Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]
  Bericht 
Schoenzool
Master
Mijn vrouw heeft wat diepere krassen in de deurstijl ontdekt tijdens het grondig poetsen van de auto. De nagel past erin, dus vrij diep door de lagen heen. Zelf denk ik dat dit komt door mijn ongeluk (auto opgetild, open gebroken door brandweer etc) en dat dit over het hoofd is gezien door het schadeherstelbedrijf waar de auto destijds is geweest. Is met meer dingen geweest die we later hebben ontdekt, maar goed daar koop ik nu niks meer voor.

Nu heb ik twee opties:
1) ik geef het door aan de leasemaatschappij met de kans dat ze het scharen onder niet verhaalbare schade en het eigen risico verhogen qua schadegeval
2) ik probeer het zelf wat te fixen voor de auto ingeruild wordt eind van dit jaar

Als ik kies voor twee, is dit makkelijk? Wat kies je dan voor reparatiespul?
Ik denk dan aan opvullen met iets en lakstift erover heen.
Is dit niet handig of blijf je het op deze manier altijd zien ga ik voor optie 1.
  Bericht 
dvdouden
Master
Kijk- en luistervoer

Youtube video


Bij de ANWB kun je als lid een diepe kras laten repareren voor 250 euro, om je een idee van de kosten te geven. Kan bij een “Turk op de hoek” vast goedkoper.
  Bericht 
Schoenzool
Master
dvdouden schreef:
Kan bij een “Turk op de hoek” vast goedkoper.


Lastige is dat het vooral niet zichtbaar moet zijn dat het gemaakt is, want dan kan ik het beter gewoon opgeven als niet-verhaalbare-schade. En misschien wel even wachten tot vlak voor moment van inleveren.

Eerste korte indruk van je filmpje:
Dit is niet iets wat je zomaar even in een kwartiertje doet ;)
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
LM bellen en zeggen dat de prutsers de auto niet goed gemaakt hebben. Door je herstel heb je nu pas tijd om het goed te bekijken. Zeker als er nog andere dingetjes zijn. Verder weet ik niet of krassen binnen de deuren echt een probleem is voor een LM. Wordt toch meestal vanaf de foto's verkocht.

P.S. Heb ik het topic gemist over wat er gebeurd is en hoe het met je herstel gaat? Had wel her en der gelezen dat je in de kreukels lag :-(
  Bericht 
Schoenzool
Master
NoCashCow schreef:
LM bellen en zeggen dat de prutsers de auto niet goed gemaakt hebben. Door je herstel heb je nu pas tijd om het goed te bekijken


Klopt eigenlijk ook nog wel.
Heb al diverse dingen doorgegeven en LM is dan lastig, en gooit alles onder niet-verhaalbare-schade.
Is wel een probleem, want staat in de inleverfolder als niet acceptabel (diepe krassen)

NoCashCow schreef:
Heb ik het topic gemist over wat er gebeurd is en hoe het met je herstel gaat?


off-topic/ongeluk-met-letsel-zijn-er-nog-mogelijkheden-voor-mij-t99429.html?hilit=ongeluk%20schoenzool

Hersenkneuzing + wervelkolomkneuzing + whiplash graad 3.

NoCashCow schreef:
LM bellen


Is lastig voor me. Gesprekken langer dan paar minuten raak ik de draad al kwijt door bovenstaande.
Dus als ik toch voor bellen ga (wat denk ik misschien wel het beste is) wacht ik er nog even mee tot een en en ander (hopelijk) wat meer hersteld is.
  Bericht 
Abel1
Master
Schoenzool schreef:
Gesprekken langer dan paar minuten r


Kun je het niet per mail doen? kun je ook foto's toevoegen indien gewenst enzo.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Of je ega laten bellen.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Abel1 schreef:
Kun je het niet per mail doen? kun je ook foto's toevoegen indien gewenst enzo.


Jawel goeie

NoCashCow schreef:
Of je ega laten bellen.


Ook een optie
  Bericht 
GSXR1000
Master
Als je het wilt verbergen.

Koop wax in ongeveer kleur van je auto. Poets dit er netjes in.
  Bericht 
Schoenzool
Master
GSXR1000 schreef:
Koop wax in ongeveer kleur van je auto.


Geen gek idee [~GSXR1000GS
Heb je een voorbeeld van een goed product?
Metalic Zwart
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
YouTube is soms je vriend.


Youtube video



Youtube video
  Bericht 
GSXR1000
Master
Schoenzool schreef:
Heb je een voorbeeld van een goed product?
Metalic Zwart


Valma bijvoorbeeld.

Dit is ook een beetje de reden dat mensen na de wasstraat claimen ineens krassen op hun gebruikte auto hebben.
  Bericht 
zerty
Master
Schoenzool schreef:
diepere krassen in de deurstijl

Ik heb wel een adresje van een ex collega die een autopoets/ polijst bedrijf is begonnen.
Zit in Budel.
  Bericht 
Schoenzool
Master
zerty schreef:
heb wel een adresje van een ex collega die een autopoets/ polijst bedrijf is begonnen.
Zit in Budel.


Geef zijn site maar eens als je wilt [~zerzert
De vraag is of het zinvol is bij een leasebak.
Denk het niet. Maar altijd goed im eens adresje te hebben. Al iw het maar voor de andere vuerwieler
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Deze kon ik gisteren niet vinden, nu kwam ie op mijn time line:


Youtube video
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
In ieder geval handig bij het inleveren. Netjes poetsen en even wat dingetjes wegwerken. In de handel gaat het ook zo.
  Bericht 
Walker
Master
 
Heb ik ook gedaan bij het inleveren van de lease. Als er op de foto niets te zien is, is er niets aan de hand. Ex-lease gaat toch vaak naar de export.
  Bericht 
Suggestief
Master
Schoenzool schreef:
Metalic Zwart

Dus je hebt een blanke toplaag en de krassen zijn door de blanke en kleurlaag?
  Bericht 
Schoenzool
Master
Suggestief schreef:
Dus je hebt een blanke toplaag en de krassen zijn door de blanke en kleurlaag


Grijs van kleur. Schram effect.
Is dus mogelijk ontstaan tijdens het open maken van mijn autodeur met geweld bij het ongeluk.
  Bericht 
Schoenzool
Master
NoCashCow schreef:
In ieder geval handig bij het inleveren. Netjes poetsen en even wat dingetjes wegwerken


Hier in de wasstraat op de hoek kun je de auto een zogenaamde VIP behandeling geven.
Dan maken ze hem van binnen schoon, poetsen ze de ramen / sponningen etc en daarna fatsoenlijk wasprogramma.
Kost iets van 35 euro. Wil ik tzt best wel doen, maar die halen die schrammen/krassen niet weg op die spanning.

Of als ik wat lakstift erin moet doen.
Maar dan ga je het wel zien.

Leasemaatschappij zegt: auto laten schouwen bij een bedrijf waar hun mee samen werken en dan binnen vijf dagen inleveren, dan weet je dus de niet verhaalbare schade. Doe je dat schouwen niet gaat na het inleveren nog geschouwd worden en krijg je daarna te horen wat niet verhaalbare schade is. Eigen risico 250 euro per schadegeval per jaar. Twee schades of meer 450 euro eigen risico. Dus in theorie als ik het op 1 januari 2024 door geef is een nieuw jaar O:)

Walker schreef:
Als er op de foto niets te zien is


Dat sowieso niet.
Zit in de deurstijl, daar waar het deurslot "in de haak valt".
Toen de vrouw de sponningen goed poetste viel het op. Maar goed, ik denk als ik nog in zou stappen bij de bestuurderskant het mij wel was opgevallen.
  Bericht 
Walker
Master
 
Beetje kleurwas moet echt voldoende zijn.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Walker schreef:
Beetje kleurwas


Heb je een linkje? Of is dat gewoon zoiets als hier boven eerder genoemd > Valma
  Bericht 
zerty
Master
Ik heb zwarte wax van Turtle Wax staan. Moet je maar een keer langs komen dan smeer ik er wat op.
  Bericht 
Schoenzool
Master
zerty schreef:
Ik heb zwarte wax van Turtle Wax staan. Moet je maar een keer langs komen dan smeer ik er wat op.


Dankje. Ga ik onthouden. :respect:
Zal ik doen vlak voor inleveren (duurt nog even).
  Bericht 
GSXR1000
Master
Ik was abuis, ik bedoelde inderdaad Turle Wax.

Vorig jaar met verbazing gestaan bij de praxis. Daar was(is?) turle wax bijna 2x zo duur als bij amazon.nl
  Bericht 
Schoenzool
Master
Maar die turtle wax ... is die niet allee voor oppervlakkige schaafwonden / krassen in de lak?
Of kun je die gewoon vol laten lopen middels een wattenstaafje oid?
  Bericht 
GSXR1000
Master
Gewoon dik eropsmeren.

Niet te lang laten drogen.

Laten drogen en overtollige wegpoetsen.
  Bericht 
Schoenzool
Master
Wow als het toch zo simpel kan zijn :D :thumb:
 Pagina 1 van 1  [ 28 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy