▼
[ 37 berichten ]
Uhm, nou nee dus
En ja: op de weg blijven is wel vrij essentieel.
Liever nu iets meer geld uitgeven, dan 2x vervangen binnen dezelfde km's.
Op mijn eerste studentenbrik liet ik door Kwik-Fit goedkope bandjes leggen, maar nu rij ik veel meer km's en daarvan ook een substantieel gedeelte met gezin. Dan wil ik graag de band met de weg (ba-dum tsss ) goed hebben.
welnee, je moet er geen vijf bar in pompen hah
Eh, dit is gewoon objectief waar. V-profiel banden, door het v-profiel, maken meer geluid. De eerste paar keer dat ik met de toen nieuwe Goodyear vector4 gen3 reed dacht ik dat mijn lagers defect waren. Bleken de banden te zijn. Maken nu ook minder geluid, maar zijn ook op na 68k km.
https://www.bandenspotter.nl/continenta ... 6h-537258/
Die bijvoorbeeld? Had ik vanavond al even gezien als optie.
Wel raar dat deze banden theoretisch meer geluid maken (71 dB) dan de Goodyear (69 dB)...
Dank ook Piet voor de tip, ik ga eens nadenken.
Van vroegah weet ik dat Michelin vaak een wat zachtere compound had, meer comfort, meer slijtage.
Pirelli was harder, minder comfort, gingen wel eindeloos mee.
Nu heb ik Pirelli al lang niet meer gezien, zeker niet op de leaseauto's. Dat is/was allemaal Continental/Michelin/Goodyear. Enig idee waarom dit zo is (of zo lijkt)?
Mijn ervaring met Pirelli is juist anders om. Was destijds de Pirelli P6000, was met minder dan 25K kilometer verdwenen, waar ik met bijvoorbeeld Vredestein T-trac (had een soort gelijk profiel) met gemak de 40K kilometer haalde. Heb nu als winterband de Pirelli Sottozero 3, die zit er sinds november op. Kan daar nog geen oordeel over geven, grip is wel prima.
Nog even en hij heeft een snorretje.
Ik heb even onder mijn hok gekeken, daar ligt Continental AllSeason Contact 2 onder. Wel in een ander maatje: 235/55 R19.
Ik ben er heel tevreden over. Alle drama wat ik dacht te krijgen bleek niks van te kloppen. Gewoon een stabiele band met goede grip, weinig lawaai.
Yes, die staan hier in bestelling (via de dealer want auto moet ook uitgelijnd en scheelt weinig qua euro’s).
Bij iedere bandenwissel.
Dat moet haast wel en 2.0 liter TDI blok zijn VAG
Mijn ex had ooit es zo'n Seat Leon 2 liter diesel FR en was ook nog eens chipt door (origineel) ABT , wat en bizar koppel zat daar in
Hier Pirelli op de Alfa en Ford en beide geen klachten over de banden , amper tot geen lawaai en genoeg kleef kracht in de bochten.
Oke, dat is nieuw voor mij. Ik laat zo af en toe op een rustig en vlak stukje (snel)weg het stuur los om te zien of de auto normaal rechtuit blijft lopen. Heb (afgezien van wind/verkanting) nog nooit gemerkt dat de auto een kant op trekt.
Slijtage heb ik geen beeld van (ex-lease...) maar voor wat ik kan zien is er alleen een verschil tussen voor en achter en niet tussen links en rechts. Maw: aangedreven as is wat verder afgesleten dan de andere as. Lijkt me ook niet zo bijzonder.
Maarreh: na 5,5 jaar en 125.000 km misschien geen gek idee om bij montage van de nieuwe banden ook de uitlijning eens te laten nalopen.
dit dus, zolang je auto gewoon rechtdoor gaat als je stuur los laat, dan is het wel prima, kijk als je nou regelmatig een stoeprand mee neemt, dan is uitlijnen wel eens een keer handig.
voor twee banden zeker.. Een as. Mja, zo kan ik ook rekenen natuurlijk.
Waarom zou je 1 as uitlijnen en 1 as niet?
Ik wist niet eens dat het kon Gewoon dingen meteen goed doen. Scheelt uiteindelijk tijd en geld.
Ik laat iig altijd beide assen uitlijnen. Kost idd iets van 80 euro, maar ze zijn er ook wel een uurtje zoet mee.
▲
[ 37 berichten ]
wellproc
Master
Tsja, binnenkort is de winter voorbij en ik denk dat het profiel van de winterbanden ook wel aardig weg is. Dan kan ik ze nog even opgummen en dan is het tijd voor iets nieuws. Ik ben niet van plan om twee sets aan te schaffen (laat staan extra velgen), want ik ben dat eindeloos wisselen wel zat. En het opslaan van die spullen heb ik ook geen ruimte/zin voor.
Ofwel: 4-seizoenenbanden lijken me een goede keuze. Maar welke dan?
Bandenmaat: 205/60 R16
Loadindex 92 is genoeg, 96 kan ook. Heb het beide gehad vanuit de leasemij.
Snelheidsindex H of hoger.
Ik ben tevreden over de Continental banden (zomer/winter) die ik gehad heb. Michelin is me de laatste set zomerbanden slecht bevallen. Kregen ze niet goed gebalanceerd...
Verder geen idee. Is Linglong wat?
Ofwel: 4-seizoenenbanden lijken me een goede keuze. Maar welke dan?
Bandenmaat: 205/60 R16
Loadindex 92 is genoeg, 96 kan ook. Heb het beide gehad vanuit de leasemij.
Snelheidsindex H of hoger.
Ik ben tevreden over de Continental banden (zomer/winter) die ik gehad heb. Michelin is me de laatste set zomerbanden slecht bevallen. Kregen ze niet goed gebalanceerd...
Verder geen idee. Is Linglong wat?
Dave
Webspecialist
Wil je dat je op de weg blijft, wil je zo goedkopie mogelijk, wil je een lange levensduur of juist een korte waardoor je trotsdoch twee keer banden gaat vervangen in een periode
wellproc
Master
Piet_Piraat schreef:
Michelin ... Altijd prima.
Uhm, nou nee dus
En ja: op de weg blijven is wel vrij essentieel.
Liever nu iets meer geld uitgeven, dan 2x vervangen binnen dezelfde km's.
Op mijn eerste studentenbrik liet ik door Kwik-Fit goedkope bandjes leggen, maar nu rij ik veel meer km's en daarvan ook een substantieel gedeelte met gezin. Dan wil ik graag de band met de weg (ba-dum tsss ) goed hebben.
Piet_Piraat
Master
https://www.bandenspotter.nl/goodyear/v ... 2h-370347/
Nou, die dan. Ik ben erg tevreden over Goodyear.
Nou, die dan. Ik ben erg tevreden over Goodyear.
Blaataap
Master
Ik ook, maar volgende banden worden Continental all-seasons. V-profiel gript wel als een malle maar is wat gevoelig voor cupping en maakt toch best wat geluid (zeker als ze nieuw zijn). Coni heeft een ander profiel die die nadelen niet heeft.
Dave
Webspecialist
Blaataap schreef:
best wat geluid (zeker als ze nieuw zijn)
welnee, je moet er geen vijf bar in pompen hah
Blaataap
Master
Dave schreef:
welnee, je moet er geen vijf bar in pompen hah
Eh, dit is gewoon objectief waar. V-profiel banden, door het v-profiel, maken meer geluid. De eerste paar keer dat ik met de toen nieuwe Goodyear vector4 gen3 reed dacht ik dat mijn lagers defect waren. Bleken de banden te zijn. Maken nu ook minder geluid, maar zijn ook op na 68k km.
wellproc
Master
Blaataap schreef:
maar volgende banden worden Continental all-seasons
https://www.bandenspotter.nl/continenta ... 6h-537258/
Die bijvoorbeeld? Had ik vanavond al even gezien als optie.
Wel raar dat deze banden theoretisch meer geluid maken (71 dB) dan de Goodyear (69 dB)...
Dank ook Piet voor de tip, ik ga eens nadenken.
Van vroegah weet ik dat Michelin vaak een wat zachtere compound had, meer comfort, meer slijtage.
Pirelli was harder, minder comfort, gingen wel eindeloos mee.
Nu heb ik Pirelli al lang niet meer gezien, zeker niet op de leaseauto's. Dat is/was allemaal Continental/Michelin/Goodyear. Enig idee waarom dit zo is (of zo lijkt)?
RAH
Master
wellproc schreef:
Pirelli was harder, minder comfort, gingen wel eindeloos mee.
Mijn ervaring met Pirelli is juist anders om. Was destijds de Pirelli P6000, was met minder dan 25K kilometer verdwenen, waar ik met bijvoorbeeld Vredestein T-trac (had een soort gelijk profiel) met gemak de 40K kilometer haalde. Heb nu als winterband de Pirelli Sottozero 3, die zit er sinds november op. Kan daar nog geen oordeel over geven, grip is wel prima.
Raymond
Master
bruintje beer schreef:
Dave schreef: trotsdoch
Nog even en hij heeft een snorretje.
wellproc schreef:
Ik ben tevreden over de Continental banden (zomer/winter) die ik gehad heb. Michelin is me de laatste set zomerbanden slecht bevallen. Kregen ze niet goed gebalanceerd...
Verder geen idee. Is Linglong wat?
Verder geen idee. Is Linglong wat?
Ik heb even onder mijn hok gekeken, daar ligt Continental AllSeason Contact 2 onder. Wel in een ander maatje: 235/55 R19.
Ik ben er heel tevreden over. Alle drama wat ik dacht te krijgen bleek niks van te kloppen. Gewoon een stabiele band met goede grip, weinig lawaai.
Walker
Master
Bij de zomerbanden is de Pirelli zachter. Geen idee of dat bij de all-seasons en winterbanden ook zo is.
Blaataap
Master
wellproc schreef:
Die bijvoorbeeld
Yes, die staan hier in bestelling (via de dealer want auto moet ook uitgelijnd en scheelt weinig qua euro’s).
wellproc
Master
Blaataap
Master
wellproc schreef:
Doe je dat vanwege klachten of omdat je het na zoveel jaar wel een goed idee vindt?
Bij iedere bandenwissel.
Mdw
Ultimate Master
357kurt schreef:
180pk/440nm
Dat moet haast wel en 2.0 liter TDI blok zijn VAG
Mijn ex had ooit es zo'n Seat Leon 2 liter diesel FR en was ook nog eens chipt door (origineel) ABT , wat en bizar koppel zat daar in
Hier Pirelli op de Alfa en Ford en beide geen klachten over de banden , amper tot geen lawaai en genoeg kleef kracht in de bochten.
wellproc
Master
wellproc
Master
Blaataap schreef:
Bij iedere bandenwissel.
Oke, dat is nieuw voor mij. Ik laat zo af en toe op een rustig en vlak stukje (snel)weg het stuur los om te zien of de auto normaal rechtuit blijft lopen. Heb (afgezien van wind/verkanting) nog nooit gemerkt dat de auto een kant op trekt.
Slijtage heb ik geen beeld van (ex-lease...) maar voor wat ik kan zien is er alleen een verschil tussen voor en achter en niet tussen links en rechts. Maw: aangedreven as is wat verder afgesleten dan de andere as. Lijkt me ook niet zo bijzonder.
Maarreh: na 5,5 jaar en 125.000 km misschien geen gek idee om bij montage van de nieuwe banden ook de uitlijning eens te laten nalopen.
Blaataap
Master
€80?! Waar laat jij je auto uitlijnen joh
Maarre, de Goodyears zijn nu met ongeveer 70k km echt wel op. Kan geen kwaad om weer eens uit te lijnen ook als er toch nieuwe bandjes onder gaan.
Maarre, de Goodyears zijn nu met ongeveer 70k km echt wel op. Kan geen kwaad om weer eens uit te lijnen ook als er toch nieuwe bandjes onder gaan.
Abel1
Master
Dave schreef:
Je moet er maar zin in hebben.
dit dus, zolang je auto gewoon rechtdoor gaat als je stuur los laat, dan is het wel prima, kijk als je nou regelmatig een stoeprand mee neemt, dan is uitlijnen wel eens een keer handig.
Blaataap
Master
Oh, nog nooit meer dan €45 betaald voor uitlijnen bij een uitlijnspecialist. Al was dat wel het tarief voor vaste klanten, dat is dan ook weer zo.
Dave
Webspecialist
Blaataap schreef:
Al was dat wel het tarief voor
voor twee banden zeker.. Een as. Mja, zo kan ik ook rekenen natuurlijk.
Mdw
Ultimate Master
Aardig verschil in de prijzen zeg , laatst ook nog gedaan voor 60 euro , maar dat is al vrij veel vind ik ....
Dave
Webspecialist
Jij telt sowieso niet mee, einde van de wereld komt niemand dan moet je wel zakken met de prijs
Blaataap
Master
Dave schreef:
voor twee banden zeker.. Een as. Mja, zo kan ik ook rekenen natuurlijk.
Waarom zou je 1 as uitlijnen en 1 as niet?
Dave
Webspecialist
geen idee maar ik zie die prijsconstructies op t'internet.
45 Euro rondom dus, hele verhaal vertellen helpt.
45 Euro rondom dus, hele verhaal vertellen helpt.
Blaataap
Master
Dave schreef:
geen idee maar ik zie die prijsconstructies op t'internet.
Ik wist niet eens dat het kon Gewoon dingen meteen goed doen. Scheelt uiteindelijk tijd en geld.
NoCashCow
Master
Wij rijden al jaren op Michelin cross climate. De laatste versie is ook duidelijk beter geworden. Verder prima band. Kun je prima veel kilometers mee maken.
Conti doet het in het algemeen ook goed. Heb nog een setje in de kelder staan op de originele velgen van de Megane iii. Geen hond heeft er interesse in. Maat 205/55R16 met conti winter.
Conti doet het in het algemeen ook goed. Heb nog een setje in de kelder staan op de originele velgen van de Megane iii. Geen hond heeft er interesse in. Maat 205/55R16 met conti winter.
dvdouden
Master
Blaataap schreef:
Waarom zou je 1 as uitlijnen en 1 as niet?
bij vervanging van een stabilisatorstangetje of zo. Of als er een afwijkend slijtagepatroon op de banden van 1 as zit en de andere gewoon gelijkmatig slijten.Ik laat iig altijd beide assen uitlijnen. Kost idd iets van 80 euro, maar ze zijn er ook wel een uurtje zoet mee.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum