Pagina 1 van 1  [ 50 berichten ]
  Bericht 
wellproc
Master
Tsja, nu ik weer een eigen auto heb binnenkort, moet ik die natuurlijk ook verzekeren.
Wat ik vaak zie is dat verzekeringen worden aangeprezen door mensen die nog nooit een claim hebben ingediend. Dat is leuk, maar iedere partij die ik geld geef zonder dat ik er wat voor terug vraag zal heel lief en aardig tegen me doen. En mijn ervaring met verzekeraars waar je een claim neerlegt is toch wat minder mooi. Meestal begint dan pas het echte gedoe. En dat terwijl ik een verzekering afsluit om juist geen/minder gedoe te hebben als ik ze nodig heb O:)

Kortom: ik ben op zoek naar jullie ervaringen met je autoverzekeraar, met name als je een claim hebt ingediend. Welke partijen bevallen goed, welke minder?
  Bericht 
Walker
Master
 
Als je vervangend vervoer nodig hebt na een eventuele schade, ga dan NIET naar Promovendum... Daar krijg je alleen vervangend vervoer TIJDENS het herstel. Niet zolang de auto nog onderweg is naar de schadehersteller. En dat kan vanuit het buitenland behoorlijk lang duren.
  Bericht 
zadkine
Master
Kan ik niet erg veel over zeggen waar je wat aan hebt want onze verzekeraar is beroepsgroep gericht.
De ervaringen ermee zijn wel goed trouwens...voor zaken als ruitbreuk, aanrijding met ree en zo.
Algemeen gezien:
Het minste discussies heb je met een casco (All Risks) verzekering.
Want dan moet er sowieso betaalt worden.
Als je geen casco hebt is rechtsbijstand (bij autozaken) handig...tenzij je zelf met een verzekeraar van de tegenpartij in de clinch wilt.

Aandachtspunt: Kijk in de polis of je zelf je hersteller mag kiezen of alleen naar contractanten van de verzekeraar mag. En als je zelf mag kiezen of daar dan een hoger eigen risico bij zit of niet.
  Bericht 
wellproc
Master
Walker schreef:
Als je vervangend vervoer nodig hebt na een eventuele schade, ga dan NIET naar Promovendum... Daar krijg je alleen vervangend vervoer TIJDENS het herstel. Niet zolang de auto nog onderweg is naar de schadehersteller. En dat kan vanuit het buitenland behoorlijk lang duren.


Oeh, dat is een goede. Dank!

zadkine schreef:
Algemeen gezien:
Het minste discussies heb je met een casco (All Risks) verzekering.


Het wordt inderdaad all risks. Maar dan nog lees ik over veel gedoe en gezeur.
Ik heb met mijn leaseauto echt ieder krasje altijd moeten melden (en daar werd ook naar gekeken bij onderhoudsbeurten...). Daardoor zijn ook schades gemeld/hersteld die ik zelf lekker zou laten zitten (een kleine parkeerschade aan een lipje van de voorbumper bijvoorbeeld).
Het resultaat is dat ik in principe 0 schadevrije jaren kan opvoeren. En dat is een dure grap nu.

Ik probeer een verzekeraar te vinden die daar doorheen kijkt, maar natuurlijk is de verzekering vooral bedoeld om bij echte ellende te kunnen inroepen. En daar heb ik bij sommigen mijn twijfels bij.

Inshared komt er bij Consumentenbond (dacht ik) goed uit. Ze zijn ook aantrekkelijk qua kosten. Maar niet telefonisch bereikbaar en ik krijg daar gelijk jeuk van. Als er dan wat is, moet ik dan alles per mail gaan regelen? Daar zie ik best veel klachten over (van geen/laat antwoorden tot alleen maar standaardreacties).
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Je weet toch dat verz.mijen graag premie ontvangen, maar als ze moeten betalen, dan komen er altijd problemen.
  Bericht 
wellproc
Master
Je weet toch dat verz.mijen graag premie ontvangen, maar als ze moeten betalen, dan komen er altijd problemen.


Jazeker, ik heb ooit zelfs les gehad van een verzekeraar. Moraal van het verhaal: ze verzekeren alleen die gebeurtenissen die ze kunnen voorzien (ook al zijn ze voor de verzekerde vaak onvoorzien) en dan ook alleen in het geval dat ze er over alle verzekerden gezien geld aan verdienen.
Breng je dat in gevaar, dan heb je geen dekking of wordt je geweigerd.

Daarom zijn oorlogen, natuurrampen en dergelijke vaak (grotendeels) uitgesloten. Die zijn ook voor verzekeringsmaatschappijen te risicovol/onvoorzien.

Wil niet zeggen dat ze nooit uit hoeven te keren, zolang het maar niet te extreem wordt.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik adviseer altijd de goedkoopste af te sluiten via Independer (of als je er al bij zit: via Deck). Ik heb behalve wat ruitschade nog nooit een claim hoeven indienen dus dat is voor mij geen argument.
En als het dan een keer moet en het kost wat extra moeite, dan is dat maar zo. Als een verzekeraar meer service biedt maar ook 15 euro per maand extra kost zou ik voor die service al 3.000 euro betaald hebben.
  Bericht 
zadkine
Master
wellproc schreef:
Ik heb met mijn leaseauto echt ieder krasje altijd moeten melden (en daar werd ook naar gekeken bij onderhoudsbeurten...). Daardoor zijn ook schades gemeld/hersteld die ik zelf lekker zou laten zitten (een kleine parkeerschade aan een lipje van de voorbumper bijvoorbeeld).


Met eigen auto bepaal je zelf of je iets meldt...De verzekering gaat daar niet over.
Zo heb ik ook een parkeer deukje in hoek van de bumper van de xtrail altijd laten zitten.
Mocht je echter schade melden en dan tevens ook andere kleine schades willen laten repareren mag je er wel vanuit gaan dat de taxateur van de verzekeraar dat ziet en PER schde een eigen risico kan gaan aftrekken.
(Niet bij spuitwerk want dan moet tocht het geheel gespoten worden, wel bij bv extra uitdeuk werk)

wellproc schreef:
Maar niet telefonisch bereikbaar en ik krijg daar gelijk jeuk van.


Kijk of je verzekeraar is aangesloten bij een alarm centrale...7*24 bereikbaar.

maar als ze moeten betalen, dan komen er altijd problemen.


Nooit meegemaakt....alle claims door mijn leven heen zijn altijd keurig afgewikkeld zoals ik verwacht. Waren overigens niet erg veel claims, dat kan nog uitmaken. Iemand die heel vaak claimt wordt wel anders beoordeeld.
  Bericht 
wellproc
Master
Piet_Piraat schreef:
Ik adviseer altijd de goedkoopste af te sluiten via Independer (of als je er al bij zit: via Deck). Ik heb behalve wat ruitschade nog nooit een claim hoeven indienen dus dat is voor mij geen argument.
En als het dan een keer moet en het kost wat extra moeite, dan is dat maar zo. Als een verzekeraar meer service biedt maar ook 15 euro per maand extra kost zou ik voor die service al 3.000 euro betaald hebben.


Dit is zoals ik het altijd doe, behalve...:
Piet_Piraat schreef:
En als het dan een keer moet en het kost wat extra moeite, dan is dat maar zo.

Daar aarzel ik nog over. Want wat meer moeite doen is geen probleem, ik bel wel. Ow wacht: bellen kan niet. Dat...

Maar jullie kennen geen verzekeraars die absoluut aan te bevelen of absoluut af te raden zijn? O:)
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Ik heb ASR via een tussenpersoon.
Die kan ik gewoon stalken.
  Bericht 
Speedy J
Master
Ik zit bij Interpolis met twee auto’s en een paar schades door de dames hier en ben zeer tevreden over de behandeling en afhandeling hiervan. Snel, eenvoudig en behulpzaam. Geen moeilijk gedoe verder.

Het zal vast niet de goedkoopste zijn maar qua tevredenheid voor mij prima.

PS heeft je partner geen schadevrije jaren opgebouwd, ooit, ergens?
  Bericht 
Griffin
Master
De enige ervaring die ik heb qua schade was met PolistDirect (is tegenwoordig BOVAG meen ik). Dat ging best rapido.
  Bericht 
Trasher
Master
Speedy J schreef:
Ik zit bij Interpolis met twee auto’s en een paar schades door de dames hier en ben zeer tevreden over de behandeling en afhandeling hiervan. Snel, eenvoudig en behulpzaam. Geen moeilijk gedoe verder.

Het zal vast niet de goedkoopste zijn maar qua tevredenheid voor mij prima.


Dat dus. Hier ook al vele jaren Interpolis en wat kleine dingetjes die zonder "lastige vragen" snel werden opgelost.
Ik zal daar ongetwijfeld meer voor hebben betaald dan bij een schraapmaatschappij aan de onderkant van de markt, maar zolang ik me niet druk hoef te maken m.b.t. de premies vind ik het wel goed zo en kies ik voor het gemak bij de afhandeling.
  Bericht 
Rover
Master
Enige die ik in ieder geval zou afraden is Interpolis :lol:
Ik ken op bovenstaande na echt geen enkel positief verhaal van ze. Geen directe persoonlijke ervaring mee, dat gezien mijn bijzonder negatieve ervaringen die ik al met de Rabobank heb gehad. Wat een amateurs zijn dat, niet normaal.
  Bericht 
Blaataap
Master
wellproc schreef:
Kortom: ik ben op zoek naar jullie ervaringen met je autoverzekeraar, met name als je een claim hebt ingediend. Welke partijen bevallen goed, welke minder?


Vooruit.

Goed: VvAA, maar tenzij je vrouw (para-)medicus is heb jij daar niks aan.

Prima maar wel duur zonder personeelskorting: IAK. Nooit gedoe mee gehad, maar zijn wel één van de duurste partijen. Daar staat wel veel service tegenover.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Mr.Cabdriver schreef:
tussenpersoon


Die zou ik ook adviseren, krijgt xx% van de premie en gaat maar voor je werken als het nodig is.
  Bericht 
zadkine
Master
Blaataap schreef:
Goed: VvAA, maar tenzij je vrouw (para-)medicus is heb jij daar niks aan.


Klopt....Heb de naam niet eens genoemd gezien het feit dat ze alleen maar voor de medische sector werken.
  Bericht 
wellproc
Master
Ja, die is me bekend, maar niet voor ons toegankelijk...
Mijn vader zit ook bij een collectief van zijn voormalige werkgever. En zo zijn er nog wel meer gunstige regelingen waar ik niet voor in aanmerking kom :(

:lol:
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Al 40 jaar bij centraal beheer nooit gedoe gehad rond schades
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Ik zit bij NH1816. Combikorting met woningverzekeringen, rechtsbijstand e.d.
  Bericht 
dvdouden
Master
lacheisleuk schreef:
Ik zit bij NH1816. Combikorting met woningverzekeringen, rechtsbijstand e.d.
idem, met tussenpersoon die ik persoonlijk ken dus dat helpt ook een beetje. Één keer schade gehad nadat iemand met gladheid tegen onze auto gegleden was. Werd prima geregeld. Verder geen ervaring mee op de maandelijkse lasten na dan.
  Bericht 
bert65
Master
Speedy J schreef:
Ik zit bij Interpolis met twee auto’s en een paar schades door de dames hier en ben zeer tevreden over de behandeling en afhandeling hiervan. Snel, eenvoudig en behulpzaam. Geen moeilijk gedoe verder.

Ik ook. Ik had in het buitenland schade opgelopen; een melding met een app en foto's en alles snel en correct afgehandeld.

Rover schreef:
Enige die ik in ieder geval zou afraden is Interpolis :lol:
Ik ken op bovenstaande na echt geen enkel positief verhaal van ze. Geen directe persoonlijke ervaring mee, dat gezien mijn bijzonder negatieve ervaringen die ik al met de Rabobank heb gehad.

Hoe kan je jezelf tegenspreken in zo'n klein stukje :huh:
  Bericht 
DidbeZ
Master
Ik zit al zo rond de 20 jaar bij Centraal Beheer. Verschillende schades gehad (ruitschade, blikschade, meestal andermans schuld) maar nooit TL of in het buitenland. Afhandeling altijd prima.
  Bericht 
GSXR1000
Master
Ik zou persoonlijk opteren om rechtsbijstand verkeer er bij te nemen.

Stel iemand is niet helemaal eerlijk met de afwikkeling kost je dat een paar euro.

Al met al zou ik zeker zonder schadevrije jaren gewoon WA+ nemen. In de eerste jaren wil je echt niks claimen i.v.m. schadevrije jaren.

Verder zou je kunnen overwegen alles bij 1 toko onder te brengen ivm kortingen. Zo zit ik al jaren bij unive zonder wat te claimen...
  Bericht 
RAH
Master
Ik zit sinds mij eerste auto bij Centraal Beheer. Ik betaal vast veel te veel, maar heb nog nooit gezeik gehad. Op enig moment mijn autoverzekering eens tegen het licht gehouden, bleek dat als ik via CB een verzekering zou afsluiten ik 15.- minder per maand zou betalen dan met de verzekering die ik al via CB had. En voor zover ik kon nagaan waren alle voorwaarden verder hetzelfde. Gebeld (CB kun je gewoon bellen!), voorgelegd. Persoon van CB snapte het ook niet goed, maar regelde het meteen, vanaf toen was mijn premie 15.- pm lager.
  Bericht 
wellproc
Master
RAH schreef:
Op enig moment mijn autoverzekering eens tegen het licht gehouden, bleek dat als ik via CB een verzekering zou afsluiten ik 15.- minder per maand zou betalen dan met de verzekering die ik al via CB had. En voor zover ik kon nagaan waren alle voorwaarden verder hetzelfde. Gebeld (CB kun je gewoon bellen!), voorgelegd. Persoon van CB snapte het ook niet goed, maar regelde het meteen, vanaf toen was mijn premie 15.- pm lager.


Een dergelijk verhaal heb ik nu al van 3 verschillende personen gehoord over CB. Klinkt goed.
Behalve dan dat CB mij 50 euro premie/maand meer wil rekenen dan een andere kandidaat... Ik zal ze ook eens bellen :D
  Bericht 
Arieb
Master
GSXR1000 schreef:
Al met al zou ik zeker zonder schadevrije jaren gewoon WA+ nemen.

Dit :jaja: maar wordt het een nieuwe auto?
  Bericht 
DidbeZ
Master
Kijk ook even of je gebruik kan maken van collectiviteitskorting via je eigen werkgever of wellicht die van je partner. Scheelt zomaar 10% (in mijn geval 13%).
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Bij Unive paar jaar terug (2016) 2x een claim moeten doen. Keurig contact, schade vergoed en leenauto geregeld. Ook dashcam als bewijs was geen probleem. Zijn wel duur.

Zit nu via Independer bij InShared.
  Bericht 
Scaniafan
Master
Ik heb het zelf nu voor (wel Belgische verzekering). WA verzekerd (oudere auto in Belgie krijg je niet casco verzekerd).
Gelukkig via verzekeringsagent met rechtsbijstand, dus nog altijd een kwestie van in het dorp een kantoor binnen lopen, schadeformulier overhandigen en Rudi gaat het voor mij verder opvolgen. Krijg af en toe een vraag om een formulier in te vullen of iets te laten weten, maar ik heb er weinig omkijken naar.

Voor mij is dat een meerwaarde in verzekeringskosten waard.
Omdat ik in mijn omgeving altijd wel een auto kan lenen voor langere tijd heb ik bij mijn verzekering vervangend vervoer om thuis te komen verzekerd.

Wat ik nu weer voor heb is vervangingswaarde vs. dagwaarde. Als je de kans krijgt verzekeren op vervangingswaarde voor gelijkwaardige auto, scheelt dat je dan '1-op-1' dezelfde auto kan kiezen en weer rijden.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
bert65 schreef:
Hoe kan je jezelf tegenspreken in zo'n klein stukje


Ja, nee.
  Bericht 
Rover
Master
bert65 schreef:
Hoe kan je jezelf tegenspreken in zo'n klein stukje


Valt best mee. Ik heb geen eigen ervaring met verzekeringshulp van hen. Mijn 2 beste vrienden wel en dat is echt rampzalig.

Ik ben zakelijk klant geweest van de Rabobank, daar hebben ze niet 1 ding direct goed kunnen doen. Daarna Rabobank afgezworen, dat totdat ik penningmeester werd van een Stichting, huisbank Rabobank. Dat was aangezien zij ook voor aanzienlijke sponsoring zorgde. Helaas ook daar behoorlijk gedoe mee gehad.
  Bericht 
wellproc
Master
Walker schreef:
Als je vervangend vervoer nodig hebt na een eventuele schade, ga dan NIET naar Promovendum... Daar krijg je alleen vervangend vervoer TIJDENS het herstel. Niet zolang de auto nog onderweg is naar de schadehersteller. En dat kan vanuit het buitenland behoorlijk lang duren.


Even hier op terugkomen. Ik ben er eens ingedoken en het is niet alleen Promovendum die dit in de voorwaarden zo heeft staan. Er blijken maar weinig verzekeraars te zijn die tijdens transport naar de garage (voor herstel) al vervangend vervoer bieden. Zie ook https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... nd-vervoer en dan met name het stukje over de auto die poffertjespan werd.

Nu vraag ik me af: is pechhulp of een reisverzekering niet de oplossing voor dit probleem?
Vanuit verzekering krijg je vervangend vervoer tijdens herstel.
Vanuit pechhulp of reisverzekering krijg je vervangend vervoer om je reis in het buitenland voort te zetten/af te maken.
Wat er dan tussen thuiskomst en start schadeherstel nog aan tijd overblijft hangt er natuurlijk vanaf, en dan heb je hetzelfde probleem weer (maar in NL iets regelen is eenvoudiger dan in het buitenland).

Zie ik dit goed, of gaat pechhulp/reisverzekering hier ook niets in betekenen?

(Kleine aanvulling: Promovendum heeft mijn no-claimverklaring met alle schades beoordeeld en aangegeven dat die schades voor hun niet meetellen. Ik krijg dus 5 schadevrije jaren toegekend.
Bij een andere verzekeraar heb ik dezelfde vraag uitstaan. Beiden hanteren dezelfde voorwaarden voor vervangend vervoer...)
  Bericht 
Rover
Master
wellproc schreef:
Zie ik dit goed, of gaat pechhulp/reisverzekering hier ook niets in betekenen?


Zo heb ik dit inderdaad wel afgedekt
  Bericht 
zadkine
Master
wellproc schreef:
Er blijken maar weinig verzekeraars te zijn die tijdens transport naar de garage (voor herstel) al vervangend vervoer bieden.


Er zijn OOK garage bedrijven die vervangend vervoer bieden als je reparatie bij hun laat uitvoeren.
Dit inclusief de wachttijd tot de auto er is.
Uiteraard zullen zij dan wel vzv mogelijk deze kosten bij de verzekeraar binnen halen.

Verder heb ik nog voorwaarden binnen een verzekering gezien dat je wel vervangend vervoer tijdens reparatie kunt krijgen maar nooit langer dan 1 maand (per gebeurtenis).
Op moment dat onderdelen niet verkrijgbaar zijn (covid periode lag veel produktie stil) kan dat ook vervelend worden.
Terwijl dit als de garage dat vervoer aanbood deze extra wachttijd voor hun rekening (exclusief benzine) komt.
Let er wel op dat je dan zelf de keuze van reparateur maakt dus een iets hoger ER kan hebben.
  Bericht 
Blaataap
Master
zadkine schreef:
Er zijn OOK garage bedrijven die vervangend vervoer bieden als je reparatie bij hun laat uitvoeren.


En er zijn ook garagebedrijven die vervangend vervoer/pechhulpservice bieden als je daar je onderhoud laat uitvoeren O:)
  Bericht 
wellproc
Master
Oke, dat levert natuurlijk een vraag op: wie kent er een betrouwbare allround-garage in de regio Veenendaal?
Dan heb ik gelijk een adresje voor als ik onderhoud wil laten doen...
Ik weet hier heel veel garagebedrijven, maar heb geen idee van kosten/kwaliteit/houding/betrouwbaarheid/...
  Bericht 
zadkine
Master
Blaataap schreef:
En er zijn ook garagebedrijven die vervangend vervoer/pechhulpservice bieden als je daar je onderhoud laat uitvoeren


Volgens mij is dat ook "reparatie". In ieder geval laat ik mijn onderhoud bij zo'n bedrijf uitvoeren.
  Bericht 
bert65
Master
zadkine schreef:
Verder heb ik nog voorwaarden binnen een verzekering gezien dat je wel vervangend vervoer tijdens reparatie kunt krijgen maar nooit langer dan 1 maand (per gebeurtenis).

Het is tegenwoordig wel lastig en niet allen het vervangend vervoer:
Een buur van mij rijdt schade: spatbord, koplamp, bumper, koelsysteem. De auto gaat naar de plaatwerker en die zegt meteen dat hij geen vervangende voertuigen beschikbaar heeft; alle 12 voertuigen zijn uitgeleend en het kan minimaal 3 weken duren voor de eerste terug is. Hij zegt dat het komt door te kort aan onderdelen en personeel. Hij zegt dat het wel 2 maanden kan duren voordat ze met de auto kunnen beginnen maar ze hebben nog een filiaal, als daar eerder ruimte is, gaat de auto daar heen.
Na, op een paar dagen na, een maand komt eindelijk een expert kijken (buur dacht die allang was geweest) en meldt dat de totale schade rond de 35% van de dagwaarde ligt. Buur eerst blij maar er wordt meteen gezegd dat, als de schade rond 1/3 van de dagwaarde ligt, de auto financieel total loss wordt verklaard. De opkoper was ook al gevonden.... Niet gek dat de kosten voor een verzekering stijgen...
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
bert65 schreef:
1/3


Ow dacht altijd dat, dat 50 % was?
  Bericht 
zadkine
Master
djee schreef:
Ow dacht altijd dat, dat 50 % was?


Nee...Total loss Is restwaarde MET schade plus reparatie kosten > dagwaarde.
  Bericht 
wellproc
Master
Kleine update: waar Promovendum en Centraal Beheer alle (niet verhaalbare) schades onder de 500 euro niet meerekenen, doet Inshared dat nadrukkelijk wel...
Dus een sterretje in de voorruit (vullen) of een fietser die zich voor je auto gooit (tsja... :x ) die doen ook mee in de schadejaren bij Inshared.

Inshared valt dus af voor mij. Ik ben nu in gesprek met zowel Promovendum als Centraal Beheer om te zien wie het beste voorstel wil afgeven :P
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
wellproc schreef:
Ik ben nu in gesprek met zowel Promovendum als Centraal Beheer om te zien wie het beste voorstel wil afgeven :P


Keerl, Independer, voorwaarden bekijken. Afsluiten :lol:
  Bericht 
wellproc
Master
Keerl, Independer, voorwaarden bekijken. Afsluiten


Nee dus. Want op Independer moet je het aantal schadevrije jaren aangeven. En omdat ik uit de lease kom maakt dat per verzekeraar uit. Als eentje mij 8 jaar wil geven (obv info die ik heb opgevraagd) en de andere 0, dan levert dat bij Independer geen goede vergelijking op.
  Bericht 
Griffin
Master
Besides, independer is allesbehalve independent. Independer krijgt gewoon commissie van diverse verzekeraars (o.a. Ohra en FBTO).
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
En toch net zo duur dan rechtstreeks afsluiten ;)
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
wellproc schreef:
En omdat ik uit de lease kom maakt dat per verzekeraar uit.


Ik had met mijn Maserati ook geen schadevrije jaren. De reden daarvan was dat de Maserati in een old-timerverzekering en clubverzekering zat. Via mijn tussenpersoon hebben we nu kunnen regelen dat de schadevrije jaren van mijn vrouw op mijn naam gezet zijn en zij gaat terug naar 1 schadevrij jaar. Dat scheelde heel veel premie voor de Land Rover.
  Bericht 
Griffin
Master
En toch net zo duur dan rechtstreeks afsluiten ;)


Maar je krijgt in de zoekresultaten van andere verzekeraars vaak maar een beperkt aantal resultaten (en dan dus niet de meest optimale).
  Bericht 
zadkine
Master
Via mijn tussenpersoon hebben we nu kunnen regelen dat de schadevrije jaren van mijn vrouw op mijn naam gezet zijn en zij gaat terug naar 1 schadevrij jaar.


Ik kon op moment dat we naar 2 auto's gingen (wel bij dezelfde verzekeraar) de tweede ingeschaald krijgen op dezelfde noclaim als de eerste (wat maximum noclaim was). Schade vrije jaren begonnen wel opnieuw te tellen.

Ook de motor, wederom via VVAA, kreeg ik maximale WA noclaim voor bij eerste afsluiten verzekering.
(Was niet Casco verzekerd want een al redelijk oude motor en casco op motor is toch wel een ander risico als WA.)
  Bericht 
wellproc
Master
Inmiddels heb ik een verzekering afgesloten bij Centraal Beheer. Die gaven telefonisch aan dat niet-verhaalbare schades tot 500 euro niet worden meegerekend. Hetzelfde geldt voor Promovendum.

Bij Inshared kwam ik op -1 jaren uit (met dezelfde leaseverklaringen), waar ik bij Centraal Beheer/Promovendum op 7 schadevrije jaren uit zou komen...
Andere verzekeraars wilden dat ik eerst de verzekering zou afsluiten, voordat ze naar mijn leaseverklaringen gingen kijken. Dan niet...

Dus ik heb gekozen voor CB en de verklaringen ingestuurd. Kreeg ik vandaag bericht dat ze de premie hebben aangepast. Ik blijk op basis van ruim 7 jaar leaseverklaring in totaal 9 schadevrije jaren te hebben :woop:. Dat is best een opluchting en een leuke meevaller voor de maandelijkse kosten.

Het zegt nog niets over de kwaliteit van CB wanneer ik een beroep op de verzekering moet doen, maar tot nog toe maken ze me blij :thumb:
 Pagina 1 van 1  [ 50 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy