Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]
  Bericht 
basjuh1981
Master
Telegraaf schreef:
HOOFDDORP -
Ook al betaalt de baas, leaserijders gooien hun tank bij voorkeur vol met brandstof die aanzienlijk goedkoper is dan de landelijke adviesprijs. Dat blijkt uit onderzoek van Multitankcard onder 350.000 pashouders in Nederland.

Multitankcard noemt de resultaten opvallend en voor werkgevers bemoedigend. “Want meer dan één op de drie pashouders (38 procent) tankt gemiddeld tussen de twaalf en twintig cent per liter goedkoper dan de landelijke adviesprijs. Nog eens 58 procent realiseert een 'korting' tussen de 6 en de 12 op de literprijs”, aldus de organisatie.

Per tankpas is berekend hoe slim wordt getankt wanneer de baas betaalt. Van alle transacties die afgelopen jaar met de tankpas zijn uitgevoerd is berekend wat het gemiddelde verschil was tussen pompprijs en de landelijke adviesprijs. Volgens Multitankcard trekt slechts een klein deel van de leaserijders zich niets aan van de brandstofprijs en verdient minder dan zes cent korting of tankt zelfs boven de landelijke adviesprijs.

Gunstig tankgedrag van leaserijders kan de baas volgens de organisatie flink wat euro's schelen. Voor elke cent die de leaserijder per liter gemiddeld goedkoper tankt, bespaart hij de baas dertig euro op jaarbasis.


Bij ons mag je iedere maand meedoen aan de maandelijkse loterij als 90% van je tankbeurten in een maand buiten de snelweg is. Dan wordt er €1000,- netto verdeeld over 4 medewerkers.
  Bericht 
zandbak
Master
Mijn werkgever vraagt om liever niet bij een pomp aan de snelweg te tanken, en daar houden we ons ook aan.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Wij hebben een tankpas die maar bij een beperkt aantal stations werkt. Voornamelijk die langs de snelweg :huh:
Wellicht is er een korting bedongen bij deelnemde tankstations, anders snap ik niet waarom er voor deze pas gekozen is.
  Bericht 
Kami
Master
Ik gebruik een DKV-pas, internationaal.
Pas kost me niets, alleen de brandstof moet ik betalen dus ik tank daar waar het zo goedkoop mogelijk is.
Ga er alleen niet een half uur voor in de rij staan.
Regelmatig staat er op het bonnetje geen bedrag per liter.
Voor mij het gemak dat alles op één factuur komt, voor DKV zal er een korting per liter in zitten.
  Bericht 
Peter.B
Master
Ik tank wanneer het nodig is...als dit langs de snelweg is...dan is het maar zo.
  Bericht 
Inferi0r
Master
 
Onze tankpas werkt overal in Europa. Echter wordt elke liter boven de 300 per jaar op de tankpas door mijn baas gewoon tegen de gemiddelde Shell pompstation prijs van mijn bruto salaris afgetrokken; omdat ik stekker-hybride rij.

Reken maar dat deze leaserijder dus met zijn privepas na 300 liter goedkoop tankt!

Ter referentie: maak 35k zakelijk per jaar.
  Bericht 
regiorunner
Master
35.000 kilometer op 300l. Hoe sterk is de actieradius van die wagen? :loco:
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
regiorunner schreef:
35.000 kilometer op 300l. Hoe sterk is de actieradius van die wagen? :loco:
Inferi0r schreef:
stekker-hybride

(f)
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Ik heb een tijd met een bedrijfsbus gereden, tankinhoud 100 ltr, actieradius 900-1000 km.
Ik zorgde er altijd voor dat ik bij huis in de buurt was als ik weer moest tanken, goedkoopste pomp waar mijn tankpas werkte en altijd met een volle tank de dag aanvangen :thumb:

2 keer is me dat misgegaan, stond ik met een lege tank op de vluchtstrook, jerrytank leegkieperen en door naar dichstbijzijnde pomp om vol te gooien :oops:
(bonnetjes van andere merkpompen konden tot € 50,- worden gedeclareerd)

Nooit commentaar op mijn tankgedrag gehad, ook (juist) geen positieve berichten.
60k-80k km per jaar gedaan met die bus
  Bericht 
Inferi0r
Master
 
regiorunner schreef:
35.000 kilometer op 300l. Hoe sterk is de actieradius van die wagen? :loco:


Jij snapt dat ik vooral zelf aan het tanken ben. 300l omdat Volkswagen op papier heeft gekregen dat de GTE 1,5l verbruikt. Dat zou bij een theoretisch 20k wat aangeraden wordt voor elektrisch dus 300l zijn.
  Bericht 
regiorunner
Master
Inferi0r schreef:

Jij snapt dat ik vooral zelf aan het tanken ben. 300l omdat Volkswagen op papier heeft gekregen dat de GTE 1,5l verbruikt. Dat zou bij een theoretisch 20k wat aangeraden wordt voor elektrisch dus 300l zijn.

Dat wilde ik zeggen; 35000/200=175 kilometer per dag (gemiddeld, over 200 werkbare dagen) en dat allemaal op stekker.... :loco:
  Bericht 
zadkine
Master
regiorunner schreef:
Dat wilde ik zeggen; 35000/200=175 kilometer per dag (gemiddeld, over 200 werkbare dagen) en dat allemaal op stekker.


Is te doen met mijn leaf....mits ik 6-7 laaduren a 3kw heb bij bestemming, maximaal 90 km ver. Mag ook een driehoek zijn van 3 keer 70 km...mits laadpalen aanwezig zijn en genoeg uur per plek om bij te laden.
0 liter brandstof.
Ik rij dagelijks naar standplaats 120 km vv...met ca 4 uur laden aan de paal bij kantoor, en moet ik verder weg (dan 90 km enkele reis), dat komt regelmatig voor, dan kom ik buiten gegarandeerde range en diesel ik, dus rij ik minder dan die 200 dagen in totaal per jaar die 120 km op stroom. Toch, sinds de laadpaal bij kantoor staat, ca 20K per jaar op stroom.
  Bericht 
Arno
Master
Ik tank eigenlijk altijd binnendoor en probeer als het even kan de goedkope merkpompen te kiezen, ik tank in principe geen white-label brandstof. Ik het afgelopen jaar 1x langs de snelweg getankt toen ik uit het buitenland kwam en ik op dieseldamp reed :lol:
  Bericht 
HypHyper
Master
Ik tank vrijwel altijd onbemand, dus goedkoop. In de eerste plaats omdat dat me de minste tijd kost (en de kilometerstand, pompnummer en pincode niet tegelijkertijd hoef op te hoesten :P) en ten tweede omdat m'n werkgever het vriendelijk verzoekt. En fuck de airmiles, freebees, rocks en whatever.
  Bericht 
SimpleNL
Laat zich horen
Ik tank altijd bij de BP (Freebees) vlakbij huis of vlakbij de opdrachtgever. :-)
Dit is altijd onder de Mtc-prijs dus ik krijg er een duimpje voor! :thumb:
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
SimpleNL schreef:
Ik tank altijd bij de BP (Freebees)
Hier ook. Van alle spaarprogramma's is dat de enige waar je iets aan hebt.
  Bericht 
bruintje beer
Master
basjuh1981 schreef:
de landelijke adviesprijs
:nah: zijn er tankstations waar ze die belachelijke prijzen vragen dan?
  Bericht 
Inferi0r
Master
 
bruintje beer schreef:
zijn er tankstations waar ze die belachelijke prijzen vragen dan?


Kan Texaco Vrijenban (A13, Delft) van harte aanbevelen als je netto salaris graag wat extra wil opkrikken met UnitedConsumers. Altijd ligt de prijs daar boven de landelijke adviesprijs en regelmatig kun je er 10ct de liter verdienen 8). Gewoon handje, contantje maar dan op een online account zonder extra goedkope badlaken acties.

Stuk beter als freebees en airmiles waarvan je je eerst pas 1 per euro krijgt en vervolgens bij de AH of Bol weer inlevert ter waard van 0,5 cent. Belachelijke dingen zijn vrijwel niets waard.

Duurste tankstation dat ik ken is WB Weissenbruch, Rotterdam. Zitten ten alle tijde ver boven de adviesprijs. Vragen nu 1,569 E95 en 1,179 Diesel. Als ze nu ook mee doen aan UC, maar helaas. Volgens mij is die toko gewoon door wat slimme advocaten en notarissen uit Hilligersberg in het leven geroepen. Sparen vast 25ct de liter privé en tanken op kosten van de zaak Belastingdienst voor schreeuwend hoge tarieven.
  Bericht 
vandervorst14
Eendagsvlieg
 
Inferi0r schreef:
Kan Texaco Vrijenban (A13, Delft) van harte aanbevelen als je netto salaris graag wat extra wil opkrikken met UnitedConsumers. Altijd ligt de prijs daar boven de landelijke adviesprijs en regelmatig kun je er 10ct de liter verdienen . Gewoon handje, contantje maar dan op een online account zonder extra goedkope badlaken acties.

Op de site van United Consumers staat dat tankpashouders (=leaserijders?) er geen voordeel bij hebben, klopt dat?
  Bericht 
Inferi0r
Master
 
vandervorst14 schreef:
Op de site van United Consumers staat dat tankpashouders (=leaserijders?) er geen voordeel bij hebben, klopt dat?


Dat klopt. Sommige zakelijke rijders kunnen ook bonnetjes declareren (bewust/onbewust geen gebruik maken van tankpas), dat zou een optie kunnen zijn.
  Bericht 
adinsx
Master
Dikke Dakduif schreef:
SimpleNL schreef:
Ik tank altijd bij de BP (Freebees)
Hier ook. Van alle spaarprogramma's is dat de enige waar je iets aan hebt.


Ga ik ook naar overstappen. De Airmiles heb ik wel gezien bij Shell, levert hooguit vijf euro inruilwaarde bij Appie Heijn op. Enige nadeel, BP is iets omrijden en 8 cent duurder dan de Shell waar ik altijd langs rij. Twijfel nog dus.

En de baas? De vorige begon met een zuinig rijden challenge waar haken en ogen aanzaten.
(topic: off-topic/zuinigheidswedstrijd-aanpassing-leasereglement-t86013.html) Uiteindelijk uitgevochten met Ondernemingsraad en is het van tafel gegaan.
Begin dit jaar echter een andere uitgeverij. Leasecontracten lopen gewoon door en gezien er geen echte wagenparkbeheerder is (CFO regelt wat hier en daar) is er ook geen controle of bemoeienis met verbruik.

Overigens tank ik uit mezelf nooit langs de snelweg (in 2,5 jaar tijd slechts twee keer) maar altijd in het dorp of in de buurt van de bestemming. Alleen in hoge nood (files, verwachtte file, etc.) pak ik een snelwegpomp.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
regiorunner schreef:
Dat wilde ik zeggen; 35000/200=175 kilometer per dag (gemiddeld, over 200 werkbare dagen) en dat allemaal op stekker.... :loco:

Voor woonwerkverkeer zou dat voldoende moeten zijn. Wat je privé met een auto doet mag je dan lekker zelf uitzoeken. Prima regeling dus.
  Bericht 
Cweepz
Master
Klopt als een bus. Ik betaal namelijk helemaal niets voor m'n brandstof. 8)
En luilak die ik ben: Meestal laat ik m'n auto tanken door een van onze chauffeurs :roll:
  Bericht 
Joël D.
Master
Dave schreef:

Voor woonwerkverkeer zou dat voldoende moeten zijn. Wat je privé met een auto doet mag je dan lekker zelf uitzoeken. Prima regeling dus.


Actieradius van zo'n GTE is 40 km. Dus dan moet je nog 95 km per dag rijden op benzine.
  Bericht 
RRL
Master
bruintje beer schreef:
zijn er tankstations waar ze die belachelijke prijzen vragen dan?

De BP bij mij in het dorp :loco:

Tank zo min mogelijk langs de snelweg. Aantal keren kan ik tot nu toe op 1 hand tellen. 98 liter diesel (kassa!) met de auto van een klant en volle tank met de auto van kantoor.
Bij laatste zelfs nog even de verontschuldiging gemaakt voor het dure tanken. Nam de auto van een collega over, de rat had geen zin om het voor te schieten en zadelde mij met een lege tank op.
Waarom zou ik mijn klant/werkgever op willen zadelen met hoge tankkosten?
  Bericht 
Alexander_B
Master
Inferi0r schreef:
Echter wordt elke liter boven de 300 per jaar op de tankpas door mijn baas gewoon tegen de gemiddelde Shell pompstation prijs van mijn bruto salaris afgetrokken; omdat ik stekker-hybride rij.

Reken maar dat deze leaserijder dus met zijn privepas na 300 liter goedkoop tankt!

Ik snap dr geen fuck van, als je goedkoop tankt, dan schiet je dr toch juist bij in? say je betaalt 10 cent per liter minder dan de shell, dan wordt er wel gewoon de shell-prijs van je inkomen afgehaald? dan gaat dr toch voor elke liter die je tankt 10 cent van je salaris in rook op? Precies het omgekeerde wat ze bij united consumer doen dus, duur tanken op kosten van de baas en dan cashback-korting zelf weer in je zak steken.
  Bericht 
Spook
Master
Als het van je bruto salaris afgaat, hoef je er ook geen belasting over te betalen? :woop:
  Bericht 
Inferi0r
Master
 
Alexander_B schreef:
Citaat:
Ik snap dr geen fuck van, als je goedkoop tankt, dan schiet je dr toch juist bij in?


Tank 300 liter bij willekeurig tankstation per jaar met de tankpas. Alle overige liters tank ik prive met de pinpas, zo goedkoop mogelijk.

Eigenlijk is tankpas voor alle liters verplicht, maar baas kan de pot op. Beetje btw verdienen aan mij en mij Shell prijs rekenen terwijl ik geen Shell tank. Klanten betalen ook al €1 per km voor mij aan mijn baas.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Ik tank alleen BP. Freebees he. Meestal hier in het dorp maar soms ook ergens anders. Snelweg of geen snelweg boeit de baas niet.
Mijn vorige wel. Die wilde het verschil tussen aan de snelweg en niet aan de snelweg aftrekken van je salaris.
Prima joh dan tank ik aan de snelweg. en dan mag jij het verschil aftrekken van de adviesprijs. ook negatief graag dan krijg ik er geld bij. Die onzin kon hij dus niet waarmaken. Ondertussen was de Tango open langs de A27. Ik tankte die week het goedkoopste van allemaal maar toch mocht ik op het matje komen... :nah:
Uitleg was onmogelijk. Nou ja dan maar weer duur tanken.. :zzz:
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Inferi0r schreef:
Eigenlijk is tankpas voor alle liters verplicht, maar baas kan de pot op. Beetje btw verdienen aan mij en mij Shell prijs rekenen terwijl ik geen Shell tank.

Verdien jij zo weinig dat tanken bij een goedkoop adres van je netto salaris voordeliger is dan duurdere liters met je bruto salaris laten verrekenen?
  Bericht 
Inferi0r
Master
 
WNS2.0D schreef:
Verdien jij zo weinig dat tanken bij een goedkoop adres van je netto salaris voordeliger is dan duurdere liters met je bruto salaris laten verrekenen?


Baas rekent liters af met netto salaris. En wil geen uitleg geven waarom.
  Bericht 
Kami
Master
Inferi0r schreef:
Baas rekent liters af met netto salaris. En wil geen uitleg geven waarom.


Apart want van de belastingdienst mag je de priveonkosten van de leaseslet verrekenen met je brutobijtelling.
Bij mijn vorige werkgever kon ik alle bonnetjes inleveren en regelde HR eea.

Als de baas de liters verrekend met je netto salaris dan kun je met je IB aangifte wellicht eea rechttrekken.
Even een deskundige benaderen daarvoor.
  Bericht 
Alexander_B
Master
Inferi0r schreef:
Tank 300 liter bij willekeurig tankstation per jaar met de tankpas. Alle overige liters tank ik prive met de pinpas, zo goedkoop mogelijk.

Eigenlijk is tankpas voor alle liters verplicht, maar baas kan de pot op. Beetje btw verdienen aan mij en mij Shell prijs rekenen terwijl ik geen Shell tank. Klanten betalen ook al €1 per km voor mij aan mijn baas.

Ah, dat verklaart. :) Klote geregeld wel, die regeling..
  Bericht 
adinsx
Master
Kami schreef:
Apart want van de belastingdienst mag je de priveonkosten van de leaseslet verrekenen met je brutobijtelling.
Bij mijn vorige werkgever kon ik alle bonnetjes inleveren en regelde HR eea.


Was hier ook prima geregeld. Elk kwartaal je parkeerbonnen, tolgelden, e.d. indienen en het werd van bruto afgehaald. Helaas ziet huidige HR er geen brood in. Jammer...
  Bericht 
Suggestief
Master
Kami schreef:
Ik gebruik een DKV-pas, internationaal.
Pas kost me niets, alleen de brandstof moet ik betalen dus ik tank daar waar het zo goedkoop mogelijk is.


9. Prijzen en vergoedingen
a.) Prijzen voor leveringen en diensten: Voor de leveringen en diensten berekent DKV steeds
de ter plaatse zichtbare dan wel de tariefmatige of gebruikelijke prijzen. De prijzen voor motorbrandstoffen
worden door DKV echter op basis van de aan DKV zelf door de olie-industrie
medegedeelde en in rekening gebrachte actueel genoteerde prijs, zoneprijs of prijs aan de
pomp berekend op het moment waarop de afname met gebruikmaking van het LEO plaatsvindt.
In afzonderlijke gevallen kunnen deze prijzen in bepaalde landen afwijken van de bij het
servicepunt aangegeven prijzen die ter plekke betaald worden (pompprijzen). In dit geval wijkt
de door DKV berekende prijs dan ook af van de debetnota (tankbon) die de klant uitgereikt
krijgt, indien een dergelijke nota (bon) ter plaatse door het servicepunt wordt opgesteld.
b.) Vergoedingen: DKV brengt voor de door de klant in binnen- en buitenland afgenomen
leveringen en diensten ook een passend bedrag aan servicekosten in rekening in de vorm van
een bepaald toeslagpercentage of van vaste bedragen die in de op het moment van afname
van de levering of dienst geldige lijst van servicekosten (hierna te noemen “lijst van servicetoeslagen
en -vergoedingen”) vermeld staan.
De lijst van servicetoeslagen en -vergoedingen
kan door de klant in de alsdan actuele versie in het Internet onder http://www.dkv-euroservice.com
op de beveiligde klantenpagina (artikel 20) worden ingezien of bij DKV opgevraagd worden.
Voor bankkosten en andere kosten die DKV bij overmakingen naar het buitenland of het innen
van cheques van DKV klanten moet betalen, kan een vergoeding van de klant worden geëist,
ook wanneer de door DKV betaalde vergoedingen en overige ontstane kosten niet als vergoeding
in de actuele lijst van servicetoeslagen en -vergoedingen zijn opgenomen. DKV heeft
het recht, de servicetoeslagen en vergoedingen naar eigen redelijk inzicht (art. 315 van het
Duitse BW “BGB”) te wijzigen en voor tot dan toe gratis leveringen en diensten en / of kosten
die in opdracht van de klant of in diens vermoedelijke belang werden gedaan c. q. verleend,
vergoedingen nieuw in te voeren en vast te leggen.

Nou, gratis....
  Bericht 
Brul(tm)
Master
adinsx schreef:
Helaas ziet huidige HR er geen brood in.


Bij ons hebben ze de drempel verhoogd en het type transactie beperkt omdat het teveel tijd kost om alle bonnetjes te verwerken bij HR. :duh:
Werkgever hoeft niet mee te werken aan deze belastingmaatregel :nah:
  Bericht 
Postduif
Master
adinsx schreef:
Was hier ook prima geregeld. Elk kwartaal je parkeerbonnen, tolgelden, e.d. indienen en het werd van bruto afgehaald. Helaas ziet huidige HR er geen brood in. Jammer...


Hier gelukkig wel goed geregeld. Alle brandstof tanken met de pas, buitenlandse brandstof declareren via declaratie. In maart van jaar erop krijg je eindafrekening, meestal te betalen bij mij :[ Laat ik mooi verrekenen met bonus uitbetaling :x .

Je moet maar eens gaan rekenen. Kosten excl BTW en bruto inhouden tegen prive betalen (netto dus) en incl 21% BTW. Eigenlijk zou de werkgever zeer slecht voor zijn personeel als hij dit niet zo regelt, levert echt veel geld op!
 Pagina 1 van 1  [ 37 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy