Postingstijd interval gedetecteerd van 37.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 28 berichten ]
Wat rij je dat je 180 per maand kwijt bent?
1515 kg euro 3....Betaal ik dus ook voor de xtrail incl extra dieselboete.
waarom wachten, wachten verkort de levensduur van de turbo. Daarnaast heb je sowieso meer plezier van geen filter. Ik snap niets van dat wachten, je leeft nu.
En als dat filter al voor die tijd verwijderd is?
Welnee, waarom. Ik heb een export optie remember
Het is alleen een hoop papierwerk heb ik begrepen, BPM terugvorderen etc. Mijn oom+tante zijn geëmigreerd naar Espagna en het was geen makkelijk proces. We gaan het wel zien, duurt nog wel even. Maar ik maak me helemaal niet druk.
Valt reuze mee.
Formuliertje, berekening, opsturen en cashen.
In ieder geval geen last van. Nog 2 keuringen voordat dit in gaat, en daarnaast heeft onze diesel geen roetfilter. Want een euro3 uit 2004.
Daarnaast: Ook ik heb
In ieder geval nu nog.
(En wat betreft risico , dat ding is meer dan afgeschreven in de 14,5 jaar dat we hem hebben....de waarde sowieso al zo laag vanwege diesel dat zelfs verkopen al zonde is van deze goede trek auto)
Moet je hem weer terug laten plaatsen.
Hoe weet je of het goed functioneert, buiten de partikelmeting?
Mijn diesel regenereert af en toe wel (komt een beste lucht van af ) maar dat wil niet zeggen dat ie goed functioneert voor de rest.
Ligt ook aan de norm die je stelt. Naar mijn norm functioneert mijn roetfilter perfect
▲
[ 28 berichten ]
Delta
Pro
Goed nieuws voor een ieder met een volledige verbranding zonder egr en roetfilter, diesels kunnen nu zonder inruil nog jaren door. Zeer goede milieu maatregel.
https://www.autoblog.nl/nieuws/strenger ... ast-192108
https://www.autoblog.nl/nieuws/strenger ... ast-192108
Dave
Webspecialist
Ik had al een tijdje zo'n vermoeden dat het vertraagd zou gaan worden. Daarom vorig jaar al wat rommel eruit laten ketsen waardoor het allemaal net effe wat beter loopt
Piet_Piraat
Master
Mooi. Roetfilter komt er hier binnen 20k aan waarschijnlijk, ga ik die er mooi onderuit laten meubelen. Extra vermogen, lager verbruik... kom maar op!
Piet_Piraat
Master
Zo erg is het gelukkig nog niet. Maar inderdaad, de km's benaderen wel de hoeveelheid 'kansloos' voor een diesel. Gelukkig maar 180 euro mrb per maand, dus dat doet niet zo'n pijn.
viffer
Master
Piet_Piraat schreef:
Gelukkig maar 180 euro mrb per maand
Wat rij je dat je 180 per maand kwijt bent?
Piet_Piraat
Master
530d. 535d was nog leuker geweest, maar extra turbo, nog meer risico, en nog iets hoger verbruik. Vond het wel mooi geweest zo
zadkine
Master
viffer schreef:
Wat rij je dat je 180 per maand kwijt bent?
1515 kg euro 3....Betaal ik dus ook voor de xtrail incl extra dieselboete.
Dave
Webspecialist
Mdw schreef:
In het huidige tempo wat je nu rijdt zal dat over
waarom wachten, wachten verkort de levensduur van de turbo. Daarnaast heb je sowieso meer plezier van geen filter. Ik snap niets van dat wachten, je leeft nu.
Piet_Piraat
Master
viffer schreef:
Ah, dat telt wel mee. Ik zit op 139 met 1800 kg
Diesel? Dat lijkt me sterk. Of er moet een korting zijn ivm deels hybride ofzo? Of benzine? Maar da's toch niet zo veel?
viffer
Master
Ford Transit (niet geregistreerd als bedrijfsauto), best wel diesel en absoluut niets van hybride.
Dave
Webspecialist
Nu.nl schreef:
Roetfiltercontrole vanaf 2022 onderdeel van APK voor dieselvoertuigen
De APK voor dieselauto's en bestelbussen wordt per 1 juli 2022 uitgebreid met en controle op de aanwezigheid en werking van een roetfilter, laat staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) woensdag aan de Tweede Kamer weten. Op die manier moet worden toegezien op de naleving van het verbod op verwijdering van roetfilters.
Voor het extra controlepunt zullen bij de keuringstations zogeheten deeltjestellers geïnstalleerd worden, zodat de werking van de roetfilters kan worden gecontroleerd. Personenwagens zijn sinds 2011 standaard voorzien van een roetfilter, bestelbussen met dieselmotor hebben sinds 2012 een dergelijk filter.
Volgens RAI Vereniging rijden in Nederland naar schatting 100.000 tot 125.000 dieselvoertuigen die eigenlijk afgekeurd moeten worden, aangezien het roetfilter onvoldoende functioneert of zelfs helemaal verwijderd is. Dat laatste is sinds 2017 een strafbaar feit.
"Auto- en bedrijfswagenfabrikanten zetten alles op alles om ervoor te zorgen dat nieuwe voertuigen steeds schoner, zuiniger en veiliger worden. Het is daarom vanzelfsprekend dat op het moment dat het voertuig de showroom verlaat, de nieuwe eigenaar de verplichting heeft om ervoor te zorgen dat het voertuig in de praktijk ook altijd aan de milieueisen blijft voldoen", aldus RAI Vereniging-voorzitter Steven van Eijck.
De APK voor dieselauto's en bestelbussen wordt per 1 juli 2022 uitgebreid met en controle op de aanwezigheid en werking van een roetfilter, laat staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) woensdag aan de Tweede Kamer weten. Op die manier moet worden toegezien op de naleving van het verbod op verwijdering van roetfilters.
Voor het extra controlepunt zullen bij de keuringstations zogeheten deeltjestellers geïnstalleerd worden, zodat de werking van de roetfilters kan worden gecontroleerd. Personenwagens zijn sinds 2011 standaard voorzien van een roetfilter, bestelbussen met dieselmotor hebben sinds 2012 een dergelijk filter.
Volgens RAI Vereniging rijden in Nederland naar schatting 100.000 tot 125.000 dieselvoertuigen die eigenlijk afgekeurd moeten worden, aangezien het roetfilter onvoldoende functioneert of zelfs helemaal verwijderd is. Dat laatste is sinds 2017 een strafbaar feit.
"Auto- en bedrijfswagenfabrikanten zetten alles op alles om ervoor te zorgen dat nieuwe voertuigen steeds schoner, zuiniger en veiliger worden. Het is daarom vanzelfsprekend dat op het moment dat het voertuig de showroom verlaat, de nieuwe eigenaar de verplichting heeft om ervoor te zorgen dat het voertuig in de praktijk ook altijd aan de milieueisen blijft voldoen", aldus RAI Vereniging-voorzitter Steven van Eijck.
hneel
Master
Dave schreef:
of zelfs helemaal verwijderd is. Dat laatste is sinds 2017 een strafbaar feit.
En als dat filter al voor die tijd verwijderd is?
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Voor die tijd verkopen dan, Dave!
Welnee, waarom. Ik heb een export optie remember
Het is alleen een hoop papierwerk heb ik begrepen, BPM terugvorderen etc. Mijn oom+tante zijn geëmigreerd naar Espagna en het was geen makkelijk proces. We gaan het wel zien, duurt nog wel even. Maar ik maak me helemaal niet druk.
18vti
Master
Laat hem hier mooi zitten.
Als ik hem eruit zou halen en dan opnieuw zou laten tunen gaat ie de 4 ton zeker niet halen
Als ik hem eruit zou halen en dan opnieuw zou laten tunen gaat ie de 4 ton zeker niet halen
Raaf
Master
Dave schreef:
Het is alleen een hoop papierwerk heb ik begrepen, BPM terugvorderen etc.
Valt reuze mee.
Formuliertje, berekening, opsturen en cashen.
zadkine
Master
Dave schreef:
Roetfiltercontrole vanaf 2022 onderdeel van APK voor dieselvoertuigen
In ieder geval geen last van. Nog 2 keuringen voordat dit in gaat, en daarnaast heeft onze diesel geen roetfilter. Want een euro3 uit 2004.
Daarnaast: Ook ik heb
Dave schreef:
een export optie
In ieder geval nu nog.
(En wat betreft risico , dat ding is meer dan afgeschreven in de 14,5 jaar dat we hem hebben....de waarde sowieso al zo laag vanwege diesel dat zelfs verkopen al zonde is van deze goede trek auto)
maarten28
Master
hneel schreef:
En als dat filter al voor die tijd verwijderd is?
Moet je hem weer terug laten plaatsen.
Walker
Master
Dus vanaf de showroom (in nieuwstaat) direct het roetfilter verwijderen, en bij iedere keuring even terugplaatsen... Een roetfilter is duur, daar moet je zuinig op zijn.
regiorunner
Master
Welnee gewoon 15% roettax betalen. Ka$$a.
Enne net als bij de vorige pogingen zijn er practische problemen die nog stééds niet opgelost zijn......
Lijkt wel op de -betaal-je-boete-uit-het-buitenland langspeelplaat.
Enne net als bij de vorige pogingen zijn er practische problemen die nog stééds niet opgelost zijn......
Lijkt wel op de -betaal-je-boete-uit-het-buitenland langspeelplaat.
Delta
Pro
Ach onze betrouwbare overheid toch weer dan een test dan weer geen en nu plots in 2022! Ach effectief betekend dat eigenlijk per 1 juli 2023 afkeur als je voor juli 22 gaat keuren. Die roetdeeltjesmeter is nog niet eens goedgekeurd en moet dan nog door alle apk stations worden aangekocht ik zie een volgend uitstelletje al aankomen.
Wel belangrijk om bij aanschaf van een occasion rekening mee te houden, anders ben je toch een keer de sjaak, dus uitstellen tot na 2022?
Wel belangrijk om bij aanschaf van een occasion rekening mee te houden, anders ben je toch een keer de sjaak, dus uitstellen tot na 2022?
Dave
Webspecialist
Als je je gaat gedragen naar overheidsbeleid en toekomstig overheidsbeleid dan kan je tot sint juttemis uitstellen/wachten
BaasTimo
Master
Dave schreef:
Volgens RAI Vereniging rijden in Nederland naar schatting 100.000 tot 125.000 dieselvoertuigen die eigenlijk afgekeurd moeten worden, aangezien het roetfilter onvoldoende functioneert
Hoe weet je of het goed functioneert, buiten de partikelmeting?
Mijn diesel regenereert af en toe wel (komt een beste lucht van af ) maar dat wil niet zeggen dat ie goed functioneert voor de rest.
Scaniafan
Master
BaasTimo schreef:
Mijn diesel regenereert af en toe wel (komt een beste lucht van af ) maar dat wil niet zeggen dat ie goed functioneert voor de rest.
Ligt ook aan de norm die je stelt. Naar mijn norm functioneert mijn roetfilter perfect
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum