zonder blokken, strepen of haperingen
Dave
Webspecialist
GPBlog schreef:
Perez has to give up his seat to Red Bull talent during FP1 in Spain
Sergio Perez relinquishes his seat during the first free practice session for the Spanish Grand Prix to Juri Vips. The young Estonian will make his debut in Formula 1.
After Nyck de Vries, Juri Vips is the second driver to be announced to be driving a free practice session in Formula 1 as a rookie. This year teams are obliged to use a driver who has driven a maximum of two race weekends in F1. F1 hopes to give young talent more of a chance with these 'Young Driver Sessions'.
Red Bull talent gets a chance
Vips is a talent of the Red Bull training programme. The Estonian is currently competing in Formula 2 and will also compete in that class this weekend at the Circuit de Barcelona-Catalunya.
Vips, along with Liam Lawson, was appointed as a reserve drivers for Red Bull and AlphaTauri ahead of the F1 season. At 21 years of age, Vips still has a chance of making the switch to an F1 team, but his eighth place in the F2 championship has not really impressed so far this season.
Sergio Perez relinquishes his seat during the first free practice session for the Spanish Grand Prix to Juri Vips. The young Estonian will make his debut in Formula 1.
After Nyck de Vries, Juri Vips is the second driver to be announced to be driving a free practice session in Formula 1 as a rookie. This year teams are obliged to use a driver who has driven a maximum of two race weekends in F1. F1 hopes to give young talent more of a chance with these 'Young Driver Sessions'.
Red Bull talent gets a chance
Vips is a talent of the Red Bull training programme. The Estonian is currently competing in Formula 2 and will also compete in that class this weekend at the Circuit de Barcelona-Catalunya.
Vips, along with Liam Lawson, was appointed as a reserve drivers for Red Bull and AlphaTauri ahead of the F1 season. At 21 years of age, Vips still has a chance of making the switch to an F1 team, but his eighth place in the F2 championship has not really impressed so far this season.
adinsx
Master
Vreemd. Mijn werklaptop wilde Ace-player niet installeren, was een wachtwoord van de admin nodig. Ik klik bij toeval op de link bovenaan, en hij opent maar zo AcePlayer
Dank voor het mogelijk maken Dave
Dank voor het mogelijk maken Dave
Dave
Webspecialist
Merkwaardig verhaal, dan moet de ace engine wel geinstalleerd zijn al maargoed eehhh als het werkt dan werkt het
Dikke Dakduif
Master
GPBlog schreef:
Vips is a talent
4 seconden langzamer dan Verstappen. Ook ruim langzamer dan Nick de Vries in de Williams. Misschien hebben ze hem alleen ingezet op nieuwe dingen te testen of zo maar echt een visitie kaartje afgeven, wil ik het niet noemen.Russel trouwens weer sneller dan Hamilton
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Dikke Dakduif schreef:
Misschien hebben ze hem alleen ingezet
Omdat het een verplichting is. Alle teams moeten junior rijders laten proeven aan de F1.
Dave
Webspecialist
Formule1 schreef:
Sainz maakt zich zorgen om gevolgen porpoising: ‘Voel het nu al’
Carlos Sainz maakt zich zorgen om de mogelijke fysieke gevolgen van het porpoising, het gestuiter van de bolides. Hij merkt op dat hij nu al wat van die gevolgen voelt en roept de Formule 1 dan ook een discussie aan te gaan om de situatie te verbeteren.
Het porpoising heeft veel Formule 1-teams hoofdpijn bezorgd, maar vormt ook een probleem voor de coureurs zelf. Zo stelt Carlos Sainz al de gevolgen ervan te voelen. Hij hoopt dat er een mogelijkheid is om de situatie te verbeteren en verwacht dat racen op een stratencircuit als Monaco een ‘grote uitdaging’ wordt.
“De kerbstones in Miami voelden al heel agressief aan in deze auto’s”, wordt Sainz geciteerd door Motorsport.com. “Op Imola waren er ook enkele hobbels die behoorlijk zwaar waren voor het lichaam.” De Spanjaard vindt dan ook dat de Formule 1 moeten denken aan de fysieke gezondheid van de coureurs. Hij vraagt zich af: “Welke tol moeten we als coureurs betalen qua rugklachten en gezondheid met deze autofilosofie?”
Sainz stelt voor om gesprekken te voeren over dit onderwerp. “De regels zijn geweldig”, benadrukt de Ferrari-coureur nog wel. “Ze doen precies wat we nodig hebben voor het racen. Maar is het voor onze nek en rug echt nodig om zo stijf te rijden, met deze massa van de auto?” Het is volgens Sainz een meer filosofische vraag, maar wel eentje waar wat serieuzer naar gekeken zou kunnen worden. “Monaco zal wel zwaar worden, maar het gaat mij om de lange termijn.”
“Ik heb geen deskundig advies gehad, maar ik heb de gebruikelijke controles van mijn rug en nek laten doen en ik merk dat ik dit jaar overal stijver ben”, voegt Sainz toe. “Ik begin het al te voelen. Ik heb geen deskundig advies nodig om te weten dat tien jaar op deze manier zwaar zal worden, dan moet je werken aan je mobiliteit en flexibiliteit. Ik zal moeten investeren in mijn gezondheid.”
Ook Russell maakt zich zorgen
Sainz is niet de enige coureur die zijn zorgen heeft geuit over de mogelijke fysieke gevolgen van het porpoising. Ook George Russell, Mercedes-coureur en voorzitter van coureursvakbond GPDA, heeft al gewaarschuwd voor de gevolgen ervan. “Wanneer de auto en de banden in de juiste window zitten, dan voelt de auto – op het stuiteren na – heel goed”, zei Russell in Imola. “Maar het stuiteren ontneemt je echt de adem. Ik heb het nog nooit zo extreem gevoeld.”
Russell hoopt dat er een oplossing komt, niet alleen bij Mercedes maar ook voor de andere teams die met het porpoising worstelen. “Dit is namelijk niet vol te houden voor een coureur”, stelde hij. “Dit is het eerste weekend waarin ik echt last van mijn rug heb en bijna pijn in de borst door de hevigheid van het stuiteren. Dat is wat we moeten doorstaan om snelle ronden te rijden.”
Carlos Sainz maakt zich zorgen om de mogelijke fysieke gevolgen van het porpoising, het gestuiter van de bolides. Hij merkt op dat hij nu al wat van die gevolgen voelt en roept de Formule 1 dan ook een discussie aan te gaan om de situatie te verbeteren.
Het porpoising heeft veel Formule 1-teams hoofdpijn bezorgd, maar vormt ook een probleem voor de coureurs zelf. Zo stelt Carlos Sainz al de gevolgen ervan te voelen. Hij hoopt dat er een mogelijkheid is om de situatie te verbeteren en verwacht dat racen op een stratencircuit als Monaco een ‘grote uitdaging’ wordt.
“De kerbstones in Miami voelden al heel agressief aan in deze auto’s”, wordt Sainz geciteerd door Motorsport.com. “Op Imola waren er ook enkele hobbels die behoorlijk zwaar waren voor het lichaam.” De Spanjaard vindt dan ook dat de Formule 1 moeten denken aan de fysieke gezondheid van de coureurs. Hij vraagt zich af: “Welke tol moeten we als coureurs betalen qua rugklachten en gezondheid met deze autofilosofie?”
Sainz stelt voor om gesprekken te voeren over dit onderwerp. “De regels zijn geweldig”, benadrukt de Ferrari-coureur nog wel. “Ze doen precies wat we nodig hebben voor het racen. Maar is het voor onze nek en rug echt nodig om zo stijf te rijden, met deze massa van de auto?” Het is volgens Sainz een meer filosofische vraag, maar wel eentje waar wat serieuzer naar gekeken zou kunnen worden. “Monaco zal wel zwaar worden, maar het gaat mij om de lange termijn.”
“Ik heb geen deskundig advies gehad, maar ik heb de gebruikelijke controles van mijn rug en nek laten doen en ik merk dat ik dit jaar overal stijver ben”, voegt Sainz toe. “Ik begin het al te voelen. Ik heb geen deskundig advies nodig om te weten dat tien jaar op deze manier zwaar zal worden, dan moet je werken aan je mobiliteit en flexibiliteit. Ik zal moeten investeren in mijn gezondheid.”
Ook Russell maakt zich zorgen
Sainz is niet de enige coureur die zijn zorgen heeft geuit over de mogelijke fysieke gevolgen van het porpoising. Ook George Russell, Mercedes-coureur en voorzitter van coureursvakbond GPDA, heeft al gewaarschuwd voor de gevolgen ervan. “Wanneer de auto en de banden in de juiste window zitten, dan voelt de auto – op het stuiteren na – heel goed”, zei Russell in Imola. “Maar het stuiteren ontneemt je echt de adem. Ik heb het nog nooit zo extreem gevoeld.”
Russell hoopt dat er een oplossing komt, niet alleen bij Mercedes maar ook voor de andere teams die met het porpoising worstelen. “Dit is namelijk niet vol te houden voor een coureur”, stelde hij. “Dit is het eerste weekend waarin ik echt last van mijn rug heb en bijna pijn in de borst door de hevigheid van het stuiteren. Dat is wat we moeten doorstaan om snelle ronden te rijden.”
Grappig, dat had/heb ik met karts de laatste jaren. De boyz komen toch allemaal uit die czien?
Maar opzich een goed punt hoor. Als je eenmaal rugproblemen hebt kom je er nooit echt meer vanaf. Dank Volkswagen.
Dave
Webspecialist
racingnews365 schreef:
Hamilton and Russell both take on new power units in Barcelona
Lewis Hamilton and George Russell have both taken on new power units for the Spanish Grand Prix weekend.
A Technical Delegate’s Report released by the FIA confirms that the two Mercedes cars have been fitted with a new Internal Combustion Engine (ICE), as well as each taking on a new Turbocharger, Motor Generator Unit-Heat (MGU-H) and Motor Generator Unit-Kinetic (MGU-K).
Additionally, each W13 is running a new Exhaust System.
Lewis Hamilton and George Russell have both taken on new power units for the Spanish Grand Prix weekend.
A Technical Delegate’s Report released by the FIA confirms that the two Mercedes cars have been fitted with a new Internal Combustion Engine (ICE), as well as each taking on a new Turbocharger, Motor Generator Unit-Heat (MGU-H) and Motor Generator Unit-Kinetic (MGU-K).
Additionally, each W13 is running a new Exhaust System.
mogelijk hiermee te maken
18vti
Master
Dave schreef:
Verstappen technisch probleem, lekker bezig weer..
Die P2 is tot daaraantoe....maar morgen uitvallen met een technisch probleem zou zwaar minder wezen indeed.
Range Rover Teun
Medewerker
Autoblog schreef:
Red Bull bevestigt probleem Verstappen in kwalificatie
Red Bull bevestigt het probleem dat Verstappen parten speelde in de kwalificatie van vanmiddag.
Saaie F1 sessies bestaan officieel niet meer. Het was weer genieten vanmiddag in de kwalificatie voor de Grand Prix van Spanje. De verwachte tweestrijd tussen Red Bull en Ferrari werd extra interessant gemaakt door het voorzichtig aansluiten van Mercedes. Het Scandinavische duo Bottas en Magnussen deed weer van zich spreken en de controversiële Astons zakten door het ijs.
Aan het eind van de rit was het echter toch ook weer ‘gewoon’ de strijd tussen Verstappen en Leclerc voor pole position. Verstappen had de eerste slag uitgedeeld, mede omdat Leclerc spinde in zijn eerste poging. De Nederlander stond een paar tienden los van tweede man Sainz. Doch bij zijn tweede poging, maakte Leclerc geen fout en bleek hij toch weer sneller dan onze held Max. Het was wachten op de tegenaanval, maar die kwam niet.
Max vertelde over de radio dat hij vermogen verloor. Het was logisch dat Max daar aan dacht gezien eerdere ervaringen van dit jaar. Uiteindelijk bleek het -gelukkig- echter een ander probleem te zijn, zo heeft Red Bull Racing bevestigd. De DRS-vleugel weigerde dienst op het rechte stuk van start-finish. De mindere topsnelheid gaf Max de sensatie van minder vermogen. Omdat het om tiendes gaat, was zijn kans op pole meteen verkeken.
Frustrerend genoeg deed de DRS het vervolgens wel op de ‘back straight‘. Het team moet dus even gaan kijken wat nu het probleem was. Volgens Christian Horner kan het zo makkelijk zijn als een stukje rubber dat ergens tussen heeft geklemd. Of zou Max Emilian gewoon niet goed op de knop hebben gedrukt? Dat kunnen we ons niet voorstellen.
Enfin, het goede nieuws is dat er dus geen motor gewisseld moet worden. Morgen kan Max dus gewoon vanaf P2 beginnen. Of dat met een tweede poging anders was geweest, durven zowel Horner als Verstappen overigens eerlijk te betwijfelen. Leclercs rondje was namelijk weer pijlsnel:
"It was unfortunate not to have the right to reply there because I don’t think we’d have beaten Charles today, but I think we would have been closer than the times suggest."
Christian Horner, bekijkt het van de nuchtere kant
Waarvan akte.
Red Bull bevestigt het probleem dat Verstappen parten speelde in de kwalificatie van vanmiddag.
Saaie F1 sessies bestaan officieel niet meer. Het was weer genieten vanmiddag in de kwalificatie voor de Grand Prix van Spanje. De verwachte tweestrijd tussen Red Bull en Ferrari werd extra interessant gemaakt door het voorzichtig aansluiten van Mercedes. Het Scandinavische duo Bottas en Magnussen deed weer van zich spreken en de controversiële Astons zakten door het ijs.
Aan het eind van de rit was het echter toch ook weer ‘gewoon’ de strijd tussen Verstappen en Leclerc voor pole position. Verstappen had de eerste slag uitgedeeld, mede omdat Leclerc spinde in zijn eerste poging. De Nederlander stond een paar tienden los van tweede man Sainz. Doch bij zijn tweede poging, maakte Leclerc geen fout en bleek hij toch weer sneller dan onze held Max. Het was wachten op de tegenaanval, maar die kwam niet.
Max vertelde over de radio dat hij vermogen verloor. Het was logisch dat Max daar aan dacht gezien eerdere ervaringen van dit jaar. Uiteindelijk bleek het -gelukkig- echter een ander probleem te zijn, zo heeft Red Bull Racing bevestigd. De DRS-vleugel weigerde dienst op het rechte stuk van start-finish. De mindere topsnelheid gaf Max de sensatie van minder vermogen. Omdat het om tiendes gaat, was zijn kans op pole meteen verkeken.
Frustrerend genoeg deed de DRS het vervolgens wel op de ‘back straight‘. Het team moet dus even gaan kijken wat nu het probleem was. Volgens Christian Horner kan het zo makkelijk zijn als een stukje rubber dat ergens tussen heeft geklemd. Of zou Max Emilian gewoon niet goed op de knop hebben gedrukt? Dat kunnen we ons niet voorstellen.
Enfin, het goede nieuws is dat er dus geen motor gewisseld moet worden. Morgen kan Max dus gewoon vanaf P2 beginnen. Of dat met een tweede poging anders was geweest, durven zowel Horner als Verstappen overigens eerlijk te betwijfelen. Leclercs rondje was namelijk weer pijlsnel:
"It was unfortunate not to have the right to reply there because I don’t think we’d have beaten Charles today, but I think we would have been closer than the times suggest."
Christian Horner, bekijkt het van de nuchtere kant
Waarvan akte.
Dave
Webspecialist
Het is warm. Heel raar in Spanje.
En commentaar vraagt zich af of pos2 niet een betere plek is om te starten dan pos1. We gaan zien.
En commentaar vraagt zich af of pos2 niet een betere plek is om te starten dan pos1. We gaan zien.
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Thanks voor de stream Dave, nieuwe huis heeft nog geen internet, maar via hotspot van mijn telefoon, staat het nu op mijn laptop.
Kijk alleen naar de start, dan moeten wij weer verder klussen.
Kijk alleen naar de start, dan moeten wij weer verder klussen.
Dave
Webspecialist
flitsgevaar schreef:
De muur zegt positie 8???
denken dat dat nog mogelijk is ja en willen dat ie doorgaat...
Verstappen van de baan geblazen
maarten28
Master
Standaard Hamilton. Als hij niet p1 ligt dan wil hij opgeven en moet hij gecoacht worden.
En Max zijn DRS doet het weer niet lekker?
En Max zijn DRS doet het weer niet lekker?
Dave
Webspecialist
Hij moet een beetje kalmeren met zn frustraties. Dat de DRS niet goed werkt komt schijnbaar door het gestuiter op de kerb.
Hij zit achter Russel vanwege een windvlaag.
Als ie zichzelf er maar niet afrijdt met dat vechten.
Hij zit achter Russel vanwege een windvlaag.
Als ie zichzelf er maar niet afrijdt met dat vechten.
flitsgevaar
Master
Die Leclerc is wel een topgozer ook zeg. Als VeR het niet wordt dan is leclerc meer dan waardig opvolger.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum