Postingstijd interval gedetecteerd van 70.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 3 van 3  [ 137 berichten ]
  Bericht 
Story
Master
 
Dat is geen hinderen. Dat is de "voorrangs"regels aan je laars lappen. Ook op een erf hoef je voetgangers niet voor te laten bij het oversteken.
  Bericht 
Story
Master
 
Zucht...

Citaat:
In antwoord op uw wedervragen hieronder mijn reactie:



Het moge duidelijk zijn dat wij ons op het standpunt stellen dat het maximumsnelheidbord met 15 km/u onder het bord erf de verkeersregels die op een erf gelden niet verandert. Dit heb ik in mijn eerdere e-mail reeds aangegeven. In artikel 45 van het RVV 1990 wordt de snelheid van bestuurders beperkt tot stapvoets. Wanneer het bord met maximumsnelheid 15 km/u eronder is geplaatst, dient dit enkel ter verduidelijking wat stapvoets is voor deze bestuurders conform de uitspraak van de Hoge Raad.



Uw punt ten aanzien van de maximumsnelheid voor gehandicaptenvoertuigen kan ik niet volgen. De regels veranderen ook niet ten aanzien van hen. Als een gehandicaptenvoertuig zich op de stoep bevindt, geldt altijd de maximumsnelheid van 6 km/u ex artikel 20 onder c. Het maakt dus niet uit of de stoep binnen een erf is gelegen of daarbuiten. Vanuit het Openbaar Ministerie zijn ons vooralsnog geen problemen ten aanzien van de handhaving bekend. In algemeenheid geldt dat indien regelgeving tot handhavingproblemen leidt, dit reden kan zijn om regelgeving aan te passen..
  Bericht 
Story
Master
 
Step aside, Butch!

Citaat:
Mijn punt over bestuurders van gehandicaptenvoertuigen is niet beperkt tot erven. Maar het is wel het puntje dat de regels op het erf verandert door de A1.


Punt voor punt opdat u het kunt volgen.

-Maximumsnelheid voor bestuurders op erven 15km/h (RVV45)
-45 en 20c zijn verkeersregels en A1 is een verkeersteken.
-Verkeerstekens gaan boven verkeersregels. (RVV 63)
-Een bestuurder van een gehandicaptenvoertuig is een bestuurder. (Om even bij uw standpunt te blijven dat A1 alleen voor bestuurders geldt)
-20c is niet opgenomen in 63b
-45 is opgenomen in 63b

Als een vrachtwagenchauffeur een bord A1-100 tegenkomt dan gaat dat niet boven 22a omdat artikel 22 a in 63b is opgenomen. hij mag dus geen 100 gaan rijden.

Een gehandicaptenvoertuig op het trottoir in een erf mag 6km/h, de verkeersregels 20c en 45 schrijven immers 6 en 15km/h voor.

Als een bestuurder van een gehandicaptenvoertuig op het trottoir binnen een erf een bord A1-15 tegenkomt dan gaat dat verkeersteken boven de verkeersregel 20c, maar niet boven de verkeersregel 45.
Er wordt dus 15km/h opgelegd door verkeersregel 45 en 15km/h door verkeersteken A1-15 => dat wordt 15km/h.

Verkeersregel 20c wordt buitenspel gezet door artikel 63 en omdat het niet is opgenomen in 63b.

In algemeenheid: 63b moet worden uitgebreid met 20c en 21c.
Erf specifiek: een bord A1-15 wijzigt de maximum snelheid voor gehandicaptenvoertuigen op het trottoir.

Ik geloof direct dat er geen handhavingsproblemen bekend zijn, maar u zou regels moeten maken die handhaafbaar ZIJN!

Ik vertrouw erop u voldoende aan het handje meegenomen te hebben.

Mvg
Peter Geelhoed.
  Bericht 
Masterdam
Master
^^ Ik zou wel redelijk uitgereageerd zijn...
  Bericht 
Story
Master
 
Vandaar mijn comment erboven.

I went medievil
  Bericht 
egeltjes
Master
Is er al een rechtelijke uitspraak hierover? :honger: :honger:
  Bericht 
Story
Master
 
Geen idee of er al iemand voor die 6km/h bekeurd is. Vast niet. Het is een vrij onbekende regel. Zelfs zo onbekend dat: http://forumindex.nl/media/maximum-snel ... 61797.html
  Bericht 
TommyGun
Master
Bij ons hebben ze recentelijk dit geplaatst.... (binnen 30 km/h zone);

Afbeelding

Citaat:
Aanleg schoolzone Mainelaan
Op 11 t/m 24 juni wordt rond onze school een
schoolzone aangelegd om de verkeersveiligheid in
de omgeving van de school te
verbeteren. Op de prikborden kunt
u een tekening bekijken waarop
aangegeven is wat er gaat
gebeuren. De ouders die met de
auto komen wil ik verzoeken om de
auto een paar straten verderop te
parkeren en een stukje naar school
te lopen. Laten we met elkaar zorg
dragen voor de veiligheid van onze
kinderen tijdens de werkzaamheden.
  Bericht 
salush
Master
geelhoed schreef:
Ik vertrouw erop u voldoende aan het handje meegenomen te hebben.

:roflol: :roflol:



In Utrecht mag je gewoon met 50 langs scholen rijden.
Wel is de adviessnelheid blijkbaar 30.
Of zo iets.

Zie plaatje op eerste pagina van deze PDF;
http://www.rov-utrecht.nl/bestanden/sch ... vingen.pdf
  Bericht 
Story
Master
 
TommyGun schreef:
Bij ons hebben ze recentelijk dit geplaatst.... (binnen 30 km/h zone);


Ander topic: http://forumindex.nl/verkeersbeleid/is- ... 68489.html
  Bericht 
egeltjes
Master
TommyGun schreef:
Bij ons hebben ze recentelijk dit {Adviesbord [15km/hr] constructie} geplaatst....


Is dan toch maar een adviessnelheid.

TommyGun schreef:
Laten we met elkaar zorg dragen voor de veiligheid van onze kinderen tijdens de werkzaamheden.


:fp: :fp: Socialistisch argument.
  Bericht 
Story
Master
 
Masterdam schreef:
^^ Ik zou wel redelijk uitgereageerd zijn...


Hij nog niet:

Citaat:
Het spijt me te bemerken dat ondanks mijn eerdere reacties op uw e-mails er vragen bij u blijven bestaan over het bord. Ik bemerk dat u tegenstrijdigheden ziet in de regelgeving. Dit zie ik echter anders.

Ik ben er echter geen voorstander van om deze discussie via verder voortdurende e-mailwisseling toe te lichten. Graag zou ik in een telefoongesprek uw vragen beantwoorden en zienswijze becommentariëren. Indien u hiervoor openstaat, verzoek ik u vriendelijk mij uw telefoonnummer door te geven.
  Bericht 
Story
Master
 
Voor wie 12 minuten gebrabbel wil horen: http://www.youtube.com/watch?v=AtAGeanw6CE

Slotsom, ministerie vindt dat borden niet voor de stoep gelden.

Blijkbaar vangt mijn cam ook mobiele telefoonsignalen op...
  Bericht 
basgitaar
Master
Oh, dit is een meneer van het ministerie?

Raar dat hij zijn eigen gedachte volgt in plaats van te kijken wat de regelgeving aangeeft.

Als er dan toch zo'n duidelijke discrepantie blijkt te zijn, dan kunnen juist zij de bewoording van het reglement aanpassen om duidelijkheid te scheppen. Maar daar is men te eigenwijs voor of zo.
  Bericht 
TommyGun
Master
Ik heb even gekeken bij ons in de wijk; die 15 km/h schoolborden staan op 3 plaatsen in de richting van de school en worden nergens afgesloten. Dus zodra je zo'n bord passeert is vervolgens alles 15 km/h? Of juist niet omdat de bebording niet compleet is?
  Bericht 
Story
Master
 
TommyGun schreef:
Ik heb even gekeken bij ons in de wijk; die 15 km/h schoolborden staan op 3 plaatsen in de richting van de school en worden nergens afgesloten.

Dat hoeft ook niet.

Citaat:
Artikel 66

1.Indien boven een verkeersbord het woord >zone< is aangebracht en een aanduiding van het gebied van de zone is toegevoegd, geldt het verkeersbord in het aldus aangeduide gebied.
  Bericht 
TommyGun
Master
Okay, dus 'Schoolzone' is de aanduiding van het gebied? Maw; om/rondom de school?

Er is wel extra belijning geplaatst (dikke streep met 'schoolzone'), eveneens in die 3 richtingen.
  Bericht 
Story
Master
 
Die belijning is dan de begrenzing van het gebied als in de zin van 66.1 :kniktja:
  Bericht 
TommyGun
Master
:thumb:
  Bericht 
egeltjes
Master
geelhoed schreef:
Die belijning is dan de begrenzing van het gebied als in de zin van 66.1 :kniktja:


Is deze aanduiding nieuw? (Lijn zonder einde-zone-bord)

En hoe hadden wij kunnen weten dat dit zo is??
  Bericht 
Story
Master
 
Citaat:
Geachte heer Geelhoed,



Zoals beloofd zou ik u nog naar aanleiding van ons telefoongesprek een e-mail sturen met daarin een verwijzing naar de vindplaats van een uitspraak in verband met maximumsnelheden voor fietsers.



Ik ben er achter gekomen dat er geheel geen uitspraken zijn over beboete fietsers die een maximumsnelheid hebben overtreden. Mijn veronderstelling dat er een uitspraak zou zijn was dus onjuist. Na wat gezoek op het internet kwam ik erachter dat mijn beboete fietser betrekking had op een krantenbericht over een fietser die in Zweden vorig jaar was beboet voor te hard rijden. Toch heb ik voor u uitgezocht hoe het zit met de maximumsnelheden voor fietsers in Nederland. Zoals u weet zijn er geen bepalingen opgenomen in het RVV 1990 over maximumsnelheden voor fietsers. In die zin is het daarom de vraag of een fietser wel gehouden is aan de maximumsnelheid op een A1-bord. Omdat er geen uitspraken zijn, lijkt mij deze vraag erg theoretisch van aard en in de praktijk geen problemen op te leveren. Zoals ik tijdens ons gesprek heb aangegeven, zit er geen snelheidsmeter op een fiets, waardoor het moeilijk wordt voor de fietser te bepalen hoe hard hij rijdt. Ook voor de politie zou het handhavingtechnisch erg moeilijk zijn om vast te stellen of een fietser te hard rijdt. Een boete voor te hard rijden voor fietsers lijkt mij dan ook niet aan de orde. Mogelijkerwijs zou een fietser beboet kunnen worden wanneer hij te hard rijdt en daarmee het overige verkeer in gevaar brengt. De grondslag zou dan overtreding van artikel 5 van de Wegenverkeerswet zijn. In artikel 177, aanhef en onder a, van die wet is dat artikel strafbaar gesteld. Toch lijkt mij ook een dergelijk geval erg theoretisch van aard.



Ik vertrouw erop u vraag hiermee voldoende te hebben beantwoord.


Artikel 5?
Uhuh...

Gewoon A1, onder strafrecht.
  Bericht 
Story
Master
 
Welja,

Citaat:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2012-347.html
ARTIKEL I
Het RVV 1990 wordt als volgt gewijzigd:

B

In artikel 45 wordt «stapvoets» vervangen door: 15 km per uur.
  Bericht 
egeltjes
Master
geelhoed schreef:
In artikel 45 wordt «stapvoets» vervangen door: 15 km per uur.


Dat ze er geen extra bepaling/ definitie bijdoen dat: "stapvoets = 15km/hr"
  Bericht 
basgitaar
Master
Prima oplossing toch?
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
egeltjes schreef:
En fietsers horen (volgens mij) niet op een stoep te fietsen. verliezen ze bij mij hun rechten mee (maar hoe een verzekering daar over denkt - geen idee). :D

Ik helaas wel. Mag je gewoon dokken, politie is het met je eens (althans, in mijn geval), maar je bent evengoed de klos.
  Bericht 
Story
Master
 
En ik heb mijn eerste gespot, tot 1 januari blijft dit een gek bord. de 15 overrulet de stapvoets immers niet.
Afbeelding
  Bericht 
Arno
Master
En nu wachten tot linkse MD/GL gemeentes ze bij de ingang van de bebouwde kom neerpleuren :dood:
  Bericht 
duck
Pro
 
Arno schreef:
En nu wachten tot linkse MD/GL gemeentes ze bij de ingang van de bebouwde kom neerpleuren

en dan de zone variant natuurlijk ;)
ik zou accuut met 15km/h om 5 uur van het gemeentehuis wegrijden en zo alle ambtenaren ophouden. Kijken hoe snel die kolder dan voorbij is.
  Bericht 
basgitaar
Master
geelhoed schreef:
tot 1 januari blijft dit een gek bord. de 15 overrulet de stapvoets immers niet.

En na 1 januari, als de snelheid voor een erf naar 15 km/h gaat, is het nog steeds een gek bord.
  Bericht 
Story
Master
 
Dan is het strijdig met het uitvoeringsbesluit hoofdstuk 2 paragraaf 1 lid 2.
Citaat:
Borden worden niet toegepast indien daarmee een regeling beoogd wordt die overeenkomt met een gedragsregel of een ander verkeersteken. Ook indien het gewenste gedrag voortvloeit uit de weginrichting blijven borden achterwege.


Of zou die overruled worden door de toepassing van bord A1?

Citaat:
Bord A1 (15 km/h en 15 km/h zone) mag op woonerven worden geplaatst om expliciet aan te geven dat op woonerven slechts stapvoets, 15 km/h, mag worden gereden, zoals bepaald in artikel 45 van het RVV 1990.
  Bericht 
egeltjes
Master
geelhoed schreef:
Dan is het strijdig met het uitvoeringsbesluit hoofdstuk 2 paragraaf 1 lid 2.


Hoe komt het dan dat veel weggebruikers vast nog wel weten dat [woonerf] = stapvoets maar niet weten dat stapvoets <= 15km/hr ?

Dit (15)-bord onder het [Woonerf] bord schept wel meer duidelijkheid voor iedereen.
  Bericht 
basgitaar
Master
egeltjes schreef:
Hoe komt het dan dat veel weggebruikers vast nog wel weten dat [woonerf] = stapvoets maar niet weten dat stapvoets <= 15km/hr ?

Dat komt dan denk ik omdat de verhoging naar 15km/h per 1 januari dit jaar is ingegaan, en er weinig tot geen publiciteit aan is gegeven.

En op deze manier is het bord zo fout... Tot aan het eerstvolgende kruispunt geldt een max van 15 vanwege het A1-bord, binnen een erf waar volgens het RVV toch al 15 geldt. Als je kijkt wat die onzinborden kosten... :thumb_d:

En... HEE! EGELTJES IS TERUG! :thumb:
  Bericht 
egeltjes
Master
Dat stapvoets gelijk stond aan maximaal 15km/hr was al jaren geleden in een rechtelijke uitspraak vastgelegd. :woop: :woop:

basgitaar schreef:
en er weinig tot geen publiciteit aan is gegeven.


Ik verdenk de overheid er vaker van dat zij zich hier (geen/ weinig publiciteit geven) schuldig aan maakt.
  Bericht 
basgitaar
Master
egeltjes schreef:
Dat stapvoets gelijk stond aan maximaal 15km/hr was al jaren geleden in een rechtelijke uitspraak vastgelegd. :woop: :woop:

geelhoed schreef:
Nee, de rechter heeft toen bepaald dat de minimumsnelheid van de desbetreffende auto 15km/h was. Ik heb nooit begrepen hoe die snelheid zover heeft kunnen komen in de jurisprudentie.

basgitaar schreef:
Wordt RVV artikel 45 dan ook gewijzigd?

Dat laatste is het geval, het woord stapvoets is verdwenen.
  Bericht 
Guppenklup
Master
basgitaar schreef:
En... HEE! EGELTJES IS TERUG! :thumb:

+1 :thumb:

Zou-ie weten dat we over hem gesproken hebben op de Noordelijke meet? O:)
  Bericht 
Story
Master
 
basgitaar schreef:

en er weinig tot geen publiciteit aan is gegeven.

Snap er niks van nee, de 8% snelheidsverhoging op de snelweg stond tijden op elke voorpagina. Maar deze 150% verhoging (op de stapvoets=6km/h uit RVV20 en 21) heeft geen coverage gehad.
  Bericht 
Aanhanger
Master
geelhoed schreef:
de 8% snelheidsverhoging op de snelweg stond tijden op elke voorpagina.

Ja maar op een autosnelweg heb je spelende kinderen.
 Pagina 3 van 3  [ 137 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy