Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]
  Bericht 
Marius
Die hard
 
Connaught: hybride sportauto in 2007

Gepubliceerd op dinsdag 13 december 2005 bron: planet .nl


Het kleine Britse Connaught laat de eerste officiële foto zien van de Type-D Syracuse. In april moet de auto in de verkoop gaan, in 2007 wordt de Connaught Type-D de eerste hybride sportauto. Volgend jaar herrijst Connaught uit de as. Dan wordt het merk dat eerder bestond in de jaren ´50 en ´60 weer nieuw leven ingeblazen. ElektromotorAanvankelijk was het de bedoeling de Type-D meteen als hybride te brengen, maar om de financiën daarvoor rond te krijgen, is besloten om de Connaught ook zónder elektromotor aan de man te brengen. Van die versie, die Syracuse is gedoopt, start de productie in april 2006. In het jaar daarna, zal de hybride volgen. De Type-D is voorzien van een geheel in eigen huis ontwikkelde supercharged V10-motor met een inhoud van 2,0-liter en een vermogen van 300 pk. De elektromotor die Connaught voor de Type-D voorziet, levert nog eens 162 pk extra op. Tot nu toe zijn voor de Type-D Syracuse twintig orders in de portefeuille.VierdeursAls de Type-D op zijn eigen benen staat, wil Connaught ook met een vierdeurs komen. Het chassis dat voor de Type-D is ontwikkeld, kan nog met tien centimeter worden verlengd.

Die ruimte komt ten goede aan de overhang aan de achterzijde, wat meer bagageruimte oplevert. Bij Connaught wordt de ontwikkeling gedaan door negentien mensen. Het merendeel daarvan is afkomstig bij Jaguar. In 2010 wil het merk 2.000 auto´s per jaar bouwen. Dan is het, volgens eigen zeggen, de grootste fabrikant in Britse handen. Als Connaught per jaar 200 auto´s bouwt, is het break even point van het bedrijf uit Daventry in North Hamptonshire bereikt. In 2010 moeten negen verschillende Connaught-varianten te koop zijn.
  Bericht 
pASCII
Master
Bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=1740280/contentid=664246/sc=dcbfb8

Plaatje:
Afbeelding

'Vergeten' informatie:
Citaat:
Vierdeurs
Als de Type-D op zijn eigen benen staat, wil Connaught ook met een vierdeurs komen. Het chassis dat voor de Type-D is ontwikkeld, kan nog met tien centimeter worden verlengd. Die ruimte komt ten goede aan de overhang aan de achterzijde, wat meer bagageruimte oplevert.

  Bericht 
Daniel
Master
Het heeft wel iets weg van de BMW 1 serie. Ziet er wel aardig uit!
  Bericht 
Cradle
Respect
 
Ik vind het zeker wel een geinig karretje hoor...
Maar een dikke V10 2!!! liter??? Waarom nou weer een 10 cilinder hiervoor ? 200 cc per cilinder lijkt me beetje weinig toch, da's nog geen fluitje in de kroeg!
  Bericht 
Derek
Master
Ik vind het een beetje op een uitgebouwde Golf lijken..
  Bericht 
Daniel
Master
Cradle schreef:
200 cc per cilinder lijkt me beetje weinig toch, da's nog geen fluitje in de kroeg!


Een fluitje is 20 CL. Een CC is 1 milliliter. Een fluitje is dus 200 ml = 20 CL. Het kan dus evenveel bevatten... 8)
 Pagina 1 van 1  [ 6 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy