Pagina 1 van 60  [ 3000 berichten ]
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Formule 1: Definitief 21 races in 2018

Het Formule 1-seizoen kent volgend jaar definitief één race meer dan afgelopen seizoen. De kalender met 21 races werd vandaag goedgekeurd door de World Motor Sport Council.

Waar Max Verstappen en co. dit jaar 20 Formule 1-races afwerkten, wachten er volgend jaar weer 21, net als in 2016. Toen het langste Formule 1-seizoen ooit. De World Motor Sport Council keurde vandaag bij een vergadering in Parijs de voorgestelde kalender met 21 WK-afspraken definitief goed. Gestart wordt op 25 maart in Melbourne en de laatste afspraak is precies acht maanden later wederom in Abu Dhabi (25 november).

De GP van Maleisië, dit jaar gewonnen door Max Verstappen, keert zoals bekend niet terug op de WK-kalender. Wel weer van de partij in de zomer zijn Frankrijk en Duitsland, beide races ontbraken afgelopen seizoen.

Bij de vergadering werd ook de situatie rondom de Braziliaanse grand prix besproken, waar enkele veiligheidsincidenten nabij het circuit waren. Er moet door een onafhankelijk beveilgingsbedrijf een onderzoek gedaan worden naar de incidenten rondom Interlagos. Daarnaast is er een dringend advies aan de plaatselijke organisatie gedaan om volgend jaar een officiële politiepost in te richten op het circuit en de communicatie met de lokale autoriteiten te verbeteren.

De volledige Formule 1 WK-kalender van 2018 met Nederlandse starttijden van de races

07:10u 25 maart: Melbourne, Australië

17:10u 08 april: Bahrein
08:10u 15 april: Sjanghai, China
14:10u 29 april: Bakoe, Azerbeidzjan

15:10u 13 mei: Barcelona, Spanje
15:10u 27 mei: Monte Carlo, Monaco

20:10u 10 juni: Montréal, Canada
16:10u 24 juni: Le Castellet, Frankrijk

15:10u 01 juli: Spielberg, Oostenrijk
15:10u 08 juli: Silverstone, Engeland
15:10u 22 juli: Hockenheim, Duitsland
15:10u 29 juli: Boedapest, Hongarije

15:10u 26 augustus: Spa-Francorchamps, België

15:10u 02 september: Monza, Italië
14:10u 16 september: Singapore
13:10u 30 september: Sotsji, Rusland

07:10u 07 oktober: Suzuka, Japan
20:10u 21 oktober: Austin, VS
20:10u 28 oktober: Mexico-stad, Mexico

19:10u 11 november: Sao Paulo, Brazilië
14:10u 25 november: Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Bron: https://www.ad.nl/formule-1/formule-1-d ... ~a0fe6624/
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dat Canada nog tussen de Europese GP's staat, blijf ik maar vreemd vinden. Ik had toch verwacht dat ze deze rond de GP's van de VS, Mexico en Brazilië zouden plaatsen.
  Bericht 
KanarieVW
Master
Tickets voor de GP van Barcelona zijn besteld!
  Bericht 
maarten28
Master
basjuh1981 schreef:
Dat Canada nog tussen de Europese GP's staat, blijf ik maar vreemd vinden. Ik had toch verwacht dat ze deze rond de GP's van de VS, Mexico en Brazilië zouden plaatsen.

Ik denk dat het weer in Montreal in oktober daar minder geschikt voor is.
  Bericht 
Griffin
Master
maarten28 schreef:
Ik denk dat het weer in Montreal in oktober daar minder geschikt voor is.

http://www.holiday-weather.com/montreal/averages/june/
http://www.holiday-weather.com/montreal ... es/october
Valt best mee dus: gemiddeld zo rond de 14 graden halverwege de maand, prima temperatuurtje toch? 17 regendagen, ca. 70mm neerslag. In juni is het uiteraard warmer (12 tot 23 graden), maar ook 17 regendagen met iets meer neerslag (80mm).

Overigens was het deze october een stuk warmer, maxima rond de 23 graden:
https://www.accuweather.com/en/ca/montr ... ther/56186
  Bericht 
Sander
Medewerker
Canada ligt vlakbij Appelscha :D
  Bericht 
basjuh1981
Master
maarten28 schreef:
Ik denk dat het weer in Montreal in oktober daar minder geschikt voor is.

Het ging mij meer om het logistieke verhaal. Eerst door Europa, dan 2 weken later naar Canada vliegen en daarna weer terug naar Europa. Slaat natuurlijk nergens op.
  Bericht 
zadkine
Master
En dan nu de straffen:
Gridstraffen voor 2018 uitgelegd.

Citaat:
Formule 1 past systeem voor gridstraffen aan voor 2018


De FIA heeft woensdag aangekondigd om wijzigingen aan te brengen in het gridstraffensysteem voor de Formule 1. Doel is om het voor fans minder verwarrend te maken.

De onvrede rond de gridpenalties is dit jaar gegroeid, F1’s sportief directeur Ross Brawn noemde het recent zelfs een ‘farce’. Met het oog op de veranderingen in de Formule 1-reglementen van volgend jaar, als teams maar drie motoren per seizoen mogen gebruiken, wordt de situatie mogelijk nog hachelijker.

Na overleg tijdens het World Motor Sport Council in Parijs woensdag is de FIA tot een systeem gekomen waardoor het eenvoudiger zou moeten worden om de startgrid voor races te bepalen nadat er een groot aantal gridstraffen uitgedeeld is. Vanaf nu moet iedere coureur die meer dan vijftien strafplaatsen te incasseren krijgt vanaf de laatste plaats op de grid starten. Die vijftien plaatsen staan gelijk aan het voor de eerste keer inzetten van drie nieuwe elementen.

In een verklaring van de FIA stond te lezen: “Er is ook een verandering aan het gridstraffensysteem voor motorwissels goedgekeurd. Wanneer een coureur een gridstraf krijgt van meer dan vijftien plaatsen, start hij vanaf de laatste plaats op de grid. Als meerdere coureurs een dergelijke straf ontvangen zullen ze op de grid geplaatst worden in volgorde van overtredingen die werden gepleegd."

De FIA maakte ook een aantal andere veranderingen in de reglementen voor 2018 bekend.

Daarbij horen:

Reglementen met betrekking tot de procedures voor het starten en herstarten van de race achter de safety car.Flexibiliteit om het tijdschema van raceweekenden te veranderen.Er is vastgelegd dat het testen van oude Formule 1-auto’s alleen mogelijk is op circuits met een FIA Grade 1 of 1T-licentie.Het voorkomen dat demonstraties gebruikt worden als tests. Demonstraties mogen niet langer zijn dan 50 kilometer en er mogen alleen banden gebruikt worden die speciaal voor de gelegenheid geproduceerd zijn.Veranderingen in de reglementen zodat olie niet als brandstof gebruikt kan worden.Een introductie van gedetailleerde specificaties olie.Een minimumgewicht en volume voor de batterijen.Veranderingen in de positie van camera’s en spiegels voor de halo

Met medewerking van Jonathan Noble
  Bericht 
Scaniafan
Master
zadkine schreef:
Als meerdere coureurs een dergelijke straf ontvangen zullen ze op de grid geplaatst worden in volgorde van overtredingen die werden gepleegd."


Dus als 't een essentieel onderdeel is wat toevallig bij 2 auto's van 1 team gewisseld moet worden, wordt ie eerst bij de "2de" coureur gewisseld :[
  Bericht 
KanarieVW
Master
Er veranderd dus weinig. Het is meer voor het beeld dat je geen 40 plaatsen straf meer kan krijgen, maar je start evengoed achteraan.
  Bericht 
406
Master
De oude en ik hebben het plan om naar de GP van Montréal te gaan :woop:
  Bericht 
406
Master
En vandaag de tickets en vlucht geboekt en betaald. Zin an. :woop: :woop:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Veel plezier!

// oh het is pas over een half jaar ;)
  Bericht 
BLikent
Master
DvhN schreef:
Autosportfederatie FIA: Circuit Assen geschikt voor Formule 1

De internationale autosportfederatie FIA is van mening dat het TT Circuit in Assen in principe geschikt is voor een Formule 1 Grand Prix.

Dat blijkt uit een eerste onderzoek van de autosportkoepel. De bevindingen worden dinsdag officieel naar buiten gebracht. De belangrijkste conclusie is dat Formule 1 mogelijk is, maar dat er extra onderzoek nodig is voor er volgende stappen kunnen worden gezet.

Aanvullend onderzoek op korte termijn
Het aanvullende onderzoek wordt op korte termijn verricht. Dat bevestigen bronnen aan Dagblad van het Noorden.

Het TT Circuit heeft wel oren naar een Formule 1-avontuur, maar de MotoGP blijft het hoogste goed, zo lieten bestuur en directie van de Drentse kathedraal van de snelheid eerder al weten. Assen is het mekka van de motorsport en eventuele aanpassingen aan het circuit mogen die status niet in gevaar brengen.

Meer inzicht in aanpassingen nodig
Het extra onderzoek, dat begin volgend jaar afgerond moet zijn, moet de beleidsbepalers van het TT Circuit meer inzicht geven in de vereiste aanpassingen en de kosten die het geschikt maken van het circuit voor Formule 1 met zich meebrengt.

Pas dan kunnen bestuur en directie een besluit nemen over volgende stappen, zoals het vormgeven van het financiële plan om de komst van Formule 1 mogelijk te maken.

Het Amerikaanse mediaconglomeraat Liberty is eigenaar van de Formule 1. Dat de autosportfederatie FIA Assen geschikt acht, zegt nog niets over de ideeën, wensen en eisen van Liberty, bijvoorbeeld ten aanzien van de grootte van de pitboxen, de kwaliteit van de mediafaciliteiten en de voorzieningen op de paddock.

Positieve reacties
Autosportpromotor Lee van Dam uit Assen gaf een maand geleden in deze krant aan dat hij al is benaderd door partijen die geld willen steken in een Drents Formule 1-circus. De provincie en Assen reageerden positief en zijn bereid mee te denken.

Zandvoorts initiatief
Ook vanuit Zandvoort is er een initiatief om de Formule 1 naar Nederland te halen. Het in de duinen gelegen circuit liet eveneens onderzoek doen naar de haalbaarheid. Ook dat advies was positief, al lijken de kosten van de aanpassingen in de Noord-Hollandse badplaats vele malen hoger uit te vallen dan in Drenthe, onder meer vanwege de lastige bereikbaarheid.

Toch worden ook daar de mogelijkheden van financiering onderzocht, waarbij het draagvlak – net als bij het TT Circuit – zowel vanuit het bedrijfsleven als vanuit de overheid moet komen.

Populariteit
De Formule 1 is sinds de opkomst van Max Verstappen ongekend populair in ons land. Met zijn succes ontstond ook de roep om een Nederlandse race.

Over een paar jaar hoef je niet zo ver te reizen, hoewel je er misschien net zo lang over doet om het circuit te bereiken.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Voor mij is het een uurtje dus doe maar.. Al betwijfel ik of ik zou gaan kijken.. Hype => ticketprijzen sky high.
  Bericht 
406
Master
Assen is als circuit veel te boring voor een f1 race
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nou Monza is spetterend... Red Bull ring is de kortste.
  Bericht 
basjuh1981
Master
En Hungaroring is het Mickey Mouse-circuit.
  Bericht 
406
Master
Dave schreef:
Nou Monza is spetterend...

Nee. Het is enkel historisch verantwoord, verder is er niets aan die race.
Bahrain, Sochi, Baku, Monza en Abudhabi vind ik qua race echt heel weinig aan.
  Bericht 
Ducantoni
Master
BLikent schreef:
maar de MotoGP blijft het hoogste goed,

:thumb:

Nu is het afwachten wanneer de buurtbewoners zich laten horen, want het circuit heeft nu al te maken met de nodige restricties.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
406 schreef:
En vandaag de tickets en vlucht geboekt en betaald. Zin an. :woop: :woop:
Gave shit man. Mag wat kosten, zo'n ervaring, dus hopelijk is het de moeite waard. Plaatsen al bekend?
  Bericht 
406
Master

Tribune 11
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Mooi stuk! Kun je lekker de start zien en wellicht daarna nog een paar mooie inhaalacties.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nu.nl schreef:
Formule 1-baas Carey enthousiast over Grand Prix in centrum Kopenhagen


De kans op een Grand Prix in het centrum van Kopenhagen lijkt iets toegenomen. Formule 1-baas Chase Carey ziet een race in de Deense hoofdstad als een mooie toevoeging aan de kalender.

"We zijn enthousiast over de mogelijkheid om hier een Grand Prix te organiseren. De locatie van Kopenhagen is zeer interessant voor ons. De bruggen en het water kunnen mooie televisiebeelden opleveren", aldus Carey, die woensdag in Denemarken sprak met de burgemeester van Kopenhagen.

De mogelijke toetreding van Kopenhagen tot de Formule 1-kalender speelt al langer. Denemarken voerde in september al diverse gesprekken met het management van de Formule 1, maar dit is de eerste keer dat de baas van de koningsklasse van de autosport zich uitspreekt over de kwestie.

Onder anderen voormalig Formule 1-coureur Jan Magnussen is betrokken geweest bij het ontwerp van het circuit door de stad. De baan voert, volgens het concept, onder meer langs het parlementsgebouw Christiansborg en over twee bruggen in het centrum.

Scandinavië

Voormalig minister Helge Sander, één van de initiatiefnemers van het Kopenhagen-project, denkt dat een stratencircuit in Denemarken ook positief kan uitpakken voor de buurlanden.

"De eigenaren van de Formule 1 zien een Grand Prix in Kopenhagen niet alleen als een race in Denemarken. Het opent ook deuren voor de rest van Scandinavië. Dat is een interessante nieuwe markt voor hen", aldus Sander.

Denemarken is nog nooit gastheer geweest van een Formule 1-race. Het laatste Scandinavische land dat een Grand Prix organiseerde was Zweden (van 1973 tot 1978). Volgens Carey is er nog geen definitief besluit genomen over Kopenhagen, dat op zijn vroegst vanaf 2020 zal toetreden tot de Formule 1-kalender.

Het nieuwe seizoen in de Formule 1 begint op 25 maart met een Grand Prix van Australië.


Kopenhagen is bijna Nederland ook wel.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nu.nl schreef:
Ricciardo denkt dat hij in 2018 zelfde kansen krijgt als Verstappen

Daniel Ricciardo gaat ervan uit dat hij in het komende Formule 1-seizoen precies dezelfde kansen zal krijgen als Max Verstappen, hoewel hijzelf een aflopend contract heeft en zijn Nederlandse teamgenoot tot en met 2020 vastligt bij Aston Martin Red Bull Racing.

"Ik maak me geen enkele zorgen over een ongelijke behandeling tussen ons twee", zegt de 28-jarige Ricciardo woensdag op Motorsport.com. "Als dat wel het geval was geweest, had ik er al lang iets over gezegd."

Teambaas Christian Horner leek vorig jaar oktober bij de bekendmaking van de contractverlenging van Verstappen te suggereren dat de Limburger de kopman zou worden van Red Bull. "Het ligt voor de hand dat hij hier een team om zich heen gaat bouwen", zei Horner.

Volgens Ricciardo heeft Horner hem later apart genomen om die uitspraak uit te leggen. "Dat is niet iets wat ik wilde horen", doelt Ricciardo op de teksten van zijn teambaas.

"Maar Christian kwam later naar me toe om de uitspraak te verduidelijken. Hij zei: 'Mijn quotes zijn niet uit zijn verband gerukt, maar ik bedoelde het niet helemaal op deze manier. Ik wil niet dat je denkt dat we niet evenveel vechten voor jou als voor Max.'"
Teamgenoot Verstappen heeft hoge verwachtingen van komend seizoen

Perfect

Ricciardo heeft de uitleg van Horner geaccepteerd en richt zich nu volledig op het nieuwe seizoen. Hij vertelde eind vorig jaar al dat 2018 het belangrijkste seizoen uit zijn loopbaan wordt, omdat hij een beslissing zal moeten nemen over zijn toekomst.

Red Bull wil de Australiër graag behouden, maar de coureur is niet van plan haast te maken nu hij voor het eerst in zijn Formule 1-loopbaan een aflopend contract heeft.

"Ik onderken dat ik vaak perfect zal moeten rijden als ik mee wil blijven doen om de bovenste plaatsen", stelt Ricciardo. "Maar de racer in mij is vol vertrouwen."

Ricciardo eindigde vorig seizoen boven Verstappen in de WK-stand (vijfde om zesde). De jonge Nederlander won wel meer races dan zijn teamgenoot in 2017 (twee om één).

Het nieuwe Formule 1-seizoen begint op 25 maart met de Grand Prix van Australië.


Ik vind dat ie niet zo moeilijk moet doen en gewoon moet bijtekenen. Goed duo zo.

Leuker dan dit wordt het toch niet voor hem (Ricciardo).

Weet trouwens iemand wanneer het seizoen weer van start gaat?
  Bericht 
406
Master
Dave schreef:
Weet trouwens iemand wanneer het seizoen weer van start gaat?

Staat bovenaan de pagina O:)

In ander nieuws, Kvyat naar ferrari:
f1.com schreef:
Former Red Bull and Toro Rosso protege Daniil Kvyat will continue to play a role in F1 in 2018 after Ferrari announced that the Russian has joined them as a development driver.
Kvyat lost his drive at Toro Rosso following last November’s United States Grand Prix in Austin, with Helmut Marko later confirming that the 23-year-old had also left the Red Bull driver pool.

That left Kvyat with no drive and an uncertain future in Grand Prix racing - until Ferrari swooped to secure his services ahead of their 2018 campaign.

A veteran of 72 Grand Prix starts, Kvyat made his debut with Toro Rosso in 2014, becoming the then-youngest points scorer in F1 history when, aged 19, he finished ninth in Australia.

A move to Red Bull followed in 2015, with the Russian scoring one podium and outscoring team mate Daniel Ricciardo over the year. Another rostrum finish followed in early 2016 before a messy race in Russia - during which he punted new Ferrari team mate Sebastian Vettel out of the race - after which Kvyat was demoted back to Toro Rosso, with Max Verstappen moving in the other direction.

His arrival at Ferrari follows a season in which he scored just five points in 15 races, though he remains highly rated by many within the sport, including former team principal Franz Tost.

"I am still convinced that Daniil has a very high natural speed," Tost told F1.com recently. "Maybe a short break – to get organised again – and probably we will see Daniil back at his usual performance level with another team."


Van alle teams had ik Ferrari niet verwacht om Kvyat in huis te nemen.

Youtube video
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Vind het een goede ontwikkeling dat er meer circuits in Europa en Noord Amerika bij kunnen komen. Die Tilke omlopen in de zandbak heeft iedereen wel gezien.
  Bericht 
BB
F1 kenner '19
Zwager en ik gaan dit jaar wederom naar de GP van België. Deze keer worden het Silver 1 plekken voor het weekend.
  Bericht 
KanarieVW
Master
406 schreef:
Van alle teams had ik Ferrari niet verwacht om Kvyat in huis te nemen.


Hij is wat onhandig in races, maar het zal zeker meespelen dat hij kennis heeft van de zaken waar RBR zich de afgelopen jaren mee bezig heeft gehouden. Zolang hij geen races hoeft te rijden is er weinig mis mee denk ik.

BB schreef:
Zwager en ik gaan dit jaar wederom naar de GP van België. Deze keer worden het Silver 1 plekken voor het weekend.


Wij gaan met z'n 5en naar Barcelona. Lang getwijfeld om tribune kaarten te nemen, maar toch general admission gedaan. Niet om de prijs, maar je hebt daar prima heuvel waar je gewoon lekker kan zitten.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
KanarieVW schreef:
Hij is wat onhandig in races, maar het zal zeker meespelen dat hij kennis heeft van de zaken waar RBR zich de afgelopen jaren mee bezig heeft gehouden. Zolang hij geen races hoeft te rijden is er weinig mis mee denk ik.

Wat vooral ook mee zal spelen is dat hij recente race ervaring heeft en een superlicentie. Best handig om in je test team iemand met die ervaring te hebben die ook nog als reserve rijder ingezet zou kunnen worden.
  Bericht 
OlieTankeR
Master
 
En ervaring om iemand er uit te tikken!
  Bericht 
BB
F1 kenner '19
KanarieVW schreef:
Wij gaan met z'n 5en naar Barcelona. Lang getwijfeld om tribune kaarten te nemen, maar toch general admission gedaan. Niet om de prijs, maar je hebt daar prima heuvel waar je gewoon lekker kan zitten.


#Bucketlist :thumb:
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
nu.nl schreef:
Formule 1 komt tv-kijkers tegemoet en past starttijden races aan


De starttijden van alle races in de Formule 1 worden met ingang van komend seizoen aangepast. De wedstrijden op zondag zullen voortaan beginnen om tien minuten over het hele uur.

De organisatie wil de tv-kijkers tegemoet komen door de races tien minuten later te laten beginnen dan voorheen het geval was. "Sommige tv-zenders schakelen altijd pas in als de grote wijzer van de klok bovenaan staat en missen daardoor de opbouwende spanning richting de start", meldt de website van de Formule 1.

"In samenspraak met de internationale autosportfederatie FIA heeft de organisatie van de Formule 1 daarom besloten om de lichten pas om tien minuten over het hele uur op groen te zetten."

Sommige races in Europa en de Grand Prix van Brazilië beginnen zelfs een uur en tien minuten later dan de afgelopen jaren. Onderzoek wees uit dat zeker in de zomermaanden de televisie in veel huishoudens pas laat in de middag aan gaat.

Veel races beginnen daardoor komend seizoen niet om 14.00 uur maar om 15.10 uur. De tijden van de races in Frankrijk en Groot-Brittannië worden aangepast met het oog op het WK voetbal van deze zomer.

Het nieuwe seizoen begint op 25 maart met de Grand Prix van Australië.


Opgelet!
  Bericht 
Story
Master
 
Wie gaat er nou pre-start kijken zonder gridgirls?
  Bericht 
406
Master
djee schreef:
. "Sommige tv-zenders schakelen altijd pas in als de grote wijzer van de klok bovenaan staat en missen daardoor de opbouwende spanning richting de start",

En terecht. Dat gehobbel over de grid door Martin Brundle/Jack Plooij/whoever doet meer aan als tijdrekken dan dat het daadwerkelijk iets toevoegd aan het programma.

Feitelijk schreef:
Wie gaat er nou pre-start kijken zonder gridgirls?

Die brachten ze sowieso al niet echt fatsoenlijk in beeld.

djee schreef:
Sommige races in Europa en de Grand Prix van Brazilië beginnen zelfs een uur en tien minuten later dan de afgelopen jaren. Onderzoek wees uit dat zeker in de zomermaanden de televisie in veel huishoudens pas laat in de middag aan gaat.

Veel races beginnen daardoor komend seizoen niet om 14.00 uur maar om 15.10 uur.

Mijn god ze gaan het nog net niet aanpassen aan US prime-time. Wat een bollocks allemaal zeg. Ze moeten zorgen dat mensen er tijd voor gaan vrijmaken, niet dat er meer mensen toevallig langs zappen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Citaat:
missen daardoor de opbouwende spanning richting de start

Nee je zit te wachten op dat Ziggo studio gelul.. :fp:

Of inderdaad dat achterlijke heen en weer geren op de grid bij Sky. Maar prima, schakel ik toch tien minuten later in. :koffie:
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Is wel 10 minuten extra reclame zendtijd :fp:
  Bericht 
Archiebald
Master
djee schreef:
maar om 15.10 uur


Nice! scheelt met toch weer verlof opnemen bij dagdiensten. :woop:
  Bericht 
garage
Master
10 minuten extra om een goede acestream te zoeken, hoewel ik niet verwacht dat de ace verbindingsproblemen nu echt al 10 minuten voor de race zijn opgelost, dat zal naar een paar races ook weer 10 minuten opschuiven.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Het is gewoon iets later inschakelen inderdaad. Lekker belangrijk allemaal.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
1dayfly heeft een aanbieding voor de F1 in Barcelona. Voor de geïnteresseerden.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Yes..

Maar zoals daar al opgemerkt is, is het hotel in Lloret de Mar wat 68 kilometer (50 minuten) van het circuit is. En de circuittickets zijn voor op een duin; deze duin ( https://www.circuitbarcelonacatalunya.com/zonas-pelouse )

Het lijkt mij geen doen om in een hotel te zitten zo ver van het circuit af als je dat met een taxi of bus moet gaan regelen iedere dag. Tenzij je er met de auto heen wil maar dat is wel duur voor een weekje. Moet je eigenlijk minimaal twee weken vakantie ervoor uit trekken.

Pelouse zelf is 130 Euro voor die drie dagen; http://www.circuitcat.com/en/formula-1/tickets/ .. Hotel zelf regelen.. Kom je niet goedkoper uit dan die 225 Euro maar het lijkt mij praktischer dan zo'n aanbieding zoals deze.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Dave schreef:
wat 68 kilometer (50 minuten) van het circuit is

Wat op de racedag geen 50 minuten zal zijn lijkt mij.
  Bericht 
KanarieVW
Master
Dave schreef:
Yes..

Maar zoals daar al opgemerkt is, is het hotel in Lloret de Mar wat 68 kilometer (50 minuten) van het circuit is. En de circuittickets zijn voor op een duin; deze duin ( https://www.circuitbarcelonacatalunya.com/zonas-pelouse )

Het lijkt mij geen doen om in een hotel te zitten zo ver van het circuit af als je dat met een taxi of bus moet gaan regelen iedere dag. Tenzij je er met de auto heen wil maar dat is wel duur voor een weekje. Moet je eigenlijk minimaal twee weken vakantie ervoor uit trekken.

Pelouse zelf is 130 Euro voor die drie dagen; http://www.circuitcat.com/en/formula-1/tickets/ .. Hotel zelf regelen.. Kom je niet goedkoper uit dan die 225 Euro maar het lijkt mij praktischer dan zo'n aanbieding zoals deze.


Maar dan ben je er nog niet. De vliegtickets zijn al aardig aan de prijs voor die periode. Wij zitten gewoon in Barcelona centrum en hebben een busje. De general admission kaarten in Barcelona zijn prima overigens. Je kan prima mooie plekken vinden.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
KanarieVW schreef:
De vliegtickets zijn al aardig aan de prijs voor die periode.

Bremen - Barcelona Girona 8 Mei - 14 Mei a 100 Euro zie ik zo even snel .. Bremen is om de hoek voor noordoost Nederland .. En voor mijzelf dus ook.. Maargoed ehh, ik heb niet zoveel interesse om een F1 race bij te wonen, ik heb het idee dat je het veel beter ziet cq volgt met een biertje thuis voor de beamer of tv. Kun je ook nog wat anders gaan doen als het ultiem saai is, stofzuigen ofzo.

Offeh... Zie ik het nu heel somber in allemaal en is het TEGEKGAAFAMAZINGMOETJEMEEGEMAAKTHEBBEN ..?
  Bericht 
406
Master
Dave schreef:
Offeh... Zie ik het nu heel somber in allemaal en is het TEGEKGAAFAMAZINGMOETJEMEEGEMAAKTHEBBEN ..?

Dat ik in '99 en '01 op hockenheim was vond ik echt "TEGEKGAAFAMAZINGMOETJEMEEGEMAAKTHEBBEN", geen idee hoe het nu is, ga het meemaken. Heb wel van anderen gehoord dat die 1.6turbohybridemueslidingen in het echt stukken beter klinken dan op TV (niet dat dat heel moeilijk is).

Overigens vond ik de DTM op zandvoort ook best leuk en kost een enorme klap minder. Duinkaartje was een tientje pp geloof ik.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik heb de F3 meegemaakt op Hockenheim inclusief achter de schermen bij de pitcrew (omdat ik een van de mechanics kende). Dat vond ik opzich wel TEGEKGAAFAMAZINGMOETJEMEEGEMAAKTHEBBEN maar voor een keer dan ook. Om langs de baan te staan en zo'n autootje voorbij te zien komen, ik weet niet... Vond het niet zo.
  Bericht 
liquid_force
Master
Dave schreef:
stofzuigen ofzo.

ik dacht dat je daar een stofzuiger voor had? :)
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Robot? Nah.. Voor het grasmaaien wel omdat ik allergisch ben voor gras (en grasmaaiers) maar stofzuigen gaat nog klassiek. Geen problemen mee ook, beweging is wel eng maar het gaat net.
  Bericht 
JBHC
Master
 
Geef het nog een paar jaar en dan is het afgelopen. De verkoop aan Liberty Global is de slechtse zet die Bernie had kunnen doen.

Wat een puinhoop :fp:
 Pagina 1 van 60  [ 3000 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy